No, novinka to jistě není, ale když já na to vždycky musím přijít sám, víš ???Shemik píše:Marku,
to prece neni zadna novinka. Ze to obvykle nejvic basti pri courackach a po meste je jasnacka bez jakych-koli vypoctu.
JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Marek
jasan, Ty jsi takovy nas neverici Tomas
Ale mas pravdu, nejlepsi je cesta vlastnich pokusu a omylu
jasan, Ty jsi takovy nas neverici Tomas
Ale mas pravdu, nejlepsi je cesta vlastnich pokusu a omylu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 23.08.2008 17:54
- Bydliště: Olbrachtova 1137,Černošice Pha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Ahoj, živím se už více jak 25 let jako řidič s povolání a jezdil už jsem s hodně vozy ať už malými nebo velkými, ale zdá se mi, že rada řadit co nejdříve je trochu scestná, sice ušetříte v tom momentě, ale nesměli byste míti motor přeplňovaný, ale motor bez turba. U turba jsou optimální otáčky na spotřebu kolem 2000 otáček, jinak se turbo neroztočí a nedá výkon tím ho jenom vozíte jako vcelku dobrou zátěž, a to nemluvím o tom, že za určitý čas ho můžete vyměnit, protože bude docela slušně zanesené. Další věcí je, že při krátkém řazení dochází k dosti velkému zatížení spojky, což při výměně také není zrovna zanedbatelná polžka. Mám Alhambru a jezdím s ní podle uší a ne podle otáčkoměru a mám spotřebu v průměru 7,2 l/km a jsem spokojen. Proto si myslím, že rady na krátké řazení jsou trochu zavádějící.
Alhambrista 1 za 81kw
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Absolutny suhlas
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Řadit je podle mě dobré tak jak je třeba, vzhledem že druhé mám auto v naftě a s automatem tak si to auto jezdí tak nějak samo a můžu říci ze při jízdě po rovině bez snahy o akceleraci auto podřazuje z 5 na 4 při 50 km/h kdy motor má cca 1000 otáček, při prudčí akceleraci nemá problém podřadit o dvě rychlosti a trojku roztočit na 100 km/h při cca 4000 ot. a při ubrání plynu přeřadit rovnou na 5 a podobně, při běžném jezdění řadí nahoru při cca 2000 - 2500 otáčkách a drží otáčky mezi 1200 - 2000 ot/min pokud přepnu do sportovního režimu, tak při akceleraci řadí výš o něco později, ale při jízdě konstantní rychlostí drží opět cca 1200 - 2000 ot/min, takže si myslím že když už to soudruzi ve VW takhle naprogramovali tak to asi nebude špatně. Dlouhodobá spotřeba se mi sice potom co začala s autem jezdit manželka o desetinu zvedla, ale i tak se drží na sympatických 3,6 l/100kmu VW Lupo.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Až si uříznu jeden a půl válce, taky budu jezdit za 3,6 litru !!!
Jinak souhlasím s názorem, že motoru nesvědčí nízké otáčky pod maximem točivého momentu, tím méně u motorů přeplňovaných. A není to jen o motoru, především trpí spojka a převody, které tahají velkou hmotnost malým točivým momentem a malými otáčkami - jsou tudíž přetěžované.
Já osobně jsem se naučil řadit tak, abych po přeřazení měl otáčky motoru kolem maxima, to jest 1800 - 2000 rpm. Takže se dá říct, že rychlostní stupně "vytáčím" do cca 2500 - 2800 rpm podle momentální potřeby (kopec nahoru X kopec dolů apod.).
Průměrná roční spotřeba 6,5 l / 100 km - maximálně spokojen.....
Jinak souhlasím s názorem, že motoru nesvědčí nízké otáčky pod maximem točivého momentu, tím méně u motorů přeplňovaných. A není to jen o motoru, především trpí spojka a převody, které tahají velkou hmotnost malým točivým momentem a malými otáčkami - jsou tudíž přetěžované.
Já osobně jsem se naučil řadit tak, abych po přeřazení měl otáčky motoru kolem maxima, to jest 1800 - 2000 rpm. Takže se dá říct, že rychlostní stupně "vytáčím" do cca 2500 - 2800 rpm podle momentální potřeby (kopec nahoru X kopec dolů apod.).
Průměrná roční spotřeba 6,5 l / 100 km - maximálně spokojen.....
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
JJ, souhlas, jak psal Petr, nejlepe je asi radit podle usi a ne podle otackomeru. Ona se z tech zde odkazovanych clanku da vytahnout spousta dobrych veci, ale take i blbosti, nad kteryma zustava rozum stat, viz zpusob dalnicni jizdy stylem zrychlovani a zpomalovani. Ja ale myslim, ze to tady nejak nema moc velky vyznam pitvat, je nam asi jasne, ze to psal nejaky horlivy reporterek nejakeho internetoveho motomagazinu, takze se tomu usmejme a vezme si z tech clanku to dobre. Dobrych a logickych informaci je tam take dost, jen si je asi dost ridicu casto jednodusse neuvedomuje.
Uprimne receno, podivejte se na rozdil v me spotrebe pred prectenim tech clanku:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/282113.html (hodil jsem tu moji starou neuspornou jizdu pod Zigulika, ale je to me drivejsi jesdeni s Peugeotem)
a po precteni zminenych clanku:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/281714.html Ja vim, jezdil jsem jednodusse jako blbecek, bez jakych koli zasad a ted uz bezmyslenkovite dodrzuji par veci ze zminenych clanku a ejhle jsem skoro o 2,5 l/100km niz
Uprimne receno, podivejte se na rozdil v me spotrebe pred prectenim tech clanku:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/282113.html (hodil jsem tu moji starou neuspornou jizdu pod Zigulika, ale je to me drivejsi jesdeni s Peugeotem)
a po precteni zminenych clanku:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/281714.html Ja vim, jezdil jsem jednodusse jako blbecek, bez jakych koli zasad a ted uz bezmyslenkovite dodrzuji par veci ze zminenych clanku a ejhle jsem skoro o 2,5 l/100km niz
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Marku, tech Jendovych 3,6 l predpokladam patri k tomu lupinu, je tak Jendo Takze si zadny valec nerezej
Jo Marku a kdyz uz nemas PPC, tak nechces si take zalozit palivovy internetovy dennik, viz tema:
SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: porovnávání spotřeby pomocí Spritmonitoru
Do urcite miry by Ti to nahradilo PPC a posoutezil bys s ostatnimi.
Jo Marku a kdyz uz nemas PPC, tak nechces si take zalozit palivovy internetovy dennik, viz tema:
SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: porovnávání spotřeby pomocí Spritmonitoru
Do urcite miry by Ti to nahradilo PPC a posoutezil bys s ostatnimi.
- jardahes
- Řidič
- Příspěvky: 194
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
dávám jen takový malý poznatek pro lenochy jako já. Zjistil jsem jaký pro mne ohromný vliv má na střěše dvakrát příčník a čtyři nosiče kol. Spotřeba mi spoustla docela o dost. Byl jsem zvyklý dát na začátku sezóny nosiče na střechu a na podzim je sundat. Mám historické příčníky Thule na zámek a na nich nosiče cca 400 Kč kus bez zámku ty obyčejné. Montáž nosičů na příčníky je časově náročná, každý má šest šroubů, ale pak se to dá vcelku sundat i s příčníky cca za pět minut jako velká zahrádka. Stoupla mi spotřeba, že jsem na nádrž ujel cca 1000 Km což je strašně málo a celou dobu od jara jsem si říkal, že musí být něco špatně, že přece nemůžou ty příčníky s nosiči udělat tolik. Minulý týden mi to nedalo, odstrojil jsem to, natankoval plnou a začal měřit. Rozdíl obrovský. Poslal jsem manželku odvést děti od švagrové co tu byly na týden na prázdninách do Prahy. Cesta vesměs po dálnici a manželka dokázala při klimatizaci na ECO, bylo ošklivě, najet na čtvrtku nádrže cca 350 Km což je úžasné!!! Tak teď jak je to s tím poříkadlem "čas jsou peníze"?
Jarda
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Tak to je docela zvláštní, protože mně příčné nosiče neudělají na spotřebě nic (pouze nepříjemně hučí). Dokonce ani 330 litrová rakev mi na spotřebě neudělá víc jak dvě deci.
- Jelko4
- Profík
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 13.08.2008 13:32
- Bydliště: SK-Trnava
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
jenda 3,6l/100km to sa mozes porovnavat so mnou ze 10-12l/100km (pri prazdnom aute)
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Já tam ale píšu že na druhém autě, to má poloviční váhu, mirně nadpoloviční obsaditelnost, podpoloviční nosnost, pětinový kufr a 2/3 délky Sharana
Můj Sharan má v létě dlouhodobou spotřebu cca 6,9 l/100km, v zimě cca 7,3 l/100km
Můj Sharan má v létě dlouhodobou spotřebu cca 6,9 l/100km, v zimě cca 7,3 l/100km
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Jendo,
to je dost, ze ses priznal. Lidi uz si tady po Tvych prispevcich chteji rezat a valce a podobne
to je dost, ze ses priznal. Lidi uz si tady po Tvych prispevcich chteji rezat a valce a podobne
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Já se nemám k čemu přiznávat, já to mám napsaný už v původním příspěvku úplně na konci takovým drobet menším písmem.
Dneska jsem natankoval Sharana a palubní počítač mi napsal dojezd 1160 km
Dneska jsem natankoval Sharana a palubní počítač mi napsal dojezd 1160 km
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!
Shemik píše:Jendo,
to je dost, ze ses priznal. Lidi uz si tady po Tvych prispevcich chteji rezat a valce a podobne
Van Gogh si řezal ucho - proti tomu jsou válce úplný hadr !!!