Stránka 4 z 5

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 07.10.2013 20:17
od abeljozef
To tazko vysvetlovat niekomu kto pise rozvodove pseudonavody a pri tom mu nic nohovori ani pojem momentovy kluc.

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 15.12.2013 13:29
od king613
Cus kluci, dneska jsem resil kontakty na vstricich a po sundani krytu rozvodu jsem koukal ze me asi ceka vodni pumpa. mylim se? je to vodni pumpa? hladina se samozrejme ztraci, mam cervenou chladici kapkalinu a nikde jinde nic cervenyho neni. dik tomek
ps: jinak ten kryt rozvodu dostal pekny kapky. nema nekdo? ostrava a okoli

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 15.12.2013 21:25
od 11mAjA11
Dekel je slušně dobitý, ale to červené na něm je rez ne chladičovka, pokud je pumpa trochu kolem takové té malé dírky v tělese olezlá fridexem ( červeným sedimentem z kapaliny ) tak to není na závadu, z každé pumpy musí dle principu něco málo prosakovat, je to v podstatě neměřitelné minimum, tím je pumpa mazaná - pokud chčije tak je KO to by byl, ale velký únik, který by byl opravdu znatelný..

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 15.12.2013 21:54
od king613
Myslis ze rez? A kde by se tam vzala? Je pravda ze auto jsem kupoval pred prazdninama a od ty doby jsem najel tak 8000 km.
Ted skocila zavada na 4 vstriku tak jsem napruzoval kontakty a pajel je a tak jsem na to prisel.
Mam to znovu rozhodit a zjistit co tam rezavi? Celkem je toho dost a je to jakoby naprasene, myslim ze koroze by byla jinak barevna.
Predchozi majitel rikal ze delal rozvody a turbo a tycky stabliku a pritom na nic ani nesahnul.
Ale pravda je takova ze to vypada jako by to slo asi z napinaci kladky...
Tomek

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 16.12.2013 06:49
od 11mAjA11
Rez + prach z řemene normální jev, dělané rozvody poznáš..

Tyto dělané nebyly už jen podle stavu napínací kladky..

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 16.12.2013 06:56
od king613
Na tachometru 206.000 auto z roku 2001 dovoz, dle STK stav pri dovozu 60 pak za dva roky 200, takze o najezdu si nedelam iluze. A ted otazka, udelat rozvody nebo ne? Dle stavu viz foto asi ano co? A ja kvuli toho abych je nemusel delat koupil jiny auto. OMG

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 16.12.2013 07:07
od 11mAjA11
Hmm obecně vzato, je poměrně zažitý zvyk ihned po koupi ojetého vozu prověřit základní stav automobilu.
Bavíme se samozřejmě o autu z bazaru, kde není jasná servisní historie a veškeré dokumentace o provedených opravách a zásazích - řekněme 99% prodávaných bazarových a jetých vozů..

Tzn. po koupi sem vždy prováděl základní servis, tzn. olej v motoru i převodovce ( manuální - automat sem nikdy neměl ) , všechny filtry, kontrola brzd, výměna rozvodů vč. vodní pumpy a náplně chladící kapaliny..

Ano je to další investice navíc, ale s tímto vždy při koupi počítám a mám určitou rezervu na tento základní servis..

Rozvody rozhodně vyměnit ( i když auto nebude mít dané km ) tak stářím taky trpí..

Nestojí to za destrukci motoru..

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 16.12.2013 13:55
od smolda
Minimálně výměna rozvodů by měla být u aut z druhý ruky automatická. Tužka a papír snesou všechno a o servisní historii vozidla není třeba si dělat iluze.

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 16.12.2013 15:32
od Marek77
Naprosto souhlasím. Rozvody, olej v motoru (případně i jinde) a všechny (čtyři) filtry, to je automatické vyměnit ihned po koupi. Taktéž doporučuji brzdovou kapalinu.

Ono to dneska už moc nestojí - oproti cenám ND třeba před deseti lety a dnes je rozdíl obrovský, takže se rozhodně nevyplácí šetřit. Naopak cena opravy motoru v případě, že se díky poškození rozvodů nakopne nebo jinak poblbne, je nesrovnatelně vyšší (a často s nejistým výsledkem).

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 10.03.2014 10:14
od metalunion
Zdravim,mám dotaz ohledně pumpy.Projevuje se mi to tak,jako by neotevíral termostat,ten jsem vyměnil,ale bez výsledku.Motor je horký,topení topí (i vzadu),ale spodní hadice od termostatu je studená a chladič taky.Uvažuji nad vodní pumpou,ale zase se mi nezdá,že by to krásně topilo,hlavně vzadu,kam by se voda bez vodní pumpy těžko dostávala,možná se ale pletu,potom už mě napadá jen ucpaný chladič,co vy na to?Díky za radu

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 10.03.2014 12:44
od smolda
To metalunion: A nechtěl by sis kocoure doplnit do podpisu o jaký auto se jedná? Pochybuju že někdo z klubáků vlastní křišťálovou kouli. Já osobně jí nemám.

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 10.03.2014 17:43
od metalunion
Doplněno

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 10.03.2014 18:46
od smolda
Ucpaný chladič není nic nemožného a vyjímečného, hlavně pokud někdo v minulosti použil jakýkoliv chemický ucpávadlo netěsností chladiče. Asi bych se zkusil pověnovat chladiči a zjistil jak dalece je a nebo není průchozí.

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 10.03.2014 19:34
od kubenec
Prece kdyby ten motor mel teplotu na otevreni termostatu a voda ktera ma jit pres chladic tam neprosla musi se to preci uvarit.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Napsal: 10.03.2014 19:48
od smolda
Pokud topí tak nutně nemusí, horší to bude v teplým počasí.
Když mi odešel termostat vloni v létě, v pohodě jsem uchladil topením naplno.