MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Tak to nakonec vypadá, že strouhat se bude z mosazi na pouzdra. Měla by být údajně tvrdší než carobronz, ale je nutné mazivo. A dovnitř spirálové mazací drážky. Mazivo Kleber nebo Lusin. Aspoň tak radí moudřejší než já. Zkusím nafotit proces a hodit sem,jestli to klapne. Snad to pomůže i ostatním, viděl jsem podle příspěvků, že je to poměrně častá bolístka našich mazlíků. a jestli toho našeho mazlíka kluci odfláknou
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Tak ono je jedno jestli Caro nebo pouzdrová Mosaz ( v podstatě je to skoro totéž ).
Ono tam jde spíš o to že se rameno neotáčí dokola ale pouze kmitá, tzn. je jednostranně zatížené.
Mazání je potřeba i v Caro páč rameno je ocel a ta prostě časem začne rezivět.
Takže to budeš mít vlastně stejně jako já.
Ono tam jde spíš o to že se rameno neotáčí dokola ale pouze kmitá, tzn. je jednostranně zatížené.
Mazání je potřeba i v Caro páč rameno je ocel a ta prostě časem začne rezivět.
Takže to budeš mít vlastně stejně jako já.
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Tohle mi oni zkušenější říkali taky. A k tomu ještě to, že to jednostranné zatížení líp právě údajně snáší ta mosaz. Snad ví, o čem mluví. Už mě to ranní kňourání klíňáku fakt nebaví
Jinak musím ty soudruhy z NDR pěkně sprdnout. Ještě to nemá ani 300 000 a už taková závada ? To je snad na reklamačku, ne?
Když to bude OK, tak místo bude fakt
Jinak musím ty soudruhy z NDR pěkně sprdnout. Ještě to nemá ani 300 000 a už taková závada ? To je snad na reklamačku, ne?
Když to bude OK, tak místo bude fakt
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Tři kila na ciferníku a dvě smotané, takže už to má právo trochu kňourat..
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
pánové vaše diskuse se zatáčí špatným směrem... tohle už sem přece nepatří...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Omluvujeme se..
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Omlouvám se i já. Fotky sem hodím. Teď k věci. Pouzdra šly vyndat dost hrubou silou a vůle byla minimální. Oska nová, nebylo nutno broušení ani výměna. ale přece jen jsme to provedli. Demontáž celku je popsána v předchozích odstavcích. Nová pouzdra vyrobena z carobronzi na míru až po vystružení hliníkového držáku pro případ, že by byly otvory oválné. Delší nee, vnitřní průměr cca 13 (podle tyčky ), vnější podle průměru díry v hliníku, zde cca 16, na přesno se oba dělaly nějakou záhadnou sadou výstružníků. Nalisovat OPATRNĚ, aby neprasklo hliníkové těleso držáku. Mazničku jsme dali na blbé místo, ale to neva, namazali jsme to kvalitně. A vásledek?
POŘÁD TO KVÍLÍ Dnes jsme to zavezli na repasi alternátoru, protože to je poslední věc, kterou tam ještě neměnili. A dva poznatky -
1:Sharánky devadesátých let neměly všechny altík s volnoběžkou , dokonce tam ani nejde kvůli souososti řemenic drážkového řemene
2:Alternátor se nemyje wapkou. Jestli mi do něj ještě někdo nastříká horkou vodu z wapky, tak
Pokud tedy pojedete mít motor a namísto přikrytí elektrických točivých strojů a choulostivých míst Vám budou chtít stříkat vysokým tlakem s horkou vodou všude hlava nehlava, neberte do ruky peněženku, ale hůl.
Zítra nebo pozítří by měl být Sharynek hotový ( tentokrát v jiném servisu ) a poznatky sem hodím co nejdřív. Jinak pokud vříská při volnoběhu a zapínání dalších spotřebičů ( světla, ventilátory topení apod ) to zesílí, zatímco otočení volantem nemá vliv, je dobré jít od altíku a napínáku. Tolik rady zkušených, které předávám dál
POŘÁD TO KVÍLÍ Dnes jsme to zavezli na repasi alternátoru, protože to je poslední věc, kterou tam ještě neměnili. A dva poznatky -
1:Sharánky devadesátých let neměly všechny altík s volnoběžkou , dokonce tam ani nejde kvůli souososti řemenic drážkového řemene
2:Alternátor se nemyje wapkou. Jestli mi do něj ještě někdo nastříká horkou vodu z wapky, tak
Pokud tedy pojedete mít motor a namísto přikrytí elektrických točivých strojů a choulostivých míst Vám budou chtít stříkat vysokým tlakem s horkou vodou všude hlava nehlava, neberte do ruky peněženku, ale hůl.
Zítra nebo pozítří by měl být Sharynek hotový ( tentokrát v jiném servisu ) a poznatky sem hodím co nejdřív. Jinak pokud vříská při volnoběhu a zapínání dalších spotřebičů ( světla, ventilátory topení apod ) to zesílí, zatímco otočení volantem nemá vliv, je dobré jít od altíku a napínáku. Tolik rady zkušených, které předávám dál
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Ehm ehm, s tou volnoběžkou to zas až tak pravda nejni, ale to je do jiného tématu, jsou altíky s volnoběžkou i z r.v. třeba 1995 ( u TDi motoru Golf III - stejná koncepce AHU,AFN..)
Tzn. SAG tu volnoběžku pokud ji nemá, může mít po jednoduchém přešroubení v klidu taky, pak ještě spodní řemenice na klice dělá neplechu..
Tzn. SAG tu volnoběžku pokud ji nemá, může mít po jednoduchém přešroubení v klidu taky, pak ještě spodní řemenice na klice dělá neplechu..
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Pánové, spodní řemenice měla vymačkaný silentblok. Pokud byl studený, tak to celé pískalo. Zvuk byl gumokovový a u auta už se pomalu uzavíraly sázky, co je vlastně příčina. Altíky s volnoběžkou se údajně začaly dávat na 81 kW a výše. 66kW ji všechny neměly - potvrzeno z více zdrojů. Taky nejsou stejné rozměry a výstupní proud. Tenhle má jen 90 A, dále jsou tuším 120 A a 180 A. Ty už mají větší rotor a taky těžší, proto i rázy způsobené setrvačností rotoru např. při řazení jsou mnohem větší. Jinak souhlas, volnoběžka by rozhodně nic nezkazila.
Řemenici mám pod sedačkou, za světla nafotím. Zítra auto stejně musí do servisu naproti přes ulici, protože nám řekli, že napínák moc nenapíná - a nebo je dlouhý řemen. Sice teď auto přede jako kočička, ale když pootočím napínákem, vrací se kladka jen pooooomalinku. Soused už volal a objednával nový napínák, tenhle ( měsíc starý ) vrátí dodavateli. Se jim prostě nepovedl, no
Snad bude zítra ráno autí taky jen vrnět, nebýt servisu v Kvítkovicích ( jméno se asi uvádět nemá ), tak by to nejspíš nedopadlo moc dobře
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Sláva !
Tu řemenici spodní klikovou sem tušil..
Tu řemenici spodní klikovou sem tušil..
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
....alternator se daval podle vybavkopec píše: Tenhle má jen 90 A, dále jsou tuším 120 A a 180 A.....
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Jenže já u těch alternátorů nevěděl, podle jakého klíče je dávali. Volnoběžku ano, protože při 81 kW dělalo celé to soustrojí neplechu. Ale tak nějak předpokládám, že maximální proud altíku bude u verze se dvěma bateriemi asi větší, navíc musí případně zvládnout i karavan s vlastní baterií. Jak je to s klimou a servem u jiných typů nevím, tady je čerpadlo i kompresor na pohon klínovými řemeny. Jinde možná elektrický, nevím.
A řeknu vám, ta řemenice je taková blbina, že by mě ani servisáky nenapadla . Až v jiném servisu, ale tam zas nevědí jiné věci. A taky nechápu, jak mohl alternátor přežít "údržbu" wapkou. Zkuste si někdo takhle umejt třeba své horské kolo. Důkladně nastříkejte pořádnou vysokotlakou wapkou horkou vodu s agresivním roztokem a vysokým tlakem do nábojů, středu, pedálů, řízení, vidlice - a schválně pak písněte. Ten výrobce alternátoru ( tuším Bosch ) má . I dnes při tom ošklivém namrzajícím počasí autí hned po nastartování jen předlo jako perská kočička - no náááááááádhera Navíc mám silný dojem, že to víc nabíjí, protože ani při volnoběhu a spuštěných výstražných světlech nemění jas osvětlení rádia. No jasně, vždyť to neprokluzuje
Jen doberu antibiotika a hned to půjdeme a samozřejmě nafotit tu řemenici.
Děkuji všem za cenné rady - i v jiných tématech.
A řeknu vám, ta řemenice je taková blbina, že by mě ani servisáky nenapadla . Až v jiném servisu, ale tam zas nevědí jiné věci. A taky nechápu, jak mohl alternátor přežít "údržbu" wapkou. Zkuste si někdo takhle umejt třeba své horské kolo. Důkladně nastříkejte pořádnou vysokotlakou wapkou horkou vodu s agresivním roztokem a vysokým tlakem do nábojů, středu, pedálů, řízení, vidlice - a schválně pak písněte. Ten výrobce alternátoru ( tuším Bosch ) má . I dnes při tom ošklivém namrzajícím počasí autí hned po nastartování jen předlo jako perská kočička - no náááááááádhera Navíc mám silný dojem, že to víc nabíjí, protože ani při volnoběhu a spuštěných výstražných světlech nemění jas osvětlení rádia. No jasně, vždyť to neprokluzuje
Jen doberu antibiotika a hned to půjdeme a samozřejmě nafotit tu řemenici.
Děkuji všem za cenné rady - i v jiných tématech.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Sice to sem moc nepatří tak mě Mártoš zasejc sjede, ale toto, ta řemenice je jeden z největších problémů u 1Z, AFN a motorů s plechovou vanou a ventilvíkem ( 1.9 D/DT v G III třeba )..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=178&t=266407" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak volnoběžka a ta hokejka, nic víc sem nikdy zatím neřešil na ničem..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=178&t=266407" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak volnoběžka a ta hokejka, nic víc sem nikdy zatím neřešil na ničem..
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Ještě fotečky pouzder napínací kladky. Je z nich vidět, že se v tomto případě měnily zbytečně. A napínák taky - ten měsíc starý i ten nový mají oba stejnou vlastnost - pokud sundáte klíňák a napružíte je, tak nevystřelí jak péro z gauče, nýbrž jedou asi jako dveře s Branem. To je údajně ono tlumení rázů klíňáku. Je fakt, že předtím klíňák - před výměnou toho prvního napínáku - dost viditelně kmital, teď vypadá, jako by se skoro vůbec nehnul.
Jinak já to na B3 s motorem 1,9 D neřešil nikdy, proto tuhle závadu neznám. Snad mě taky pan kolega nesprdne
Na fotkách je vidět, že jsme ty pouzdra dostávali ven dost blbě. Navíc do nich nesmíte bušit, protože jinak by se zničil ten hliníkový držák. Totéž platí pro upínání na přestružení děr a hlavně pro nalisování nových pouzder !!! My jim udělali náběh, rozdíl průměrů spočítal Pan soustružník a při lisování pak musíte plynule až do konce. Finální přestružení nalisovaných vložek na přesno kvůli kontrole souososti vložek bylo jen jemňoučké, úbytek materiálu prakticky nulový.
Jinak já to na B3 s motorem 1,9 D neřešil nikdy, proto tuhle závadu neznám. Snad mě taky pan kolega nesprdne
Na fotkách je vidět, že jsme ty pouzdra dostávali ven dost blbě. Navíc do nich nesmíte bušit, protože jinak by se zničil ten hliníkový držák. Totéž platí pro upínání na přestružení děr a hlavně pro nalisování nových pouzder !!! My jim udělali náběh, rozdíl průměrů spočítal Pan soustružník a při lisování pak musíte plynule až do konce. Finální přestružení nalisovaných vložek na přesno kvůli kontrole souososti vložek bylo jen jemňoučké, úbytek materiálu prakticky nulový.
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Pardon - B3 měl TD , ne D . Omlouvám se za mystifikaci