MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Tak do Práglu pro to speciálně nepojedu, ale brněnský by snad mohlo posloužit taky....
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Ten pětihranný TORX je specialitka pana BOSCHe, takže na jiných vahách asi není.
- Luca_69
- Řidič
- Příspěvky: 199
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Milevsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Zlatý Brno.. ale je fakt že brnem spíš projíždím poslední dobou směrem na Ovu a tak okolo...
http://WWW.MAJESTYCLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
- Luca_69
- Řidič
- Příspěvky: 199
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Milevsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
už jsem si koupil čístič brzd ve spreji a tedka jen najít čas to umejt...
http://WWW.MAJESTYCLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Myslím, že tolik toho času nepotřebuješ - je to práce na nějakých deset minut (a to možná přeháním).Luca_69 píše:už jsem si koupil čístič brzd ve spreji a tedka jen najít čas to umejt...
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Potvrzuji tu pětihvězdu - váhu mám Bosch.
Myslím, že je to vychytávka od pana Bosche pro Sharanisty, aby s tím museli jezdit do servisu a nemohli si to pucovat doma.
Myslím, že je to vychytávka od pana Bosche pro Sharanisty, aby s tím museli jezdit do servisu a nemohli si to pucovat doma.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
oni v BOSCHi nejsou moc rádi když se v tom vrtáme, protože nabízejí repasi výměnným způsobem
- Luca_69
- Řidič
- Příspěvky: 199
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Milevsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Tak váha vyčištěna... rozdíl na vagu je znát, pri jíszdě .. suběktivně taky.
Ono je rozdíl vyčistit váhu za minut s celkovejma nákladama 35 kč a 10 minut času než repas od Boche kteří eště navíc jsou v dílně jen v týdnu .. což absolutně nestíhám--
Ono je rozdíl vyčistit váhu za minut s celkovejma nákladama 35 kč a 10 minut času než repas od Boche kteří eště navíc jsou v dílně jen v týdnu .. což absolutně nestíhám--
http://WWW.MAJESTYCLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Presne a pokud jsou srouby ponicene,tak mate smuluTommate píše:oni v BOSCHi nejsou moc rádi když se v tom vrtáme, protože nabízejí repasi výměnným způsobem
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Moje zkušenost je taková, že pokud se váha mění, mění se jako komplet, nikoli pouze vlastní těleso měřiče, takže včetně té trubky. Pak je jedno, jak to je "poničené" - pokud by jim vadily proříznuté drážky pilkou, nechť si vezmou šrouby z nové váhy a mně dají do auta ty mnou upravené.
Stejně si myslím, že váha by nemusela být tak poruchová věc, jak mnohdy bývá. Pokud se dodržují základní pravidla údržby vozu, myslím si, že by měla vydržet po celou dobu životnosti vozu (samozřejmě běžná poruchovost jako u jiných snímačů je přirozená).
Nejdůležitějším činitelem spolehlivosti a dlouhé životnosti váhy je včasná výměna vzduchového filtru. Výrobcem stanovený výměnný interval filtru je nevyhovující, neboť jak všichni víme je dlouhý. U většiny vozů VW Group je stanoven na 60.000 km (u SAG dokonce na nesmyslných 90.000 km) nebo 4 roky. Neumím si představit, jak by takový filtr vypadal, když vím, jak vypadá po 30.000 km. Nejvhodnější je měnit vzduchový filtr společně s olejem v motoru, nejdéle při každé druhé výměně oleje (tedy max. po 30.000 km). Já jej měním po 30.000 km, ale v mezidobí jej několikrát vyfoukávám vzduchem, aby mi aspoň těch 30.000 km spolehlivě vydržel. Navíc jsem se rozhodl, že s každou výměnou vzduchového filtru budu provádět čištění váhy (viz popsáno výše) a snímače teploty vzduchu za IC (ten bývá dost zanesený olejem).
Velký problém pro váhu jsou tzv. "sportovní" filtry vzduchu, které jsou z bavlny či podobného materiálu a musejí se impregnovat speciálními oleji. Ať chceme nebo nechceme, olej z filtru se vždycky do sacího traktu dostane, následně ulpí na povrchu měřicího článku váhy (který je žhavý) a shoří. Tím dojde k nenávratnému poškození váhy a zkreslení jejích údajů. Proto takové filtry nelze doporučit (navíc stejně moc nepřidají).
Stejně si myslím, že váha by nemusela být tak poruchová věc, jak mnohdy bývá. Pokud se dodržují základní pravidla údržby vozu, myslím si, že by měla vydržet po celou dobu životnosti vozu (samozřejmě běžná poruchovost jako u jiných snímačů je přirozená).
Nejdůležitějším činitelem spolehlivosti a dlouhé životnosti váhy je včasná výměna vzduchového filtru. Výrobcem stanovený výměnný interval filtru je nevyhovující, neboť jak všichni víme je dlouhý. U většiny vozů VW Group je stanoven na 60.000 km (u SAG dokonce na nesmyslných 90.000 km) nebo 4 roky. Neumím si představit, jak by takový filtr vypadal, když vím, jak vypadá po 30.000 km. Nejvhodnější je měnit vzduchový filtr společně s olejem v motoru, nejdéle při každé druhé výměně oleje (tedy max. po 30.000 km). Já jej měním po 30.000 km, ale v mezidobí jej několikrát vyfoukávám vzduchem, aby mi aspoň těch 30.000 km spolehlivě vydržel. Navíc jsem se rozhodl, že s každou výměnou vzduchového filtru budu provádět čištění váhy (viz popsáno výše) a snímače teploty vzduchu za IC (ten bývá dost zanesený olejem).
Velký problém pro váhu jsou tzv. "sportovní" filtry vzduchu, které jsou z bavlny či podobného materiálu a musejí se impregnovat speciálními oleji. Ať chceme nebo nechceme, olej z filtru se vždycky do sacího traktu dostane, následně ulpí na povrchu měřicího článku váhy (který je žhavý) a shoří. Tím dojde k nenávratnému poškození váhy a zkreslení jejích údajů. Proto takové filtry nelze doporučit (navíc stejně moc nepřidají).
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Taky měním vzduchový filtr zároveň s olejem......
A je to poznat, auto hned jede zvesela.....
A je to poznat, auto hned jede zvesela.....
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Prave proto,ze se meni jako komplet Nechteji aby se tam lezloMarek77 píše:Moje zkušenost je taková, že pokud se váha mění, mění se jako komplet, nikoli pouze vlastní těleso měřiče, takže včetně té trubky. Pak je jedno, jak to je "poničené" - pokud by jim vadily proříznuté drážky pilkou, nechť si vezmou šrouby z nové váhy a mně dají do auta ty mnou upravené.
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Woni toho nakecají. Je to snad moje auto, ne? Si polezu, kam budu chtít.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Achjo
Marku,ja to nemyslim nijak zle,jen konstatuju....
Marku,ja to nemyslim nijak zle,jen konstatuju....
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Ale já taky, Páťo. A čekám, jak dlouho Ti bude trvat, než se neudržíš a zase začneš prudit .