Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 313 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 28.01.2015 21:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

198

Bydliště:

SK-TO

Tu máš tie schémy prvá je do r. 1997 a druhá od 1998


Přílohy:
Screenshot 2015-01-28_20-46-40.jpg
Screenshot 2015-01-28_20-46-40.jpg (207.41 KiB) Zobrazeno 1949 krát

Screenshot 2015-01-28_20-47-16.jpg
Screenshot 2015-01-28_20-47-16.jpg (184.13 KiB) Zobrazeno 1949 krát


_________________
SEAT Alhambra I. 1,9TDI AFN 81kw r.v.2000,EGR-off,
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 08.04.2015 14:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1725

Bydliště:

Královéhradecko

Nevíte co by s tím mohlo být??
Startoval jsem přes kabely a přetočily se mi oba budíky a ručičky zůstaly u zarážky, ale z druhé strany.
Při žhavení se odlepí o cca 20 stupňů proti směru hodinových ručiček, po nastartování se poslušně vrátí k zarážce - z opačné, než běžné strany.
Ne že bych to nějak potřeboval, ono už tam stejně moc věcí nefunguje, ale občas řídí i manželka, tak aby ji nechytli za nepovolenou minimální rychlost.

_________________
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz
Obrázek

_________________
Sharan I 1,9 TDI 1999 81 kW automat


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 15.10.2015 08:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.09.2013

Příspěvky:

9

Zdravím všechny,
prosím o radu co by mohlo způsobovat následující.
Při měření na baterce se zdá být vše v pořádku v plné zátěži na volnoběh tam je nějakých 12,7V bez zátěže 14,3V .
Ale všimnul jsem si že bez rozdílu zda jsou zapnuté spotřebiče mi osciluje osvětlení vnitřní, venkovní, palubní deska no prostě vše. Nevíte co by to mohlo dělat?
Nemá nato vliv ani teplota motoru, zátěž, prostě to pořád osciluje. Docela mě to štve a elektronice v autě to asi taky nebude dělat moc dobře. Altík je Bosch 120A.

Díky za rady

_________________
Seat Alhambra r.v.2005 1,9 TDI PD 96kw
Obrázek


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 15.10.2015 08:32 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4798

Bydliště:

Praha

Může to dělat poškozená dioda v usměrňovači (regulátoru), nebo vadné vinutí. Blikání je důsledek nedokonale vyhlazeného napětí. Teoreticky to může dělat i slabší akumulátor, který plní i funkci "kondenzátoru", ale pokud auto startuje, tak to nebude ono. Najdi si někoho, kdo má zkušební stolici na altíky, a ať ti to oměří (musí tomu taky samozřejmě rozumět).

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 22.12.2015 14:13 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

22.10.2007

Příspěvky:

374

Bydliště:

Mohelnice(SU)

Ahoj kluci, taky mi blbne napětí bez ohledu na režim(jízda, stojící...).
Všiml jsem si toho při jízdě v mlze, kdy světla viditelně pohasínala(rozuměj slábla).
Na voltmetru se napětí pohybuje mezi 13,4 a 13,9 a různě to skáče.
Mám podezření na regulátor - což by bylo i nejsnazší jej vyměnit(bez demontáže alternátoru).
Nebo se mám rovnou pustit i do výměny uhlíků?
Díky za rady

_________________
Obrázek1.8T AWC
Obrázek2,0TDi CFGB

_________________
ex-VW Sharan I TDi & Skoda Octavia 1,8T 4x4 - Stand-by Sharan II 1.8T AWC - lpg, Sharan 7N CFGB


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 22.12.2015 14:24 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4798

Bydliště:

Praha

Nevím jak u tvého, ale u mě se samotný uhlíky vyměnit nedaly. Každopádně bych začal přeměřením altíku u někoho na stolici (pokud teda nemáš sám) a vyloučením nebo potvrzením závady v altíku. Pokles napětí může být normální podle zapnutých spotřebičů - ohřev okna, topení, bufík, ohřev sedaček, ...

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 19.09.2016 10:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.02.2010

Příspěvky:

129

Bydliště:

Banská Bystrica, SR

Dnes som sedel v aute dlhšie, motor vypnutý, kontrolka dobíjania /baterka svietila/. Zrazu som si všimol, že kontrolka začala divne blikať, potom nesvietila potom začala normálne svietiť. Popri tom išlo z poistkovej skrinky pekne cvakanie relatka...

Je nejaké rele prepojene s touto kontrolkou?

diiky

ps: auto v podpise

_________________
Sharan 1,9TDI 85kw 2004 + Felda 1,6 lpg kat off, zvody sport vyfuk odlahceny zotrvak vpredu chladené kotúče vzadu kotúče, rozšírená zadná náprava a tak :D


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 19.09.2016 18:41 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4798

Bydliště:

Praha

Kontrolka jde na alík. Pokud slyšíš cvakání, pak bych se zaměřil na špatný kontakt. Ten může být ovšem kdekoli, vč. kostření. Těžko radit, to je tak vzít měřák do ruky a hledat.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 21.09.2016 08:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.02.2010

Příspěvky:

129

Bydliště:

Banská Bystrica, SR

Rozumiem... len mi prišla divná spojitosť "cvakania /ako ked relé cvakne/" a blikania tej kontrolky... plus to cvakanie bolo intenzívne /rozumej rýchle/ ako ked relé blbne... a aj to išlo z poistkovej skrinky :D

takže tam je asi nejaká spojitosť :D

_________________
Sharan 1,9TDI 85kw 2004 + Felda 1,6 lpg kat off, zvody sport vyfuk odlahceny zotrvak vpredu chladené kotúče vzadu kotúče, rozšírená zadná náprava a tak :D


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: špatné dobijí.
PříspěvekNapsal: 15.05.2017 19:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.07.2010

Příspěvky:

30

Ahoj kluci.
Chci poprosit o radu. Kamarád má Sharana rok 2002 85kw. Jednou jel do práce a z práce už neodjel. Nastartoval to přes kabely. druhý den auto normálně chytlo. Na diagnostice ukazovalo dobijení 12.8V - 13V. Po demontáži regulátoru uhlíky KO a projetá kotva. Rozhodl se tedy pro nový - repliku. Po nastartování však s novým alternátorem dává pouze 13,3V
Dneska dokonce cestou do práce se 3 x rozvítila kontolka dobijení a auto do dílny. Baterka se celý den dobíjela ale stále není dle nabíječky nabitá. Může to třeba dělat baterka? Nebo je špatný i nový alternátor?
dále se chci zeptat zda na 2 pinovém konektoru co je na altíku lze něco naměřit. Jinak altík je 120A.
Moc děkuji za pomoc.
Jinak jsem zde na foru hledal a konkrétní tuhle závadu jsem nenašel.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 15.05.2017 20:50 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4798

Bydliště:

Praha

Že jsi závadu/řešení nenašel není důvod k založení nového vlákna.

Tedy k věci - je potřeba lokalizovat závadu, tj. vyzkoušet jednotlivé prvky.

Baterka - je skutečně nabitá? Nech si jí někde otestovat (ideálně někdo s měřákem, ne v krámě, tam bude nejspíš výsledek KO). V klidu by měla mít dejme tomu 12,6V, samozřejmě ne hned po nabíjení nebo odstavení auta. Pokud máš "hloupou" nabíječku a napětí na baterce po připojení nabíječky hned vyletí třeba na 15V, tak to signalizuje ne úplně dobrý stav.

Altík - bez nějaké větší zátěže by měl dávat dejme tomu min. 13,5V, 13,8V a víc. I při zátěži by to nemělo klesat o moc dolu. I nový může být vadný.

Vodiče - zkontroluj stav všech spojů (altík, pojistkovka v motoru, ukostření altíku, přívody k baterce).

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 16.05.2017 14:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.07.2010

Příspěvky:

30

Díky moc. byla to špatná kostra na motoru. ted auto startuje jak za mlada a dobijí 14,2V a pod plnou zátěží včetně veškerého vyhřívání 13,6V


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 03.09.2017 21:47 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

01.02.2017

Příspěvky:

9

Zdar pánové. To samé jsem psal i na FB SAG.
Od zimy co mam sharana mam problémy s baterkou... Ta s kterou sem auto koupil se mi nezdála a byla i dost malá, tak jsem tam dal starou baterku co jsem měl v traktoru, 100Ah a ta klekla asi za 14 dní. Mohla být KO. Dal jsem tam tedy baterku co je na foto, je odhadem stará tak 3roky a je ze sprintera, odstavený byl asi měsíc, nemělo by jí nic být. Je to Varta silver 100Ah. zase průběžně problém, stačilo nechat hodinu otevřený dveře a nenatočil jsem. Pokud ale s autem jezdim i krátký vzdálenosti, startuje. Dobijení se zdá být v poho, 14 až 14,1V i na volnoběh. Napětí na baterce 12,5V, po zapnutí klíčku padne těsně pod 12, při startu na 10 (měřeno digitálem, možná jde i kousek níž ale to digitál nestihne). Měřil jsem tedy ještě proud... Při zamčenym autě 0,15A, Po odemknutí a otevření dveří přez 3A, po zapnutí klíčku (bez žhavení) při rozsvícených lampičkách vevnitř cca 10A. Nežere tam něco moc? že by to auto ty baterky ničilo... Je taky možný že je i tahle baterka v kopru. Všechno měřeno při plně nabitý baterce (bylo to celý den na nabiječce). Jinak pro doplnění mam v autě 2 baterky, druhá napájí zásuvky zapalovače (obě) a bufíka, ale podle měření jí to začne dobíjet až po nastartování motoru, a to jen pozvolna, protože jí chvíli trvá než se dostane na 14V. Po chcípnutí motoru se zase odpojí. Nějaké nápady?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 04.09.2017 07:12 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4798

Bydliště:

Praha

No ono základ je najít příčinu tohoto stavu. Píšeš o otevřených dveřích, tzn. svítí interier, což je necelých 6A (viz tady viewtopic.php?p=1019589#p1019589 ). Pak je potřeba si být jistý, že akumulátor je skutečně OK, ne jen že prošel nabíjením a že "vypadá dobře". Podobně je to i s altíkem. Dál píšeš, že v klidu je odběr asi 0,15A, kdy toto bylo měřeno? Je potřeba auto zamknout a nechat ho "uležet", aby usnuly všechny jednotky. Hokej může dělat třeba špatně zapojené rádio, zkratované vodiče v průchodkách, elekronika okna (snaží se ho dovírat), poškozené diody v altíku, ... Hodně info je i tady viewtopic.php?f=50&t=58970

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 04.09.2017 20:39 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

01.02.2017

Příspěvky:

9

Jo dík. Když tak pročítám ty další vlákna, připadá mi že odběr mám cca v pořádku. Ještě změřim co to dělá chvíli po zamčení a uvidíme. Ale já nemám problém když auto nejezdí, může stát 14 dní a v pohodě, spíš ty rozsvícený světýlka vevnitř nebo rádio delší dobu je problém. Podle toho spíš usuzuju že zase padla baterka. zajedu v týdnu k elektrikářovi ať mi to změří na zátěžáku, ten doma nemam. Rádio si nemyslim, je tam originál. Možná mam v některých lampičkách nandaný 10W žárovky místo 5W, měl jsem je v jedný krabičce, to by mohlo taky být znát. Může být horší altík i když napětí dává dobrý? (14,1) Ještě zkontroluju průchodky ve dveřích, u zadních nestahovalo okno tak jsem tam kouknul a bylo tam přetrhlejch asi 5 drátů, tak jsem to opravil ale na další nebyl čas, tam by to někde mohlo trochu zkratovat.....


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 313 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group