ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od M@rty74 »

Hlavně se taky podívej, kolik má ampér ten co tam je teď - to je taky zásadní věc...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
Tuca
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Tuca »

M@rty74 píše:Hlavně se taky podívej, kolik má ampér ten co tam je teď - to je taky zásadní věc...
Koukal sem a mam tam 120A. Ale ty cisla jsou trosku jiny. Da se tedy pouzit? dik

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od M@rty74 »

Tak sem napiš číslo původního altíku, pak se to dá porovnat.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
Tuca
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Tuca »

Ted tam mam 120A Bosch cislo 028 903 030

a je mi nabizen Bosch 120A cislo 028 903 028 E.

Diky za info.

Uživatelský avatar
Phoenix
Pilot
Pilot
Příspěvky: 774
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Phoenix »

je to náhrada, takže ho můžeš použít.
PHOENIX-shoří jen proto,aby vznešený znovu povstal z popela a vzlétl vzhůru k nebesům...
http://WWW.VW-CULT.CZ

Uživatelský avatar
Tuca
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Tuca »

Diky

J.A.Y.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 10.07.2013 21:48
Bydliště: Teplice nad Metují

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od J.A.Y. »

ahoj
Dneska jsem přivez startér a altik ze servisu, nechal jsem to zkouknout před cestou na dovolenou. Ve startéru byly v řiti uhlíky a i stykač notně opálen, takže to už bylo potřeba.
No ale problém: alternátor je z jinýho auta, protože na původním byla špatná volnoběžka (resp. tuším že tenkrát nebyla vůbec), prodejce mně to měnil na moji žádost (pruzení :lol: ). No a při zapojování milého jsem s hrůzou zjistil, že do konektoru nemám co zapojit, resp. mám jen částečně. Vede mně tam jen jeden kablík, na konci je nalisovanej izol. faston. Zapojil jsem ho do "L" (kontrolka dobíjení) a "DFM" jsem nechal volný. Takhle jsem to vyčet - auto dobíjí na 13,8V. Ale je to tak vopravdu správně? Zejtra jedu 300 km, tak abych nemusel někde tlačit :lol: Nepřehlídnul jsem někde něco? Rozdělával jsem to potmě s čelovkou :oops: takže jak to bylo zapojený úplně přesně nevím. Díky za odpovědi.
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš ;)
Sharan III 2013 2,0

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od the.max »

Ano, 13.8 je naprosto v pořádku.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

J.A.Y.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 10.07.2013 21:48
Bydliště: Teplice nad Metují

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od J.A.Y. »

jj spíš mně šlo o to, jestli jsem někde nepřehlídnul nějakej nezapojenej kablík, ale DFM asi Sharan nepoužívá... to by vedly oba jedním svazkem

edit: jsem zpátky, takže to asi mám zapojený správně :lol:
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš ;)
Sharan III 2013 2,0

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od johnyM128 »

je normálne že po zapnutí klímy klesne napetie na cca 13V?

je rozdiel ked je zapnutá auto a manual klíma v spotrebe elektriny? lebo na auto klesne napatie ešte viac.

dakujem

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Na volnoběh nejspíš ano, síť je zatížena elmag. spojkou kompresoru. Spotřeba by měla být stejná, alespoň z pohledu kompresoru. Jinak záleží na rychlosti ventilátorů, práci klapek, ... Spotřebu bych neřešil, pokud není extrémní zátěž, auto si s tím obvykle poradí.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

jirkaR
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1963
Registrován: 01.05.2009 05:36
Bydliště: Pardubice

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od jirkaR »

zdravím ve spolek a taky bychom rádi poprosili o radu ,kamarád má sharana 1,9 66KW 2002,z ničeho nic mu začalo kesat napětí až byl rád že dojel do prakovacího domu,druhý den jsem rpo něj jel z dvouma bateriema a jelikož byl v háji altík ,nic jsem nezapínal a dojel 140km domu,zrepasovali jsem altík dali ho zpátky a vše ok pořád 14 klima se nezapínala ,ted je situace taková,že jel na D1 a napětí kleslo na 12 když vypnul klimu skočilo na 14 ,když jí zapnul tak to chvíli vydrželo a pak to kolísalo.Příjde mi to jak problém s elektromg. spojkou a nebo již zmiňovanou krabičkou u baterky.Auto ted u sebe nenám,počem mám jít?

děkuji
1,9 tdi 81KW B5 nyní už B5.5 :D
Obrázek

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od smolda »

Může toho být víc, například pokud jste neměnili volnoběžku altíku, může to být i tou volnoběžkou. Po "repasi" alternátoru bys ho měl nechat proběhnout někde ve zkušebně, na zkušební stolici, kde ti ho změřej za různých otáček a při různé zátěži. Ty jsi s kámošem provedl "jen" výměnu dílů.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

lukiis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 09.02.2012 20:51
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od lukiis »

koukám, že problémy mám stejné co se týče dobijení při zaplé klimatizaci...Ztravil jsem už tím nějakou tu hodinku,kdy občas při sepnutí je dobijení na baterce 13 V na volnoběh..za jizdy je to okaa a volnoběžka vyměněna,kompressor je nový..prolezl jsem kabeláž od altíku-proletaval jsem očka k pojistkové skříňce a k baterce...vyměnil jsem jeden ventilátor sahary který vibroval při sepnutí-tím to na chvilku přestalo, ale problem je tu pořád.......možná kdybych neměl voltmettr na palubovce tak bych to asi neřešil, ale takhle to člověku vrtáá v hlavě...Předem děkuji za tip a zkušenosti s tímto problémem............................................
Alhambra VR6-LPG-2004
nezavislé topení B5WSC

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od johnyM128 »

takže problém vyriešený... regulátor KO, zberné krúžky KO...

po výmene - podstatne menej zaťažuje motor a hlavne napetie klesne kúsok, nie ako predtým na 13V a podobne. takže odkaz pre všetkých - hor sa na repas altíka :D

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“