Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 03.05.2013 21:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.12.2012

Příspěvky:

40

Bydliště:

Šluknovský výběžek

Nejprve díky Marty za fofr odpo....
No, na pohmat byl celý klimakompresor dost horký po tak krátké cestě, ale volal jsem kámovy mechošovi a ten říkal, že to není až tak časté. Řemenice se točí. :?

_________________
Ford Galaxy 1,9 TDI PD (2002)
Obrázek

_________________
Taky jeden blbec co platí "Daně" nebo jiný ženský


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 04.05.2013 05:35 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4813

Bydliště:

Praha

Řemenice ano, ale točí se kompresor, když sepne spojka? Nemohlo ti tam něco vlítnout a řemen je poskočený o drážku vedle, ... či něco takového.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 04.05.2013 06:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.12.2012

Příspěvky:

40

Bydliště:

Šluknovský výběžek

Jestli se točí kompresor nevím, kouknu. Jinak řemen vypadá opticky OK, o drážku vedle také není a že by tam něco vlétlo se mi přes to zakrytování spodku motoru nezdá, ale možné je vše.
Nicméně na fóru Galaxyn nadhodili chlapi též, jestli to nezasmrděla spojka klimakompresoru.
Jestli jo, co radíte???

_________________
Ford Galaxy 1,9 TDI PD (2002)
Obrázek

_________________
Taky jeden blbec co platí "Daně" nebo jiný ženský


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 04.05.2013 08:18 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4813

Bydliště:

Praha

Klima funguje, chladí (chladila)? Můžeš nemít olej v okruhu a kompresor se prostě zadřel. Trochu drastická zkouška - nastartovat s klimou v ECON, kouknout na kompresor a asistent přepne na chlazení. Pokud je kompresor kouslý, určitě se změni zvuk motoru. a vnitřní osa kompresoru se točit nebude, nebo jen pomalu. Pokud ano, jezdit na ECON ať se to nezhorší a fofrem do servisu.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 04.05.2013 15:25 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Pekna blbost :laugh:

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 04.05.2013 16:52 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4813

Bydliště:

Praha

Ano, však píšu, že je to drastická zkouška. Uveď jiný postup, jak zjistit příčinu ... bez přípravků, pro laika a na dálku. I do servisu to auto musí nějak dopravit, byť by jen měl najet na plaťák.

edit: jen by mě zajímalo, jak by to řešili "odborníci" v autorizovaném nebo neautorizovaném servise.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 07.05.2013 06:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

8053

Bydliště:

Small Town in North Moravia

Prvotně stejně jak si popsal.
:wink:

_________________
Moje přibližovadla :Golf Mk II tak trochu TDi AHF, Alhambra I AFN, Golf Mk IV 1.6 16V, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 01.11.2013 00:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

18

Bydliště:

Zlín

Ahoj klubáci
Náš věrný Passat B3 dosloužil a teď jeho místo zaujímá Sharik. Řeším stejný problém, jako tu byl již popsaný - pískání řemene. Tlumič rázů vyměněn, ložisko kompresoru vyměněno, tuším i vodní pumpa. Podle příspěvků zbývá napínací kladka. Nemáte náhodou rozměry pouzder té kladky? Utočit mi to kluci zvládnou, jenže moje polovička s tím musí denně rozvézt děti a pak do práce, z práce, do kroužků, nákup... Výměnu mi udělají v servisu přes ulici, ale bez těch pouzder by to prý bylo dost drahý. Stačilo by mi to namalovat od ruky a okótovat taky tak nějak. A ještě jeden dotaz - lze použít silon? Myslím ten, co se dává do pouzder kardanů u grošku větších vozítek...
Omlouvám se za dlouhý dotaz a díky

_________________
Dřív nesmrtelný Passat B3 1,9 TD Variant, teď Sharan 1,9 TDi GL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 05.11.2013 21:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

491

Bydliště:

východní čechy

Nečetl jsem celé téma od začátku, ale mě se objevilo pískání drážkovaného řemene vždy po nastartování, než se trochu ohřál. Zkusil jsem vše vyměnit, než jsem zjistil, že je přidřená ta osa, která vede od kladky přes přírubu k vlastnímu napínáku. Výměnu jsem neřešil. Jednou za čas, když to začne dělat, tak jí promažu a mám zase pokoj. Dělá to tak jednou za 1 - 2 roky. Hlavně, když se začne ochlazovat. A řemen který prokluzuje taky pškně smrdí. Pokud by se spálil kompresor na klimu, zasmrdělo by to pouze jednou, ale pořádně. Pak se spojka na kompresoru utrhne a už je nefunkční - pak už se otáčí stále, ale kompresor nefunguje. To se musí vyměnit za jiný kompresor.

_________________
Prodej a servis potřeb pro zdravotně postižené, schodišťové plošiny, schodolezy, výtahy. Poradenská činnost.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 05.11.2013 22:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

18

Bydliště:

Zlín

Jojo, ta osa je nějaká vyhrkaná. Axiální vůle už dávno překročily výrobcem stanovenou mez :-D Ale jinak ty příznaky stejné - když je chladno, tak popískává a otočení volantem nemá na zvuk vliv - tzn. vyloučil jsem servo. Řemen je měněný, protože pořád pískal, až jednou praskl a s bídou jsme dojeli z baterky a to ještě půjčené. Auto plný dětí a venku kosa a tma- nechci, aby se to opakovalo. V létě OK a na podzim zas hvízdáme. Sprej na klínové řemeny taky nepomohl. Proto bych raději ty vložky nechal kámošovi utočit a následně mi je tady v dílně vymění na počkání.

_________________
Dřív nesmrtelný Passat B3 1,9 TD Variant, teď Sharan 1,9 TDi GL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 05.11.2013 22:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

491

Bydliště:

východní čechy

Když budeš měnit futra, musíš i přebrousit i tu osu, dodržet lícování atd.. Jako nástrojař (to už je dávno) to znám, ale nechce se mi do toho. Uvažuji o novějším modelu. Mě zatím opravdu stačí jenom promazat. Až to nebude stačit, vyměním to celé. Ale pak napiš, jak jsi na tom. Každopádně silon asi ne. Nemá takovou pevnost a tepelnou odolnost. Tady bych šel jedině do mědi. Daly by se použít měděná pouzdra. Osu přebrousit na brusce na kulato na určitý průměr a použít tato pouzdra. Firmy, které prodávají ložiska je mají. A nejlépe samomazná.

_________________
Prodej a servis potřeb pro zdravotně postižené, schodišťové plošiny, schodolezy, výtahy. Poradenská činnost.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 06.11.2013 10:53 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

8053

Bydliště:

Small Town in North Moravia

Zbytečné broušení toho ramena na přesný rozměr, nové stojí cca.700,- , podle nového nechat udělat pouzdra ( stejně se musí vytáhnout ten hliníkový bazmek ) do kterého se pak lisujou ty pouzdra a výstružníkem to zaškrábnout na přesno po nalisování..

Já to dávám borcovi soustružníkovi jako celek ( hliník + nové rameno ) a on se postará o nápravu, pouzdra udělá delší z karobronzi aby tolik netrpěly a je to cajk a auto to přežije..

Celé mě to vychází dle náročnosti max do 1500,- i s novým ramenem..

:wink: :wink: :wink: :wink:

_________________
Moje přibližovadla :Golf Mk II tak trochu TDi AHF, Alhambra I AFN, Golf Mk IV 1.6 16V, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 06.11.2013 14:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

18

Bydliště:

Zlín

Karobronz taky zvažuju. Takže nejdřív sehnat tu ohnutou tyč :) , pak vyndat hliník a vyrobit pouzdra. No, to se asi za jeden den nestihne, ale snad to nějak dáme :blush: Někdo tady dával i návrh na odvrtání toho hliníku a montáž maznice. Je fakt, že kluci mají mazivo do 1100 C a víc by ten motor snad pálit neměl - teda aspoň myslím :oops: Ta ohnutá tyčka origo, nebo v náhradě? A když tak který obchod? :blush: Snad pak bude autí zas jak nové, je to náš mazel - a koho taky ne, že? :blush: Když vidím souseda, jak se s rodinkou cpe do fabie - :tongue:

_________________
Dřív nesmrtelný Passat B3 1,9 TD Variant, teď Sharan 1,9 TDi GL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 09.11.2013 19:30 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

18

Bydliště:

Zlín

Takže přátelé kamarádi
Promazání jsem zkusil jako nouzovou náhradu do té doby, než bude kámoš soustružník k dispozici.Nepomohlo to vůbec, asi i to vlhko dělá svoje. Takže nyní dám na vaši radu. Pouzdra z karobronzi a trošku delší, aby byla míň namáhána. Nevím, jestli máme na firmě brusku na kulato, zkusím se zeptat. Ale radši bych tu tyčku viděl novou. Jen nevím, jak se to jmenuje, díly vždycky objednávají v autodílně, kam našeho Šarika vozíme. A většinu rad jsem vyčetl tady. Tzn zkusím se tam zeptat, jinak ještě u vw, ale ti asi levní nebudou. Jen stěrače na okno stály litr :negative:

_________________
Dřív nesmrtelný Passat B3 1,9 TD Variant, teď Sharan 1,9 TDi GL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
PříspěvekNapsal: 11.11.2013 08:51 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

8053

Bydliště:

Small Town in North Moravia

V ETCE to je jako náhradní díl dle VIN v origu to stojí kolem 700,- a v náhradě +/- taky já to kupoval od TOPRANu v AllStaru..

Origo číslo by mělo být : 028 903 308G

Náhrada TOPRAN : 109743

_________________
Moje přibližovadla :Golf Mk II tak trochu TDi AHF, Alhambra I AFN, Golf Mk IV 1.6 16V, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group