KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Ano když už je starší auto tak dutiny vysříkat jedině olejem-nejlépe konzervačním nebo případně motorovým (novým někdo to šlíchá vyjetým -chyba) a přidat tam trochu nafty kvůli zlínavosti (přidat tam trochu rezistinu-nevím nemám stím zkušenost) ale vžádném případě ne převodovým je agresivní. a co se týče zvedání auta tak já osobně bych to nedal pod práh, zejména sharan je těžké auto a bortí se to, nejlépe ,, nůžkový hever´¨¨a dát to pod nápravu
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
- kewin357
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 23.06.2011 13:49
- Bydliště: SR
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Ahoj chlapci,
Pred mesiacom som sa pustil do "renovacie" sharana.Na spalikoch uz stoji viac ako mesiac,a pracujem na nom v kadzom volnom case.
Zo zaciatku som chcel len za jeden - dva dni osetrit napadnute miesta a kozmeticke upravy,no ako tu uz nejden pisal,cim sa v tom clovek viac vrta,tym vidi viac nedostatkov.Skoncil,respektive som sa dostal do takeho stadia,ze mam odelenu celu karoseriu od podvodku.
Opieskovane napravy,lokalne kasna v miestach chytenych koroziou,vyvaranie prehnitych miest a na lemoch,podbehoch a samozrejme prednej vystuze nosnika co je nocna mora vatsinu z nas.
V mieste kde je dutina tohto priecneho nosnika,ako to uz niekde na zaciatku tejto temi ilustroval Paolino, to vie prehnit az do interieru a ani to nezistime.V interieri je to pomerne dobre zaizolovane volakou pevnou antivibracnou hmotou hrubky cca 5mm ktora je aj vodeodolna.na tom je odhlucnenie a nakoniec koberec.Cize pri kupe auta to nie je mozne zbadat,lebo dostat sa k tomu miestu je pomerne narocne.myslim si ze timto trpi 90% nasich aut.
Ukazka spolujazdec:
Miesto musim vyrezat a nahradit novym plechom. Vodic - takto to vyzera ked do toho nevrtame Spodna strana vnutro nosnika - uz rozrezany
Priebezne to aj dokumentujem ,tak casom tu skusim prilozit galeriu fotiek.
Za tento cas co sa autu venujem som prisiel na viacero poznatkov v mozno "nie tak domyslenymi" rieseniami z vyroby.Ale zase je pravdou ze automobilka nevyrabala a nevyraba auto s tym ze ho clovek bude vyuzivat 10,v mojom pripade 12, 15 a x rokov
Jeden z mojich hlavnych poznatkov je fakt ze plastove lemy na prahoch su magnet na vlhkost a koroziu.Vsetko zacina kvitnut od spojov,skrutiek a kaps ,prave z tychto lemov.Pri skladani ich tam uz rozhodne davat nejdem.
Ukazka:
Cast .1
Pred mesiacom som sa pustil do "renovacie" sharana.Na spalikoch uz stoji viac ako mesiac,a pracujem na nom v kadzom volnom case.
Zo zaciatku som chcel len za jeden - dva dni osetrit napadnute miesta a kozmeticke upravy,no ako tu uz nejden pisal,cim sa v tom clovek viac vrta,tym vidi viac nedostatkov.Skoncil,respektive som sa dostal do takeho stadia,ze mam odelenu celu karoseriu od podvodku.
Opieskovane napravy,lokalne kasna v miestach chytenych koroziou,vyvaranie prehnitych miest a na lemoch,podbehoch a samozrejme prednej vystuze nosnika co je nocna mora vatsinu z nas.
V mieste kde je dutina tohto priecneho nosnika,ako to uz niekde na zaciatku tejto temi ilustroval Paolino, to vie prehnit az do interieru a ani to nezistime.V interieri je to pomerne dobre zaizolovane volakou pevnou antivibracnou hmotou hrubky cca 5mm ktora je aj vodeodolna.na tom je odhlucnenie a nakoniec koberec.Cize pri kupe auta to nie je mozne zbadat,lebo dostat sa k tomu miestu je pomerne narocne.myslim si ze timto trpi 90% nasich aut.
Ukazka spolujazdec:
Miesto musim vyrezat a nahradit novym plechom. Vodic - takto to vyzera ked do toho nevrtame Spodna strana vnutro nosnika - uz rozrezany
Priebezne to aj dokumentujem ,tak casom tu skusim prilozit galeriu fotiek.
Za tento cas co sa autu venujem som prisiel na viacero poznatkov v mozno "nie tak domyslenymi" rieseniami z vyroby.Ale zase je pravdou ze automobilka nevyrabala a nevyraba auto s tym ze ho clovek bude vyuzivat 10,v mojom pripade 12, 15 a x rokov
Jeden z mojich hlavnych poznatkov je fakt ze plastove lemy na prahoch su magnet na vlhkost a koroziu.Vsetko zacina kvitnut od spojov,skrutiek a kaps ,prave z tychto lemov.Pri skladani ich tam uz rozhodne davat nejdem.
Ukazka:
Cast .1
Naposledy upravil(a) kewin357 dne 24.07.2016 11:03, celkem upraveno 3 x.
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition
- kewin357
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 23.06.2011 13:49
- Bydliště: SR
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Pod prednym blatnikom to navonok vyzera tak isto dobre,no pod nim sa ukryva nieco ine.Hlavne casti v okoli horneho uchytu tlmica kde je vedeni aj prepad z celneho skla.pokial sa to upcha bordelom,drzi sa tam vlhko a vytvori idealne klima pre bacil hrdzu
(Na foto som to uz trochu zacal brusit a vyrezal na vyvarenie) Zadne šasi napadnute hrdzou v okoli ulozenia tlmica a pruziny: Dalsie kriticke miesta su v okoli zadneho blatnika pri leme kde sa dotika s naraznikom.Oderom sa casom poskodi farba a zacne sa to sirit.Koroduje to aj pod plastovym uchytom naraznika:
Zadny pravy lem blatnika po ocisteny je znacne zkorodovany:
Cast.2
(Na foto som to uz trochu zacal brusit a vyrezal na vyvarenie) Zadne šasi napadnute hrdzou v okoli ulozenia tlmica a pruziny: Dalsie kriticke miesta su v okoli zadneho blatnika pri leme kde sa dotika s naraznikom.Oderom sa casom poskodi farba a zacne sa to sirit.Koroduje to aj pod plastovym uchytom naraznika:
Zadny pravy lem blatnika po ocisteny je znacne zkorodovany:
Cast.2
Naposledy upravil(a) kewin357 dne 26.07.2016 21:59, celkem upraveno 5 x.
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition
- kewin357
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 23.06.2011 13:49
- Bydliště: SR
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Cast.3 - renovacia
Napadnute miesta sa snazim vyrezat az do zdraveho plechu a nahradit novym.
Vnutrajsok dutiny vycistim,odmastnim a natriem farbou ZINGA - zinkovanie za studena a v okoli zvarov farbou urcenou priamo na zvaranie.ona sa vyhriatim neolupi a drzi.len v mieste zvaru samozrejme z vnutra v mieste kde sa k nemu nedostanem zatriet farbou, ostane zvar neosetreny,tak to riesim vystrekom dutin pripravkom rezistin ml alebo presto.pouzivam oba podla potreby.
Farba na zvarany povrch,vnutorny falc: Vyvarenie vrchneho dielu: Osetrenie naterom zinga a nasledne dvojzlozkovym epoxidovym zakladom: Opieskovanie naprav: Nastrek naprav.
Okolie zvarov vytriem rucne stetcom farbou ZINGA a nasledne striekam 1. Vrstvu zaklad epoxid a na vrch konecny 2.hrubovrsvy original fabricky nater na ramena a napravy urceny do tazkych podmienok aut zn.Hummer
Napadnute miesta sa snazim vyrezat az do zdraveho plechu a nahradit novym.
Vnutrajsok dutiny vycistim,odmastnim a natriem farbou ZINGA - zinkovanie za studena a v okoli zvarov farbou urcenou priamo na zvaranie.ona sa vyhriatim neolupi a drzi.len v mieste zvaru samozrejme z vnutra v mieste kde sa k nemu nedostanem zatriet farbou, ostane zvar neosetreny,tak to riesim vystrekom dutin pripravkom rezistin ml alebo presto.pouzivam oba podla potreby.
Farba na zvarany povrch,vnutorny falc: Vyvarenie vrchneho dielu: Osetrenie naterom zinga a nasledne dvojzlozkovym epoxidovym zakladom: Opieskovanie naprav: Nastrek naprav.
Okolie zvarov vytriem rucne stetcom farbou ZINGA a nasledne striekam 1. Vrstvu zaklad epoxid a na vrch konecny 2.hrubovrsvy original fabricky nater na ramena a napravy urceny do tazkych podmienok aut zn.Hummer
Naposledy upravil(a) kewin357 dne 23.07.2016 21:58, celkem upraveno 5 x.
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition
- kewin357
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 23.06.2011 13:49
- Bydliště: SR
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Cast.4 - renovacia
Lokalne ocistene šasi v zle pristupnych miestach opieskovanim: Vyrezane napadnute miesto a nahradene novym plechom a osetrene farbou.Pozor pri zvarani v tomto mieste,v blizkosti sa nachadza protihlukova izilacia kde by sa to mohlo vznietit.Po vyvareni sa k tymto miestam dostat aj zvnutra,tak to je po vyvareni mozne dobre osetrit: Vrchny plech: Antikorozny nater na podvozku.Na vypieskovane miesta zinga,celoplosne odolny podvozkovy nater (cierny- to som zabudol odfotit ) a nan druhy nater epoxid: Oprava predneho nosnika ako sa hovori "od podlahy" vsetko kontaminovne koroziou islo prec.
Lokalne ocistene šasi v zle pristupnych miestach opieskovanim: Vyrezane napadnute miesto a nahradene novym plechom a osetrene farbou.Pozor pri zvarani v tomto mieste,v blizkosti sa nachadza protihlukova izilacia kde by sa to mohlo vznietit.Po vyvareni sa k tymto miestam dostat aj zvnutra,tak to je po vyvareni mozne dobre osetrit: Vrchny plech: Antikorozny nater na podvozku.Na vypieskovane miesta zinga,celoplosne odolny podvozkovy nater (cierny- to som zabudol odfotit ) a nan druhy nater epoxid: Oprava predneho nosnika ako sa hovori "od podlahy" vsetko kontaminovne koroziou islo prec.
Naposledy upravil(a) kewin357 dne 31.07.2016 15:54, celkem upraveno 7 x.
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition
- kewin357
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 23.06.2011 13:49
- Bydliště: SR
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Cast.5
Za prednymi svetlami na šasoch su miesta,kde sa hromadi bordel a vlhkost ako aj miesto kde sa upevnuje plast na uchyt naraznika:
Oprava:
Za prednymi svetlami na šasoch su miesta,kde sa hromadi bordel a vlhkost ako aj miesto kde sa upevnuje plast na uchyt naraznika:
Oprava:
Naposledy upravil(a) kewin357 dne 04.08.2016 09:22, celkem upraveno 4 x.
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 05.08.2017 14:22
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Docela zajímavý a podle mě i objektivní osmiměsíční test ochrany proti korozi Bruno Epoxy vs APP R-Stop udělal polský kolega tady https://www.youtube.com/watch?v=-4rhOvtwIA8. R-Stop z testu vyšel značně lépe. Jak v antikorozní ochraně tak v přilnavosti. (výsledky cca od 40min videa). Já osobně na svůj rozkvétající nosník asi napatlám R-Stopem a asfaltovou penetrací a Brunoxu se vyhnu.
Sharan 2002 1.9TDI PD 85kW, AUY
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Já mám asi 7 letý test Brunoxu na Golfu II a nemůžu na něj říct nic negativního, žádná koroze se nevrátila, žádné puchýře se nikde nenafukujou.
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Já budu muset s brunoxem zopakovat. Bohužel byl problém v málo vytvrdlém brunoxu, na který následně přišla syntetická barva a přes to otluk. nátěr ředěnej pro změnu C ředidlem... Celá ta vrstva popraskala, aneb když je zima a málo času
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
- GeorgeTDi
- Jezdec
- Příspěvky: 368
- Registrován: 27.09.2007 14:12
- Bydliště: Rakovnicko
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Ahoj klubáci,
chceme s přítelkyní koupit jetý VW Sharan Trendline Business 96kW TDI 2003 - M.R. 2004
Fotil jsem si jak vypadá podvozek a rád bych znal váš názor. Najeto má 375000km. Takže na ty km to také tak vypadá. Ale jako auto na vození mimča a kočárku a dalších věcí je to myslím super vozítko.
Je tento podvozek hodně zasažen korozí?
Díky moc,
Jirka
chceme s přítelkyní koupit jetý VW Sharan Trendline Business 96kW TDI 2003 - M.R. 2004
Fotil jsem si jak vypadá podvozek a rád bych znal váš názor. Najeto má 375000km. Takže na ty km to také tak vypadá. Ale jako auto na vození mimča a kočárku a dalších věcí je to myslím super vozítko.
Je tento podvozek hodně zasažen korozí?
Díky moc,
Jirka
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Řekl bych asi tak klasika. Ne málo ale ani ne moc. Přední nosníky budou pravděpodobně na vyvaření jinak ten zbytek je jen povrchovka. Nevidím tam nic zásadního Hlavně to udělat hned. A asi vyměnit brzd. trubičku k LZ kolu, nevypadá nejlíp...
Nechť se ještě vyjádří i jiní
Nechť se ještě vyjádří i jiní
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
- GeorgeTDi
- Jezdec
- Příspěvky: 368
- Registrován: 27.09.2007 14:12
- Bydliště: Rakovnicko
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Díky moc za odpověď. Ta trubička se mi také nelíbila. Vyměnil bych ji. Pak to má lehce místy lemy blatníků a hranu dveří. Zadní dveře bez koroze. A hrana střechy nad oknem vpředu má také pár puchýřů.
To vyvaření nosníků by nějaký klubák ve Středočeském kraji zmáknul prosím?
Děkuji
To vyvaření nosníků by nějaký klubák ve Středočeském kraji zmáknul prosím?
Děkuji
-
- Řidič
- Příspěvky: 75
- Registrován: 12.11.2017 20:16
- Bydliště: Nový Hrádek
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Tak se vyskytlo trochu času tak jsem se mrknul, co se to tam může schovávat.
-
- Řidič
- Příspěvky: 75
- Registrován: 12.11.2017 20:16
- Bydliště: Nový Hrádek
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
A po opravě, to by jeden neřek, takový malý pupínky. /foto už po obroušení/
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence
Dá se s tím něco dělat, nebo to nechat až to prorezne a pak udělat celý lem?
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC