Stránka 3 z 18

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 06.03.2009 18:16
od passat81
To hučení mezi 2500 - 2800 otáček řeším už skoro rok co to auto mám.Skusil jsem vyměnit komplet pohon 4motion.Počínaje převodovkou konče zadní nápravou,výfuk,sání.Nic-žádná změna.Zajímalo by mě co to dělá.

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 13.03.2009 11:50
od Kora
Mně u 2.8 motion se žádné vyšší hučení v různých otáčkách neprojevuje :) , na autě mám najeto 186000 ( z toho já 82000) , je to 2002. Olej s filtrem v haldexu měním radeji každých 30000 km , zas to není taková položka a prevence je prevence.
Jinak před zimou se mi v autě začalo občas ozývat silné klepání odněkud od motoru a v servisu mi mechanik zjistil že mám úplně suchý kříž ( nevím určitě jestli se to tak správně menuje) v propojení zadního kardanu a převodovky , tak se namazal a vše je opět v pořádku , ty rány byly opravdu velice hlasité , už jsem myslel , že budu muset měnit půl auta.

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 16.03.2009 22:51
od jameson
Zkusím taky pár postřehů o 4Motionu, někteří znají, někdo možná ne
- nečekejte nějaké lepší jízdní vlastnosti, 4M(v tomto případě haldex) je automatická spojka, která se připne k trvalému přednímu pohonu, když "něco nastane" - naopak, má to záludnosti, (jízdní vlastnosti se pří připnutí změní !) - je potřeba to očekávat !
- 4M (haldex) není diferenciál (neexistuje jakákoliv distribuce momentu)
- ve smyslu AVK "aby to vyjelo kopec" je tento systém skoro stejně účinný, jako pohon "opravdové 4x4", opravdu to ten kopec většinou vyjede :-)
- větší namáhání "všeho" při parkování - plném rejdu .. autu se "nechce" - klade odpor - víc trpí klouby a poloosy
- ve sněhu zapadnete vždycky hůř, protože když už zapadnete, tak sedíte na "břiše" :-)
- řetězy nejsou potřeba (v případě, že nemáte letňáky)

To TDI 4motion:
- 4motion u Passata (starší generace) a 4motion u Sharana (golfa) je "nebe a dudy" ... jsou to naprosto rozdílné systémy, konstrukce a i jízdní vlastnosti, opravdu nelze porovnávat !!

PS: Tyto výplody jsou pouze moje zkušenosti z mých(bývalých i současných)aut : Ford Scorpio V6 4x4, Octavia I TDI, Sharan II V6 4motion, Audi A6 Avant Quattro V6 FSI.
PS2: Kdo uhodne co maj moje 3 auta společnýho má u mě pivo
PS2: Kdo uhodne co maj motory 3 mých aut společnýho, má u mě 2 piva
PS3: Kdo uhodne jaké auto byl omyl, má u mě nic
PS4: Kdo uhodne jak byl řešen pohon u Scorpia 4x4 a jeho největší rarita má u mě panáka
PS5: Můj sen : Sharan na podvozku Audi RS6 se vzduchovým zvedáním z Allrouda s motorem RS6 se spotřebou TDI a cenou trabanta
PS6: Proč můj sen ? Protože čekáme 3 škvrně, mám sportovního ducha, prázdnou peněženku a spořivou manželku
PS7: Nemusíte mě brát moc vážně, mám už pátou Plzeň :-)
PS8: 4M, Quattru, 4x4 zdar

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 18.03.2009 17:02
od Kora
U toho Scorpia byl pohon zajímavý , měl jsem to v Sieře 4x4.
Motor byl ve předu podélně , za ním převodovka a dále kardan dozadu jako u normální zadokolky .
Jenže na konci převodovky byla nějaká rozvodovka ze které byl takový malý kardan nazpět dopředu do vany motoru ve které byl umístěn přední diferák a z nej vedly pření poloosy.
Byla to trvalá čtyřkolka poměr tuším 40:60.
Jestli to bylo jinak tak mně opravte :)


A teď trošku odjinud , přemýšlím že bych prodal svého SHARANA II V6 4motion, rok 2002 , najeto 185000 km , pohon LPG - vstřikování Landirenzo. Auto je v technicky výborném stavu ( jen kosmetické vady na karoserii) , s pravidelným servisem , serviskou , koupeno v ČR. Na ten plyn najeto 40000 km bez problému a ještě je na nej rok záruka.
Jen by mně zajímalo za jakou cenu se dá auto prodat , zatím to nechci dávat do bazaru , protože nemám vůbec představu o ceně.
Tak prosím o Váš názor na cenu:)

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 19.03.2009 19:02
od martynekj
Zdravím všechny a zvlášť Jamesona. Dovolil bych si trochu oponovat jeho příspěvku. K bodu -"nečekejte lepší jízní vlastnosti"- měl jsem dvoukolku Alhambru sport, ta seděla jak přibitá díky sníženému podvozku, ale můj otec se zubní protézou musel mít při jízdě se mnou pořád zatnuté zuby, ovšem na mokru nebo na sněhu jsem byl odkázán na přilnavost pneumatik. Čtyřkolka Alhambra, kterou mám teď, je jiné kafe. V zatáčkách se sice víc nakloní, ale není to nic hrozného, ovšem za mokra nebo na sněhu můžu dokonce v zatáčce přidat plyn! Chvilku mi to trvalo než jsem přišel na tu správnou míru plynu, ale opravdu to funguje a je to požitek! A nemyslím si, že se zadek připojí jen když něco nastane. Každopádně to připojení není jen nárazový proces a Haldex funguje i plynule a to podle množství kroutícího momentu.
-Haldex není diferenciál, to je fakt, ale jak jsem uvedl výše, je schopný se připojovat i plynule a tak vyrovnávat otáčky mezi nápravami a rozdělovat hnací moment
-kopec to vyjede jak pravý pohon 4x4, Haldex připojí zadní nápravu v poměru 50 : 50
-větší namáhání ano, ale odpor není znatelný
-no a se zapadnutím do sněhu bych to neviděl "vždycky hůř" , auto je sice o cca 90 kg těžší, ale všechny velké offroady jsou těžší a proti dvoukolce má zase větší světlou výšku, která je hodně důležitá pro průjezdnost. Toť vše howgh!

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 05.04.2009 23:03
od bora
vrátím se k tomu hučení mezi 2500 a 3000 otáčkami,

... říkal mi jeden "maník" co dělá do aut, že to tento problém u "Šarika" už taky u někoho řešily, ale vypáčil jsem z něj jen to, že relativné velké množství hluku generuje nějak od/přes výfuk, údajně dodělali další průžné uchycení a hlučnost se údajně rapidně snížila.
... neřekl mi jak to vypadalo a co dalšího s tím ještě dělali, ale třeba je to jedna z věcí, která se opravdu nějak rozrezonuje a pak se to přenáší dovnitř.

A ještě jednu věc nevíte někdo jaký je rozdíl mezi jednotlivými generacemi HALDEXu?
(HALDEX 1 až 4)

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 06.04.2009 07:31
od prikryl
vikino píše:bora
Čéče dávam ti za pravdu,co se týče 4 kolky,tak až v zimě člověk pozná,proč ho kupoval,v tom jsme zajedno,ale co mě zaráží je,že předtím jsem měl Sharana ll. klasika 2kolku a při jízdě po dálnici jsem třeba valil 130 km/h a bylo to znát na vnitřním hluku,ale pak jsem ještě přidal a auto krásně stichlo a valil jsem třeba 160 a motor jsem skoro neslyšel a člověk si tu rychlou jízdu užil. Teď s 4 kolou,jedu do 130 relativně v klidu,ale jak přidam,tak motor už skoro neakceleruje,zato v kabině se celkem hodně zvedne hladina hluku,takovej nepříjemnej hukot.Sice maximálku to pak vytáhne na těch 175 cca,ale daň za to je nepříjemnej hukot od motoru a v celý kabině,což mě na dlouhých trasách po dálnici dost štve. Tak se chci zeptat,jestli máš stejnej dojem a nebo čím by to mohlo být způsobeno????? Budu rád i od ostatních za každej postřeh!!!

Zdarec, mám stejný pocit a taky mne to štve....Druhé auto mám Passat B5 a oproti němu si už vůbec nemůžu v Sharikovi na ten hluk zvyknout...Jinak v zimě bylo 4x4 super. Jezdím z 90% mě+sto, spotřeba dle palubáku 8,5...Ve skutečnosti s bufikem a werbasem nad deset...

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 06.04.2009 07:53
od prikryl
[quote="martynekj"]Zdravím všechny. Delší dobu jsem tu nebyl, ale padla krízka na matíska. Koupil jsem Alhambru TDI 85 kW 4x4, rv 2004, najeto podle servisky 89 000 km a mrcha hučí ze zadního prostoru, ale jen v silnějším záběru, třeba i na suchu, ale jen v okolí 2500 ot/min a výše zas přestane. Když povolím plyn taky přestane a je jedno, jakou mám zařazenou rychlost. ...

Zdarec, mám Sharan TDI 85 kW 4x4 r.v. 2003 a podobný problém s hukotem (řekl bych až drnčením) při otáčkách kolem 1500 - 1800 a to právě když je přidán dostatečně plyn. Při menším výkonu se nic neděje, při vyšších i nižších otáčkách také nic (kromě klasického hluku při rychlejší jízdě). Mechanik tvrdí, že je to rezonance, ale nebyli jsme schopni určit o co šlo! Do dnes nevím, co tam dělá takový kravál, jen mi řekli, že nemám při takových otáčkách v záběru jezdit...zvykám si těžko...dělá to zejména na 5 a 6 kvalt
Po pár měsících mi mechanik řekl, že mu prošly rukama další 2 ks 4x4 a že to dělaly víceméně oba. Máte tuto zkušenost? (Jedene do kopce na 5 a v těchto otáčkách přidáte plyn..., motor ještě v pohodě akceleruje, nijak se netrápí, a ozve se zezeadu ze spodu rozdrnčení...)

Zhodou okolností :?: pozoruji při mírném plynu na rovinkách a stejných otáčkách jako by malé vynechávání motoru. Takové slabé cukání, poznám to zejména díky zavrzání pružné spojky výfuku před katecem. Není to vždy, nepodařilo se mi toto navodit, když potřebuji ukázat to v servisu :evil: ...Nemáte tyto zkušenosti?

Díky

2,8 6V ,4x4

Napsal: 06.05.2009 13:12
od mimayin
VW Sharan 2,8 V6 4x4. Nikde jsem to nenašel a hledal jsem pečlivé!!! :cry: Je tahle čtyřkolka 4x4 natvrdo, nebo přes halfspojku nebo se to dá vypnout jen na přední náhon? Moc a moc prosím o odpověď. :roll: mimayin

Re: 2,8 6V ,4x4

Napsal: 06.05.2009 13:22
od Marek77
Především se nejedná o motor V6, ale VR6, což je dost podstatný rozdíl.

Sharany využívají systému Haldex.

Re: 2,8 6V ,4x4

Napsal: 06.05.2009 13:34
od mimayin
Moc a moc děkuji. Ten motor byl překlep. Máš samozřejmě pravdu. mimayin

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 07.05.2009 12:56
od martynekj
To prikryl: ano i mi to zacuká, ale zdá se mi, že jen když je auto studené, po zahřátí ne. A to drnčení alias hukot mi dělá stejně. Už jsem tady jednou vyhrožoval, že ten Haldex odpojím, jestli to bude dělat i potom, jednou to udělám i za cenu vymazávání chyb z řídící jednotky, ale i tak je jasné, že to dělá Haldex.

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 07.05.2009 12:59
od abeljozef
Len pre upresnenie Haldex spojky maju II. generacie. I. ky maju vyskoznu spojku.

Vypnut sa to neda. Pri haldexe ide na pedny nahon v pripade potreby elektronika pripoji zadok.

Pri vyskoznej spojke ak neni rozdiel v otackach prednej a zadnej napravy spojka neprenasa ziadny vykon.

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 07.05.2009 14:23
od prikryl
martynekj píše:To prikryl: ano i mi to zacuká, ale zdá se mi, že jen když je auto studené, po zahřátí ne. A to drnčení alias hukot mi dělá stejně. Už jsem tady jednou vyhrožoval, že ten Haldex odpojím, jestli to bude dělat i potom, jednou to udělám i za cenu vymazávání chyb z řídící jednotky, ale i tak je jasné, že to dělá Haldex.
Tak to mne zajímá, jak dopadneš, na to bohužel čas nemám, prosím pak sem pisni výsledek. Mě nejde do hlavy, proč to zadrnčení udělá jen v tomto režimu...
Jinak v ohbí výfuku nad zadní nápravou mám mírně oleštěný výfuk, mechanik tvrdí, že to drnčí do kapoty, ať tam dám gumu a vyzkouším...nevěřím tomu, taky by to při více režimech...ale zkusím to.

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Napsal: 07.05.2009 14:42
od vilasek1
Nevím nevím, myslím že popisované drnčení alias hukot, dělá rezonance výfuku.Měl jsem ho děravý a hukot byl jiný než po opravě. Také jsem se vozil ve 4 motionu r.v. 2007 najeto 40.000 km a hučelo to taktéž. Nebo je to rezonance zadní nápravy...toť otázka.. :?: :?: