Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 15.11.2009 21:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.05.2008

Příspěvky:

951

Bydliště:

Třebíč

Jenom par poznamecek k tomu jak se meni tlak pri zmene teplot (at uz pri jizde nebo jen zmenou pocasi resp. rocnich obdobi).
Man na kolech "cepicky", ktere slouzi zaroven jako online merice tlaku v pneumatikach a bezdratove to posilaji do jednotky, kterou lze umistit treba jako mobil.
Foukam bezne na 3 bary (relativniho tlaku).
Pri tomto tlaku a jizde cca 500 km (tahem) stoupnul tlak v pneumatikach v prumeru o 0.34 bary (zmenu teploty neumim seriozne odhadnout, nicmene v okoli ventilku to indikovalo 40 st. C, venkovmi teplota byla kolem 30 st. C.). Po zchladnuti se tlak vratil zpet na 3 bary.
Druha zkusenost byla nedavno pred prezutim, kdy venkovni teploty zacaly padat pod 5 st. C a to jsem pak misto 3 baru bezne mel nafoukano pouze na 2.5 baru.
Pisu to jen proto aby si kazdy mel mozost predstavit co se mu asi tak deje uvnitr pneumatik napr. kdyz jede v lete delsi streku nebo naopak vaha pred zimou s prezouvanim. Je treba pocitat s tim, ze kdyz na jare po prezuti nafoukam na svoji oblibenou hodnotu tak proste v kvetnu nebo cervnu je mozna uplne jinak. To samy bude platit na konci zimy, kdy uz zacina byt teplo.
Jinak, ze zacatku jsem byl trosku neduverivy k tem snimacum a tak jsem ten tlak sem tam otestoval kalibrovanym tlakomerem.

_________________
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

_________________
měřicí a regulační technika


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 17.11.2009 13:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3805

Když jsem před letní sezonou 2008 osadil na auto čínské letní gumy WanLi S1093XL, žádali mě někteří, abych po jejich sjetí napsal, jaké jsou moje poznatky a zkušenosti. Nuže - zde jsou:

Nejsem žádný pilot, jezdím téměř výhradně v souladu s předpisy a často vozím plné auto dětí. Takže můžeme můj styl jízdy označit slovem klidný. To je asi nejvýstižnější slovo. Rád bych podotkl, že za celé dvě sezony jsem se o pneu nijak zvlášť nestaral, nepřevažoval je ani jinak o ně nepečoval, jen cca 1x měsíčně jsem kontroloval tlak.

Za sezonu 2008 jsem na WanLi najel 18.000 km, za sezonu 2009 to bylo 16.000 km. Na letošní rok jsem dal gumy tak, jak byly v roce minulém, tedy ty co byly vpředu jsem dal opět na předek, zadní na zadek. Po ujetí 34.000 km (součet kilometrů za obě letní sezony) jsou přední gumy na šrot - mají 1,5 mm, zadní mají přes 4 mm a tudíž suverénně vydrží ještě jednu sezonu. Takže z hlediska kilometrového proběhu je to v průměru přes 40.000 km, což si myslím, že je velice slušná bilance a ani sebeznačkovější pneumatika nedá víc. Jízdní vlastnosti jsou srovnatelné s jinými pneu, především stopu drží výborně, brzdný účinek na suchu velmi dobrý, na mokru lepší než předešlé DUNLOPky (takže testy pneumatik mému poznatku poněkud protiřečí).


Za sebe mohu tyto pneumatiky na SAG doporučit. Názory typu "co je čínské, to mi nesmí do baráku" jsou nesmyslné a v mnoha ohledech předpojaté a nezakládající se na pravdě. Já můžu zodpovědně říct, že tyto pneu klidně na auto koupím zas, nemám s tím sebemenší problém. Poměr kvalita / cena je pro mě prioritní, neuznávám značkové věci jen proto, že jsou značkové (i nejznačkovější oblečení, hračky, počítače a jiné produkty se stejně v drtivé většině vyrábějí v Číně nebo jiných asijských zemích), takže já jsem s těmito pneumatikami byl opravdu moc spokojen.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 19.03.2010 08:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.12.2009

Příspěvky:

103

Bydliště:

Liberecko

Já mám letní BARUM Bravuris 195/65 R15, nevím, kolik mají už "nalítáno", ale foukám je předek 2,9 a zadek 2,8 (malé zatížení a městský provoz) a jsem spokojen jak s hlučností, tak se spotřebou cca 6 litrů nafty po městě, tak s přilnavostí na vodě i na suchu i při nízkých teplotách a až je jednou vyhodím, koupím asi zase ty samé cca 1000 Kč/kus.

_________________
VW Sharan I, 1,9 TDi, 1998


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 17.05.2010 21:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.06.2008

Příspěvky:

80

Bydliště:

Vysočina

Já mám 225/45/R17 a přifoukl sem je z asi 2.8 na 3.0 a je to hrůza, na zvlněný silnici mi vybruje volant a je to tvrdý jako blázen. takže to asi shodím k těm 2.8, tam se mi to zdálo přijatelný.

_________________
Seat Alhambra 2.0TDi 2010 -- VW Jetta 1.9TDi 2007 NA PRODEJ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 18.05.2010 21:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.06.2008

Příspěvky:

80

Bydliště:

Vysočina

Prosím vás poraďte, mohl bych to shodit z doporučených 2,9 na 2,7? není to už o moc? Jaké máte zkušenosti? Zdá se mi to na 2,8 pořád hodně tvrdý.

_________________
Seat Alhambra 2.0TDi 2010 -- VW Jetta 1.9TDi 2007 NA PRODEJ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 19.05.2010 06:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1944

Bydliště:

Rakovnicko

Budou se ti špatně sjíždět i při tlaku 2,8. A v tomhle profilu budou drncat, kdybys je skoro vypustil. Tam totiž není co by pružilo. Zvláště, jestli máš index nosnosti 95 a více. Musíš se smířit s tím, že sice budeš mít pěkná kola, auto bude sedět, ale za cenu nižšího pohodlí. Měl jsem je nazuté taky, takže vím, o čem píšu. :wink:
Nakonec jsem došel k optimu tlaku (kvůli sjíždění) na 3,5.

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 19.05.2010 10:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3805

Přesně jak píše vilik - jsou to kola s extrémně nízkým profilem pneu a velkým průměrem disku. Auto bude tvrdé jako žentour. Výška pneumatiky (česky zváno profil) je důležitá právě pro pružnost podvozku a komfort cestování. Nemůžeš se divit, že auto je tvrdé - to je prostě důsledek věci. Jestli chceš měkké a pohodlné auto, rozhodně nemůžeš mít sedmnáctky kola s profilem 45, na to zapomeň.
Proč si myslíš, že pořád zůstávám na 195/65-15 ??? :wink:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 19.05.2010 13:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.06.2008

Příspěvky:

80

Bydliště:

Vysočina

nojo, když tak sem to koupil no. A bohužel u nás jsou takový silnice, že jsou hodně zvlněný a je to cítit ve volantu. Obyčejná asfaltka je v pohodě. ale mám pocit, že při nižším tlaku to bylo celkem v pohodě. Co když to zhodím na 2,7 z doporučených nezatížených 2,9. Není to o moc? mám tam 2,8 a ještě bych to shodil ale pod 2,7 už bych asi nešel. A co na to auto celkově, když je to tak tvrdý, to bude asi brzo po něm co?

_________________
Seat Alhambra 2.0TDi 2010 -- VW Jetta 1.9TDi 2007 NA PRODEJ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 19.05.2010 13:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3805

Vím, jaké silnice jsou na Vysočině :wink:.

Osobně bych na takové auto (kde nelze použít patnáctky kola) použil šestnáctky, ale s vyšším profilem, aby auto mělo nějakou pružnost. Ideálně 205/55-16. Ty bačkory, co máš, budou tvrdé i při dvou barech tlaku, s tím se smiř.

Snížit tlak zkus, kam až se Ti bude chtít. Kdyby to už bylo moc nízko, poznáš to nárůstem spotřeby, horší ovladatelností a sjížděním pneumatik na vnějších okrajích.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 19.05.2010 19:30 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

04.04.2008

Příspěvky:

948

Bydliště:

u Turnova

Jak psal vilik pod 3 bary se sjížděj kraje a navíc kde jsou vyjetý koleje tak to šmejdí ze strany na stranu.
Pokud se s tím, že auto trpí nemůžes smířit tak dej 215/55 R16 a budeš na tom o trochu líp. Ale jestli máte silnice jak ementál tak si moc nepomůžeš ta náprava je na tu váhu na hranici na neděravejch silnicích, jak jsou díry jde to do hajzlu a kilometrově kola 17 a kola16 je rozdíl tak 20%. U těch 225/45 17 máš výšku pneu 101mm a u těch 215/55 16 máš výšku pneu 118 mm, nějakej rozdíl to je ale zas tak velkej ne. Je ještě možnost 235/45 17 a tam je výška pneu 106 mm, ale ty zas asi nemáš v papírech a ty chtěj foukat klidně až na 3,2.

_________________
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

_________________
SHARAN 1.9 TDI PD 215 PS, O1 1,9 TDI 190 PS, G3 Facelift 1.9 TDI 170 PS


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 20.05.2010 09:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.06.2008

Příspěvky:

80

Bydliště:

Vysočina

Nejde mi ani tak o díry na silnici ale o silnici zvlněnou. Já do děr nenajíždím a po flekách jezdím krokem. Včera se mi zdálo, že to tak nezlobí. No možná si to všechno ještě sedne, je to nový auto a když sme to vezli domů, byla to hrůza. Ale táta má 16ky a taky fouká o 0,2 míň, a sjíždí se mu dobře. Tak já mám zatím místo 2,9 tak 2,8 a uvidím. Ono s těma kolejema na silnici to bude na každých širokých kolech špatný, šířka 215 na tátovým taky dobře tahá do stran, copak potom ta moje 225. Ale tak to neřeším.

_________________
Seat Alhambra 2.0TDi 2010 -- VW Jetta 1.9TDi 2007 NA PRODEJ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 20.05.2010 15:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1944

Bydliště:

Rakovnicko

No jo, ale co má táta za auto? Nezapomeň, že tohle je v trochu jiné váhové kategorii, než třeba koktávka. :wink:

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 20.05.2010 15:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.06.2008

Příspěvky:

80

Bydliště:

Vysočina

No právě že taky alhambru. 1.9 TDi a taky fouká o 0,2 míň a zdá se to být ok, nijak blbě se to nesjíždí.

_________________
Seat Alhambra 2.0TDi 2010 -- VW Jetta 1.9TDi 2007 NA PRODEJ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 20.05.2010 17:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.06.2008

Příspěvky:

80

Bydliště:

Vysočina

Jinak vybrace cítím pořád, ale dneska jsem si všiml, že i když jedu třeba 70, třeba na 4ku, 5ku, nebo i 6ku a lehce přidám plynu, začne to celkem hodně vybrovat ze strany na stranu, když dám nohu z plynu nebo víc přidám, tak to přestane. Zkoušel jsem to hned vedle na hezčí silnici a tam to nedělá, protože státní, na který jsem to zkoušel předtím, je brutálně zvlněná od kamionů. je možný, aby na těch 17kách to bylo tak znát? Pochybuju že by u novýho auta byla špatná poloosa, protože to dělá na různý kvaltyi a různý otáčky motoru.

_________________
Seat Alhambra 2.0TDi 2010 -- VW Jetta 1.9TDi 2007 NA PRODEJ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
PříspěvekNapsal: 20.05.2010 18:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1944

Bydliště:

Rakovnicko

No já jsem na těch 17ctkách ( 225/45/17)ani ve vyjetých kolejích nějakou nestabilitu nepociťoval. Více mě to stahovalo do kolejí na na standardních 205/65/15.

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], moby13 a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group