Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 18.05.2011 14:37 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

03.07.2010

Příspěvky:

1261

Bydliště:

Staňkovwice

Ahoj kolegové. Chystám se na výměnu rozvoďáku a s tím spojenou i výměnu vodní pumpy. Můžete mi někdo poradit, jaká pumpa doopravdy patří do mého autí. Dle ETKY by to měla být pumpa 038 121 011 J(JX) obr.1
Příloha:
PUMPA 2.jpg
PUMPA 2.jpg [ 16.61 KiB | Zobrazeno 6967 krát ]
, ale dle katalogu MEYLE to je pumpa 038 121 011 C(CX) obr.2
Příloha:
PUMPA 1.jpg
PUMPA 1.jpg [ 16 KiB | Zobrazeno 6967 krát ]
. Tak jsem z toho jelen :fool:[attachment=0]

_________________
VW SHARAN 1.9TDi PD, 85kW, r.v.2002 NUCENÝ PRODEJ, Audi A3, 1.6, 2002


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 16.06.2011 15:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

473

Bydliště:

Frýdek-Místek

Taky bych potřeboval radu.
Jak poznám špatné vodní čerpadlo. Voda se neztrací.

_________________
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 18.10.2011 20:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.01.2010

Příspěvky:

62

Bydliště:

okr. Ústí nad Orlicí

Zdravím SAGisty,
tak mně odešlo vodní čerpadlo. Závada se projevila "různým, nějakým" pískáním, kvílením, bublání (jako když někde pídí voda) a to v různých intervalech. Takže jsem nelenil, dal jsem auto na nájezdy, sundal jsem spodní kryt a poslouchal jsem. Pak jsem sundal klíňák od vodní pumpy a serva, chytl jsem za řemenici od vodní pumpy a světe div se, kymácela se dobré dva milimetry (horizontálně, axiálně v pořádku).
Předtím jsem měl problém, na který mnozí z vás poukazují. Hladina ve vyrovnávací nádobce se mi držela pod ryskou minima a když jsem to dolil tak zase zmizela pod tu trapnou spodní rysku...
Takže pokračuji zakoupením vodní pumpy v AutoKelly za 534,- Kč, což je velmi přijatelná cena. U pumpy bylo i těsnění, takže Starline jde s dobou... Pak jsem zvolil postup č. 2, kdy stačí sundat pouze tu část vodní pumpy s vrtulí. Rozvody jsem teda sundávat nemusel, takže pohodička. Za 3 hodinky opravdu klidné práce s několika cigárky a odvzdušněním ve 2500 ot/min. mám hotovo.
A světe div se hladina ve vyrovnávací nádobce vesele drží mezi ryskami tak jak jsem ji nalil - to dříve rozhodně nehrozilo.
Postup:
1. Sabrina na nájezdy, otevřít kapotu, sundat spodní kryt motoru (cigárko a kafíčko)
2. Demontovat vzduchový filtr
3. Demontovat horní kryt rozvodového řemeny - já ho mám upravený, takže nemusím demontovat silentblok (přidám foto úpravy)
5. Povolit 6 imbusem 3 šrouby na řemenici vodního čerpadla a 4 šrouby na hlavní řemenici
4. Uvolnit servočerpadlo a vyjmout klíňák - zubatý
5. Demontovat řemenici vodního čerpadla a sundat držkový řemen alternátoru a čerpadla klimatizace
6. Demontovat hlavní řemenici a spodní plech, na kterém je napínací mechanismus servo řízení
7. Demontovat spodní kryt rozvodového řemene
8. Přitáhnou plastovými páskami rozvodový řemen u vloženého kola a to pod ním a nad ním (viz.foto), bo to vložené kolo musí ven kvůli povolení šroubů vodního čerpadla a jeho demontáži
9. Demontovat vložené kolo rozvodového řemene (pozor na ztrátu klínku), 18 klíč a slušná síla, díky páskám se nám rozvody nepohnou a kolo jde pěkně ven i zpět (jen nezkoušet startovat, snad žena pochopí, že se na autě maká...)
10. Povolit šrouby okolo vodní pumpy, nechat odtéct chladící kapalinu do kbelíku a potom vesele demontovat vodní čerpadlo. K té chladící kapalině uvádím, že tuto jsem rozhodně nevypouštěl podle mistrů z VW, protože sundávat hadici u termostatu je prasárna je tam servo místo žádné, zlatě když na autech byly vypouštěcí šrouby... (cigárko + kafíčko)
11. Po kafíčku všechno pěkně očistit a namontovat novou vodní pumpu... a pokračovat v montáži opačným postupem...
12. Dolejt chladící kapalinu, zahřát motor, držet ve cca 2500 ot/min. já osobně to držím nějakejch 10 min. než se zapne ventilátor na chladiči, pak do nechat dochladit (turbo), vypnout motor a podle potřeby dolejt kapalinu ( k tomu cigárko + kafíčko)
13. jupíí a jen jezdit...

Zpracuji fotodokumentaci, kterou jsem při té práci dělal a doplním do vlákna.


Přílohy:
01. Upravený horní kryt rozvodů.jpg
01. Upravený horní kryt rozvodů.jpg (191.34 KiB) Zobrazeno 6875 krát

02. Na nájezdech.jpg
02. Na nájezdech.jpg (133.67 KiB) Zobrazeno 6875 krát

03. Vzduchový filtr - demontáž.jpg
03. Vzduchový filtr - demontáž.jpg (173.91 KiB) Zobrazeno 6875 krát

04. Horní kryt rozvodů - demontáž.jpg
04. Horní kryt rozvodů - demontáž.jpg (112.74 KiB) Zobrazeno 6875 krát

05. Horní kryt rozvodů po demontáži.jpg
05. Horní kryt rozvodů po demontáži.jpg (163.71 KiB) Zobrazeno 6875 krát


_________________
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP


Naposledy upravil martin1808 dne 18.10.2011 20:22, celkově upraveno 2
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 18.10.2011 20:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.01.2010

Příspěvky:

62

Bydliště:

okr. Ústí nad Orlicí

Pokračování fotoalba... :lol:


Přílohy:
06. Spodní strana - povolení imbusů na vodní pumpě a hlavní řemenici.jpg
06. Spodní strana - povolení imbusů na vodní pumpě a hlavní řemenici.jpg (142.44 KiB) Zobrazeno 6874 krát

07. Po demontáži řemenů a řemenic a držáku napínáku serva.jpg
07. Po demontáži řemenů a řemenic a držáku napínáku serva.jpg (111.64 KiB) Zobrazeno 6874 krát

08. Detail na vodní pumpu, ještě sundat kryt rozvodů a vložené kolo.jpg
08. Detail na vodní pumpu, ještě sundat kryt rozvodů a vložené kolo.jpg (147.49 KiB) Zobrazeno 6874 krát

09. Vložené kolo rozvodu musí ven....jpg
09. Vložené kolo rozvodu musí ven....jpg (144.05 KiB) Zobrazeno 6874 krát

10. Pohled na vložené kolo rozvodového řemene - zezhora.jpg
10. Pohled na vložené kolo rozvodového řemene - zezhora.jpg (157.04 KiB) Zobrazeno 6874 krát


_________________
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 18.10.2011 20:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.01.2010

Příspěvky:

62

Bydliště:

okr. Ústí nad Orlicí

Poslední série, snad admin odpustí... :good:


Přílohy:
11. Použítí plastových pásek k zajištění rozvodového řemene pro demontáž vloženého kola.jpg
11. Použítí plastových pásek k zajištění rozvodového řemene pro demontáž vloženého kola.jpg (141.88 KiB) Zobrazeno 6868 krát

12. Nyní můžeme demontovat vodní pumpu....jpg
12. Nyní můžeme demontovat vodní pumpu....jpg (150.21 KiB) Zobrazeno 6868 krát

13. Po demontáži vodní pumpy.jpg
13. Po demontáži vodní pumpy.jpg (178.05 KiB) Zobrazeno 6868 krát

14. Poznej rozdíl....jpg
14. Poznej rozdíl....jpg (116.25 KiB) Zobrazeno 6868 krát

15. A je to tam, hotovo....jpg
15. A je to tam, hotovo....jpg (152.49 KiB) Zobrazeno 6868 krát


_________________
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 18.10.2011 20:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.11.2009

Příspěvky:

367

Bydliště:

Praha

Ty pásky na podržení rozvoďáku jsou sakra dobrý nápad :good: :good: :good:
Jinak super návod :drinks:

_________________
SAG - ideální auto na ryby

_________________
Seat Alhambra I (1999) 1,9 TDi 81kW automat bílá barva


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 18.10.2011 20:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.01.2010

Příspěvky:

62

Bydliště:

okr. Ústí nad Orlicí

Jen doplňuji, že se jedná o tuto vodní pumpu http://eshop.autokelly.cz/catalog.aspx# ... T=0|LNG=0|
Přikládám foto rozdílu v lopatkách..., ale sedí jako pr.... na hrnci... :drinks:


Přílohy:
Jediný rozdíl je v lopatkách....jpg
Jediný rozdíl je v lopatkách....jpg (190.79 KiB) Zobrazeno 6853 krát


_________________
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 06.12.2011 20:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.01.2010

Příspěvky:

62

Bydliště:

okr. Ústí nad Orlicí

Zdar jak sviňa,
takže jsem byl po tejdnu kde sem byl předtím, ke všemu mě to přestalo topit, zavzdušňoval se bufík, no prostě v pr... Natlakovaná expanská jako prase.... Takže těsnění pod hlavou, už je skoro měsíc venku, hlavu mám na GO. To jste ještě neviděli ty vůle sacích ventilů, divím se, že to bylo schopné plnit válce... Ještě k tomu byl jeden výfukový ventil přihlej, takže paráda. 4ks sacích ventilů vyměniny za nové a ještě dva nové vejfukové. Hlava tlaková zkouška, prasklá není, mírně prohlá, takže se přebrousí, nové vodítka, pan mistr dělá vlastní litinový, prý líp mažou a mě je vlastně jedno. Jo ještě guferka na ventilech a pak by to mělo chodit jak sviňa nebo už to pošlu ze Sněžky dolů...(když jsem to rozebral tak jsem pochopil proč to žralo 0,6l/1000 oleje). No pár hlav už mě prošlo rukama, ale toto jsem neviděl. Myslím si, že předchozí majitel by potřeboval do tlamy.
Rok 2011 udělala naše Sabrina pěkný útok na peněženku, ale MÁM TO AUTO PROSTĚ RÁD! Je úžasný a nějakou plečku 2001 nechci, protože bych stejně koupil vrak jak jsme měli.

_________________
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 14:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.01.2010

Příspěvky:

62

Bydliště:

okr. Ústí nad Orlicí

GO hlavy. Na původní zůstaly pouze dva původní výfukový ventily, jinak je vše v novotě. Cena 7.026,-Kč s DPH. Doklad nepotřebuji takže bez DPH to dělá 5.855,-Kč. To je ježíšek... :smoke:

_________________
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 14:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

8052

Bydliště:

Small Town in North Moravia

To buď v klidu já během měsíce nalil do ShAlhambry 30tis. jen to hvízdlo..
Komplet brzdy + tlumiče a pružiny + velká GO vstřikovacího čerpadla..
Ale je to prostě čupr kárka a mám ji rád.. :laugh: :laugh: :laugh:

_________________
Moje přibližovadla :Golf Mk II tak trochu TDi AHF, Alhambra I AFN, Golf Mk IV 1.6 16V, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 20.12.2012 22:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.06.2009

Příspěvky:

81

Mimochodem jaka muze byt prumerna zivotnost vodni pumpy- Alhambra 99, TDI 81kw. Mam najeto 212.000 poctivejch tak si rikam kdy se ta pumpu odporouci do vecnych lovist, jezdim s tim ted docela hodne tak nechci skoncit se spagatem u silnice a cekat na odtah.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 21.12.2012 06:10 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

03.07.2010

Příspěvky:

1261

Bydliště:

Staňkovwice

Na origoš vodní pupě VW jsem měl najeto 350.000km a pak jsem auto prodal. Tak nevím.

_________________
VW SHARAN 1.9TDi PD, 85kW, r.v.2002 NUCENÝ PRODEJ, Audi A3, 1.6, 2002


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 22.03.2013 13:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.02.2008

Příspěvky:

438

Bydliště:

Kamenná

ahojte kluci dělal jste někdo novou pumpu na VR6 začalo to pískat a řekli mi že to je pumpa a já mám jště jedno auto na díly tak si to chci udělat ale mám strach jestli to zvládnu je tam málo místa díky

_________________
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/

_________________
VW SHARAN VR6 1997 už 180 koníků , VW SHARAN VR6 SYNCRO automat lpg 1998, MITSUBISHI LANCER


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 06.10.2013 21:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.04.2013

Příspěvky:

12

Nazdar Borci !!!

Tak jsem taky měnil vodní pumpu na Alhambře 1.9 tdi 1997 66kW motor AHU.A byl to porod,postupoval jsem podle návodu martina 1808.Ale bohužel jsem při demontáži utrhl tři šroubky z osmi na staré pumpě.Už jsem chtěl auto dát do servisu,ale ten mistřík se choval jako bych po něm chtěl stojku.že prej má moc práce a že aš tak za čtrnáct dní a to jen možná.Tak jsem si řekl že ty zbytky šroubů zkusím vytáhnout sám.Sundal jsem alternátor a klimu.de to snadno každej je na dvou šroubech altík na 13ctkách a klima je 17 a 16ctka.Z klimy se odpojí osmičkou imbusem ta dvě trubky a je to.Dál se musí zhodit blinkry je to torx a pak se vysunou.Dál kryt chladiče,nahoře dva křižáky a po boku osmička klíček.A nakonec pravé světlo ven ,čtyři šrouby torx.Pak jsem dovlekl svářečku a na ty zbytky navařil matky a ejhle podařilo se je vytočit.Vyřil sem to 1,6 elektrodou.Měl sem strach že tam něco po...ru,ale nakonec sem se trefil.Bez kukly...
Ještě bych rád upozornil na ten rozvoďák.Udělejte si rysky všude kde to de.Na čerpadle,na klikovce atd.Mě se ten řemen totiš vysmekl ikdyž jsem to měl stáhlé těma stahovačkama.Kdybych si to preventivně nepoznačil,bych dnes dobře nasranej.Trvalo to celé dva dny.Od devíti do tmy tj. 18:00.Ale právě teď jsem po očistě zasedl konečně do křesla a auto je v pořádku před barákem.Ještě bych poradil postup na nasazení rozvoďáku.Dole na rysku na klikovce,pak nahoře na rysku na vačkovém hřídeli.Pak si nasadíte řemen na to hliníkové kolečko na prostředku a na čerpadle řemen přiložíte na rysku.Pak vemete ráčnu a 22 jku ořech a točíte s čerpadlem a nasadíte řemen tak jak byl.Až tam naskočí.tak dole devatenáctkou točíte klikovkou až se řemen usadí na stře ,tak jak byl.

Byl to porod,necítím ruce a slybším jedincům toto rozhodně nedoporučuju,je to o nervy...Ale zas mě to vyšlo na 450,-Kč


Tak čest práci Draci... :thanks:

_________________
SEAT Alhambra I 1997 1.9 Tdi 66kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
PříspěvekNapsal: 07.10.2013 08:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.11.2007

Příspěvky:

606

Bydliště:

ŠUMAVWA

to je sice hezke jak pises jan nasadit rozv. remen ale pokud bys to delal jak se ma tak s tim neni zadny problem schodit kolo z vacky pekne dosponovat a doladit predvstrik

_________________
VW SHARAN SPECIAL chip MOTORPOWER,VW GOLF 4 TDI 4 MOTION chip MOTORPOWER VW GOLF 4 GTI TDI ORIGO ZATIM


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group