Já byl na STK v únoru a testovali mi i tlumiče (což často nedělají, ale mám tak kamaráda - bývalého kolegu) a byly na cca 80% účinnosti (což po 200.000 km je víc než dobrý výsledek). Takže tlumiči to určitě nebude.
Mírně přefukuju kola na všech autech co jsem kdy měl.
Na Ladě 2103, kterou jsem měl dlouhé roky před Galaxy, například byly uvedené tlaky pneumatik platné v roce 1973, kdy ten model vymysleli. Zapomněli ovšem přepočítat tu tabulku i na moderní radiální pneumatiky steel či all steel konstrukcí (tehdy se jezdilo na diagonálách tvrdých jako špalek
). Představte si auto, které má na přední nápravě přes 600 kg a tlak v pneu má 1,6 Bar - logicky blbost, že. Nebylo možno otočit volantem a spotřeba byla víceméně odpovídající těm deseti litrům uvedeným v TP.
Začal jsem dopředu dávat 2,5 a dozadu 2,2 Bar (původně 1,6 a 1,9) a ejhle jak se mnoho věcí změnilo!!! Spotřeba pod sedmi litry, volantem se točilo jako v jiném voze bez serva a jízdní vlastnosti rovněž úplně jinde.
Totéž platí i u Galaxy - když dám dopředu 2,6 a dozadu 2,4, jak udává výrobce, nějak to není ono. Běžně dávám 3,0 a 2,8 Bar, plně naložený (7 lidí + pes, box na střeše) dávám i dozadu 3,0 i víc. Opotřebení pneumatik je souměrné po celé šíři dezénu a jízdní vlastnosti (o spotřebě nemluvě) jsou lepší.
Ale samozřejmě souhlasím, že když se tlak v gumách opravdu neúměrně přežene, může to mít na sjetí středu běhounu podstatný vliv (a rovněž i čepy a uložení náprav trpí mnohem víc).