ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 08.12.2007 21:51
ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Ahoj .
Mám problém, když nechám mýho Galaxíka stát tak měsíc bez pohybu totálně mi vyžere baterku.
Baterkou to není, tu mám úplně novou. Zatím to řeším odpojováním, ale neba mě pořád dávat kód do rádia a seřizovat hodiny. Navíc netuším jak bych to řešil, kdybych musel nechat auto stát venku. Zamknu - odpojím ale jak pak odemknu, když celej centrál je v elektru?
Díky za každou radu.
Standa
Mám problém, když nechám mýho Galaxíka stát tak měsíc bez pohybu totálně mi vyžere baterku.
Baterkou to není, tu mám úplně novou. Zatím to řeším odpojováním, ale neba mě pořád dávat kód do rádia a seřizovat hodiny. Navíc netuším jak bych to řešil, kdybych musel nechat auto stát venku. Zamknu - odpojím ale jak pak odemknu, když celej centrál je v elektru?
Díky za každou radu.
Standa
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie vybíjení
kup si solární panel, ten dej za okno, zásuvku strč do 12 voltové zástrčky....co jsem někde četl, mělo by to baterku jakž takž dobíjet.....cena byla tuším 1200,- Kč.....
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Baterie vybíjení
Nevím co máš za motor ani jak velkou máš baterku. Nicméně je potřeba si uvědomit, že STAND-BY proudy v celém autě jsou v součtu relativně veliké, zvláště je-li vůz vybaven větším množstvím komfortní elektroniky. Každá řídicí jednotka, paměťová jednotka nebo podobné části elektroniky mají klidové (STAND-BY) proudy, které je udržují při životě.
Budeš-li uvažovat, že součet STAND-BY proudů ve vozidle může (podle stupně výbavy) být klidně i 50mA, pak za 24 hodin Ti to vycucne z baterky přes 1 Ah. Za měsíc je to 30 - 40 Ah, což u benzinového motoru (kde bývá baterka max. 55 Ah) znamená kolaps.
U motoru naftového (kde je zpravidla baterka o velikosti 70 - 90 Ah) je její kapacita na polovině.
To je ovšem teorie, protože v praxi je to ještě horší. Je totiž známo, že akumulátory jsou kapacitně nestálé a dochází ke známému jevu, jemuž se říká samovybíjení. Akumulátor, i když se nepoužívá, ztrácí svou kapacitu jednoduše tak, že "vyprchá do prostoru". A navíc čím více je akumulátor vybitý, tím rychleji se "samovybíjí".
Když zaparkuješ své auto a vypneš motor, nikdy nemáš akumulátor nabitý na 100% jeho jmenovité kapacity, na to můžeš zapomenout (to by byla překrásná prémie, ale prostě to tak není). K tomu proudy STAND-BY za celý měsíc a samovybíjení a nemůžeš se divit, že to nenastartuješ. A pokud by přece baterka měla snahu s motorem otočit, dostává dost na pr**l. U akumulátorů s vysokým stupněm vybití totiž reálně hrozí přepólování článku a následné znehodnocení celého akumulátoru (mnohokrát jsem to řešil).
Pokud chceš vůz odstavit na měsíc, doporučuji akumulátor odpojit a z vozu vyjmout. Je vhodné jej skladovat mimo auto při teplotě kolem 10 - 15°C (garáž je optimální - ale ne na zemi, tam bývá mnohem nižší teplota než třeba metr nad zemí). Doporučuji ji zkontrolovat a dobít.
Budeš-li uvažovat, že součet STAND-BY proudů ve vozidle může (podle stupně výbavy) být klidně i 50mA, pak za 24 hodin Ti to vycucne z baterky přes 1 Ah. Za měsíc je to 30 - 40 Ah, což u benzinového motoru (kde bývá baterka max. 55 Ah) znamená kolaps.
U motoru naftového (kde je zpravidla baterka o velikosti 70 - 90 Ah) je její kapacita na polovině.
To je ovšem teorie, protože v praxi je to ještě horší. Je totiž známo, že akumulátory jsou kapacitně nestálé a dochází ke známému jevu, jemuž se říká samovybíjení. Akumulátor, i když se nepoužívá, ztrácí svou kapacitu jednoduše tak, že "vyprchá do prostoru". A navíc čím více je akumulátor vybitý, tím rychleji se "samovybíjí".
Když zaparkuješ své auto a vypneš motor, nikdy nemáš akumulátor nabitý na 100% jeho jmenovité kapacity, na to můžeš zapomenout (to by byla překrásná prémie, ale prostě to tak není). K tomu proudy STAND-BY za celý měsíc a samovybíjení a nemůžeš se divit, že to nenastartuješ. A pokud by přece baterka měla snahu s motorem otočit, dostává dost na pr**l. U akumulátorů s vysokým stupněm vybití totiž reálně hrozí přepólování článku a následné znehodnocení celého akumulátoru (mnohokrát jsem to řešil).
Pokud chceš vůz odstavit na měsíc, doporučuji akumulátor odpojit a z vozu vyjmout. Je vhodné jej skladovat mimo auto při teplotě kolem 10 - 15°C (garáž je optimální - ale ne na zemi, tam bývá mnohem nižší teplota než třeba metr nad zemí). Doporučuji ji zkontrolovat a dobít.
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: Baterie vybíjení
Tu baterku jen odpoj v autě jí klidně nech, ideální by bylo namontovat odpojovač, který by byl přístupný zvenku, pak bys po zapnutí mohl používat i dálku, klidový odběr je mnohdy i podstatně větší než píše Marek já osobně mám 0,12 A, baterka je běžně nabitá na 80 - 90 %, a kapacita klesá i s stářím baterky cca o 15 % ročně. jinak ten panel je také řešení
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
No to máš ještě dobrý, já neodjedu už po 5 dnech (v zimě). Když se motor nažhaví tak už to jen škytne a šmitec. Baterka je rok stará a je ok, ale auto bere v klidu 72mAh. Naštěstí na tak dlouhou dobu odstavím auto málokdy, ale letošní zimu jsem dvakrát startoval z externí baterie.
I LOVE TO FLY
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
já jsem měl podobný problém, po víkendu mrtvo, koupil jsem 100 Ah baterku a zatím good......
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- pitkin
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chomutovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Řeším ted stejný problém.U mne je to špatný origo alarm.Bralo mi to 0,5-2,50A.Ted je autí na výměne alarmu,tak uvidíme.
Když auto tak pořádny
- jbarman
- Jezdec
- Příspěvky: 325
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždánice u Kyjova
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Copak se do toho vleze 100Ah baterie? Já jsem to koupil s 55Ah tak jsem zvědavý, jak dlouho vydrží. Pošli fotku.widle píše:já jsem měl podobný problém, po víkendu mrtvo, koupil jsem 100 Ah baterku a zatím good......
-
- Řidič
- Příspěvky: 85
- Registrován: 06.01.2008 16:26
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Proč by se nevešla? Předepsaná je tuším minimálně 74Ah, jestli ne víc. S 55Ah tak do felcky.jbarman píše:Copak se do toho vleze 100Ah baterie? Já jsem to koupil s 55Ah tak jsem zvědavý, jak dlouho vydrží. Pošli fotku.
SII - 1,9 -85kW
- jbarman
- Jezdec
- Příspěvky: 325
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždánice u Kyjova
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
protože je asi velikáBilardos píše:Proč by se nevešla? Předepsaná je tuším minimálně 74Ah, jestli ne víc. S 55Ah tak do felcky.jbarman píše:Copak se do toho vleze 100Ah baterie? Já jsem to koupil s 55Ah tak jsem zvědavý, jak dlouho vydrží. Pošli fotku.
-
- Řidič
- Příspěvky: 85
- Registrován: 06.01.2008 16:26
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Tím chceš říct, že si tak ten prostor dělají ve výrobě jak se jim za chce a každý to má jinak?jbarman píše:protože je asi veliká
Ne ne, věř, že se vejde. Nějakých +- 80Ah s přehledem a 9x je akorát.
SII - 1,9 -85kW
- jbarman
- Jezdec
- Příspěvky: 325
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždánice u Kyjova
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
třeba do Mitsubishi L300 dávám 100 Ah,ale tzv. japonský rozměr. Normální 100ka by se tam nevešla. Tak proto tu fotku prosím.Bilardos píše:Tím chceš říct, že si tak ten prostor dělají ve výrobě jak se jim za chce a každý to má jinak?jbarman píše:protože je asi veliká
Ne ne, věř, že se vejde. Nějakých +- 80Ah s přehledem a 9x je akorát.
- jbarman
- Jezdec
- Příspěvky: 325
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždánice u Kyjova
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Mimochodem. Víte proč je tam ten kryt na baterii? Protože baterie nemá ráda teplotu nad 40°C, tak tím krytem se to částečně eliminuje
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Taky tam mám 100Ah. Jaký typ to nevím. Nafotit mohu přes víkend.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
já mám 100 Ah akuma a nima problema
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz