RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
-Vasek-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 25.10.2010 00:24
Bydliště: Praha 4 Braník

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od -Vasek- »

kuban05: Ahoj, ber prosím můj příspěvek jen jako názor. Ad haldex, nemyslím si, že je to ten správný pohon pro sportovní čtyřkolku, ale určitě to nebude ten největší problém. Ten je imho v podstatě věci. Jak už tady padlo, sharan nebude nikdy kompetitivní s fabií RS, nehledě na haldex a jak velký turbo tam dáš. Osobně jsem fanda silných motorů (sice benzín, ale to sem nepatří), krom sharana jezdím s espacem 3.5 V6, ale ani jedno ani vzdáleně nepřipomíná auto, který stačí na fabii RS. Prostě silný motor z toho sporťák neudělá. Velký a pohodlný auto, co stačí na Tvé kamarády, je třeba X6, ale to jsem Ti asi moc neporadil...
Sharan VR6 Syncro, automat, r.v. 97

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od smolda »

I kdybys dal tvrdší podvozek (tlumiče a brka) a eventuálně snížil světlou výšku a zvětšil rozchod kol nevěřím že by se na stabilitě auta něco podstatně změnilo. SAG má nejen vysoko těžiště, jak věcně poznamenal zelenáč, ale ani rozložení hmotnosti není ideální - SAG je nejtěžší na předek a zadek je oproti předku zatíženej jen zanedbatelně. I kdybys vyřešil podvozek, budeš muset vzadu vozit hodně tlustou tchýni, aby ti zadel nelítal ven ze zatáčky.
S tímhle autem si opravdu moc nezazávodíš, stálo by tě to opravdu hódně peněz a úsilí a i tak by RS Fóbie měla dost podstatně navrch.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

kuban05
Řidič
Řidič
Příspěvky: 99
Registrován: 21.09.2012 20:53

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od kuban05 »

čau. tak já si moc cením vaše názory ale v podstatě jste mě utvrdily jen v tom že je to prostě malej autobus :D,ale ted k věci chtěl jsem auto a už dopředu vím že jak užto bývá zvykem u tdi motorů v dnešní době (skoro každé druhé auto na prodej) budu dělat spojkua turbo, jen mě zajímalo jestli ten haldex dydrží cca 200 koní nebo bude mít problémy třeba i s 140konmi, o penízemi určitěnejde protože další auto které budu kupovat je mi jedno v jakémbude stavu ale stejně se rozebere celé do šroubku a udělá se už jen zdůvodu že mumohuvěřit a hlavně bude co nejvíce odpovídat mím představám, já sharan využívám výhradně jen jako osobáka kterej je jen vyjímečně obsazen 4-5 lidmi takže určítě budu dávat i sportovní podvozek, určitě je mi jasný že ztoho závodáka neudělám ale chci ztoho auta dostat maximum, užjen z pro ten pocit někoho pořádně naložit v sharanu do kterého by to někdo neřekl
vw sharan 1.9 tdi 85KW 4MOTION highline 2001

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od the.max »

200 koní vydržet musí, 2.8 V6 AYL má od přírody 150kW, což je 204 koní a dělali se i 4kolky vw a seat. Ford bohužel ne. Další věc je, že nejde až tak o koně, ale hlavně o krouťák. Když uvážím jak haldex funguje, tak si myslím, že by mu to problém dělat nemělo, namáhané bude hlavně jeho uchycení. Ale předně by jsi si měl nastudovat jak haldex vypadá, jak funguje atd... V podstatě, haldex je řešenej tak, že do spojky ti vedou dvě hřídele, jedna vstupní, druhá výstupní. Ty hřidele nejsou ve spojce nijak spojené. Ve spojce jsou dvě lamely- na každé hřídeli jedna, jsou blízko u sebe, ale nedotýkají se. Prostor mezi nima je vyplněnej kapalinou, hustou kapalinou, něco jako med. Když se pak s autem rozjedeš, otáčí se obě hřídele a ten med se točí s nima. Když ale dojde ke stavu, že jedna hřídel se točí rychleji a druhá se třeba netočí vůbec, třeba když hrabeš předníma, tak ta jedna hřídel se točí a díky té husté kapalině se začne unášet i ta druhá hřídel. Samozřejmě dneska je haldex už já nevím kolikáté generace, takže je tam už i elektronika, ale proncip zůstává pořád stejný. 2 hřídele, které nejsou spolu fyzicky spojeny pouze se využívá vyskozity kapaliny.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

kuban05
Řidič
Řidič
Příspěvky: 99
Registrován: 21.09.2012 20:53

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od kuban05 »

delal se vůbec SAG s motorem TDi kterej by měl stálej pohon 4x4??
jinak děkuji za odpovědi
vw sharan 1.9 tdi 85KW 4MOTION highline 2001

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od the.max »

jestli myslíš něco na způsob Subaru, tak ne.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

mikešik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 06.06.2011 20:05

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od mikešik »

Tak kluci mam Sharika 4 motion rv 2005 skoro rok 85 kw v serii neunosne ted jsem ho trosku nadopoval vetsima vstrikama AL s motoru ASZ jede to suprove a spotreba 6.7 dlouhodoba. Trosku vic hukotu nez s 2 kolkou ale jinak jiny auto asi NE. Olej do spojky Haldex kazdych 30 tisic km a filtr 60 tisic pak bude slouzit spolehlive za provozu zatim zadne vetsi potize.jen pres zimu to zhavilo na dve svicky

dano.k
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 16.10.2011 22:29
Bydliště: Třinec

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od dano.k »

mikešik: Tak tuhle spotřebu ti závidím. Ja mam problem se dostat pod 8l a to jezdím jak dědek :-D
Seat Alhambra 4x4 1,9tdi AUY rv2001-ex
Seat Alhambra 4x4 1,9tdi BVK rv. 2008 když jí miluješ není co řešit

Uživatelský avatar
Servisák AA
Člen klubu
Příspěvky: 4
Registrován: 29.09.2013 20:03

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od Servisák AA »

Ahoj klubáci, v mém vozovém parku mám SEAT Alhambra 1,9 TDI 4 motion 85kW AUY + chip, 2005, najeto 279 000 km. Kromě neunosného hluku kolem 3000 otáček je to supr auto. A né jen v zimě. Chová se znatelně jinak než můj další mazlík
VW Sharan 1,9 TDI 96kW 2006 ASZ + chip , teď 120 kW - měřeno va valcové stolici, najeto 292 000 km

Řešil někdo ten hluk u čtyřkolek ? Budu rád za jakou koli dobrou info. dík
Trucks & Cars service, Zemědělská 108, Zdiby, Diagnostika :VAG, DELPHI, jaltest
servis a plnění klimatizací VALEO
plně vybavený servisní vůz : Iveco Daily 50C18
servis: 776 444 141

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od skacel99 »

Co to je za zvuk? Je to dunění,který se ozývá jenom v zátěži při určitých otáčkách a pak přestane? Mě toto totiž dělá GV 4motion a nejsem schopnej identifikovat zdroj hluku. Výfuk to nejspíš není. Může to hučet zadní diferák? Mě to dělá zhruba od 2000 do 2500 otáček na 5. a 6. stupeň

Mr_47
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 18.09.2012 16:07
Bydliště: Levice

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od Mr_47 »

pánove mam otazku kde kupit alebo čo spravit s poškodenou haldex spojkou ? mam zodrate lamely zevraj sa tam asi olej nemenil vobec tak to je fasa :cry: bývaleho majitela by som len :baseball: ... zevraj sa to dá objednat len priamo od VW ? neviete mi cenu povedať orientacnu pripadne niekoho kto overenu firmu to opravuju ? dik za info
VW passat b7 exclusive 130kw cfgc 2013
Ex ..Seat Alhambra 1.9 TDI 85@103kw 4X4 BVK 2010
Ex..Seat toledo 1.9 TDI 96@120kW ASZ 2003

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od M@rty74 »

Provádíme dále mechanické opravy VW - HALDEX spojek, rozvodovek první až čtvrté generace. Z důvodu, že se HALDEX spojky nebo jeho rozvodovka se v servisní síti neopravují, nabízíme tuto službu.
Více najdeš zde: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.ph ... dex-spojex" onclick="window.open(this.href);return false;
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od skacel99 »

Za tenhle odkaz mockrát děkuju,asi jsem konečně identifikoval hluk,kterej v autě poslouchám mezi 2000-2500 ot/min :good:

kuban05
Řidič
Řidič
Příspěvky: 99
Registrován: 21.09.2012 20:53

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od kuban05 »

čau chlapy.ped časem jsem se zbláznil a koupil vyhořelého shrana tdi 85kw 4 motion 2001.je to auto celé ale výhořel motor a vše kolem něj.
hlavní problém je sehnat díly určené přímo pro 4 motion (s ESP) ale nemohu nikde sehat kabely(svazky na tyto díly)
po republice je mnoho lidí co tahá auta z anglie na díly a nějaké bouračky ale zatím (5 měsíců) shánění jsem nenašel nikoho kdo má dílý na 4 motion a jen zlomek lidí co má auto na dílý a ESP,

P.S nevíte o někom opravdu slušném dodavateli použitých dílů nebo a někom kdo má třeba bouračku???
koupil jsem 4 motion abych ho měl a na samostatnou předokolku ho tím pádem předělávat nechci
Přílohy
FB_IMG_1437467154711.jpg
received_862056760484069.jpeg
20150718_171818.jpg
vw sharan 1.9 tdi 85KW 4MOTION highline 2001

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od M@rty74 »

Zkus to poptat na polskejch vrakarnách, ti zkoupěj většinu bouraček a zobchoduji to do šroubku... Viz třeba aukro.pl
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“