KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
pokyro
Řidič
Řidič
Příspěvky: 177
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královehradecko

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od pokyro »

kldr teda nádherná práce. :D Vypadá to snadně, ale jak píšeš já to před lety na feldě odflákl. Nechtělo se mě přelepovat krytí. :mrgreen: Asi se do toho také pustím, ale už budu moudřejší.
Obrázek Alhambra 2.0i 85 kW.
Toto auto se mi stává životním koníčkem.

Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od pistahufnagl »

KLDR - pláci, pláci, pláci - to ti tleskám. krásná práce. (jako ta má výměna ABS čidel :D ) A nápad pro někoho aktivního - vyšťourat ze všech témat takovéto od začátku do konce provedené návody a vydat je knižně. Zamlouvám si jeden výtisk. :lol:
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od abeljozef »

KLDR - to bola metaliza ?

Uživatelský avatar
kldr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 18.11.2008 11:55
Bydliště: Třeboň

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od kldr »

Jo, jo - metalíza ve spreji. Plnič -podklad pod barvu- se může zvolit podle vrchní barvy (bílý, šedý, černý), a právě proto že je to metalíza je to relativně jednoduchý - člověk při stříkání nemusí barvu tak "nalejvat" a snažit se ji hnát do lesku (a tudíž i poměrně - především na takovýchhle svislých plochách - riskovat, že se barva "urve" a jede jak lavina dolů, což pak znamená ozdoby ve formě barevných krápníků a všelijakých patvarů). Pokud se barva naleje preventivně a z přílišné opatrnosti málo, tak je tam pak zase matná plocha, nebo "pomeranč". Někdy se stává, že se barva schnutím dodatečně pěkně vytáhne, našponuje a do lesku se dostane sama, ale to už je třeba alespoň trochu znát vlastnosti tý barvy a způsob stříkání - proto lakýrníci tak neradi mění dodavatele barev. S každým typem laku se stříká trochu jinak a metalíza je na tohle dle mýho názoru nejjednodušší. Proto jsem sem hodil návod polopatický, protože si myslím, že zrovna metalízu si při minimu zručnosti dokáže bez drahýho technickýho zázemí opravit víceméně každý. Já taky nejsem lakýrník, jen se cpu do všeho, kde cejtím, že bych nutně nemusel draze platit řemeslníky a čekat týdny na drobnou opravičku. I tak ale zůstává halda věcí, které s úctou přenechám odborníkům - amatérská metoda pokus omyl se ne vždy vyplácí. V případě laku jde ale vlastně o .....maximálně pošklebky okolojdoucích kritiků.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od abeljozef »

CLovece ja sa tiez nevyznam do striekania a myslel som si ze metaliza je najvacsi oriesok 8O

Uživatelský avatar
kldr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 18.11.2008 11:55
Bydliště: Třeboň

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od kldr »

No, to já si myslel taky, ale po puberťáckých zkušenostech se "synťákem" (to už je asi dávno přežitý) a akrylem na kolech, pionýrech a babbetách mi i po těch letech, co jsem nedržel pistoli v ruce metalíza přijde jako nejjednodušší. Oproti předchozím je tam sice navíc ta vrstva laku na pigmentu, ale právě proto se nemusí pigment hnát do lesku - což právě na těch svislých plochách dělá problémy (pokud se lakujou třeba demontovaný dveře "na ležačku", tak to není takový problém ani tam, ale některý věci se holt odmontovat a položit nedají). Takže paradoxně ta "luxusní" povrchová úprava s hloubkou, se stříká s nejmenším rizikem nekvalitního výsledku.
Já se lakováním zabývám jen v případě nouze na vlastních vozidlech a i přesto, že doma mám kompresor s pistolí, mi spreje přijdou jako mnohem jednodušší a rychlejší způsob drobných oprav - celý auto je pochopitelně práce pro profíky s lakovacím boxem (ale upřímně řečeno, jelikož se v práci jako automechanik setkávám s prací vyhlášených a velice slušně až nekřesťansky placených profíků, děsím se doby, kdy nastane potřeba jejich "kvalitních a rychlých" služeb).

Uživatelský avatar
jk4825
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 432
Registrován: 15.03.2009 21:03
Bydliště: Vysočina

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od jk4825 »

Já to prdnu sem, snad mě nikdo nesejme, že to tady nemá co dělat... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zajímalo by mě, na kolik tak může vyjít oprava spodku dveří, kde se začíná projevovat koroze. Zatnout tomu tipec zavčas... :mrgreen:

No kdyby to mělo vyjít na nějakou pálku, tak by asi bylo lepší sehnat celý dveře, ne :?:
Po inzerátech a vrakáčích se toho válí kupa... :wink:
P7250041.JPG
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od Bandog »

Nikdo tě nesejme, neboj se :mrgreen:

Ono trošku záleží na okolnostech.......pokud bys chtěl ty dveře opravovat sám tak to tak hrozná cena nebude (další varianta je nějaký známý šikovný lakýrník nebo mechanik), ale z té fotky fakt jen odhaduji, protože na ní není pořádně nic vidět. Nebo jsem slepý :D .

Pokud je to už "načaté" hodně a koukám, že začíná i zadní lem tak bych to nechal udělat někoho zkušeného a určitě to nebude stát hodně. Cenu ti nebudu ani házet od oka, protože se to může lišit podle toho jak to bude vypadat zblízka.

Takže jsem ti asi moc nepomohl, ale aspoň jsem napsal co mě napadlo.

Uživatelský avatar
jk4825
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 432
Registrován: 15.03.2009 21:03
Bydliště: Vysočina

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od jk4825 »

No ono to bude v podstatě pracovní automobil. Takže na vzhledu ani tak moc nezáleží. Fotky bohužel lepší nemám, ale je to klasila u Toleda, začíná ten rez se objevovat na hranách na jedný straně, na druhý jsou flíčky taky. Nicméně že bych to obral třeba bruskou sám a šplíchnul nějakej ten leptací základ...no sám, asi by mě s tím někdo musel pomoci, protože to nevím, jak by to dopadlo ode mě, když jsem v životě něco takovýho nedělal. No nicnméně na druhou stranu to bude auto do práce, takže když to poseru, tak se nic neděje... :)


Jde mi třeba jen o to, na kolik by tak vyšel nástřik třeba jen spodní části dveří, ten pruh od tý plastový lišty dolů. :idea:
No a třeba jestli není lepší sehnat všechny dveře z vrakáču...Ale mám se na to jet teprve podívat, tak doufám že dveře nepropíchnu prstem...pak už by museli jít na scénu nový dveře, resp. bazarový... :wink:

Trochu jsem ty fotky zvětšil, ale není to žádná sláva...
P7250027.jpg
P7250041.jpg
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od Bandog »

No nevím, nevím......i když to má být jen pracovní auto, tak z těchto fotek to nevypadá moc nadějně......teď záleží na tom, za jakou cenu je to k mání a jestli se vyplatí do toho ještě vrážet peníze. Na jak dlouho plánuješ tohle jako pracovní vozítko? Jen po dobu technické nebo na nějaký delší čas?

Mám divnýho tucha, že to že leze rez ven bude znamenat daleko větší problém pod lakem a to nemluvím o dutinách. Chtělo by to vidět na vlastní oči a pak by se dalo řešit dál.

Uživatelský avatar
jk4825
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 432
Registrován: 15.03.2009 21:03
Bydliště: Vysočina

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od jk4825 »

No technickou to má ještě na 14 měsíců, pak možná ještě jednou obnovit. :wink:
Ono právě z venku vypadá nic moc, jinak ale interiér je jak novej, nikde žádný šrámy, potrhaný věci a tak...je to v nej. výbavě Magnus, všechno v elektrice, počítač, klima, šíbr, centrál na Do, 4 x alu, a x zimní plecháče...motor tam je 81kW Tdi, myslím že AFN...
No klasika to bude chtít rozvody a vyměnit náplně, filtry...r.v. 1998, provoz 99...
Olej měněn pravidelně, plní to Euro2...

Dobrá věc je, že mi majitel před chvilkou psal a říkal, že mi k tomu dá i čtyři náhradní dveře, ale jsou v červený metle... :?
Tak mě tak napadlo zkusit ty dveře někde na vrakáči vyměnit, kus za kus. Jestli to teda jde, třeba i s drobným příplatkem z mojí strany... :wink:

No a cena 28000kč... :idea: :wink:
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od abeljozef »

Nebolo by lacnejsie zhanat druhe dvere v rovnakej farbe po vrakoviskach ? Casom by sa mali nejake nasjt.

Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od pistahufnagl »

tak pokud jsou všechny dveře červený, tak bych to tak nechal. a přidej nějakou červenou samolepku i na přední kastli - nějaký šikminy a tak a může to být i zajímavý
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od Bandog »

Tak jestli můžu za sebe: Jdi do toho a kup ho!!! :D

Za ty peníze to je dobrý kup a pokud víš, jak se s autem zacházelo a pokud majitel vypadá seriozně a nebo ho dokonce znáš tak by bylo škoda toho nevyužít.

Btw. ty dveře bych neřešil a pokud to nemáš na parádu jak píšeš tak tam klidně hoď ty červené. Aspoň takové auto s takovým motorem nebude moc lákat kolemjdoucí lapky a ty budeš mít spolehlivé auto, za rozumný peníz a v dobrém stavu. A tyhle motory, při správném zacházení, jsou prakticky nezničitelné.

Toť můj názor :mrgreen:

Uživatelský avatar
jk4825
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 432
Registrován: 15.03.2009 21:03
Bydliště: Vysočina

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od jk4825 »

No na tom něco bude, prdnout tam ty červený dveře... :mrgreen:
Ještě třeba modrej přední a zadní kufr-poklop a lentilky jak z videa... :mrgreen:

Jasně není to na parádu, ale na normální běžný ježdění...

I když dneska lidi ukradnou cokoliv. Tátovi minulej tejden ukradli starý kolo od hospody, herka jako kráva - rezavá. Byla to fakt jen kostra, sedátko, šlapky, řetěž, řídítka, dvě kola...prostě herka do knajpy. dodneška ji nikdo nevrátil... no a ze včerejška na dnešek ukradl kdosi sousedovi od míchačky dvě kolečka (stavěl garáž naproti baráku kde bydlí, ráno ji chtěl přetáhnou a ono nic...), druhýmu sousedovi popelnici a nám ze skalky uřízlej vršek kameninový trubky, průměr 250 ze který trčela jakási okrasná tráva... 8O nechápu :wink:

Díky všem za rady a pomoc, to mi stačí a už to tady dál zasírat nebudu... :oops: :mrgreen:

P.S. To by bylo docela zajímavý téma, co se komu ztratilo za kuriozní a zajímavý věci... :idea: :idea: :idea:
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“