startování
- lopi
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13.07.2008 13:33
- Bydliště: Veselé - Děčín
startování
Zdravím
Při startování teplého motoru to trvá jak kdyby padala nafta, studený chytne v pohodě. Má někdo s tímto zkušenost? 81kW TDI
Při startování teplého motoru to trvá jak kdyby padala nafta, studený chytne v pohodě. Má někdo s tímto zkušenost? 81kW TDI
- re5pekt
- Profík
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 28.07.2008 18:48
- Bydliště: Scotland/Spain
- Kontaktovat uživatele:
Re: startování
starter, davka paliva, baterka, vzduch v palivovem ustroji. Tady bych zacal:)
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: startování
Pokud před startem nemáš v hadici u čerpadla viditelné bublinky, vzduch to nebude. Pokud by tam bublinky byly, je to problém (nejpravděpodobněji se tam vzduch dostává špatně utěsněným potrubím na palivovém filtru (O-kroužek termoventilu nafty)).
Repase startéru (pouzdra, uhlíky) nikdy nezaškodí, ale málokdy pomůže (mně nepomohla ani na jednom autě). Ale pomoci může - pokud je startér unavený, roztáčí motorem pomaleji a ten hůře chytá.
Zvýšení startovací dávky paliva na maximum pomáhá bezpečně.
Pokud by však ani to nepomohlo, lze zapojit odpojovací relé teplotního čidla, které při startu odpojí čidlo teploty (pouze pro start), čímž motor dostane signál o nízké teplotě okolí, načež si přidá naftu a předvstřik a motor chytne na škrtnutí.
Vzal bych to v tomto pořadí a jistě se dílo podaří.
Repase startéru (pouzdra, uhlíky) nikdy nezaškodí, ale málokdy pomůže (mně nepomohla ani na jednom autě). Ale pomoci může - pokud je startér unavený, roztáčí motorem pomaleji a ten hůře chytá.
Zvýšení startovací dávky paliva na maximum pomáhá bezpečně.
Pokud by však ani to nepomohlo, lze zapojit odpojovací relé teplotního čidla, které při startu odpojí čidlo teploty (pouze pro start), čímž motor dostane signál o nízké teplotě okolí, načež si přidá naftu a předvstřik a motor chytne na škrtnutí.
Vzal bych to v tomto pořadí a jistě se dílo podaří.
- lopi
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13.07.2008 13:33
- Bydliště: Veselé - Děčín
Re: startování
jojo měnil jsem palivový filtr tak by to mohlo být ono, vyzkouším -díkes
- Shar
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 13.08.2008 13:22
- Bydliště: jižní Morava
Re: startování
Mám uplne stejny problem, za studena chyta hned, za tepla napr. i po 3-4 sekundach toceni starteru.
Dle slov mechanika jde o znamy problem (ze znackoveho Skoda servisu), jde o starter. Delaji to repasi, udajne za tepla potrebuje vice proudu, coz se mu asi vlivem zvyseneho odporu uvnitr nedostava. Jeho odpoved me moc nepresvedcila, ale pry to tak je.
Dle slov mechanika jde o znamy problem (ze znackoveho Skoda servisu), jde o starter. Delaji to repasi, udajne za tepla potrebuje vice proudu, coz se mu asi vlivem zvyseneho odporu uvnitr nedostava. Jeho odpoved me moc nepresvedcila, ale pry to tak je.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: startování
U startéru je jiný problém. Za studena startér točí motorem ještě hůře než zatepla, to je logická věc (pasívní odpory ztuhlého motoru a hustší olej), jenže startu pomůže více nafty a jiný předvstřik, což jednotka nastaví právě proto, že motor je studený (něco jako sytič u starých auťáků s karburátorem). Zatepla ovšem jednotka nepřidává ani palivo ani předvstřik a tudíž pro spolehlivé spuštění je nutno motorem točit jako o závod. Proto je třeba mít startér v dobré kondici. A nejen startér, ale rovněž akumulátor!!!
Zkus si jen tak pro porovnání před nastartováním teplého motoru odpojit čidlo teploty motoru. Uvidíš, jakým fofrem motor naskočí.
Pokud ovšem repase startéru nepomůže, je třeba pomoci si jinak. Jedním takovým osvědčeným způsobem je přidání paliva do teplého startu. Jde totiž o to, že pokud motor a zejména čerpadlo má už něco odjeto, semtam se objeví netěsnost, která nedovolí vší naftě se dostat do válců a spolehlivě motor nastartovat. Když se ale nafta do startu přidá, je jí pro spuštění již dostatek a motor chytá v pohodě.
Po připojení na VAG je třeba našíst řídicí jednotku motoru "01" a zadat Login 12233.
Pak se v přizpůsobení změní kanál 005 na maximální hodnotu (jeko defaultní hodnota je nastaveno 32764 a je třeba nastavit maximum, co jde, což je něco přes 32000).
Tím je to hotovo a pozoruj změnu.
Zkus si jen tak pro porovnání před nastartováním teplého motoru odpojit čidlo teploty motoru. Uvidíš, jakým fofrem motor naskočí.
Pokud ovšem repase startéru nepomůže, je třeba pomoci si jinak. Jedním takovým osvědčeným způsobem je přidání paliva do teplého startu. Jde totiž o to, že pokud motor a zejména čerpadlo má už něco odjeto, semtam se objeví netěsnost, která nedovolí vší naftě se dostat do válců a spolehlivě motor nastartovat. Když se ale nafta do startu přidá, je jí pro spuštění již dostatek a motor chytá v pohodě.
Po připojení na VAG je třeba našíst řídicí jednotku motoru "01" a zadat Login 12233.
Pak se v přizpůsobení změní kanál 005 na maximální hodnotu (jeko defaultní hodnota je nastaveno 32764 a je třeba nastavit maximum, co jde, což je něco přes 32000).
Tím je to hotovo a pozoruj změnu.
- Shar
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 13.08.2008 13:22
- Bydliště: jižní Morava
Re: startování
Dik za radu,
zkusim to nejdriv s tim cidlem teploty. Pak bude hned jasno.
zkusim to nejdriv s tim cidlem teploty. Pak bude hned jasno.
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: startování
mi startér odchází a je to cítit jak u teplého, tak i studeného motoru. Navíc je to nepravidelné, někdy chytne na šup studený, někdy teplý.........
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: startování
To LOPI
Vítej. Zkus kouknout sem http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=28472. Na tomhle fóru je "vyhledávač závad", kde lze najít rady a řešení určitých problémů. Je tady http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441. Je to užitečná věc, za kterou vděčíme SHEMIKovi, KAZBIČovi a dalším.
To OSTATNÍ
Chlapi, šéf bude zuřit
Vítej. Zkus kouknout sem http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=28472. Na tomhle fóru je "vyhledávač závad", kde lze najít rady a řešení určitých problémů. Je tady http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441. Je to užitečná věc, za kterou vděčíme SHEMIKovi, KAZBIČovi a dalším.
To OSTATNÍ
Chlapi, šéf bude zuřit
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- standokan
- Moderátor
- Příspěvky: 3077
- Registrován: 17.04.2008 11:59
- Bydliště: Uplnej sever