Stránka 1 z 16

ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 03.04.2008 07:12
od standalitvínov
Ahoj .

Mám problém, když nechám mýho Galaxíka stát tak měsíc bez pohybu totálně mi vyžere baterku.
Baterkou to není, tu mám úplně novou. Zatím to řeším odpojováním, ale neba mě pořád dávat kód do rádia a seřizovat hodiny. Navíc netuším jak bych to řešil, kdybych musel nechat auto stát venku. Zamknu - odpojím ale jak pak odemknu, když celej centrál je v elektru?

Díky za každou radu.

Standa

Re: Baterie vybíjení

Napsal: 03.04.2008 07:19
od widle
kup si solární panel, ten dej za okno, zásuvku strč do 12 voltové zástrčky....co jsem někde četl, mělo by to baterku jakž takž dobíjet.....cena byla tuším 1200,- Kč.....

Re: Baterie vybíjení

Napsal: 03.04.2008 09:30
od Marek77
Nevím co máš za motor ani jak velkou máš baterku. Nicméně je potřeba si uvědomit, že STAND-BY proudy v celém autě jsou v součtu relativně veliké, zvláště je-li vůz vybaven větším množstvím komfortní elektroniky. Každá řídicí jednotka, paměťová jednotka nebo podobné části elektroniky mají klidové (STAND-BY) proudy, které je udržují při životě.

Budeš-li uvažovat, že součet STAND-BY proudů ve vozidle může (podle stupně výbavy) být klidně i 50mA, pak za 24 hodin Ti to vycucne z baterky přes 1 Ah. Za měsíc je to 30 - 40 Ah, což u benzinového motoru (kde bývá baterka max. 55 Ah) znamená kolaps.

U motoru naftového (kde je zpravidla baterka o velikosti 70 - 90 Ah) je její kapacita na polovině.

To je ovšem teorie, protože v praxi je to ještě horší. Je totiž známo, že akumulátory jsou kapacitně nestálé a dochází ke známému jevu, jemuž se říká samovybíjení. Akumulátor, i když se nepoužívá, ztrácí svou kapacitu jednoduše tak, že "vyprchá do prostoru". A navíc čím více je akumulátor vybitý, tím rychleji se "samovybíjí".

Když zaparkuješ své auto a vypneš motor, nikdy nemáš akumulátor nabitý na 100% jeho jmenovité kapacity, na to můžeš zapomenout (to by byla překrásná prémie, ale prostě to tak není). K tomu proudy STAND-BY za celý měsíc a samovybíjení a nemůžeš se divit, že to nenastartuješ. A pokud by přece baterka měla snahu s motorem otočit, dostává dost na pr**l. U akumulátorů s vysokým stupněm vybití totiž reálně hrozí přepólování článku a následné znehodnocení celého akumulátoru (mnohokrát jsem to řešil).

Pokud chceš vůz odstavit na měsíc, doporučuji akumulátor odpojit a z vozu vyjmout. Je vhodné jej skladovat mimo auto při teplotě kolem 10 - 15°C (garáž je optimální - ale ne na zemi, tam bývá mnohem nižší teplota než třeba metr nad zemí). Doporučuji ji zkontrolovat a dobít.

Re: Baterie vybíjení

Napsal: 03.04.2008 15:45
od jenda
Tu baterku jen odpoj v autě jí klidně nech, ideální by bylo namontovat odpojovač, který by byl přístupný zvenku, pak bys po zapnutí mohl používat i dálku, klidový odběr je mnohdy i podstatně větší než píše Marek já osobně mám 0,12 A, baterka je běžně nabitá na 80 - 90 %, a kapacita klesá i s stářím baterky cca o 15 % ročně. jinak ten panel je také řešení

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 03.04.2008 19:21
od rcmony
No to máš ještě dobrý, já neodjedu už po 5 dnech (v zimě). Když se motor nažhaví tak už to jen škytne a šmitec. Baterka je rok stará a je ok, ale auto bere v klidu 72mAh. Naštěstí na tak dlouhou dobu odstavím auto málokdy, ale letošní zimu jsem dvakrát startoval z externí baterie.

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 03.04.2008 19:30
od widle
já jsem měl podobný problém, po víkendu mrtvo, koupil jsem 100 Ah baterku a zatím good......

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 05.04.2008 21:37
od pitkin
Řeším ted stejný problém.U mne je to špatný origo alarm.Bralo mi to 0,5-2,50A.Ted je autí na výměne alarmu,tak uvidíme.

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 20.06.2008 12:55
od jbarman
widle píše:já jsem měl podobný problém, po víkendu mrtvo, koupil jsem 100 Ah baterku a zatím good......
Copak se do toho vleze 100Ah baterie? :158: Já jsem to koupil s 55Ah tak jsem zvědavý, jak dlouho vydrží. Pošli fotku. :kap:

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 20.06.2008 13:04
od Bilardos
jbarman píše:Copak se do toho vleze 100Ah baterie? :158: Já jsem to koupil s 55Ah tak jsem zvědavý, jak dlouho vydrží. Pošli fotku. :kap:
Proč by se nevešla? Předepsaná je tuším minimálně 74Ah, jestli ne víc. S 55Ah tak do felcky.

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 20.06.2008 13:13
od jbarman
Bilardos píše:
jbarman píše:Copak se do toho vleze 100Ah baterie? :158: Já jsem to koupil s 55Ah tak jsem zvědavý, jak dlouho vydrží. Pošli fotku. :kap:
Proč by se nevešla? Předepsaná je tuším minimálně 74Ah, jestli ne víc. S 55Ah tak do felcky.
protože je asi veliká :!:

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 20.06.2008 13:19
od Bilardos
jbarman píše:protože je asi veliká :!:
Tím chceš říct, že si tak ten prostor dělají ve výrobě jak se jim za chce a každý to má jinak?
Ne ne, věř, že se vejde. Nějakých +- 80Ah s přehledem a 9x je akorát.

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 20.06.2008 13:34
od jbarman
Bilardos píše:
jbarman píše:protože je asi veliká :!:
Tím chceš říct, že si tak ten prostor dělají ve výrobě jak se jim za chce a každý to má jinak?
Ne ne, věř, že se vejde. Nějakých +- 80Ah s přehledem a 9x je akorát.
třeba do Mitsubishi L300 dávám 100 Ah,ale tzv. japonský rozměr. Normální 100ka by se tam nevešla. Tak proto tu fotku prosím.

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 20.06.2008 13:39
od jbarman
Mimochodem. Víte proč je tam ten kryt na baterii? Protože baterie nemá ráda teplotu nad 40°C, tak tím krytem se to částečně eliminuje

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 20.06.2008 17:04
od majatrabi
Taky tam mám 100Ah. Jaký typ to nevím. Nafotit mohu přes víkend.

Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí

Napsal: 20.06.2008 17:42
od widle
já mám 100 Ah akuma a nima problema