RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
bora
Profík
Profík
Příspěvky: 951
Registrován: 15.05.2008 17:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od bora »

vikino,
ta vyšší hlučnost proti dvoukolce byla první záležitost, která mě překvapila, na druhou stranu je fakt, že toho pod sebou taháš trošku víc a hlavně i když jsou v záběru jen přední kola tak se to stejně všechno komplet točí aby to mohlo kdykoliv přiskočit na pomoc.

Já ten pohon volil vyloženě záměrně, protože před tím jsem měl kolikrát hodně problémy dostat se až k baráku (někdy už jsem psal, že mám domů cca 200..250 m nezpevněný cesty), takže teď na sněhu a jindy na blátě jsem už v pohodě. Nechce se mi nechávat auto zbytečně daleko od baráku i když jsem z dědiny.

Myslím, že je to celkem dobrá záloha na to ... co kdyby ..., ale je to věc názoru

Ta laxnost akcelerace je taky daň za pohon, ale možná by se to dalo trošku pořešit nějakým "čipem" od někoho kdo tomu rozumí, asi to zkusím s někým probrat na jarním srazíku. Já tomu nerozumín a nevím co můžu čekat atp., ale to patří do jinýho topicu.
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

Uživatelský avatar
bora
Profík
Profík
Příspěvky: 951
Registrován: 15.05.2008 17:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od bora »

Paťo,
jj, s tím ježděním do horských rekreačních oblastí bývá někdy potíž.
Někdy to ani nemusí být tím, že článek mezi volantem a pedálama je k ničemu (i když to je zpravidla 90% úspěchu). Opakovaně jsem jezdil s Galaxyí do Jeseníků a často jsem musel (nejen já) nechat auto na parkovišti cca 500 m vzdáleném od chaty kde jsme bydleli. Jedinej kdo se vždycky vyškrábal až nahoru byli ti co měli 4x4 nebo alespoň ten náš 4M a nebo tedy řetězy.

Včera když jsem jel z firmy domů tak bylo na silnici 10..15 cm sra.ek, neměl jsem jedinej problém a to jsem pouštěl auta, který jeli z kopce dolů a měli toho plný oči. Na rozdíl od ostatních jsem se zase rozjel a pokračoval.
Dneska opět, sněhový jazyky a pokud jedou auta tak to nějak extra nemusím řešit a není nutné úplně zastavovat a nebo se snažit tlačit do protisměru.
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

Uživatelský avatar
vikino
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od vikino »

bora2211
Díky za postřehy,aspoň teď vím,že ta hlučnost není věcí nějaký závady nebo tak něco,ale bude to asi fakt daň za ten pohon. Určitě čip je řešení.Pokecáme o tom na Lipně.
Díky
vikino

Uživatelský avatar
bora
Profík
Profík
Příspěvky: 951
Registrován: 15.05.2008 17:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od bora »

JJ, chtěl bych slyšet názory někoho kdo tomu rozumí jak po stránce motoru, turba tak taky po stránce konstrukční.
Je to možná smutný, ale v autě se sám nijak neprohrabuju, liju jen naftu a řeším výměnu oleje.
Na jednu stranu tomu nerozumím tak někteří ostatní zde na fóru, ale na druhou stranu jsem rád, že se SAGem nemám trable (zatím ŤUK ŤUK ŤUK)
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

TDI 4MOTION
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 381
Registrován: 18.07.2008 06:54
Bydliště: Opava

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od TDI 4MOTION »

Tak panove ikdzy do sekce "SHARAN"nepatrim tak sve zkusennosti s 4MOTIONEM pripojim.Je to bezvadna vec i za sucha nebo jen v desti nemusi se vubec jednat o snih.Ten pocit,ze si muzete vic dovolit oproti predokolkam a ta jistota,ze mate pod sebou neco co vam hlida prujezd zatackama atd je neporovnatelny.Sice mam na Passatu Torsena tudiz stalej pohon 50/50 tak je to bomba!A co se tzce akcelerace tak si mzslim,ze to az nejak razantne nezaostava oproti prednim nahonum.Aspon pri rychlejsi akceleraci sa kousnou vsechny 4kola do asfaltu a neprohrabnou,zakousnou se a katapultujou vas dopredu kdyz to predohrab prohrabne,zakousne se pak posle vuz dopredu.A cip je dobra vec mam TDI 96kW a nechal sem si to cipnout na 120kW a narust kroutaku byl znat hned.Tak ci tak uz do budoucna budu volit 4koly,ale jedine s Torsenem Haldex moc nemusim je tam pomer 90/10 a zacina resit problem az kdyz nastane kdesto Torsen s pomerem 50/50 se do toho problemu nemusi vubec dostat.A co se tyce spotreby tak je fakt,ze mam o 1,5-2,0 veci nez predokolka,ale ty jizdni vlastnosti se nedaj srovnavat!
vé-šestka

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od abeljozef »

Tak to uz teraz nepochodis asni s passatom. Ten ma teraz tiez Haldex. :wink:

TDI 4MOTION
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 381
Registrován: 18.07.2008 06:54
Bydliště: Opava

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od TDI 4MOTION »

To ja vim proto do budoucna planuji koupi Audi A6 Allroad,ktery ma vylepseny Torsen v pomeru 40/60 :gun:
vé-šestka

Big Brother
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 11.02.2008 19:56
Bydliště: Karlovy Vary

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od Big Brother »

Mám také 1.9 TDI PD 85kW 4Motion a nyní se mi při 190000 km začal objevovat problém pravděpodobně s diferenciálem. Při větších zatáčkách - otáčení, couvání, na obě strany - se mi začne ze zadu ozývat křupání, jako když přeskakují ozubená kola. Slyšel jsem názor určitého mechanika, že to je slabina všech VW s pohonem 4x4, že se ten problém může vyskytnout u všech po najetých cca 150000 km. Oprava se pak pohybuje okolo 40000,- Kč jen za materiál. Informoval jsem se v autorizovaném servisu, kde mi sdělili, že jsou schopný dodat celou zadní nápravu - cca 70000,- bez daně. Samotný diferenciál se nedá dodat, ale lze dodat soupravu ozubených kol do diferenciálu cca 5000,- Kč. Teď je ale problém, kdo to vymění. Nevím co jiného by to mohlo být. Máte někdo s tím zkušenosti? Závada se projevuje prý i tím, že při vyšší rychlosti - nad 100 km/h se zvyšuje hlučnost v autě. To mi potvrdili i děti, sedící na zadních sedačkách. Díky za jakoukoli zkušenost.

Uživatelský avatar
bora
Profík
Profík
Příspěvky: 951
Registrován: 15.05.2008 17:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od bora »

Big Brother,
vítej ve fóru.

... tak s tou informací co píšeš jsem se zatím nikde nesetkal a je mi celkem divný, že by to byla "dětská" nemoc všech VW 4MOTION aut, 150000 km je sakramentsky dost málo na to aby standardně odcházela jedna z nejdůležitějších věcí na autě.
Na stejným systému (haldex) jezdí ještě celá řada aut a že by tam se to neprojevovalo? Je mi to nějaký divný.

Na druhou stranu je fakt, že jsem někde četl, že pokud se s tím někdo jednoduše nes.re a dává tomu pohonu co proto (i na suchým asfaltu), tak že může být na problém zaděláno, neboť je to přece jen relativně těžké auto.
A na další stranu jsem slyšel od mechaniků, že pokud je o haldex dobře postaráno (oleje apod.) tak by se tomu nemělo nic stát, i když je skutečnost, že se může vyskytnout "chudinka".
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

Big Brother
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 11.02.2008 19:56
Bydliště: Karlovy Vary

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od Big Brother »

Díky za odpověď, mám ho cca 1,5 roku, byl dovezen z Rakouska, pravidelně servisován. Nedávám mu žádný záhul, závada se začala projevovat občas ve velkých rejdech. V klasické jízdě je to v pořádku. V rubrice náhradní díly jsem se dočetl, že se někomu mezinápravový diferenciál roztrhl.
Nicméně olej nechám překontrolovat (piliny?) a pak se uvidí. Každopádně mě asi nečeká levná záležitost. Jinak velká spokojenost. Jezdím občas Krušné Hory, Krkonoše a i s letními pneu žádný problém. Jinak další závada byl bufík - žhavicí svíčka a následně nutná výměna uhlíků u přídavného čerpadla - to jsem zvládl díky vám Sharanisti. Zde jsem si přečetl jak na to a způsob navrtání těla čerpadla v místě uhlíků na jejich zacvaknutí se osvědčil. Teď funguje jak nový.

martynekj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.10.2007 12:35

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od martynekj »

Zdravím všechny. Delší dobu jsem tu nebyl, ale padla krízka na matíska. Koupil jsem Alhambru TDI 85 kW 4x4, rv 2004, najeto podle servisky 89 000 km a mrcha hučí ze zadního prostoru, ale jen v silnějším záběru, třeba i na suchu, ale jen v okolí 2500 ot/min a výše zas přestane. Když povolím plyn taky přestane a je jedno, jakou mám zařazenou rychlost. Mám strach, že to taky dělá Haldex, ale to by asi hučelo s otáčkama furt. Co myslíte, nemůže to být jen výfuk? Z venku ale žádný hluk není. Kdysi jsem měl VW Vento a hned u nového měnili vlnovec výfuku, protože to dělalo něco podobného. Asi si něco namlouvám, abych odehnal tu myšlenku na problém s Haldexem. Ten hukot je ale tak silný, že to leze do mozku.

Uživatelský avatar
bora
Profík
Profík
Příspěvky: 951
Registrován: 15.05.2008 17:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od bora »

martynekj,
pozoruju rozhodně vyšší hlučnost u 4M, ale že by mi to lezlo na mozek to říct nemůžu i když moje stará jedničková GALAXY v automatu byla tišší.
já tu hlučnost pozoruju když jde motor do záběru a řekl bych, že pokud je v záběru tak hlučnost je furt (sucho, mokro), nejmarkantnější jsou stoupáky po dálnici kde to člověk asi vnímá nejvíc.
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

martynekj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.10.2007 12:35

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od martynekj »

Jo, s tím stoupáním to je fakt. Jel jsem trasu Pha-Brno a v táhlých stoupáních to hučelo nejvíc i proto, že trvalo déle než jsem překonal 2500 ot. Jak říkám, pak to trochu ztichne, to je právě divné. Dnes už ale vím, že je to tutově Haldexem. Tak jsem přemýšlel, jestli by nešlo udělat odpojování Haldexu vypínačem. Je tam olejové čerpadlo, které na pokyn jednotk začne tlačit olej do dvou pístů. Kdyby to čerpadlo nejelo, tak asi nebude Haldex fungovat. Teď ještě oblbnout řídící jednotku, aby nehlásila chybu na tom čerpadle. Ještě se poradím a dám vědět, jak to dopadlo.

vilasek1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 23.11.2008 22:43
Bydliště: Česká Kamenice,okr. Děčín

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od vilasek1 »

Čau páni 4moťáci,
mám 4m r.v.01 a taky mi hučí sharik v uvedených otáčkách.Nicméně konsultoval jsem to s kým to jen šlo a dozvěděl jsem se toto:HUČÍ 01 úplně stejně jako 07,ať má najeto 200 000 km-viz já, nebo 70 000 km, hold to soudruzi v NDR nějak nedomysleli.Nicméně musím říct jede krááááásněě,neměnil bych...

martynekj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 26.10.2007 12:35

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od martynekj »

Dneska jsem byl s rodinou lyžovat v Beskydech a vyjel jsem všude a vyhrabal jsem se všude, je to bomba a na hučení si už zvykám, buď jedu do 100 km/hod to je asi 2100 ot. nebo přes 130 km/hod a to mezi tím se snažím vždycky rychle překonat, abych neposlouchal hukot a je to!! Jinak to nemá chybu!!

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“