RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
jena.broda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 05.03.2008 14:47
Bydliště: Doxy CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od jena.broda »

Přesně tak jenom zaplé zapalování jinak při nastartovaným motoru to čerpadlo neuslyšíš. A VAGa mám taky 304 cz a kkl kabel.

Uživatelský avatar
myšák.milan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 08.01.2010 20:32
Bydliště: OrloVWá
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od myšák.milan »

Tak 4Motion vyřešen. Po předchozí konzultaci jsem auto znova připojil na vag, a při zkoušce akčních členů nebylo předřadné čerpadlo slyšet. Kontrola kabeláže na výstupu z řídící jednotky dopadla úspěšně tak motorek. Prvně jsem ho napojil na 14 voltů z jiného zdroje a jakoby se chtěl točit, ale nic moc, tak motorek ven, samozřejmě vypustit nový olej. Po demontáži a rozložení jsem zjistil že motorek se točí normálně tak bude závada v části olejového čerpadla. Vše jsem vyčistil, motorek namazal /ale jen s hora/ a zpětně poskládal jen jsem otočil zubové čerpadlo aby kdyby náhodou bylo vymačkané tak se třeba chytne na druhou stranu. poskládal a nalil olej. Co je ještě moc důležité je když se vyndá čerpadlo nebo řídící jednotka tak soustavu haldexu natlakovat přes vag, kdyby se to neudělalo tak haldex nezabere hned v první situaci ale až za nějakých 40 vteřin. Jinak čerpadlo moc slyšet není jede jako by jelo z posledního ale to je tím že to tlakováni je na 4 atm. Tak moc děkuji za konzultaci panu jena.broda.
Přílohy
filtr+řid jednotka.jpg
předřadné čerpadlo bez olejové části.jpg
motorekpředřadného čerpadla.jpg
olejová část před čerpadla.jpg
vypust a nalejvák.jpg

Uživatelský avatar
jena.broda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 05.03.2008 14:47
Bydliště: Doxy CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od jena.broda »

Takže už hrabeš 4X4? A jak je možné že to čerpadlo zatuhlo?

Uživatelský avatar
myšák.milan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 08.01.2010 20:32
Bydliště: OrloVWá
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od myšák.milan »

Ono to dva roky nehrabalo a nějakej všeuměl se v tom hrabal než to prodal ale mam takovou teorii že to bylo špatně poskládané, nebo nečistota v oleji

Uživatelský avatar
jena.broda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 05.03.2008 14:47
Bydliště: Doxy CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od jena.broda »

Tak to je dobře že jsi to vyřešil. Když budeš zase něco potřebovat zjistit nebo poradit tak napiš. Já už jsem dělal dost věcí na svím autě: Převodovka vytahaná hlavní hřídel nešel vyndat kvalt jednička nebo zpátečka oprava 8 tis. A když už to bylo venku tak lamela 3,5 tis. zadřenej dvouhmotovej setrvačník 10 tis. spojkové ložisko 1,5 tis. a nedávno jsem dělal vstřik na prvním válci zničeho nic to šlo na tři a to bez varování zánovní 3,5 tis. Mám najeto 205 tis. Takže nic moc za dost peněz.

Uživatelský avatar
myšák.milan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 08.01.2010 20:32
Bydliště: OrloVWá
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od myšák.milan »

jj určitě bych se ozval je to lepší si prvně vše ověřit pak se to hledá snáze

Uživatelský avatar
myšák.milan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 08.01.2010 20:32
Bydliště: OrloVWá
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od myšák.milan »

Ještě tu přidám pár postřehů co se týče haldexu, snad to pomůže i jiným.

Prvně co potřebuje Haldex aby fungoval:
- Napájení +12 a kostru na přívodu k řídící jednotce
- Signál z čidla ruční brzdy, pozná se tak že zhasne kontrolka na budíkách když se odbrzdí
- Funkční spojení a řídící jednotku 19 Getaway / slouží ke komunikaci mezi řídícími jednotkami/
- Řídící jednotku motoru /potřebuje informace o otáčkách motoru, spíná a je funkční až od 400 ot/min, poloha plynového pedálu/
- Řídící jednotku ABS a to jen pro informace o otáčkách kol, čili i funkční čidla v kolech
- A v neposlední řadě čistý olej a filtr

Kdy má Haldex fungovat:
• Pokud dojde ke ztrátě přilnavosti předních kol, je jedno jestli jednoho nebo obou
• Haldex funguje i když je vypnuté ESP čili na funkčnost haldexu nemají vliv čidla podélného a příčného pohybu


Kdy haldex nefunguje:
- Vypne pokud zatáhnete ruční brzdu /našel jsem na netu názor že je to proto aby se dalo lépe manévrovat s vozem ve smyku/
- Stojíte na brzdě, nebo je v poruše brzdový spínač
- Sundáte nohu s plynu
- Málo nebo starý olej, + filtr a nečistoty
- Mechanická závada předřadného čerpadla
- Závada řídící jednotky
- Porucha čidel a vedení k nim na ABS v kolech
- Samozřejmě kabeláž a plno dalšího co jsem ještě nezjistil


Jinak jak haldex funguje je jednoduché je to jako u lidí:
Při chůzi do kopce na sněhu a při ztrátě přilnavosti bot k terénu zafunguje centrum a přiloží přední náhon /ruce/ do doby kdy se zvládne přenos trakčních sil.
Tak to je i s haldexem jen tahají přední kola a připojuje zadní. :ura1:

petypety
Řidič
Řidič
Příspěvky: 140
Registrován: 05.10.2007 21:56
Bydliště: kousek od Jihlavy, Janštejn

Re: haldex nefunguje

Příspěvek od petypety »

Troufám si tvrdit, že to, že vypneš ESP a HALDEX funguje, neznamená, že ho ke svojí funkci nepoužívá.
Ty mu totiž jen řekneš, aby v krizových situacích nezasahoval. Zkus vyndat čidlo podélnýho zrychlení
a odzkoušet, téměř s jistotu tvrdím, že to nebude fungovat.

A navíc info od zdejšího profíka:
abeljozef píše:Pani tvrdit ze 4MOUTION a ESP nemaju spolu nic spolocne je zcestne.

ESP poskytuje klucove informacie (signaly) pre haldex. Na zaklade tychto informacii haldex ucinkuje. Bez ESP nie je haldex schopny fungovat. V SAG je II CAN BUS pohonu (datova zbernica). V ramci tejto zbernice su prepojene RJ motora, RJ ABS (ESP je sucastou RJ ABS), RJ Airbagov, RJ Haldexu (ak je to 4x4) a RJ automatickej prevodouky (ak je to automat)

V pripade 4MOUTION je to prave zladenie systemov ESP, HALDEX, MOTOR a ich vzajomne prepojenie klucom k fungovaniu systemu 4MOUTION pri SAG II. generacie.

Preto maju vsetky auta s haldexom automaticky vo vybave ESP.

Uživatelský avatar
myšák.milan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 08.01.2010 20:32
Bydliště: OrloVWá
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od myšák.milan »

Ano to co napsal abeljozef je pravda ale podotknul že ABS je součástí ESP, čili kdyby ta jednotka tam nebyla tak to fungovat nebude. Ale když vypneš esp tak vypneš vše akorát zůstanou ve funkci čidla otáček kol. A to je ten signál co potřebuje 4motion. Jinak na cestě jsem kontroloval čidlo příčného i podélného pohybu, a to podélné mi ukazuje nulu jak přidám a auto akceleruje jde do plusových hodnot, jak uberu nebo brzdím tak jde do mínusových hodnot. Ale něco jiného se stalo jak auto stálo na zvedáku když jsem roztočil kola na zvedáku okamžitě se přidal i zadek a čidla byli tak jako bych stál. Ztoho jsem usoudil že ty čidla nejsou potřeba k tomu aby sepnul 4motion.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od abeljozef »

Neni to uplne pravda, to ze vypnes ESP neznamena ze odstavis cidlo priecneho a pozdlzneho zrychlenia. Ich udaje su k dispozicii CANu aj ked je ESP vypnute rovnako ako udaje o rychlosti kazdeho kola.

Uživatelský avatar
myšák.milan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 08.01.2010 20:32
Bydliště: OrloVWá
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od myšák.milan »

Funkční určitě jsou ale na zvedáku se auto nehýbe jen se točí kola tak jsem usoudil že 4motion je k funkci nepotřebuje, něco jiného je když je auto v terénu a esp se stará o stabilitu vozu tím dokáže omezit nebo jinak ovládat 4motion vlastně každé kolo zvlášť aby ho udržel na cestě

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od abeljozef »

Potrebuje, ale nepotrebuje ich na zvedaku lebo uz spravil co mohol a aj tak to je nic platne = si na totalne hladkom lade na ktorom je supermastny olej a mas 0 adheziu. Vdaka tomu ze cidlo pozdlzneho zrychlena dava 0 sa stale snazi a taha 4 mi kolami. Akonahle signal z cidla pozdlzneho zrychlena dosiahne hodnotu akceleracie ktora sa zhoduje zo zrychlenim na kolach odpoji zadok. Ak by toto cidlo nemal nevedel by kedy ma zadok odpojit nakoko sa vsetky 4 kola tocia rovnako rychlo - lebo je pripojeny zadok. Na kolach si vie zistit ze smyka predok. Ale ked sa uz pripoji zadok tak na signale z kol uz nezisti ci je potrebne kola odpojit lebo logicky sa musia docit rovnako. A to este nepocitam aj ucinkovanie diferakov kde je zas potrebne cidlo priecneho zrychlenia a cidlo natocenia volantu pri polohe volantu mimo 0 a pripadne dopomahanie EDS ka haldexu lebo haldex to ma pod kontolou len z predu do zadu nie z lava do prava. Takze Haldex je bez snimacou ESP takmer bez zmyslov. Jeho funkcnost je na ESP zavysla. Snimace teda pracuju aj pri vypnutom ESP. Akurat ESP sa nesnazi cez motor regulovat a obmedzit smyk.

Uživatelský avatar
myšák.milan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 08.01.2010 20:32
Bydliště: OrloVWá
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od myšák.milan »

Aha tak teď konečně chápu to spojení všech jednotek. Moc děkuji za super výklad. Nikde jsem o tom nenašel ani slovo jak jsou na sobě a okolnostech ty funkce a čidla závislé.

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od Auto1 »

TDI 4MOTION píše: tak sve zkusennosti s 4MOTIONEM pripojim.Je to bezvadna vec i za sucha nebo jen v desti nemusi se vubec jednat o snih.Ten pocit,ze si muzete vic dovolit oproti predokolkam a ta jistota,ze mate pod sebou neco co vam hlida prujezd zatackama atd je neporovnatelny.
To samozdřejmě platí o Torsenu,ale Haldex je potvora a málokdo to ví.Zde na fóru to ví asi včichni,ale běžní lidi moc ne. Jakmile sepne Haldex,tak se mění jízdní vlastnosti a ono je to HODNĚ zrádné,protože zpravidla každý má zafixováno,že jede s nedotáčivým-předokolkou,nebo přetáčivým zadokolkou nebo vyrovnaným 4x4 a dle toho,v čem zrovna jede tak ví,jak se má chovat. Jenže 4x4 Torsen je "vyrovnaný" i když lehce přetáčivý a lehce nedotáčivý,ale to nebudeme pitvat,důležité je,že Haldex je absolutně neovlivnitelný v některých situacích sepne,a auto v mžiku při průjezdu zatáčkou při akvaplaninku (léto,teplo,jen voda=déšť) sepne Haldex,a auto je přetáčivé jako prase,a jakmile to neukočíruje ESP,tak nikdo a kolik je ojetin s vadným ESP... Pak se auto dostane do "hodin" a nedá se ovládat,jen brzdit,a když jede zrovna v protisměru kamion... (Takhle dopadl přesně jeden můj dobrý kolega s haldexem,měl najeto asi 2miliony km a přiletěl pro něj vrtulník,přežil ale má trvalé následky)
Ten přetáčivý Haldex je zrádný v tom,že ono se to stane velmi zřídka,že by jsi jel zrovna "na hraně" a ještě Ti sepl Haldex a zrovna nebyl prostor pro manévrování,ale když se to stane,tak s tím neuděláš nic a druhý můj kolega totéž zažil s Haldexem,ale skončil jen v zasněžené příkopě a škoda byla nulová,měl štěstí že krásně zapadl do měkkého sněhu a nic ho nesrazilo v protisměru.V podstatě se to při klidné jízdě nemůže stát,ale každý denně někam spěcháme,a když budete mít zažito toto
TDI 4MOTION píše: Ten pocit,ze si muzete vic dovolit oproti predokolkam a ta jistota,ze mate pod sebou neco co vam hlida prujezd zatackama....
a budete mít haldex,tak si dávejte bacha,není pravda,že Vás Haldex vždy podrží,on Vás může i pěkně podrazit,je třeba s tím počítat a pořád na to myslet.

Ještě jse zde debatovali o hučení Haldexu,nevím zda je to Váš případ,ale také mi hučelo v minulosti Quattro a hučení znělo jakoby z diferáku,a ve skutečnosti to nedělal diferák ani Quattro ale ložisko spojky (tlačí na přítlačák) za 30euro. Stačí ho přehodit a bylo absolutní ticho,takhle hučí každá řekněme desátá ojetina,a možná že to rezonuje kardanem a slyšíte to jakoby vzadu a přitom to jde ze předu.Netvrdím že to tak je ale možná že to tak je.Ono ta mtoho může být víc,a vyplatí se to nejdřív pořádně prohlídnout,než se v tom začne vrtat,protože kolikrát vyměníte díly za balík a stále nenarazíte na příčinu,a měnili jste to zbytečně.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

orison
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 05.01.2010 12:24

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od orison »

Ahoj, mám trapný problém mnohokrát zde už diskutovaný - hučí mi zadní náprava (odtamtud je to slyšet). Mám VW sharan 4motion rv.2002 1.9 tdi. Vloni jsem ho přivezl z rakouska (nehučel) ale jak jsem zjistil při prvním sněhu nešel mi haldex-výměna čerpadla (mrtvé), flitru, oleje a haldex jde. V časném létě se začalo projevovat hučení v zadní části vozu a nelepší se to, spíš naopak. Projevuje se to hlavně při přidání plynu ("v záběru") prakticky na všech stupních převodovky a je to doprovázeno vibracemi. Při podřazení a prudkém přidání plynu dokopce to dokonce tlumeně zarachotí a vibruje mocně.Jakmile se auto rozjede, nebo se ubere plyn, nebo brzdí motorem vibrace zmizí hučení se sníží ale nezmizí úplně. Bez rychlosti to jede tiše a vyšlápnutí spojky na to nemá vliv. Já, neodborník mám pocit že vibruje ta hřídel k haldexu ale nevím jak to prokázat nebo vyvrátit. S přítelem mechanikem jsme zvedli auto celé nad zem a zkusily simulovat jízdu "ve vzduchu". Všechna kola se sice točila ale auto nás nepustilo do větších otáček s vypnutým i zapnutým ESP (což mě překvapilo ale asi je to normální) Pod autem jsme pohledem na nic zjevného nepřišly, v jámě byl takový rachot že zvuk identifikovat opravdu nešel. Všiml jsem si v diskuzi že řešení jsou zhruba tři 1. setrvačník, 2.ložisko spojky, 3.silent blok zadní nápravy. Nechce se mi to zkoušet postupně jelikož mám brašnu s nářadím a hever, takže vždy musím za někým do dílny což je časově i finančně nákladné.
Máte někdo představu kde by mohl být problém, případně tip na někoho kdo problém najde a odstraní ? Nejlépe Praha okolí.

Děkuji
Sebastian Olič
tel:775281977

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“