MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jelko4
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 13.08.2008 13:32
Bydliště: SK-Trnava

MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Příspěvek od Jelko4 »

trosku mi unika tadialto oleja,mam s tym vobec nieco robit?
Přílohy
olej.jpg

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: MOTOR,OLEJ:unik

Příspěvek od bodyvlk »

Už kvůli ekologii řeším sebemenší únik oleje. Naštěstí byl jenom jednou u převodovky.

Uživatelský avatar
tfukk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 06.12.2008 16:45
Bydliště: Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

VR6 unik oleje

Příspěvek od tfukk »

Zdravim,při kontrole hladiny oleje jsem zjistil že jsem skoro na suchu,tak jsem šel po netěsnosti a zjistil jsem že olej uniká kolem svíčky,po nastratování se levá přední svíčka zaleje olejem,ale motor nekouří,jede uplně normálně na všech šest válcu,pokud máte někdo radu,budu rád za pomoc dík. Jde o motor VR6 2.8 128 kW

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: VR6 unik oleje

Příspěvek od golfgti16vv »

ten olej ti musi tect někde kolem vika umej pořadne motor nastartuj a sleduj kde přesne to unika

Uživatelský avatar
tfukk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 06.12.2008 16:45
Bydliště: Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Re: VR6 unik oleje

Příspěvek od tfukk »

No to jsem už kontroloval,ale jde přimo od spodu svičky a tak to tam bublá kolem závitu,tak nevim kde se to tam bere,jestli neni prasklá hlava,ale tak blbě,fakt nevim.

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Příspěvek od golfgti16vv »

od svičky nemuže jit olej nebo snad jezdiš na olej ? tam muže jit maximalne tlak z valcu a olej unika nekde u toho

Uživatelský avatar
tommi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 02.09.2008 09:13
Bydliště: Rychnovsko

Re: VR6 unik oleje

Příspěvek od tommi »

tfukk píše:No to jsem už kontroloval,ale jde přimo od spodu svičky a tak to tam bublá kolem závitu,tak nevim kde se to tam bere,jestli neni prasklá hlava,ale tak blbě,fakt nevim.
Ahoj . Už jsi přišel na ten problém s unikajícím olejem? Dnes jsem měnil svíčky a zjistil jsem že mám první svíčku také zaplavenou lehce olejem. A ještě jsem zjistil únik někde kolem chladiče oleje. Je tam taková plastová nádoba jako je u filtru , ale je menší , která je zašroubovaná do chladiče oleje a zřejmě je tam špatné těsnění.

Uživatelský avatar
tommi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 02.09.2008 09:13
Bydliště: Rychnovsko

VR6 unik oleje

Příspěvek od tommi »

Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.
Naposledy upravil(a) tommi dne 07.04.2009 22:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
machstrechy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 438
Registrován: 06.02.2008 20:13
Bydliště: Kamenná

Re: VR6 unik oleje

Příspěvek od machstrechy »

tommi píše:Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.
ahoj prosím tě můžeš dát fotku kde je ten chladič oleje mám ten samej problém někde to kape ale jen když parkuju předkem z kopce dolů

Uživatelský avatar
tommi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 02.09.2008 09:13
Bydliště: Rychnovsko

Re: VR6 unik oleje

Příspěvek od tommi »

machstrechy píše:
tommi píše:Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.
ahoj prosím tě můžeš dát fotku kde je ten chladič oleje mám ten samej problém někde to kape ale jen když parkuju předkem z kopce dolů
Ahoj fotku budu muset nějakou udělat. Při výměně jsem měl ruce trochu víc zamaštěné od oleje tak jsem nic nenafotil. Dávám jsem obrázek z ETKY kde je chladič oleje . Když koukáš zespodu auta tak je napravo od olejového filtru a vypadá že jsou spojený .
Přílohy
1.jpg

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Příspěvek od Marek77 »

Když už jsme u toho úniku oleje, taky přidám svou prekérní situaci:

Slintá mi olej okolo všech tří matic, které drží víko ventilů (motor AFN). Těsnicí kroužky jsem dal nové, jak vnitřní, tak i vnější, stále to slintá. Na první pohled to nevypadá nijak dramaticky, ale na ten druhý (důkladnější) pohled to celkem dramatické je - olej se vlivem proudění vzduchu při jízdě dostává za motor, kde stéká po hlavě a bloku až dolů na vanu. Prostě celá zadní část motoru je jako prase.
Já, který si zakládám na tom, že z motoru můžu svačit, jak je čistý, teď tuto situaci beznadějně řeším už asi půl roku. Zdá se, že olej se tlačí ven kolem závitů těch šteftů, protože když matici odmontuju a misku s vnějším těsnicím kroužkem taky sundám, pod gumou je sucho.

Co s tím? Nějaký nápad, prosím?

Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Příspěvek od Tommate »

Marku mám to samé

........a už jsem hledal i na powerdiesel a dost se tam píše o "filtru odvětrávání bloku" nebo "výdechu klikovky" atp., prý do starších motorů dávali textilní a ten se ucpával a u těchto motorů je kvůli tomu i nějaký servisní pokyn "kontrola tlaku v bloku", do novějších modelů byl vyvinut nějaky plastovy filtr ktery se už neucpává, a u těchto modelů odpadá i ten servis měření tlaku, tento plastový je však plně kompatibilní i se starými motory, takže se řeší tento problém výměnou za ten plastový - bezúdržbový ........to ucpání totiž způsobuje přetlak v bloku který pak cestuje celým tím odvzdušňovacím systémem a přetlak je i v prostoru vačkové hřídele a to způsobuje ono protlačování, vzlínaní oleje kde jenom trochu může, dokonce jsem četl že se to může týkat i propouštění oleje turbem a různě ......... to je jen takový výcuc z diskuzí, článků co jsem tak různě našel a napsal jsem svými slovy co mi uvízlo v paměti

zrovna o vzlínání oleje přes šrouby krytu vačky tam byl popsán jednoduchý test, který dokazuje ten přetlak, který tam nemá co dělat - za chodu zahřátého motoru sundáme víčko na dolívání oleje a neměl by z otvoru jít žádný kouř, a když to víčko jen položíme na otvor tak nesmí poskakovat jako poklička na hrnci s vařící vodou :lol: (něco v tom smyslu)

moje otázka však je - má sag tdi takovýto filtr výdechu kliky? a jestli ano tak kde? (nefunguje mi etka a zatím jsem nenašel kdo by popsal umístění filtru)

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Příspěvek od Marek77 »

Tommate píše:Marku mám to samé

........a už jsem hledal i na powerdiesel a dost se tam píše o "filtru odvětrávání bloku" nebo "výdechu klikovky" atp., prý do starších motorů dávali textilní a ten se ucpával a u těchto motorů je kvůli tomu i nějaký servisní pokyn "kontrola tlaku v bloku", do novějších modelů byl vyvinut nějaky plastovy filtr ktery se už neucpává, a u těchto modelů odpadá i ten servis měření tlaku, tento plastový je však plně kompatibilní i se starými motory, takže se řeší tento problém výměnou za ten plastový - bezúdržbový ........to ucpání totiž způsobuje přetlak v bloku který pak cestuje celým tím odvzdušňovacím systémem a přetlak je i v prostoru vačkové hřídele a to způsobuje ono protlačování, vzlínaní oleje kde jenom trochu může, dokonce jsem četl že se to může týkat i propouštění oleje turbem a různě ......... to je jen takový výcuc z diskuzí, článků co jsem tak různě našel a napsal jsem svými slovy co mi uvízlo v paměti

zrovna o vzlínání oleje přes šrouby krytu vačky tam byl popsán jednoduchý test, který dokazuje ten přetlak, který tam nemá co dělat - za chodu zahřátého motoru sundáme víčko na dolívání oleje a neměl by z otvoru jít žádný kouř, a když to víčko jen položíme na otvor tak nesmí poskakovat jako poklička na hrnci s vařící vodou :lol: (něco v tom smyslu)

moje otázka však je - má sag tdi takovýto filtr výdechu kliky? a jestli ano tak kde? (nefunguje mi etka a zatím jsem nenašel kdo by popsal umístění filtru)
O tomhle jsem nic neslyšel. V systému odvětrávání není a nemá být žádný filtr a nevím, proč by měl být. Jakou funkci by měl zastávat?

Jediné, co v některých systémech odvětrání je a v některých není, je odlučovač oleje. Jedná se o takovou plastovou baňku, která je vřazena v hadici mezi blokem a víkem ventilů. Podle mých informací tuto vymoženost měly motory 81kW a u motorů 66kW jen poslední modely. Má to zabránit pronikání oleje z bloku do sání - olej se v této nádobce jakoby zachytí a vrací zpět do bloku.

Jinak jestli si někdo myslí, že motor netlakuje (tedy že při otevření víčka pro plnění oleje z motoru nebude foukat), je to idealista a takového zastřelit - je to totiž absolutně nemožné. Vždy kolem pístních kroužků "něco málo" tlaku ze spalovacích prostor pronikne a jestli někdo tvrdí cokoli jiného, pak kecá. Samozřejmě pokud ten tlak v karteru je tak velký, že vyráží simeringy a způsobí průsak oleje kolem nejrůznějších těsnění, pak je to jistě špatně. Ale mírný přetlak v motoru je naprosto běžná věc.

Můj problém - průsak oleje kolem šroubů víka ventilů - jsem vyřešil na základě dobré rady kluků z dieselpoweru. Mezi kovovou misku a matici jsem dal podložku o síle 1,5 mm, která má díru o velikosti 11,5 mm (tedy klasická desítka plochá podložka, kterou jsem pilníkem malinko upravil). Dojde k smáčknutí gumového těsnění šroubů a správnému dosednutí na víko. Od té doby (najeto přes 2000 km) mám víko i šrouby naprosto suché (možno shlédnout na srazu).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 22.10.2012 17:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Příspěvek od bodyvlk »

Já mám 81 kW a odlučovač není, je to chyba nebo ne? Pokud ho někdo má, tak ho koupím i s tou hadicí.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Příspěvek od Marek77 »

Chyba to asi není. Možná i u 81kW to bylo až od nějakého čísla a ne od začátku. Ale je to dobrá věc myslím.
Pokud bys to chtěl měnit, je třeba to vyměnit včetně obou hadic - nejde to jen vsadit do té původní (nesedí průměry).

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“