Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 162 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
PříspěvekNapsal: 20.08.2008 18:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.08.2008

Příspěvky:

1105

Bydliště:

SK-Trnava

trosku mi unika tadialto oleja,mam s tym vobec nieco robit?


Přílohy:
olej.jpg
olej.jpg (110.84 KiB) Zobrazeno 6908 krát


_________________
Seat Alhambra 2.0TDI 103kW 2008, VW Passat 2.0TDI DSG 103kW 2007
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR,OLEJ:unik
PříspěvekNapsal: 23.08.2008 09:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

491

Bydliště:

východní čechy

Už kvůli ekologii řeším sebemenší únik oleje. Naštěstí byl jenom jednou u převodovky.

_________________
Prodej a servis potřeb pro zdravotně postižené, schodišťové plošiny, schodolezy, výtahy. Poradenská činnost.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: VR6 unik oleje
PříspěvekNapsal: 07.12.2008 15:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.12.2008

Příspěvky:

9

Bydliště:

Mohelnice

Zdravim,při kontrole hladiny oleje jsem zjistil že jsem skoro na suchu,tak jsem šel po netěsnosti a zjistil jsem že olej uniká kolem svíčky,po nastratování se levá přední svíčka zaleje olejem,ale motor nekouří,jede uplně normálně na všech šest válcu,pokud máte někdo radu,budu rád za pomoc dík. Jde o motor VR6 2.8 128 kW

_________________
Sharan VR6 (verunka)


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VR6 unik oleje
PříspěvekNapsal: 07.12.2008 19:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.11.2007

Příspěvky:

603

Bydliště:

ŠUMAVWA

ten olej ti musi tect někde kolem vika umej pořadne motor nastartuj a sleduj kde přesne to unika

_________________
VW SHARAN SPECIAL chip MOTORPOWER,VW GOLF 4 TDI 4 MOTION chip MOTORPOWER VW GOLF 4 GTI TDI ORIGO ZATIM


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VR6 unik oleje
PříspěvekNapsal: 07.12.2008 19:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.12.2008

Příspěvky:

9

Bydliště:

Mohelnice

No to jsem už kontroloval,ale jde přimo od spodu svičky a tak to tam bublá kolem závitu,tak nevim kde se to tam bere,jestli neni prasklá hlava,ale tak blbě,fakt nevim.

_________________
Sharan VR6 (verunka)


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
PříspěvekNapsal: 08.12.2008 05:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.11.2007

Příspěvky:

603

Bydliště:

ŠUMAVWA

od svičky nemuže jit olej nebo snad jezdiš na olej ? tam muže jit maximalne tlak z valcu a olej unika nekde u toho

_________________
VW SHARAN SPECIAL chip MOTORPOWER,VW GOLF 4 TDI 4 MOTION chip MOTORPOWER VW GOLF 4 GTI TDI ORIGO ZATIM


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VR6 unik oleje
PříspěvekNapsal: 15.03.2009 02:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.09.2008

Příspěvky:

13

Bydliště:

Rychnovsko

tfukk píše:
No to jsem už kontroloval,ale jde přimo od spodu svičky a tak to tam bublá kolem závitu,tak nevim kde se to tam bere,jestli neni prasklá hlava,ale tak blbě,fakt nevim.


Ahoj . Už jsi přišel na ten problém s unikajícím olejem? Dnes jsem měnil svíčky a zjistil jsem že mám první svíčku také zaplavenou lehce olejem. A ještě jsem zjistil únik někde kolem chladiče oleje. Je tam taková plastová nádoba jako je u filtru , ale je menší , která je zašroubovaná do chladiče oleje a zřejmě je tam špatné těsnění.

_________________
Ford Galaxy 2.8 VR6 , VW Sharan 2.8 V6 24V


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: VR6 unik oleje
PříspěvekNapsal: 01.04.2009 22:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.09.2008

Příspěvky:

13

Bydliště:

Rychnovsko

Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.

_________________
Ford Galaxy 2.8 VR6 , VW Sharan 2.8 V6 24V


Naposledy upravil tommi dne 07.04.2009 22:01, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VR6 unik oleje
PříspěvekNapsal: 07.04.2009 20:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.02.2008

Příspěvky:

438

Bydliště:

Kamenná

tommi píše:
Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.

ahoj prosím tě můžeš dát fotku kde je ten chladič oleje mám ten samej problém někde to kape ale jen když parkuju předkem z kopce dolů

_________________
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/

_________________
VW SHARAN VR6 1997 už 180 koníků , VW SHARAN VR6 SYNCRO automat lpg 1998, MITSUBISHI LANCER


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VR6 unik oleje
PříspěvekNapsal: 07.04.2009 22:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.09.2008

Příspěvky:

13

Bydliště:

Rychnovsko

machstrechy píše:
tommi píše:
Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.

ahoj prosím tě můžeš dát fotku kde je ten chladič oleje mám ten samej problém někde to kape ale jen když parkuju předkem z kopce dolů


Ahoj fotku budu muset nějakou udělat. Při výměně jsem měl ruce trochu víc zamaštěné od oleje tak jsem nic nenafotil. Dávám jsem obrázek z ETKY kde je chladič oleje . Když koukáš zespodu auta tak je napravo od olejového filtru a vypadá že jsou spojený .


Přílohy:
1.jpg
1.jpg (182.19 KiB) Zobrazeno 7099 krát


_________________
Ford Galaxy 2.8 VR6 , VW Sharan 2.8 V6 24V
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
PříspěvekNapsal: 26.04.2009 19:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Když už jsme u toho úniku oleje, taky přidám svou prekérní situaci:

Slintá mi olej okolo všech tří matic, které drží víko ventilů (motor AFN). Těsnicí kroužky jsem dal nové, jak vnitřní, tak i vnější, stále to slintá. Na první pohled to nevypadá nijak dramaticky, ale na ten druhý (důkladnější) pohled to celkem dramatické je - olej se vlivem proudění vzduchu při jízdě dostává za motor, kde stéká po hlavě a bloku až dolů na vanu. Prostě celá zadní část motoru je jako prase.
Já, který si zakládám na tom, že z motoru můžu svačit, jak je čistý, teď tuto situaci beznadějně řeším už asi půl roku. Zdá se, že olej se tlačí ven kolem závitů těch šteftů, protože když matici odmontuju a misku s vnějším těsnicím kroužkem taky sundám, pod gumou je sucho.

Co s tím? Nějaký nápad, prosím?

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
PříspěvekNapsal: 05.05.2009 23:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1002

Bydliště:

3nec

Marku mám to samé

........a už jsem hledal i na powerdiesel a dost se tam píše o "filtru odvětrávání bloku" nebo "výdechu klikovky" atp., prý do starších motorů dávali textilní a ten se ucpával a u těchto motorů je kvůli tomu i nějaký servisní pokyn "kontrola tlaku v bloku", do novějších modelů byl vyvinut nějaky plastovy filtr ktery se už neucpává, a u těchto modelů odpadá i ten servis měření tlaku, tento plastový je však plně kompatibilní i se starými motory, takže se řeší tento problém výměnou za ten plastový - bezúdržbový ........to ucpání totiž způsobuje přetlak v bloku který pak cestuje celým tím odvzdušňovacím systémem a přetlak je i v prostoru vačkové hřídele a to způsobuje ono protlačování, vzlínaní oleje kde jenom trochu může, dokonce jsem četl že se to může týkat i propouštění oleje turbem a různě ......... to je jen takový výcuc z diskuzí, článků co jsem tak různě našel a napsal jsem svými slovy co mi uvízlo v paměti

zrovna o vzlínání oleje přes šrouby krytu vačky tam byl popsán jednoduchý test, který dokazuje ten přetlak, který tam nemá co dělat - za chodu zahřátého motoru sundáme víčko na dolívání oleje a neměl by z otvoru jít žádný kouř, a když to víčko jen položíme na otvor tak nesmí poskakovat jako poklička na hrnci s vařící vodou :lol: (něco v tom smyslu)

moje otázka však je - má sag tdi takovýto filtr výdechu kliky? a jestli ano tak kde? (nefunguje mi etka a zatím jsem nenašel kdo by popsal umístění filtru)

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
PříspěvekNapsal: 06.05.2009 07:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Tommate píše:
Marku mám to samé

........a už jsem hledal i na powerdiesel a dost se tam píše o "filtru odvětrávání bloku" nebo "výdechu klikovky" atp., prý do starších motorů dávali textilní a ten se ucpával a u těchto motorů je kvůli tomu i nějaký servisní pokyn "kontrola tlaku v bloku", do novějších modelů byl vyvinut nějaky plastovy filtr ktery se už neucpává, a u těchto modelů odpadá i ten servis měření tlaku, tento plastový je však plně kompatibilní i se starými motory, takže se řeší tento problém výměnou za ten plastový - bezúdržbový ........to ucpání totiž způsobuje přetlak v bloku který pak cestuje celým tím odvzdušňovacím systémem a přetlak je i v prostoru vačkové hřídele a to způsobuje ono protlačování, vzlínaní oleje kde jenom trochu může, dokonce jsem četl že se to může týkat i propouštění oleje turbem a různě ......... to je jen takový výcuc z diskuzí, článků co jsem tak různě našel a napsal jsem svými slovy co mi uvízlo v paměti

zrovna o vzlínání oleje přes šrouby krytu vačky tam byl popsán jednoduchý test, který dokazuje ten přetlak, který tam nemá co dělat - za chodu zahřátého motoru sundáme víčko na dolívání oleje a neměl by z otvoru jít žádný kouř, a když to víčko jen položíme na otvor tak nesmí poskakovat jako poklička na hrnci s vařící vodou :lol: (něco v tom smyslu)

moje otázka však je - má sag tdi takovýto filtr výdechu kliky? a jestli ano tak kde? (nefunguje mi etka a zatím jsem nenašel kdo by popsal umístění filtru)

O tomhle jsem nic neslyšel. V systému odvětrávání není a nemá být žádný filtr a nevím, proč by měl být. Jakou funkci by měl zastávat?

Jediné, co v některých systémech odvětrání je a v některých není, je odlučovač oleje. Jedná se o takovou plastovou baňku, která je vřazena v hadici mezi blokem a víkem ventilů. Podle mých informací tuto vymoženost měly motory 81kW a u motorů 66kW jen poslední modely. Má to zabránit pronikání oleje z bloku do sání - olej se v této nádobce jakoby zachytí a vrací zpět do bloku.

Jinak jestli si někdo myslí, že motor netlakuje (tedy že při otevření víčka pro plnění oleje z motoru nebude foukat), je to idealista a takového zastřelit - je to totiž absolutně nemožné. Vždy kolem pístních kroužků "něco málo" tlaku ze spalovacích prostor pronikne a jestli někdo tvrdí cokoli jiného, pak kecá. Samozřejmě pokud ten tlak v karteru je tak velký, že vyráží simeringy a způsobí průsak oleje kolem nejrůznějších těsnění, pak je to jistě špatně. Ale mírný přetlak v motoru je naprosto běžná věc.

Můj problém - průsak oleje kolem šroubů víka ventilů - jsem vyřešil na základě dobré rady kluků z dieselpoweru. Mezi kovovou misku a matici jsem dal podložku o síle 1,5 mm, která má díru o velikosti 11,5 mm (tedy klasická desítka plochá podložka, kterou jsem pilníkem malinko upravil). Dojde k smáčknutí gumového těsnění šroubů a správnému dosednutí na víko. Od té doby (najeto přes 2000 km) mám víko i šrouby naprosto suché (možno shlédnout na srazu).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 22.10.2012 17:37, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
PříspěvekNapsal: 06.05.2009 10:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

491

Bydliště:

východní čechy

Já mám 81 kW a odlučovač není, je to chyba nebo ne? Pokud ho někdo má, tak ho koupím i s tou hadicí.

_________________
Prodej a servis potřeb pro zdravotně postižené, schodišťové plošiny, schodolezy, výtahy. Poradenská činnost.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
PříspěvekNapsal: 06.05.2009 10:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Chyba to asi není. Možná i u 81kW to bylo až od nějakého čísla a ne od začátku. Ale je to dobrá věc myslím.
Pokud bys to chtěl měnit, je třeba to vyměnit včetně obou hadic - nejde to jen vsadit do té původní (nesedí průměry).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 162 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group