Stránka 17 z 18

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 26.03.2014 09:59
od -Vasek-
kuban05: Ahoj, ber prosím můj příspěvek jen jako názor. Ad haldex, nemyslím si, že je to ten správný pohon pro sportovní čtyřkolku, ale určitě to nebude ten největší problém. Ten je imho v podstatě věci. Jak už tady padlo, sharan nebude nikdy kompetitivní s fabií RS, nehledě na haldex a jak velký turbo tam dáš. Osobně jsem fanda silných motorů (sice benzín, ale to sem nepatří), krom sharana jezdím s espacem 3.5 V6, ale ani jedno ani vzdáleně nepřipomíná auto, který stačí na fabii RS. Prostě silný motor z toho sporťák neudělá. Velký a pohodlný auto, co stačí na Tvé kamarády, je třeba X6, ale to jsem Ti asi moc neporadil...

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 26.03.2014 12:14
od smolda
I kdybys dal tvrdší podvozek (tlumiče a brka) a eventuálně snížil světlou výšku a zvětšil rozchod kol nevěřím že by se na stabilitě auta něco podstatně změnilo. SAG má nejen vysoko těžiště, jak věcně poznamenal zelenáč, ale ani rozložení hmotnosti není ideální - SAG je nejtěžší na předek a zadek je oproti předku zatíženej jen zanedbatelně. I kdybys vyřešil podvozek, budeš muset vzadu vozit hodně tlustou tchýni, aby ti zadel nelítal ven ze zatáčky.
S tímhle autem si opravdu moc nezazávodíš, stálo by tě to opravdu hódně peněz a úsilí a i tak by RS Fóbie měla dost podstatně navrch.

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 26.03.2014 17:29
od kuban05
čau. tak já si moc cením vaše názory ale v podstatě jste mě utvrdily jen v tom že je to prostě malej autobus :D,ale ted k věci chtěl jsem auto a už dopředu vím že jak užto bývá zvykem u tdi motorů v dnešní době (skoro každé druhé auto na prodej) budu dělat spojkua turbo, jen mě zajímalo jestli ten haldex dydrží cca 200 koní nebo bude mít problémy třeba i s 140konmi, o penízemi určitěnejde protože další auto které budu kupovat je mi jedno v jakémbude stavu ale stejně se rozebere celé do šroubku a udělá se už jen zdůvodu že mumohuvěřit a hlavně bude co nejvíce odpovídat mím představám, já sharan využívám výhradně jen jako osobáka kterej je jen vyjímečně obsazen 4-5 lidmi takže určítě budu dávat i sportovní podvozek, určitě je mi jasný že ztoho závodáka neudělám ale chci ztoho auta dostat maximum, užjen z pro ten pocit někoho pořádně naložit v sharanu do kterého by to někdo neřekl

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 26.03.2014 20:09
od the.max
200 koní vydržet musí, 2.8 V6 AYL má od přírody 150kW, což je 204 koní a dělali se i 4kolky vw a seat. Ford bohužel ne. Další věc je, že nejde až tak o koně, ale hlavně o krouťák. Když uvážím jak haldex funguje, tak si myslím, že by mu to problém dělat nemělo, namáhané bude hlavně jeho uchycení. Ale předně by jsi si měl nastudovat jak haldex vypadá, jak funguje atd... V podstatě, haldex je řešenej tak, že do spojky ti vedou dvě hřídele, jedna vstupní, druhá výstupní. Ty hřidele nejsou ve spojce nijak spojené. Ve spojce jsou dvě lamely- na každé hřídeli jedna, jsou blízko u sebe, ale nedotýkají se. Prostor mezi nima je vyplněnej kapalinou, hustou kapalinou, něco jako med. Když se pak s autem rozjedeš, otáčí se obě hřídele a ten med se točí s nima. Když ale dojde ke stavu, že jedna hřídel se točí rychleji a druhá se třeba netočí vůbec, třeba když hrabeš předníma, tak ta jedna hřídel se točí a díky té husté kapalině se začne unášet i ta druhá hřídel. Samozřejmě dneska je haldex už já nevím kolikáté generace, takže je tam už i elektronika, ale proncip zůstává pořád stejný. 2 hřídele, které nejsou spolu fyzicky spojeny pouze se využívá vyskozity kapaliny.

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 27.03.2014 18:07
od kuban05
delal se vůbec SAG s motorem TDi kterej by měl stálej pohon 4x4??
jinak děkuji za odpovědi

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 27.03.2014 20:00
od the.max
jestli myslíš něco na způsob Subaru, tak ne.

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 22.04.2014 20:33
od mikešik
Tak kluci mam Sharika 4 motion rv 2005 skoro rok 85 kw v serii neunosne ted jsem ho trosku nadopoval vetsima vstrikama AL s motoru ASZ jede to suprove a spotreba 6.7 dlouhodoba. Trosku vic hukotu nez s 2 kolkou ale jinak jiny auto asi NE. Olej do spojky Haldex kazdych 30 tisic km a filtr 60 tisic pak bude slouzit spolehlive za provozu zatim zadne vetsi potize.jen pres zimu to zhavilo na dve svicky

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 28.04.2014 15:02
od dano.k
mikešik: Tak tuhle spotřebu ti závidím. Ja mam problem se dostat pod 8l a to jezdím jak dědek :-D

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 13.01.2015 17:48
od Servisák AA
Ahoj klubáci, v mém vozovém parku mám SEAT Alhambra 1,9 TDI 4 motion 85kW AUY + chip, 2005, najeto 279 000 km. Kromě neunosného hluku kolem 3000 otáček je to supr auto. A né jen v zimě. Chová se znatelně jinak než můj další mazlík
VW Sharan 1,9 TDI 96kW 2006 ASZ + chip , teď 120 kW - měřeno va valcové stolici, najeto 292 000 km

Řešil někdo ten hluk u čtyřkolek ? Budu rád za jakou koli dobrou info. dík

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 13.01.2015 17:52
od skacel99
Co to je za zvuk? Je to dunění,který se ozývá jenom v zátěži při určitých otáčkách a pak přestane? Mě toto totiž dělá GV 4motion a nejsem schopnej identifikovat zdroj hluku. Výfuk to nejspíš není. Může to hučet zadní diferák? Mě to dělá zhruba od 2000 do 2500 otáček na 5. a 6. stupeň

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 02.03.2015 10:45
od Mr_47
pánove mam otazku kde kupit alebo čo spravit s poškodenou haldex spojkou ? mam zodrate lamely zevraj sa tam asi olej nemenil vobec tak to je fasa :cry: bývaleho majitela by som len :baseball: ... zevraj sa to dá objednat len priamo od VW ? neviete mi cenu povedať orientacnu pripadne niekoho kto overenu firmu to opravuju ? dik za info

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 03.03.2015 18:19
od M@rty74
Provádíme dále mechanické opravy VW - HALDEX spojek, rozvodovek první až čtvrté generace. Z důvodu, že se HALDEX spojky nebo jeho rozvodovka se v servisní síti neopravují, nabízíme tuto službu.
Více najdeš zde: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.ph ... dex-spojex" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 03.03.2015 18:36
od skacel99
Za tenhle odkaz mockrát děkuju,asi jsem konečně identifikoval hluk,kterej v autě poslouchám mezi 2000-2500 ot/min :good:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 11.08.2015 18:47
od kuban05
čau chlapy.ped časem jsem se zbláznil a koupil vyhořelého shrana tdi 85kw 4 motion 2001.je to auto celé ale výhořel motor a vše kolem něj.
hlavní problém je sehnat díly určené přímo pro 4 motion (s ESP) ale nemohu nikde sehat kabely(svazky na tyto díly)
po republice je mnoho lidí co tahá auta z anglie na díly a nějaké bouračky ale zatím (5 měsíců) shánění jsem nenašel nikoho kdo má dílý na 4 motion a jen zlomek lidí co má auto na dílý a ESP,

P.S nevíte o někom opravdu slušném dodavateli použitých dílů nebo a někom kdo má třeba bouračku???
koupil jsem 4 motion abych ho měl a na samostatnou předokolku ho tím pádem předělávat nechci

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 11.08.2015 21:17
od M@rty74
Zkus to poptat na polskejch vrakarnách, ti zkoupěj většinu bouraček a zobchoduji to do šroubku... Viz třeba aukro.pl