Stránka 2 z 8

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 22.01.2009 20:29
od widle
pokud jsi měl v háji tu ocelovou tyčku, která vede naskrz tím hliníkem, tak nevěř tomu, že budeš mít hliník v pořádku...co ty mosazné vložky, v jakém byly stavu? Pokud byly prodžené, tak v tom hliníku stačí málo a je oválný....čili i nové vložky se budou snažit tomu oválu, byť malému, přizpůsobit......
jo, a když budeš dávat tu maznici, dej tam vazelínu, co se dává do vodní pumpy, je hustší

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 22.01.2009 21:12
od sharáno
ty kroužky byly uplně v háji, totál prodřený. jestli stačí tak málo v tom hliníku, tak to bude ta příčina, jinak si to nedokážu vysvětlit. V tom případě se to musí komplet převrtat a předělat. to mám radost :(
díky za spolupráci.

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 22.01.2009 21:15
od widle
mi to dělal kámoš přímo na autě výstružníkem. musíš ale přizvednout motor, a ten povolit na držáku vedle vzduchového filtru....a ŘEMEN nový.....ten starý může být od vibrací natažený...

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 22.01.2009 21:42
od sharáno
Tak jsme to dělali i před tím, uvolnil se motor pod filtrem a přizvedl, vtom už zkušenost je:) známej na dílně má soustruh, a je šikovnej, tak by s tím neměl být problém, udělá i nové podložky. Horší to bude sčasem, toho nemá nazbyt:(
Začnu ho zas bombardovat po telefonu :cowb:

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 22.01.2009 21:45
od widle
ty vložky udělat z karo-bronzi...to je materiál na kluzná ložiska......
pokud není čas, stačí koupit kratší řemen, sice je to sado maso, ta montáž, ale na chvíli to stačí a celé se to zklidní...já měl měl řemen z nějakého citroena
ale jak říkám, to je jen dočasné řešení...

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 24.08.2009 13:42
od johnpiere
Jo taky to znám. Dělal jsem to už podruhý. Jenže tentokráte celý ten držák šel ven, vyvrtat, dát nový pouzdra, udělat mazničku (tlakovou) a už je to zpátky. Není to ještě ono, asi byla malá vůle.Ono přece jenom se to ohřeje a roztažnosti dělaj bordel. Ale hlavně jsem dal novou tyčku. Koupil jsem ji u VW za 900. A je to :P

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 24.08.2009 14:19
od Marek77
Začala mi pískat kladka řemenu. Napadlo mě, že se ozývají ložiska (po čtvrt milionu kilometrů se není co divit). Po její demontáži jsem zjistil, že se jedná o plastovou rolnu, v níž jsou zalisována dvě kuličková ložiska 6002 RS. Jenže jsou tam zalisována zatepla, takže nejdou demontovat z rolny ven. Přesněji řečeno šlo by to, ale rolnu bych znehodnotil.

Ptal jsem se v autodílech, co stojí nová rolna. Bylo mi řečeno, že podle výrobce od tisíce do osmnácti set korun. To mi za kus silonu a dvě malá ložiska připadá trochu moc, co myslíte?
Tak jsem si sedl, kladku nakreslil a nechal si ji od známého vyrobit z duralu. Stálo mě to sto padesát korun, k tomu dvě ložiska a Segerovka - úhrnem za Kč 80 - a rolna je jako nová (a především - je na věky).

Přikládám výkres (nejsem strojař, takže mě berte s rezervou, nicméně soustružník to podle toho bez problému vyrobil):
Rolna.jpg

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 10.09.2009 21:13
od tychos
......já sem prostě celej napínák i s kladkou koupil za 1000kč novej a je to :-))

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 10.09.2009 21:14
od widle
jenže na jedničku stojí kolem 5tis....... :?

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 10.09.2009 22:13
od Peters
Poradi nekdo?

Kdyz se pri volnobehu podivas smerem zhora na levy kraj alternatoru, tam kde pod nim beha remen, je tam na alternatoru nejaky napinak ci co. A pri behu motoru se chveje - dopredu, dozadu (dost). Je to spravne nebo spatne?

Zacal se mi z motoru ozyvat divny zvuk, takove brumlani, hlavne nejvic slysitelne pri volnobehu.
Navic se ozyvaji zrejme servo, ale po pridani otacek uz ne. Pri potoceni volantu sem a tam se se ozyva. Remen se zda byt napnuty dost. Oleje v servu rovnez dost.

Motor 1,9 PD.

Dik moc.

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 11.09.2009 06:24
od johnpiere
Peters píše:Poradi nekdo?

Kdyz se pri volnobehu podivas smerem zhora na levy kraj alternatoru, tam kde pod nim beha remen, je tam na alternatoru nejaky napinak ci co. A pri behu motoru se chveje - dopredu, dozadu (dost). Je to spravne nebo spatne?

Zacal se mi z motoru ozyvat divny zvuk, takove brumlani, hlavne nejvic slysitelne pri volnobehu.
Navic se ozyvaji zrejme servo, ale po pridani otacek uz ne. Pri potoceni volantu sem a tam se se ozyva. Remen se zda byt napnuty dost. Oleje v servu rovnez dost.

Motor 1,9 PD.

Dik moc.
To jenom tak hádáme.Máš foťák? Pravděpodobně se jedná o tlumič rázů, resp. napínák řemenu.Vše viz. toto vlákno.

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 12.09.2009 20:10
od Peters
Jde o toto, viz fotka.

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 12.09.2009 21:06
od PajaS
Shoď řemen a zkus jestli funguje volnoběžka alternátoru - řemenice musí jít na druhou stranu, než je alternátor roztáčen, docela lehce protočit. Častá závada.

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 12.09.2009 23:16
od widle
Peters
jj, to je napínák a ten ti dělá ty zvuky, pazvuky, když ho budeš měnit, tak vyměň i ten řemen, je určo vytahaný těmi rázy..........
na tvou dvojku stojí do tisíce korun, myslím ten napínák.....

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 13.09.2009 18:45
od LosPablos
Jojo. Ja měl to samo. Při volnoběhu to tak zvláštně klepalo a bylo to horší a horší. Pak začalo ještě pískat servo při plnym rejdu až se to nedalo poslouchat. Výměna napínací kladky (slouží zároveň jako tlumič nějakých rázů) a byl klid. :-) Já to tedy vyměnil pro jistotu i s tím řemenem.