KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od lubos1947 »

Ano když už je starší auto tak dutiny vysříkat jedině olejem-nejlépe konzervačním nebo případně motorovým (novým někdo to šlíchá vyjetým -chyba) a přidat tam trochu nafty kvůli zlínavosti (přidat tam trochu rezistinu-nevím nemám stím zkušenost) ale vžádném případě ne převodovým je agresivní. a co se týče zvedání auta tak já osobně bych to nedal pod práh, zejména sharan je těžké auto a bortí se to, nejlépe ,, nůžkový hever´¨¨a dát to pod nápravu
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Uživatelský avatar
kewin357
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 23.06.2011 13:49
Bydliště: SR

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od kewin357 »

Ahoj chlapci,
Pred mesiacom som sa pustil do "renovacie" sharana.Na spalikoch uz stoji viac ako mesiac,a pracujem na nom v kadzom volnom case.
Zo zaciatku som chcel len za jeden - dva dni osetrit napadnute miesta a kozmeticke upravy,no ako tu uz nejden pisal,cim sa v tom clovek viac vrta,tym vidi viac nedostatkov.Skoncil,respektive som sa dostal do takeho stadia,ze mam odelenu celu karoseriu od podvodku.
Opieskovane napravy,lokalne kasna v miestach chytenych koroziou,vyvaranie prehnitych miest a na lemoch,podbehoch a samozrejme prednej vystuze nosnika co je nocna mora vatsinu z nas.
V mieste kde je dutina tohto priecneho nosnika,ako to uz niekde na zaciatku tejto temi ilustroval Paolino, to vie prehnit az do interieru a ani to nezistime.V interieri je to pomerne dobre zaizolovane volakou pevnou antivibracnou hmotou hrubky cca 5mm ktora je aj vodeodolna.na tom je odhlucnenie a nakoniec koberec.Cize pri kupe auta to nie je mozne zbadat,lebo dostat sa k tomu miestu je pomerne narocne.myslim si ze timto trpi 90% nasich aut.

Ukazka spolujazdec:
Miesto musim vyrezat a nahradit novym plechom.
20160723_125527.jpg
Vodic - takto to vyzera ked do toho nevrtame
20160723_130117.jpg
Spodna strana vnutro nosnika - uz rozrezany
20160720_190941.jpg

Priebezne to aj dokumentujem ,tak casom tu skusim prilozit galeriu fotiek.
Za tento cas co sa autu venujem som prisiel na viacero poznatkov v mozno "nie tak domyslenymi" rieseniami z vyroby.Ale zase je pravdou ze automobilka nevyrabala a nevyraba auto s tym ze ho clovek bude vyuzivat 10,v mojom pripade 12, 15 a x rokov :-)
Jeden z mojich hlavnych poznatkov je fakt ze plastove lemy na prahoch su magnet na vlhkost a koroziu.Vsetko zacina kvitnut od spojov,skrutiek a kaps ,prave z tychto lemov.Pri skladani ich tam uz rozhodne davat nejdem.

Ukazka:
20160509_144834.jpg
20160509_144954.jpg

Cast .1
Naposledy upravil(a) kewin357 dne 24.07.2016 11:03, celkem upraveno 3 x.
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition

Uživatelský avatar
kewin357
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 23.06.2011 13:49
Bydliště: SR

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od kewin357 »

Pod prednym blatnikom to navonok vyzera tak isto dobre,no pod nim sa ukryva nieco ine.Hlavne casti v okoli horneho uchytu tlmica kde je vedeni aj prepad z celneho skla.pokial sa to upcha bordelom,drzi sa tam vlhko a vytvori idealne klima pre bacil hrdzu :-)
(Na foto som to uz trochu zacal brusit a vyrezal na vyvarenie)
20160720_191143.jpg
Zadne šasi napadnute hrdzou v okoli ulozenia tlmica a pruziny:
20160510_151627.jpg
Dalsie kriticke miesta su v okoli zadneho blatnika pri leme kde sa dotika s naraznikom.Oderom sa casom poskodi farba a zacne sa to sirit.Koroduje to aj pod plastovym uchytom naraznika:
20160609_182326.jpg



Zadny pravy lem blatnika po ocisteny je znacne zkorodovany:
20160509_104920.jpg

Cast.2
Naposledy upravil(a) kewin357 dne 26.07.2016 21:59, celkem upraveno 5 x.
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition

Uživatelský avatar
kewin357
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 23.06.2011 13:49
Bydliště: SR

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od kewin357 »

Cast.3 - renovacia
Napadnute miesta sa snazim vyrezat az do zdraveho plechu a nahradit novym.
Vnutrajsok dutiny vycistim,odmastnim a natriem farbou ZINGA - zinkovanie za studena a v okoli zvarov farbou urcenou priamo na zvaranie.ona sa vyhriatim neolupi a drzi.len v mieste zvaru samozrejme z vnutra v mieste kde sa k nemu nedostanem zatriet farbou, ostane zvar neosetreny,tak to riesim vystrekom dutin pripravkom rezistin ml alebo presto.pouzivam oba podla potreby.

Farba na zvarany povrch,vnutorny falc:
20160620_182937.jpg
Vyvarenie vrchneho dielu:
20160621_104538.jpg
Osetrenie naterom zinga a nasledne dvojzlozkovym epoxidovym zakladom:
20160630_194350.jpg
Opieskovanie naprav:
20160519_162313.jpg
Nastrek naprav.
Okolie zvarov vytriem rucne stetcom farbou ZINGA a nasledne striekam 1. Vrstvu zaklad epoxid a na vrch konecny 2.hrubovrsvy original fabricky nater na ramena a napravy urceny do tazkych podmienok aut zn.Hummer
Přílohy
20160708_190603.jpg
Naposledy upravil(a) kewin357 dne 23.07.2016 21:58, celkem upraveno 5 x.
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition

Uživatelský avatar
kewin357
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 23.06.2011 13:49
Bydliště: SR

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od kewin357 »

Cast.4 - renovacia

Lokalne ocistene šasi v zle pristupnych miestach opieskovanim:
20160521_133651.jpg
Vyrezane napadnute miesto a nahradene novym plechom a osetrene farbou.Pozor pri zvarani v tomto mieste,v blizkosti sa nachadza protihlukova izilacia kde by sa to mohlo vznietit.Po vyvareni sa k tymto miestam dostat aj zvnutra,tak to je po vyvareni mozne dobre osetrit:
20160611_153924.jpg
Vrchny plech:
20160615_155243.jpg
Antikorozny nater na podvozku.Na vypieskovane miesta zinga,celoplosne odolny podvozkovy nater (cierny- to som zabudol odfotit :-) ) a nan druhy nater epoxid:
20160708_114122.jpg
Oprava predneho nosnika ako sa hovori "od podlahy" :-) vsetko kontaminovne koroziou islo prec.
20160727_152112.jpg
Naposledy upravil(a) kewin357 dne 31.07.2016 15:54, celkem upraveno 7 x.
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition

Uživatelský avatar
kewin357
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 23.06.2011 13:49
Bydliště: SR

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od kewin357 »

Cast.5

Za prednymi svetlami na šasoch su miesta,kde sa hromadi bordel a vlhkost ako aj miesto kde sa upevnuje plast na uchyt naraznika:
20160801_122740.jpg

Oprava:
20160802_184327.jpg
Naposledy upravil(a) kewin357 dne 04.08.2016 09:22, celkem upraveno 4 x.
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition

patrikj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 05.08.2017 14:22

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od patrikj »

Docela zajímavý a podle mě i objektivní osmiměsíční test ochrany proti korozi Bruno Epoxy vs APP R-Stop udělal polský kolega tady https://www.youtube.com/watch?v=-4rhOvtwIA8. R-Stop z testu vyšel značně lépe. Jak v antikorozní ochraně tak v přilnavosti. (výsledky cca od 40min videa). Já osobně na svůj rozkvétající nosník asi napatlám R-Stopem a asfaltovou penetrací a Brunoxu se vyhnu.
Sharan 2002 1.9TDI PD 85kW, AUY

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od 11mAjA11 »

Já mám asi 7 letý test Brunoxu na Golfu II a nemůžu na něj říct nic negativního, žádná koroze se nevrátila, žádné puchýře se nikde nenafukujou.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od BigBang »

Já budu muset s brunoxem zopakovat. Bohužel byl problém v málo vytvrdlém brunoxu, na který následně přišla syntetická barva a přes to otluk. nátěr ředěnej pro změnu C ředidlem... Celá ta vrstva popraskala, aneb když je zima a málo času :?
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
GeorgeTDi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 368
Registrován: 27.09.2007 14:12
Bydliště: Rakovnicko

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od GeorgeTDi »

Ahoj klubáci,

chceme s přítelkyní koupit jetý VW Sharan Trendline Business 96kW TDI 2003 - M.R. 2004

Fotil jsem si jak vypadá podvozek a rád bych znal váš názor. Najeto má 375000km. Takže na ty km to také tak vypadá. Ale jako auto na vození mimča a kočárku a dalších věcí je to myslím super vozítko.

Je tento podvozek hodně zasažen korozí?

Díky moc,
Jirka
Přílohy
P1280907.JPG
P1280865.JPG
P1280867.JPG
P1280871.JPG
P1280873.JPG

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od BigBang »

Řekl bych asi tak klasika. Ne málo ale ani ne moc. Přední nosníky budou pravděpodobně na vyvaření jinak ten zbytek je jen povrchovka. Nevidím tam nic zásadního ;) Hlavně to udělat hned. A asi vyměnit brzd. trubičku k LZ kolu, nevypadá nejlíp...

Nechť se ještě vyjádří i jiní :)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
GeorgeTDi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 368
Registrován: 27.09.2007 14:12
Bydliště: Rakovnicko

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od GeorgeTDi »

Díky moc za odpověď. Ta trubička se mi také nelíbila. Vyměnil bych ji. Pak to má lehce místy lemy blatníků a hranu dveří. Zadní dveře bez koroze. A hrana střechy nad oknem vpředu má také pár puchýřů.

To vyvaření nosníků by nějaký klubák ve Středočeském kraji zmáknul prosím?

Děkuji :)

BOBSEN
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 12.11.2017 20:16
Bydliště: Nový Hrádek

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od BOBSEN »

Tak se vyskytlo trochu času tak jsem se mrknul, co se to tam může schovávat.
Přílohy
AV66_17_8.JPG
AV66_17_9 – kopie.JPG
AV66_17_9 – kopie.JPG (12.18 KiB) Zobrazeno 4826 x

BOBSEN
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 12.11.2017 20:16
Bydliště: Nový Hrádek

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od BOBSEN »

A po opravě, to by jeden neřek, takový malý pupínky. /foto už po obroušení/
Přílohy
P1160086.JPG
P1160088.JPG
P1160089.JPG
P1160183.JPG
P1160185.JPG

jayd
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 31.07.2008 08:43
Bydliště: Plzensko

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od jayd »

Dá se s tím něco dělat, nebo to nechat až to prorezne a pak udělat celý lem?
20180223_083759.jpg
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“