MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od Laclosak »

Tak pánove omlouvám se za delsi odmlku.(Pracovni dovolena) co se týce váhy vzduchu tak je vymenena,poznatky ke zlepseni - asi takto auto zase nejede v nizkejch otackach tim myslim do 1600 ot/min nez sepne turbo,takze v tomhle ohledu to kviti neprineslo ,ale co se tyce linearniho vykonu ve vetsi zatezi coz je v rozmezi sepnuteho turba 1600 a vis tak auto jede bez jakychkoliv problemu zadny utlum ve 3 tis/ot jako dríve de pekne az do 4500 ot/min dal uz sem to nezkousel nebylo potreba stejne uz nad 4000 ot/min neni poznat zadny prinos co se tyce vykonu.Takze v tomhle ohledu nova vaha pomohla

Takze ted mi vyvstatla otazka co muze byt jeste spatne kdyz mi auto nejede do 1600 ot/min tim nejede myslim jako opravdu nejede proste zadna akcelerace jen takove brumlani nez se zvednou otacky na 1600 a vis to je pak jiny kafe.Takze ve vysledku kdyz jedu na 4rychl stupen porovine 50km/h a chci zrychlit tak mi nezbýva nez proste podradit.....Napadl me ten EGR ventil zkusit ho zaslepit treba to ma vliv ,na vagu sem to netestoval teprve dnes sem se vratil domu takze na to urcite mrknu takze jeslti s tim ma nekdo zkusennost tak by mi nejaky laicky popis postupu prisel vhod muze byt i foto dokumentace vubec bych se nezlobil.......

Budu rad i za kazdou jinou radu co se tyce tehle problematiky jine reseni co by to mohlo jeste delat krom toho EGR ventilo urcite toho je spousta tak prosim sem s radamy a postrehy s Pozdravem Laclosak
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od abeljozef »

To ze ti to do 1600 rpm netaha je normalny stav. Uvedom si ze to neni felicia (ktorej stacil aj hladky diesel bez turba) a ze to auto ma svoju hmatnost. Na to aby ti islo turbo musis najskor mat tlaky vo vyfuku ktore ho roztocia aby zacalo tlacit do sania. A to pri malych otackach je len tyranie motora. Musis jazdit tak ze ak chces pridavat musis mat cez 1600 otacok. Pod 1600 max len na jemne udrziavanie rychlosti. Ja osobne v pasme do 1500 - 1600 rpm ten motor vobec nedrzim.

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od Laclosak »

abeljozef píše:To ze ti to do 1600 rpm netaha je normalny stav. Uvedom si ze to neni felicia (ktorej stacil aj hladky diesel bez turba) a ze to auto ma svoju hmatnost. Na to aby ti islo turbo musis najskor mat tlaky vo vyfuku ktore ho roztocia aby zacalo tlacit do sania. A to pri malych otackach je len tyranie motora. Musis jazdit tak ze ak chces pridavat musis mat cez 1600 otacok. Pod 1600 max len na jemne udrziavanie rychlosti. Ja osobne v pasme do 1500 - 1600 rpm ten motor vobec nedrzim.

Aha ,no ale potom mi to pride ze to zase zbytecne honim ze mam spotrebu tak kolem 8 kdyz jedu trasu ktera je prevazne rovinky a mirne kopce.Proste kdyz chci jet 90km/h tak mi to 5 rychl stupen proste nebere takze prevazne mimo obec jezdim na 4 a do mensich kopecku za 3 aby auto bylo v otackach.A dalo se s nim jezdit ,svezl sem se v Galaxii 85kw vlastne stejnej motor jako ta moje ,ale auto jelo i ve spodnich otackach jako nemelo sice zase takovy tah nad tech 1600 ot/min ,ale proste dalo se na nej spolehnout ,ze i od spodu je citit ze de do zatahu to se u me nedeje da se rict ze je to takovej mrtvej bod do tech 1600 tak newm.....Jako samozdrejmne je mi jasny ze auto ktery ma skoro 2tuny neni zadnej zavodak,ale tohle mi pride ze spsi neni neco v poradku .....jako tezko se to vysvetluje to by si musel projet a zjistil by si o cem mluvim :D
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od abeljozef »

pri 90 ke na 5 ke musism mat viac ako 1600 rpm :roll:

A hovoris ze to galaxy tahalo lepsie ? Bolo to AUY ?

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od Laclosak »

Byla to 85kw r.v 2001 takze predpokladam ze to uz je AUY ne :?: :?:
Jiank s tou 5 na 90km/h sem to mozna prehnal ......ale kazdopadne 4 se do 50km/h nechyta vubec takze obce jezdim snad jen na 3.....proste ten spodek je uplne mrtvej me by stacilo kdyby to aspon pobublavalo a udrzovalo konstanti rychlost,ale to ne.......Jako od tech 1600ot/min to teprve jakoby se zacina projevovat, ze v tom aute je motor a ne sekacka vlastne spis az tesne pred hranici 2000 to ma jako fakt zatah......takze proto rikam ze do 1600 to proste nejede, to je jako by me nekdo drzel za pr**l takze jestli mas predstavu co by tohle mohlo delat tak sem s tim....vim ze sou tyhle auta od spodu liny to rekne kazdej kdo se v tom sveze i ten majitel te Galaxye to rikal ,ale oproti tomu mymu je to neco jinyho proste si myslim ze tam je neco spatne :( :(
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od abeljozef »

AUY dosahuje narast krutiaceho monentu od 1600 rpm avrchol je pri 1900 rpm. Ale tazko popisat ked to nesoferujem.

Inac ja som pri AUY daval 4 ku az pri 60 ke.

AUY som mal 5.5 roka.

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od Laclosak »

abeljozef píše:AUY dosahuje narast krutiaceho monentu od 1600 rpm avrchol je pri 1900 rpm. Ale tazko popisat ked to nesoferujem.

Inac ja som pri AUY daval 4 ku az pri 60 ke.

AUY som mal 5.5 roka.

Tjn svezeni je nejdulezitejsi.Me to proste nez dosahnu tech 1600 spis vic nejede vubec proste jakobych stal na spojce a jak dosahnu neco kolem 1800 ot ji pustil takze to zatahne ,ale rapidne .......a ta galaxe tohle nedelala tam ten prechod tech otacek nebyl moc poznat proste to jelo porad jen od 1600 ot to melo vetsi silu at na predjizdeni atp......ale me ne.....u me se proste nic nedeje a najednou pri dosazeni urcitejch otacek jako bych dal N2O samozdrejme to je brano s nadsazkou jen pro upresneni situace
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od abeljozef »

neviem posudit kym sa na tom nezveziem Jedine co ti mozem tato na dialku potvrdit je ze AUY je vseobecny znamy TDI kopancom. Na dvojke od 1000 otacok nic a pri 1600 ta pritlaci do sedacky. Lepsie je na tom ASZ alebo BRT. Hlavne BRT nedava tento kopanec ale ma konstantnejsi zatah vo vacsom rozsahu. To su uz ale novsie motory.

Toto je uz ale do inej temy leb z vahou vzduchu to uz nema nic spolocne. Takze by sme sa mali presunut.

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od Laclosak »

abeljozef píše:neviem posudit kym sa na tom nezveziem Jedine co ti mozem tato na dialku potvrdit je ze AUY je vseobecny znamy TDI kopancom. Na dvojke od 1000 otacok nic a pri 1600 ta pritlaci do sedacky. Lepsie je na tom ASZ alebo BRT. Hlavne BRT nedava tento kopanec ale ma konstantnejsi zatah vo vacsom rozsahu. To su uz ale novsie motory.

Toto je uz ale do inej temy leb z vahou vzduchu to uz nema nic spolocne. Takze by sme sa mali presunut.

No tak nejak se to projevuje jak popisujes......ale jak rikas to je do jine temy takze bych to presunul na EGR sekci zatah v nizsich otackach
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Big Brother
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 11.02.2008 19:56
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od Big Brother »

Tak po přečtení tohoto tématu jsem pro jistotu (nemám závažné problémy s výkonem motoru) ověřil váhu vzduchu na VAG a hodnoty jsem měl v normě. Přesto jsem se chtěl na ni podívat a vyčistit dle vašich rad. Pořídil jsem čistič brzd ve spreji a začal shánět 5ti cípou hvězdičku s kolíkem uprostřed (váha vzduchu Bosch). Tím jsem narazil na problém. V OBI ji nemají a v dalším doporučeném obchodě ji prý mohou objednat a do 5 týdnů přijde - cena prý kolem 200,-Kč. Nicméně jsem nakonec na zkoušku vzal 6ti cípou hvězdičku - tu v OBI mají - velikost 25 a doma jsem tři cípy rozbruskou ubrousil. Zbývající tři cípy krásně zapadly do šroubku a bez problému šlo povolit. Snad to někomu pomůže.

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od Laclosak »

Big Brother píše:Tak po přečtení tohoto tématu jsem pro jistotu (nemám závažné problémy s výkonem motoru) ověřil váhu vzduchu na VAG a hodnoty jsem měl v normě. Přesto jsem se chtěl na ni podívat a vyčistit dle vašich rad. Pořídil jsem čistič brzd ve spreji a začal shánět 5ti cípou hvězdičku s kolíkem uprostřed (váha vzduchu Bosch). Tím jsem narazil na problém. V OBI ji nemají a v dalším doporučeném obchodě ji prý mohou objednat a do 5 týdnů přijde - cena prý kolem 200,-Kč. Nicméně jsem nakonec na zkoušku vzal 6ti cípou hvězdičku - tu v OBI mají - velikost 25 a doma jsem tři cípy rozbruskou ubrousil. Zbývající tři cípy krásně zapadly do šroubku a bez problému šlo povolit. Snad to někomu pomůže.

A nebo jen klasicky vzit pilku na zelezo a udelat tam zarez = žádné výdaje :D
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od trepifajxl »

Nesmíte zapomínat, že na váhu, jako i na ostatní díly je 2 roky záruka a ta asi padne vyndáním váhy z tubusu
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Uživatelský avatar
coto.je
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.03.2008 20:15
Bydliště: Jih

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od coto.je »

Laclosak

Koukám, že to máš čipnutý, aby to nebyl zdroj tvých problémů.
Než špatný chiptuning radši žádný.
Mám ASZ a pokud chci akceleovat musím přeředit tak aby tam bylo poté alespoň 1600ot.
Pokud je rovina na padesátce tak to jede i na pětku, ale okamžitá spotřba je skoro stejná jako na čtyřku tak toneřeším.
Určitě v okolí najdeš někoho s kým to porovnat.

Já jsem dutou pětihvězdu kupoval jako nástavec na malou golu v nářadí Veselý na Olomoucké v Brně.
Všude jinde na mě koukali jak na exota :lol:

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od Laclosak »

[quote="coto.je"]Laclosak

Koukám, že to máš čipnutý, aby to nebyl zdroj tvých problémů.
Než špatný chiptuning radši žádný.
Mám ASZ a pokud chci akceleovat musím přeředit tak aby tam bylo poté alespoň 1600ot.
Pokud je rovina na padesátce tak to jede i na pětku, ale okamžitá spotřba je skoro stejná jako na čtyřku tak toneřeším.
Určitě v okolí najdeš někoho s kým to porovnas

Ja uz to neresim vaha je nova jede to lip.....proste si musi clovek zvyknout ze musi casteji radit.......S tim chipem je to asi tak ze clovek od ktereho sem to kupoval tvrdil ze je to chipnuty....zda je to pravda netusim ,ale spsi bych rek ze asi ne
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem

Příspěvek od MirekX »

mohlo by to dělat i turbo, zkusit pootočit dorazovým šroubkem regulace lopatek, aby se regulační tyčka víc zatáhla do baňky, zkusit tak o 1/2 otáčky. A taky se podívat, jestli na ten dorazový šroubek ta páčka vůbec dosedne.
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“