Zkusím taky pár postřehů o 4Motionu, někteří znají, někdo možná ne
- nečekejte nějaké lepší jízdní vlastnosti, 4M(v tomto případě haldex) je automatická spojka, která se připne k trvalému přednímu pohonu, když "něco nastane" - naopak, má to záludnosti, (jízdní vlastnosti se pří připnutí změní !) - je potřeba to očekávat !
- 4M (haldex) není diferenciál (neexistuje jakákoliv distribuce momentu)
- ve smyslu AVK "aby to vyjelo kopec" je tento systém skoro stejně účinný, jako pohon "opravdové 4x4", opravdu to ten kopec většinou vyjede
- větší namáhání "všeho" při parkování - plném rejdu .. autu se "nechce" - klade odpor - víc trpí klouby a poloosy
- ve sněhu zapadnete vždycky hůř, protože když už zapadnete, tak sedíte na "břiše"
- řetězy nejsou potřeba (v případě, že nemáte letňáky)
To TDI 4motion:
- 4motion u Passata (starší generace) a 4motion u Sharana (golfa) je "nebe a dudy" ... jsou to naprosto rozdílné systémy, konstrukce a i jízdní vlastnosti, opravdu nelze porovnávat !!
PS: Tyto výplody jsou pouze moje zkušenosti z mých(bývalých i současných)aut : Ford Scorpio V6 4x4, Octavia I TDI, Sharan II V6 4motion, Audi A6 Avant Quattro V6 FSI.
PS2: Kdo uhodne co maj moje 3 auta společnýho má u mě pivo
PS2: Kdo uhodne co maj motory 3 mých aut společnýho, má u mě 2 piva
PS3: Kdo uhodne jaké auto byl omyl, má u mě nic
PS4: Kdo uhodne jak byl řešen pohon u Scorpia 4x4 a jeho největší rarita má u mě panáka
PS5: Můj sen : Sharan na podvozku Audi RS6 se vzduchovým zvedáním z Allrouda s motorem RS6 se spotřebou TDI a cenou trabanta
PS6: Proč můj sen ? Protože čekáme 3 škvrně, mám sportovního ducha, prázdnou peněženku a spořivou manželku
PS7: Nemusíte mě brát moc vážně, mám už pátou Plzeň
PS8: 4M, Quattru, 4x4 zdar