Stránka 1 z 12

MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Napsal: 20.08.2008 18:27
od Jelko4
trosku mi unika tadialto oleja,mam s tym vobec nieco robit?

Re: MOTOR,OLEJ:unik

Napsal: 23.08.2008 09:44
od bodyvlk
Už kvůli ekologii řeším sebemenší únik oleje. Naštěstí byl jenom jednou u převodovky.

VR6 unik oleje

Napsal: 07.12.2008 14:03
od tfukk
Zdravim,při kontrole hladiny oleje jsem zjistil že jsem skoro na suchu,tak jsem šel po netěsnosti a zjistil jsem že olej uniká kolem svíčky,po nastratování se levá přední svíčka zaleje olejem,ale motor nekouří,jede uplně normálně na všech šest válcu,pokud máte někdo radu,budu rád za pomoc dík. Jde o motor VR6 2.8 128 kW

Re: VR6 unik oleje

Napsal: 07.12.2008 18:08
od golfgti16vv
ten olej ti musi tect někde kolem vika umej pořadne motor nastartuj a sleduj kde přesne to unika

Re: VR6 unik oleje

Napsal: 07.12.2008 18:12
od tfukk
No to jsem už kontroloval,ale jde přimo od spodu svičky a tak to tam bublá kolem závitu,tak nevim kde se to tam bere,jestli neni prasklá hlava,ale tak blbě,fakt nevim.

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Napsal: 08.12.2008 04:59
od golfgti16vv
od svičky nemuže jit olej nebo snad jezdiš na olej ? tam muže jit maximalne tlak z valcu a olej unika nekde u toho

Re: VR6 unik oleje

Napsal: 15.03.2009 01:01
od tommi
tfukk píše:No to jsem už kontroloval,ale jde přimo od spodu svičky a tak to tam bublá kolem závitu,tak nevim kde se to tam bere,jestli neni prasklá hlava,ale tak blbě,fakt nevim.
Ahoj . Už jsi přišel na ten problém s unikajícím olejem? Dnes jsem měnil svíčky a zjistil jsem že mám první svíčku také zaplavenou lehce olejem. A ještě jsem zjistil únik někde kolem chladiče oleje. Je tam taková plastová nádoba jako je u filtru , ale je menší , která je zašroubovaná do chladiče oleje a zřejmě je tam špatné těsnění.

VR6 unik oleje

Napsal: 01.04.2009 22:54
od tommi
Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.

Re: VR6 unik oleje

Napsal: 07.04.2009 20:54
od machstrechy
tommi píše:Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.
ahoj prosím tě můžeš dát fotku kde je ten chladič oleje mám ten samej problém někde to kape ale jen když parkuju předkem z kopce dolů

Re: VR6 unik oleje

Napsal: 07.04.2009 22:27
od tommi
machstrechy píše:
tommi píše:Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.
ahoj prosím tě můžeš dát fotku kde je ten chladič oleje mám ten samej problém někde to kape ale jen když parkuju předkem z kopce dolů
Ahoj fotku budu muset nějakou udělat. Při výměně jsem měl ruce trochu víc zamaštěné od oleje tak jsem nic nenafotil. Dávám jsem obrázek z ETKY kde je chladič oleje . Když koukáš zespodu auta tak je napravo od olejového filtru a vypadá že jsou spojený .

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Napsal: 26.04.2009 19:13
od Marek77
Když už jsme u toho úniku oleje, taky přidám svou prekérní situaci:

Slintá mi olej okolo všech tří matic, které drží víko ventilů (motor AFN). Těsnicí kroužky jsem dal nové, jak vnitřní, tak i vnější, stále to slintá. Na první pohled to nevypadá nijak dramaticky, ale na ten druhý (důkladnější) pohled to celkem dramatické je - olej se vlivem proudění vzduchu při jízdě dostává za motor, kde stéká po hlavě a bloku až dolů na vanu. Prostě celá zadní část motoru je jako prase.
Já, který si zakládám na tom, že z motoru můžu svačit, jak je čistý, teď tuto situaci beznadějně řeším už asi půl roku. Zdá se, že olej se tlačí ven kolem závitů těch šteftů, protože když matici odmontuju a misku s vnějším těsnicím kroužkem taky sundám, pod gumou je sucho.

Co s tím? Nějaký nápad, prosím?

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Napsal: 05.05.2009 23:58
od Tommate
Marku mám to samé

........a už jsem hledal i na powerdiesel a dost se tam píše o "filtru odvětrávání bloku" nebo "výdechu klikovky" atp., prý do starších motorů dávali textilní a ten se ucpával a u těchto motorů je kvůli tomu i nějaký servisní pokyn "kontrola tlaku v bloku", do novějších modelů byl vyvinut nějaky plastovy filtr ktery se už neucpává, a u těchto modelů odpadá i ten servis měření tlaku, tento plastový je však plně kompatibilní i se starými motory, takže se řeší tento problém výměnou za ten plastový - bezúdržbový ........to ucpání totiž způsobuje přetlak v bloku který pak cestuje celým tím odvzdušňovacím systémem a přetlak je i v prostoru vačkové hřídele a to způsobuje ono protlačování, vzlínaní oleje kde jenom trochu může, dokonce jsem četl že se to může týkat i propouštění oleje turbem a různě ......... to je jen takový výcuc z diskuzí, článků co jsem tak různě našel a napsal jsem svými slovy co mi uvízlo v paměti

zrovna o vzlínání oleje přes šrouby krytu vačky tam byl popsán jednoduchý test, který dokazuje ten přetlak, který tam nemá co dělat - za chodu zahřátého motoru sundáme víčko na dolívání oleje a neměl by z otvoru jít žádný kouř, a když to víčko jen položíme na otvor tak nesmí poskakovat jako poklička na hrnci s vařící vodou :lol: (něco v tom smyslu)

moje otázka však je - má sag tdi takovýto filtr výdechu kliky? a jestli ano tak kde? (nefunguje mi etka a zatím jsem nenašel kdo by popsal umístění filtru)

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Napsal: 06.05.2009 07:47
od Marek77
Tommate píše:Marku mám to samé

........a už jsem hledal i na powerdiesel a dost se tam píše o "filtru odvětrávání bloku" nebo "výdechu klikovky" atp., prý do starších motorů dávali textilní a ten se ucpával a u těchto motorů je kvůli tomu i nějaký servisní pokyn "kontrola tlaku v bloku", do novějších modelů byl vyvinut nějaky plastovy filtr ktery se už neucpává, a u těchto modelů odpadá i ten servis měření tlaku, tento plastový je však plně kompatibilní i se starými motory, takže se řeší tento problém výměnou za ten plastový - bezúdržbový ........to ucpání totiž způsobuje přetlak v bloku který pak cestuje celým tím odvzdušňovacím systémem a přetlak je i v prostoru vačkové hřídele a to způsobuje ono protlačování, vzlínaní oleje kde jenom trochu může, dokonce jsem četl že se to může týkat i propouštění oleje turbem a různě ......... to je jen takový výcuc z diskuzí, článků co jsem tak různě našel a napsal jsem svými slovy co mi uvízlo v paměti

zrovna o vzlínání oleje přes šrouby krytu vačky tam byl popsán jednoduchý test, který dokazuje ten přetlak, který tam nemá co dělat - za chodu zahřátého motoru sundáme víčko na dolívání oleje a neměl by z otvoru jít žádný kouř, a když to víčko jen položíme na otvor tak nesmí poskakovat jako poklička na hrnci s vařící vodou :lol: (něco v tom smyslu)

moje otázka však je - má sag tdi takovýto filtr výdechu kliky? a jestli ano tak kde? (nefunguje mi etka a zatím jsem nenašel kdo by popsal umístění filtru)
O tomhle jsem nic neslyšel. V systému odvětrávání není a nemá být žádný filtr a nevím, proč by měl být. Jakou funkci by měl zastávat?

Jediné, co v některých systémech odvětrání je a v některých není, je odlučovač oleje. Jedná se o takovou plastovou baňku, která je vřazena v hadici mezi blokem a víkem ventilů. Podle mých informací tuto vymoženost měly motory 81kW a u motorů 66kW jen poslední modely. Má to zabránit pronikání oleje z bloku do sání - olej se v této nádobce jakoby zachytí a vrací zpět do bloku.

Jinak jestli si někdo myslí, že motor netlakuje (tedy že při otevření víčka pro plnění oleje z motoru nebude foukat), je to idealista a takového zastřelit - je to totiž absolutně nemožné. Vždy kolem pístních kroužků "něco málo" tlaku ze spalovacích prostor pronikne a jestli někdo tvrdí cokoli jiného, pak kecá. Samozřejmě pokud ten tlak v karteru je tak velký, že vyráží simeringy a způsobí průsak oleje kolem nejrůznějších těsnění, pak je to jistě špatně. Ale mírný přetlak v motoru je naprosto běžná věc.

Můj problém - průsak oleje kolem šroubů víka ventilů - jsem vyřešil na základě dobré rady kluků z dieselpoweru. Mezi kovovou misku a matici jsem dal podložku o síle 1,5 mm, která má díru o velikosti 11,5 mm (tedy klasická desítka plochá podložka, kterou jsem pilníkem malinko upravil). Dojde k smáčknutí gumového těsnění šroubů a správnému dosednutí na víko. Od té doby (najeto přes 2000 km) mám víko i šrouby naprosto suché (možno shlédnout na srazu).

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Napsal: 06.05.2009 10:06
od bodyvlk
Já mám 81 kW a odlučovač není, je to chyba nebo ne? Pokud ho někdo má, tak ho koupím i s tou hadicí.

Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje

Napsal: 06.05.2009 10:40
od Marek77
Chyba to asi není. Možná i u 81kW to bylo až od nějakého čísla a ne od začátku. Ale je to dobrá věc myslím.
Pokud bys to chtěl měnit, je třeba to vyměnit včetně obou hadic - nejde to jen vsadit do té původní (nesedí průměry).