Stránka 17 z 23

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 22.09.2013 18:09
od michall
Na takové "někam jsem to připojil" bych si dal sakra bacha. Jinak ještě si vzpomínám na zmínku o tom, že se dá realizovat podobný spínač také detekcí špiček od altíku, tedy ne jako úroveň napětí nebo signál od dobíjení. Zkus světla v jiném autě, jinak už mě nic nenapadá ...

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 22.09.2013 20:11
od octan
Nezapojil jsem to "někam". Zapojil jsem to přes pojistku k drátu na vyhřívání sedáků, tedy k drátu který je pod proudem když je zaplé zapalování a který je dostatečně silný na to, aby jej nijak nepoznamenalo 8 Watů pro světla na dení svícení.

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 29.09.2013 16:23
od Dedla
octan:
Aha....
Já myslel,jestli tam nemáš nějaké takové "zhasínací kurvítko".

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 30.09.2013 09:36
od octan
Ne, ze světel jdou přímo tři dráty na zapojení : + - a obrysová světla.
Takže po přepojení z baterky na pojistku dělají světla to co mají. Teď teda ale nevím, proč není na baterce stejný proud jako na pojistkách.....

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 30.09.2013 12:07
od abeljozef
A preco by mal ? To je dovod preco je napatove ovladanie blbost.

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 30.09.2013 12:46
od octan
Takže není? Já myslel, že to prostě jeden okruh, kde je všude stejný proud. Mám li tedy na pojistkách 14,2, tak do baterky mi jde třeba 13,2?

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 30.09.2013 12:57
od abeljozef
Jeden myslel a vymyslel (skor objavil) nejaky ohmov zakon, na zaklade ktoreho vznikaju na vodichoch a ich spojoch ubytky napatia vplyvom tecuceho prudu. A kedze automobilka pocita z zivotnostou auta max 10 rokov a pajkovanie je nieco co predrazuje vyorbu tak spoje lisuje, tie casom oxiduju a prechodove odpory ktore tam su uz od vyroby prirodzene narastaju. V kontexte s nimi aj ubytky napatia hlavne pri vacsich prudoch. Ked objavis supravodic ktory bude za cenu bezneho kabla pouzitelny v automobilovom priemysle mas nadej na to ze tam nebudu ubytky napatia. Ono nestaci sa len rypat v autoelektrike na slepo (sak 12V nekope), je dobre o tom aj nieco vediet.

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 30.09.2013 12:59
od michall
Hlavně v tomto případě se jedná o NAPĚTÍ měřené ve voltech, nikoli o proud.

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 30.09.2013 17:06
od octan
No dobrá, to je logické, ale z alternátoru jde proud nejkratší možnou cestou do akumulátoru, až pak do pojistek, takže pokud uvažuju laicky, tak by měl být u baterie větší proud (pro slovíčkaře NAPĚTÍ - ale všichni víme o čem je řeč), než u pojistek, kde je v cestě delší drát a víc lisovaných spojů. Nejsem odborník na elektro, mám jen rád své auto a snažím se ho pochopit ;-)

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 30.09.2013 17:29
od michall
Ano, napětí za chodu motoru by mělo být největší na svorce altíku, nižší pak v pojistkovce v motoru, na baterce a dál nižší směrem ke vzdáleným koncům vodičů.

Snad jedině zkusit ty světla na laboratorním stabilizovaném zdroji a sledovat, kdy sepnou a vypnou.

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 30.09.2013 18:11
od octan
Dlabu na to. Teď to funguje jak má a já z toho nechám nevysvětlenou záhadu.

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 30.09.2013 19:08
od michall
Jak tvá vůle ...

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 14.10.2013 09:13
od -Vasek-
Ahoj, při volnoběhu mi jemně kolísá napětí. Je to patrné na žárovkách, které tak trochu poblikávají s frekvencí cca 2-4 Hz (nedokážu to odhadnout). Může to způsobovat postarší akumulátor nebo je potřeba se zaměřit na alternátor? Dík, V.

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 20.10.2013 18:36
od Marek77
Dnes mi volal známý, co ke mně jezdí na servis se Sharanem ASZ 2004. Auto mu za jízdy bez výstrahy zdechlo a nejde nastartovat. Kontrolky svítí, ale po otočení klíčku do pozice Start vše zhasíná.
Asi vybitá baterka, říkal jsem si. Dojel jsem k němu a skutečně - na baterce 11 voltů a při pokusu o start to logicky padalo.
Napíchl jsem jeho vůz přes kabely na své auto a dobíjel mu baterku. VAGem jsem prošel, co se dalo a nic jsem nenašel. Přišlo mi ale divné, že by auto zničehonic zdechlo na vybitou baterku, když podle slov majitele kontrolka dobíjení nesvítila.
Po deseti minutách jsem nastartoval a zjistil, že ač kontrolka dobíjení opravdu nesvítí, altík baterku nedobíjel.

Závadu jsem našel po čuchu, jako pes čuchací - v pojistkové krabici u baterie - uvolněný vodič, který vede od svorky B+ altíku dovnitř na pojistku 150 A, následný přechod a teplo takového rozsahu, že se tavil plast.

Poptávám pojistkovou skříňku na tento vůz - viz inzerát http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=228&t=278211" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Napsal: 19.05.2014 11:17
od Tuca
Ahoj,

mam prosbu jestli se da namontovat alternator cislo 028 903 028 E 120A do Seata Alhambra ASZ 96kW 2005. Vypada vzhledově uplnš stejně jao ten co tam mam teď.

Diky moc za info