MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
to by mělo být čidlo tlaku, je to už na potrubí které je tlačené turběm, čili za turbem a interkoolerem, před vstupem do motoru, měří tlak vstupu do motoru, pokud např. turbo propouští olej, tak je toto čidlo permanentně zadělané olejem a fušuje, způsobuje to i známý pád do nouzového režimu, pokud je zanesené časem, jeho funkci jde napravit vyčištěním, ale pokud turbo už pouští byť malé množství oleje, je tento postup téměř bez výsledku .........jedna z rad o odstranění sporadických problémů s funkcí turba od mechanika
číslo dílu snad nekdo hodí kdo má funkční etos či etku
číslo dílu snad nekdo hodí kdo má funkční etos či etku
- Matisek
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 26.09.2007 17:30
- Bydliště: Tábor (Lažany)
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Díky Tommate měli jsme nefunkční turbo a toto čidlo bylo v podezření nakonec to měli na svědomí zatuhlé klapky na turbu ale už vím kam se příště prvně podivám moc dík
Mám rád svoje auto SAG Galaxy první generace 1.9 TDI 66 kw r.v.1996
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Tak jsem se včera odpoledne chvíli koukal do motorového prostoru (kochám se tak celkem často) a napadlo mě podívat se na váhu.
Auto mám přes dva roky, váha je z roku 2002 (tedy již měněna bývalým majitelem) a vsadil bych se, že ji za těch sedm let nikdo neviděl.
Předem bych rád předeslal, že jsem neměl žádné problémy s motorem, jeho spotřebou, výkonem ani čímkoli jiným - prostě prevence a nic víc.
Blbé pětihranné TORXy s čudlíkem jsem obešel tak, že jsem váhu demontoval a ve svěráku jsem do hlav jmenovaných šroubů prořízl drážky pilou na kov, načež jsem šrouby snadno povolil velkým šroubovákem.
Po demontáži měřicího členu z tělesa jsem se téměř zhrozil. Celá destička měřicího členu byla černá jako havířské boty, jakoby poprášená velmi jemným práškem.
Nejprve jsem vše konzultoval s bráchou, který rovněž dělá do motorů. Znám totiž spíše mechaniku motorů VW, o elektronice vím jen okrajově. Řekl mi, že regulovaným tlakem vzduchu max. 3 Bary můžu váhu profoukat, poté vymýt v čističi brzd (což není nic jiného než toluen) a poté opět opatrně vyfoukat a vysušit vzduchem.
Udělal jsem tak, jak mi doporučil.
Po opětovném osazení váhy na místo jsem auto napíchl na VAG a po nastartování jsem měřil, co se měřit dalo. Zjistil jsem následující:
Váha dává o 15 - 22% vyšší hodnoty plnění než předtím, což má jednoznačně vliv na pružnost motoru a zrychlení vozu.
Graf dynamického předvstřiku se posunul - předtím byl těsně nad středovou čarou, nyní je těsně pod ní a má menší (téměř nulový) rozptyl hodnot.
Teplé starty se rapidně zlepšily a dá se říct, že jsou v pořádku.
Pružnost motoru je nesrovnatelně lepší - kopec, který jsem předtím jel sto na plný plyn jedu nyní stotřicet na půl plynu. Z toho soudím, že se zlepší i spotřeba paliva. Dokonce i baba si všimla, že to jede nějak "jinak".
Předtím mi na dvojku a trojku při plném plynu zakouřilo z výfuku - nyní NIC.
Závěr operačního protokolu: Operace se zdařila (a doufám, že pacient to přežije bez úhony ). Uvažuju nad tím, že váhu tímto způsobem vyčistím při každé výměně vzduchového filtru. Teoreticky by se jí nemělo nic negativního stát a z hlediska její přesnosti a spolehlivosti je rozdíl opravdu rapidní. A je to práce na deset minut.
Doporučuji všem.
Auto mám přes dva roky, váha je z roku 2002 (tedy již měněna bývalým majitelem) a vsadil bych se, že ji za těch sedm let nikdo neviděl.
Předem bych rád předeslal, že jsem neměl žádné problémy s motorem, jeho spotřebou, výkonem ani čímkoli jiným - prostě prevence a nic víc.
Blbé pětihranné TORXy s čudlíkem jsem obešel tak, že jsem váhu demontoval a ve svěráku jsem do hlav jmenovaných šroubů prořízl drážky pilou na kov, načež jsem šrouby snadno povolil velkým šroubovákem.
Po demontáži měřicího členu z tělesa jsem se téměř zhrozil. Celá destička měřicího členu byla černá jako havířské boty, jakoby poprášená velmi jemným práškem.
Nejprve jsem vše konzultoval s bráchou, který rovněž dělá do motorů. Znám totiž spíše mechaniku motorů VW, o elektronice vím jen okrajově. Řekl mi, že regulovaným tlakem vzduchu max. 3 Bary můžu váhu profoukat, poté vymýt v čističi brzd (což není nic jiného než toluen) a poté opět opatrně vyfoukat a vysušit vzduchem.
Udělal jsem tak, jak mi doporučil.
Po opětovném osazení váhy na místo jsem auto napíchl na VAG a po nastartování jsem měřil, co se měřit dalo. Zjistil jsem následující:
Váha dává o 15 - 22% vyšší hodnoty plnění než předtím, což má jednoznačně vliv na pružnost motoru a zrychlení vozu.
Graf dynamického předvstřiku se posunul - předtím byl těsně nad středovou čarou, nyní je těsně pod ní a má menší (téměř nulový) rozptyl hodnot.
Teplé starty se rapidně zlepšily a dá se říct, že jsou v pořádku.
Pružnost motoru je nesrovnatelně lepší - kopec, který jsem předtím jel sto na plný plyn jedu nyní stotřicet na půl plynu. Z toho soudím, že se zlepší i spotřeba paliva. Dokonce i baba si všimla, že to jede nějak "jinak".
Předtím mi na dvojku a trojku při plném plynu zakouřilo z výfuku - nyní NIC.
Závěr operačního protokolu: Operace se zdařila (a doufám, že pacient to přežije bez úhony ). Uvažuju nad tím, že váhu tímto způsobem vyčistím při každé výměně vzduchového filtru. Teoreticky by se jí nemělo nic negativního stát a z hlediska její přesnosti a spolehlivosti je rozdíl opravdu rapidní. A je to práce na deset minut.
Doporučuji všem.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Tak at slouzi
Ja za sebe muzu doporucit ty ''Blbé pětihranné TORXy s čudlíkem'' koupit za par kacek - bud jen jeden,nebo celou sadu nejruznejsich [uz te nic neprekvapi] Cela sada i s racnou se pohybuje neco kolem 150 az 300,- , cena jednoho Torxu - od 20,-
Ja za sebe muzu doporucit ty ''Blbé pětihranné TORXy s čudlíkem'' koupit za par kacek - bud jen jeden,nebo celou sadu nejruznejsich [uz te nic neprekvapi] Cela sada i s racnou se pohybuje neco kolem 150 az 300,- , cena jednoho Torxu - od 20,-
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Moje váha je pravděpobně původní (1997). Můžu jí umýt i lihem?
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Určitě, ale nedoporučuje se kontakt - takže sprejem nebo rozprašovačem, určitě ne štětkou nebo vatičkou.
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
patper
A kde jsi byl, když jsem se rozčiloval nad těmi torxy a sháněl, jak pitomec na to bit. , tak před rokem.
Kde se ta pětihvězda s čudlem dá sehnat???
Já sháněl jak divej a měli pouze šestihrany.....
A kde jsi byl, když jsem se rozčiloval nad těmi torxy a sháněl, jak pitomec na to bit. , tak před rokem.
Kde se ta pětihvězda s čudlem dá sehnat???
Já sháněl jak divej a měli pouze šestihrany.....
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Tak beru zpet - tuhle - peti hvezdu asi nebudou mit vsude
Nicmene v sade co mam - tusim za 200,- je
Nicmene v sade co mam - tusim za 200,- je
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Sada je speciální pro truhláře?
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
nedávno jsem nakoupil torx bity v OBI, mají tam toho velký výběr, i na ten "antivandal" čudlík
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Dík za radu, už jsem měl připravené vatičky. Dám vědět, jak jsem dopadl.Marek77 píše:Určitě, ale nedoporučuje se kontakt - takže sprejem nebo rozprašovačem, určitě ne štětkou nebo vatičkou.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- vikino
- Jezdec
- Příspěvky: 357
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: VWýchodní Čechy
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Marku super návod a rada. Díky,půjdu do toho taky!!!
vikino
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
Taky jsem se na tu váhu chystal, ale ten torx mě v tom zabránil, zkusím tedy OBI.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
ty pětihvězdy máte na váze BOSCH? mám Pierburg a nevybavuju si žádné šrouby
- Luca_69
- Řidič
- Příspěvky: 199
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Milevsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VÁHA VZDUCHU: váha vzduchu a vše kolem
jj je to BOSCH a ty torxy mají vážně v OBI (na tuty OBI Europark Pragl)
http://WWW.MAJESTYCLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;