Stránka 4 z 8

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 24.07.2010 17:15
od vilik
coto.je píše:Z mého vozu se stal traktor :evil: ,na volnoběh rachot a při točení volantem rázy do řízení.

Tak jsem to tady nastudoval, trochu jsem se opotil :lol:
Vyndal jsem filtr, za účelem studia. Po zjištění jak demontovat napínací kladku jsem usoudil, když to zkusím promazat tak nic nezkazím. A světe div se ono to pomohlo :lol: . Na jak dlouho to se uvidí.

Demontáž, v levé části kladky nahoře je výstupek, na ten se nasadí klíč č.17, zatáhnete k sobě.
V obou částech kladky je dirka, až budou proti sobě, zajistíte hřebíkem.
Sundáte řemen buď celý nebo jenom z kladky altíku. Poté zdemontujete samotnou kladku-tři šroubky na 13 ořech. To platí pro SAG II :wink:

Namáznutí-ve středu vrchní části kladky je ve středu plíšek o průměru cca 15mm, ten lze šroubováčkem vyloupnout(uvnitř byl bordel-zbytky grafitové vazelíny a pylinky)vyčistit, namazat.
Plíšek dát zpět. Pro namazání se nemusí kladka sundavat.

Efekt byl okamžitý-zlepšení o 50%, po ujetí 10km je stav o 90% lepší. Skoro jako nové :lol:
Napínaí kladka.jpg
Obrázek jsem si půjčil, časem dám vědět jak to funguje.
Na tohle bacha. Jak jsem psal jinde, vracel jsem se z dovolenky (cca 900km) s prasklým řemenem od alternátoru. Auto už se mě vrátilo z nemocnice a primář mě upozornil, že celý problém způsobil právě tenhle napínák. Došlo k částečnému vyosení kladky a shodilo to řemen, který se pochopitelně roztrhl. Je fakt že v mém případě došlo k mechanické destrukci, což není tvůj případ.
Přiznám se, že jsem důležitost kladek nikdy moc nepřeceňoval. Ale po této zkušenosti jsem se rozhodl a také tak učinil, že v případě výměny řemenů, rozvodových i ostatních to bude pro sichr komplet bez kompromisů. Ušetřená tisícovka nikdy nevyrovná potkaný motor, nebo podobnou katastrofu.

Už jsem to jednou psal. Ve Svatém Mořici chtěli za výměnu jen tohodle řemenu předběžně 300 SF. Riskli jsme to a dojeli domů na baterku. Ani nechci domyslet, kolik by to stálo včetně napínáku. :mrgreen:

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 24.07.2010 19:18
od Laclosak
Což o to u dehťáku je to ještě sranda,ale co dělat s benzínem....tam už se prostě musí koupit N.D na místě... :( :(

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 30.07.2010 20:13
od coto.je
300 to jsou zloději.řemen jde vyměnit v pohodě,do napínáku hřebík :lol: a je to
u mě to nebylo napínákem,ale volnoběžkou,ale řemen jsem vyměnil i když původní byl OK teď ho vozím jako rezervní :lol:
A přepravku nářadí :mrgreen:

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 16.08.2010 09:23
od Jose1
Chápu dobře, že napínací kladka bude zřejmě slabým místem našich autí?
Je možné, že se ložisko kladky vysype zase po cca 40tis Km?
Mě se to teď stalo. Před 2roky výměna a dnes po konzultaci v servisu, to zase chrastí a občas se to kousne a zahvízdá řemen. 8O
Prý: "No jo PéDéčko a ještě 96ka".

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 16.08.2010 12:43
od coto.je
Já už mám najeto cca 80tis. a drží s 96kW. Co volnoběžka je OK?

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 16.08.2010 16:43
od Jose1
Ještě nevím, právě se v tom rýpou.
Nicméně i ta volnoběžka byla už jednou měněná, dohromady s napínákem, v tu samou dobu.

Ha....
Takže už vím, teď volali. Bylo to ložisko v alternátoru.
Asi tedy poprosím, vyhodit moje poslední příspěvky úplně pryč. Jsou mimo téma.

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 23.04.2012 20:41
od obrocnik
Kedze nemam k dosahu ani sustruch ani puzdra chcem sa spitat ake puzdra a kde ich kupim?ide tam nieco take ako puzdra do starterov?staci mi kupit vsetky priemeri po dva kusy a ktori bude sediet tak dam alebo sa nemusim ani unuvat a rozoberat a najst si sustruznika?dik za rady,fotky tich puzdier...

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 03.02.2013 22:39
od Martinn2
widle píše:sharáno

máš vymlácený ten hliníkový držák....
buďto se to musí vyměnit celé, což stojí kolem 5tis, anebo....
výstružníkem srovnat díry a z káro-bronzi nechat udělat nové vložky. Já jsem tam navíc navrtal díru a našrouboval maznici.......
a hlavně!!!! nový řemen
caute mam podobny problem rad by som to kupil cele ale neviem kde to zohnat aspon za taku cenu 150eur-5tis kcs :) lebo unas za to chcu 600eur od oreginal vyrobcu predava sa to niekde u vas v CZ poslite stranku alebo nieco kupil by som to najracej nove za rozumnu cenu ...nasiel som stranku oreg wv ale tie ceny 8O

http://www.jimellisvwparts.com/showAsse ... bly=737525" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 04.02.2013 08:26
od M@rty74
Dej sem origo číslo dílu co přesně chceš a pak ti zkusím třeba pomoci. A na jaké auto to vlastně chceš - v odkaze je všechno na VW Golf + Passat a to jsi pak trošku ve špatné sekci !

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 04.02.2013 14:43
od Martinn2
cau je to na ford galaxy 1.9TDi 1999 kod motoru AFN 81kW v etke je to cislo dielu 028 903 139 T nazov drziak alternatoru a klimatizacie je to na forda ale motor to iste co vw seat vopred dakujem za info ak by si to zohnal za dobru cenu bol by som velmi rad :good:

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 05.02.2013 11:14
od 11mAjA11
Jinak ten napínák se opraví lehce , je potřeba shodit řemeny, altík, pokud je klima tak kompresor (netřeba ho odpojovat od hadic..) je to celkem v klidu původně jsem myslel že to bude složité jak žebřík ale jde to dobře, odšroubovat napínací segment 3 šrouby tuším 6mm.
Koupit nové rameno napínáku ( cca. 700 kč v originálu po slevě ) nu a ten hliníkový bazmek odnést šikovnému soustružníkovi ten z karobronzi vystrouhá dvě krásné pouzdra ( samozřejmě delší aby nebyly tolik namáhané ) výstružníkem srovná případnou ovalitu v hliníku a nalisuje nové pouzdra ( vyrobené na míru podle ramena a srovnaných otvorů v hliníku )..
Pak se to jen před montáží ramena mírně krouhne tím výstružníkem aby to rameno nezadrhávalo a je to, pořádně namazat kvalitním mazacím tukem ( nejlíp nějakou moly pastou ) a do hliníku vrtnout nějakou příhodnou dírku v dobře přístupném místě pro budoucí pravidelné mazání , tato oprava přežije roky..

Mám to tak na Alhambře i na Golfu a pohodička pohoda...

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 24.03.2013 20:43
od Martinn2
zdar hosi tak uz aj ja som vymenil tie puzdra obaval som sa ze to bude predrane na hlinnyk ale nebolo akurat ta oska bola uz chytena a ten napinaci mechanizmus sa pri demontazy rosypal a esce jedna vec je lepsie demontovat celi ten drzak lepsie sa to potom da demontovat a tie puzdra vyklepat a krasne nalisovat lysom - inak tie puzdra su v etke neni zobrazene
podla etky
prachovky puzdier -028 903 310 2x 144Kč
puzdra -028 903 313 2x 174Kč
vypinacia kladka -028 903 308 G 1x 937Kč
napinaci element -028 903 315 R 1x 1130Kč

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 29.04.2013 21:35
od Jeník
Hojky, tak už mě také čeká výměna.

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 03.05.2013 21:06
od Běloba Krycí
Prosím sůrně o radu...................
Můj problém. Dnes jedu domů od ségry, cca. 2 km, najednou smrad spálený gumy, zastavím, kouří se z drážkového řemenu. Vypnu motor, nechám syna natočit a koukám na všechny řemenice, točí se (nic zadřenýho), vůle zkusím asi až po odkrytování motoru zítra, protože dolu nedostanu ruku. Nisméně třeba to někdo z Vás už zažil, tak prosím zkušenosti, rady, tipy - prostě sypte to na mě please :-k :prayer:

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Napsal: 03.05.2013 21:30
od M@rty74
Např. seknutá volnoběžka na klimakompresoru ?