ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
vyzkoušej tu baterii odpojit od auta a při výjezdu jí připoj a uvidíš jestli to přestane zlobit,anebo to bude pokračovat a tím pádem by jsi zjistil,že baterka má nejspíš jeden článek ve zkratu.
Mě to dělala právě baterie-3dny v pohodě vydržela a najednou další den napětí kolem 10V.
Ikdyž nevím jestli by jsi měl takovou smůlu,že by jsi trefil na novou špatnou baterii.
Mě to dělala právě baterie-3dny v pohodě vydržela a najednou další den napětí kolem 10V.
Ikdyž nevím jestli by jsi měl takovou smůlu,že by jsi trefil na novou špatnou baterii.
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
já už asi vykvetu - odstavim auto (zamknutý i nezamknutý) a vybije se baterka, pouze někdy. Předminule se mi ani nerozsvítila kontrolka otevřených dveří, auto stálo 5-6 dní. Někdy to je po 3 dnech mrtvý a někdy může auto stát 10 dní a vše v pohodě. Mám 2 baterky (74 a druhá nevim kolik, ale je to kráva velká, takže tak 100+) a umírá to na obě... před časem byl problém s okny - při zamčení přes alarm padaly okna, což bylo vyřešeno výměnou motorků. Největší šanci na „černý“ odběr tipuju na zadní stěrač, protože když ho pustim, tak jde sekavě jako kdyby ztrácel kontakt. Vypozoroval jsem (teda si to myslim), že se to častěji stane, když je vlhko (déšť, sníh nebo jen padne víc rosy apod.). Na autě je dodělávaný alarm s autom. dovíráním oken, rádio, bufík alias přídavný topení ovládaný tímhle „budíkem“ (bufík topil jen nějak napůl + motor neohříval vůbec a teď je odpojený, protože to začlo čadit jak fabrika - asi svíčka nebo sítko)
poradí někdo???
PS: musim proměřit ten klidovej odběr a zkusit odpojit radio, ale vzhledem k nepravidelnosti vybíjení je to složitý
poradí někdo???
PS: musim proměřit ten klidovej odběr a zkusit odpojit radio, ale vzhledem k nepravidelnosti vybíjení je to složitý
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
- pelikaan
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 17.03.2010 15:33
- Bydliště: Dolní Kalná
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Mám taky problém s baterkou, ale vysledoval jsem něco, o čem tu snad nikdo nepsal:
Při zamknutí auta mi asi tak po vteřinovém intervalu dělají všechny dveře škrk, škrk, škrk, ... atak porád dokola.
Když nechám odemčeno, nevybije se mi nic a při zmačeno, dá baterka tak na 3 dny a 3 noci.
Neznáte to?
Jo, v klidovém stavu to bere tak 30mA, ale je to měřeno digitálem, tak by to možná chtělo kvůli těm zámkům změřit ručkovým, nebo osciloskopem (to ale až bude příležitost, nic takového doma nemám)
Při zamknutí auta mi asi tak po vteřinovém intervalu dělají všechny dveře škrk, škrk, škrk, ... atak porád dokola.
Když nechám odemčeno, nevybije se mi nic a při zmačeno, dá baterka tak na 3 dny a 3 noci.
Neznáte to?
Jo, v klidovém stavu to bere tak 30mA, ale je to měřeno digitálem, tak by to možná chtělo kvůli těm zámkům změřit ručkovým, nebo osciloskopem (to ale až bude příležitost, nic takového doma nemám)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 07.02.2010 23:20
- Bydliště: Praha 4
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Kolik by mel byt zhruba odber pri vytazenem klici? A kolik po zamknuti? Nekdo tady zminoval cca 100mA?
Nemam dost dobre moznost namerit proud po delsi dobe uzamceni (cekat az vsechno usne) ale pred i po zamceni mi ten klidovy proud ukazuje cca 500mA. Podezrivam, ze mi tam neco spatne pripojili v servisu - udajne menili zhavici rele. Pred tim bylo vse v pohode, baterie je nova. Ale i po plnem nabiti staci 5 dni venku a smytec (a to uz ani nejsou takove mrazy).
Nemam dost dobre moznost namerit proud po delsi dobe uzamceni (cekat az vsechno usne) ale pred i po zamceni mi ten klidovy proud ukazuje cca 500mA. Podezrivam, ze mi tam neco spatne pripojili v servisu - udajne menili zhavici rele. Pred tim bylo vse v pohode, baterie je nova. Ale i po plnem nabiti staci 5 dni venku a smytec (a to uz ani nejsou takove mrazy).
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 13.02.2011 23:17
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
poraďte - alternátor po repasu(výměna stíracích kroužků a novy regulátor vč. uhlíků) fungoval týden bez problémů. poté po dvoudenním stání vybitá baterie, nabil jsem ji , ale do ráná byla zase prázdná. znovu jsem dobil baterii a změřil proud v klidovém stavu - ustálil se na 0,6A. při měření bylo v tichu slyšet že alternátor tiše bzučí. nastartoval jsem a napětí na baterce 14,2 V. po zhasnutí motoru zase tiché bzučení.Vyměníl jsem alternátor za nový, ale i nový altik tiše bzučel a při otáčení řemenice rukou je cítit mírný odpor. odpojil jsem tedy vše co šlo odpojit, všechny pojistky, řídící jednotku ,rádio. zjistil jsem že regulátor altiku se nepochopitelně kostří přes pojistky č14 k řídící jednotce nastavení zpětných zrcátek,cetr. zamykání,stahování oken,a č 15 přístrojová deska, automatická převodovka (passat2,5tdi automat čtyřkolka 3b5)
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Tohle je sice sekce SAG, ale v zásadě je to jedno. Změř odběr z aku při odpojeném altíku. Ještě to může dělat proražená dioda v usměrňovacím bloku alternátoru. 0,6A je fakt velký odběr.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- marioh
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14.02.2009 19:02
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Ahoj. Potrebujem poradit. Mám Alhambru rok 2004 a tiež problém s vybíjaním batérie, hlavne v zime. Už tam mám 3 batériu vydrží asi rok kedy všetko funguje v poriadku. Po roku akonáhle prídu prvé mrazy nenaštartuje. Mám podozrenie či nemôže byť v aute namontovaná nejaká ochrana, ktorá keď poklesne napätie na batérií pod 12V všetko vypne kôli ochrane elektroniky, lebo teraz naposledy v sobotu mi auto nenaštartovalo, ale na pagery od alarmu mi ukazovalo, že batéria má 11,8V čo sa mi zdá dosť na to aby to naštartovalo. Auto stálo asi 5 dní. Minulý rok som to dával premerať či tam nemám nejaké tajné vybíjanie no podľa elektrikára je vštko v norme. Tuším mi hovoril 0,03 Ah. Stretol sa s týmto niekto?
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Určitě ne 0,03Ah, ale 0,03A. Za těch 5 dní by to bylo asi 5x24x0,03=3,6Ah, což by na baterku nemělo mít vliv. Někomu to dělalo vadné dotahování oken, mě se zas málo dobíjela baterka (vadný regulátor altíku). Chce to asi jednak otestovat baterku, v jaké je kondici (kapacita, hustota elektrolytu), zkontrolovat dobíjení a pak zkusit dlohodobější měření, některé spotřebiče mohou mít krátký a vysoký odběr.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Ty jsi ale baterkobijec.
Teď vážně. Tyhle auta mají všechna nějaký odběr, když jsou v klidu. Měl by se pohybovat v řádu desítek mA. Ale v okamžiku, kdy tam máš dodělávané další fičury, třeba alarm, telefon, který je nabíjen ze sítě a další, se odběr okamžitě zvyšuje. Na kolik, to ti asi nikdo nedokáže spolehlivě říci, neboť je to silně individuální, podle toho, co tam máš. 0,03 Ah je co za veličinu? Já to tedy vím, ale buď jsi se spletl, nebo ti elektrikář čůral na paty. Tahle veličina je kapacita (třeba baterie), kdežto odběr, v našem případě proud, se udává v A , nebo spíše v mA.
Pokud ti takhle odchází baterky, máš problém v nabíjení, tedy spíše nenabíjení. Nabíjí ti to málo a pokud je baterie trvale nedobitá, brzo odchází.
Elektronika musí pracovat i při 10 V. To mám vyzkoušené. Že to nenastartuješ je spíše problém ve startéru, popřípadě žhavení, pokud jsou splněné podmínky pro žhavení.
Mám v autě Magicar a telefon, a pokud ho nechám stát víc jak 6 dnů, tak se mu do startování taky moc nechce. Nabíjení mám v pořádku, baterie (94 Ah) také. Zkrátka něco bere samotné auto, třebaže spí a něco alarm, i když není zamčeno. On totiž neustále udržuje spojení s dálkáčem. No a něco si vezme telefon v autě trvale nabíjeným ze sítě.
Dej si to znovu přeměřit. Měření je relevantní až cca po půlhodině od uvedení do klidu. Do celou tu půlhodinu se auto ukládá ke spánku, takže to chce trpělivost.
Edit. Michall mě s těmi jednotkami předběhl.
Teď vážně. Tyhle auta mají všechna nějaký odběr, když jsou v klidu. Měl by se pohybovat v řádu desítek mA. Ale v okamžiku, kdy tam máš dodělávané další fičury, třeba alarm, telefon, který je nabíjen ze sítě a další, se odběr okamžitě zvyšuje. Na kolik, to ti asi nikdo nedokáže spolehlivě říci, neboť je to silně individuální, podle toho, co tam máš. 0,03 Ah je co za veličinu? Já to tedy vím, ale buď jsi se spletl, nebo ti elektrikář čůral na paty. Tahle veličina je kapacita (třeba baterie), kdežto odběr, v našem případě proud, se udává v A , nebo spíše v mA.
Pokud ti takhle odchází baterky, máš problém v nabíjení, tedy spíše nenabíjení. Nabíjí ti to málo a pokud je baterie trvale nedobitá, brzo odchází.
Elektronika musí pracovat i při 10 V. To mám vyzkoušené. Že to nenastartuješ je spíše problém ve startéru, popřípadě žhavení, pokud jsou splněné podmínky pro žhavení.
Mám v autě Magicar a telefon, a pokud ho nechám stát víc jak 6 dnů, tak se mu do startování taky moc nechce. Nabíjení mám v pořádku, baterie (94 Ah) také. Zkrátka něco bere samotné auto, třebaže spí a něco alarm, i když není zamčeno. On totiž neustále udržuje spojení s dálkáčem. No a něco si vezme telefon v autě trvale nabíjeným ze sítě.
Dej si to znovu přeměřit. Měření je relevantní až cca po půlhodině od uvedení do klidu. Do celou tu půlhodinu se auto ukládá ke spánku, takže to chce trpělivost.
Edit. Michall mě s těmi jednotkami předběhl.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- marioh
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14.02.2009 19:02
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Chlapci veľmi pekne Vám ďakujem za rady. Ale vždy sa to stane až po roku používania novej baterie.
1. Je síce pravda, že väčšinou jazdím krátke trasy max do 15 km, ale priemer ročne mám okolo 25 tisíc km. Čo znamená, že by sa tá baterka mohla na tých dlhých trasách dobyť,
2. Túto baterku som asi pred dvoma týždňami pre istotu dobíjal, kôli týmto skúsenostiam, že mi pri prvých mrazoch vždy baterka odyšla,
3. Mám tam domontovaný alarm, ale ako som písal odbér bol 0,03A, možno že by to mohlo byť aj rádiom to je síce originál ale dokupované z druhej ruky,
Uvidím, som objednaný na premeranie odberu ešte raz, snád na niečo prídu. Aj tak mi vŕta v hlave jedna otázka prečo mala baterka 11,8V a nenaštartovala. Len sa rozsvietili kontrolky a ani ťuk. Ako by nejaká elektronika vštko dôležité odpojila.
1. Je síce pravda, že väčšinou jazdím krátke trasy max do 15 km, ale priemer ročne mám okolo 25 tisíc km. Čo znamená, že by sa tá baterka mohla na tých dlhých trasách dobyť,
2. Túto baterku som asi pred dvoma týždňami pre istotu dobíjal, kôli týmto skúsenostiam, že mi pri prvých mrazoch vždy baterka odyšla,
3. Mám tam domontovaný alarm, ale ako som písal odbér bol 0,03A, možno že by to mohlo byť aj rádiom to je síce originál ale dokupované z druhej ruky,
Uvidím, som objednaný na premeranie odberu ešte raz, snád na niečo prídu. Aj tak mi vŕta v hlave jedna otázka prečo mala baterka 11,8V a nenaštartovala. Len sa rozsvietili kontrolky a ani ťuk. Ako by nejaká elektronika vštko dôležité odpojila.
- MirekX
- Řidič
- Příspěvky: 165
- Registrován: 19.07.2009 00:37
- Bydliště: Týniště nad orlicí
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
pokud je slabá baterka a začneš startovat, všechno zhasne, kontrolky taky zhasnou, začnou zběsile cvakat různá relátka v palubovce a startét třeba jen zaskočí a motorem nehne.
-
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 25.10.2010 00:24
- Bydliště: Praha 4 Braník
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Dobrý den,
řeším vybíjení baterie. Baterii jsem koupil novou, Varta Silver 95Ah. Zdá se být v pořádku, když není v autě vydrží na ní napětí 12,6V - 12,8V naprosto bez problémů. Když ji dám nabitou do auta, během několika dní (typicky do 5) se vybije na 11,9V - 12V, což je špatně. Zajímavé je, že pod tohle napětí už nejde, tzn. auto lze normálně nastartovat i třeba po 14 dnech. Klidový odběr je do 0,05A a zdá se být v pořádku, ale tenhle proud nedokáže za 5 dní vysát takovouhle baterku na 12V. Narazili jste někdy na něco podobného? Nějaké nápady co zkusit? Děkuji za rady. -Vasek-
řeším vybíjení baterie. Baterii jsem koupil novou, Varta Silver 95Ah. Zdá se být v pořádku, když není v autě vydrží na ní napětí 12,6V - 12,8V naprosto bez problémů. Když ji dám nabitou do auta, během několika dní (typicky do 5) se vybije na 11,9V - 12V, což je špatně. Zajímavé je, že pod tohle napětí už nejde, tzn. auto lze normálně nastartovat i třeba po 14 dnech. Klidový odběr je do 0,05A a zdá se být v pořádku, ale tenhle proud nedokáže za 5 dní vysát takovouhle baterku na 12V. Narazili jste někdy na něco podobného? Nějaké nápady co zkusit? Děkuji za rady. -Vasek-
Sharan VR6 Syncro, automat, r.v. 97
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Můžeš mít v autě něco, co má vysoký odběr, ale pouze špičkově. Jako příklad bych uvedl např. lokalizaci pomocí GPS/GSM, kdy v klidu je odběr relativně malý, ale v okamžiku vysílání může být třeba 0,5A, ale jen chvilku. Dá se to zjistit dlouhodobým měření klidového odběru.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 01.06.2011 13:13
- Bydliště: Louka (JM kraj)
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Ahoj kluci, mám takový problém, po dvou dnech stání (suchá uzavřená garáž) jsme měl úplně vybitou baterku, po nabití je tam klidový odběr přes 20A (víc nezměřím) takže asi zkrat. Ten zkrat je na druhém černém kabelu v rozvodnici u aku. Nevíte co je to za kabel, případně kam je zapojený druhý konec? Jo, pojistky jsou všechny v pořádku a ani vytažením žádné z nich to nepřestane. Díky
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Zkus prostudovat tohle: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=17794" onclick="window.open(this.href);return false;
Myslím, že tam najdeš odpověď na svou otázku. (Alternátor??)
Myslím, že tam najdeš odpověď na svou otázku. (Alternátor??)