NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od pistahufnagl »

Taky bych si chtěl hodně věcí udělat sám, i když žádnej šikula asi nejsem, ale chybí garáž a dílna. to je pak těžký - rozmontovat auto na ulici. Takže s většinou věcí musím do servisu. Ale už jsem taky něco zvládl sám - o mých úspěšně i neúspěšně provedených operacích ale v jiných tématech. :-) 8O 8O 8O
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
Petr FG
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 24.01.2009 20:14
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od Petr FG »

Marek77 píše:Úplně přesně to s těmi našimi oleji je takto: (tato pravidla platí pro všechny naftou krmené motory VW)


Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00
Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00


- pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), smíte tyto oleje různých specifikací v motoru mísit bez omezení. Prakticky uvedu příklad - máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!).

-pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).

- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!

- pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně - pár motorů zničených nevhodně použitým olejem jsem v rukách měl (a není to příjemný pohled do jejich útrob, to mi věřte).

-pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smíme jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.

Ahoj, tyto články jsou velice zajímavé, zajímalo by mne kdy se používaly Motory s filtrem pevných částic DPF. Já mám motor 1,9 TDI PD 96 kW ASZ rv. 2005
FORD GALAXY 1,9 TDI PD 96 kW 2005 ŠEDIVÁK
Obrázek

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od Marek77 »

abeljozef píše:Nic v zlom ale ked viem ako na to tak si to rozhodne radcej spravim sam. A o tom ako na to je toto forum. :wink:
Přesně tak. Navíc jsem se řadu let živil jako automechanik - diagnostik ve značkovém servisu, takže já vím, jak na to.


Honza42 píše:Tak to se ti to tedy musí sr/át neuvěřitelně.
Rozhodně si nemyslím, že se mi auto sere, jak mi tu podsouváš. Vzhledem k tomu, že můj vůz (narozdíl od Tvého) jede již jedenáctou sezonu a najeto má dle tachometru čtvrt milionu, je údržba vyloženě brnkačka (jiný vůz už by se zlomil vejpůl).
Ale jen pro představu: Za výměnu předních kotoučů a destiček bych v servisu úhrnem zaplatil skoro 10.000 Kč (dvakrát 2800 Kč za kotouče + 2350 Kč za destičky + 2,5 hodiny práce po 800 Kč/hod.) a mne to stálo 2200 Kč (kotouče po osmi stech, destičky šest set + dvě hodinky vlastní práce v garáži GRATIS) - je to dost podstatný rozdíl.
Rozvody mě přišly na necelých 1600 Kč (+ čtyři hodinky práce před garáží - v klídku s jednou rukou v řiti), zatímco v servisu bych dal minimálně čtyřikrát tolik (jen za materiál chtějí skoro šestku).
Dvojí výměna oleje a filtrů do roka (čili celkem již pětkrát) - když na každé výměně ušetřím dva tisíce, další "desítka" je doma. A ty dva tisíce za každou takovou výměnu ušetřím zcela určitě - servis si účtuje minimálně 350 - 400 Kč za litr oleje, zatímco já koupím litr stejně kvalitního oleje za 84 Kč. Filtry (olej + vzduch) stojí v servisu přes tisíc korun, zatímco já je koupím úhrnem za necelá čtyři sta. A hodina práce + poplatek za likvidaci oleje a filtrů a blablabla - a dva tisíce hravě ušetřím :wink:.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 07.03.2009 20:32, celkem upraveno 8 x.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od Marek77 »

Petr FG píše:Ahoj, tyto články jsou velice zajímavé, zajímalo by mne kdy se používaly Motory s filtrem pevných částic DPF. Já mám motor 1,9 TDI PD 96 kW ASZ rv. 2005

Mám dojem, že filtry DPF se osazují pouze na motory 2,0TDi o výkonu 103kW (a dokonce ne na všechny). Tento motor tu má například abeljozef, tak možná on DPF má (čo povieš, Jožko?).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 12.04.2009 22:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od abeljozef »

Nemam a ani ho nechcem. :lol:

Pre upresnenie do sharana sa montuje 2.0 TDI 103 KW ale 8 ventil OHC.
Oproti 16 ventilu DOHC zmamemu napr z octavie II (ktora ma krutak 320 Nm od 1900 - 2500 rpm) tento motor ma 310 Nm od 1900 - 2500 rpm.

Filter pevnich castic s na slovenskom webe Seat ani neponuka lebo by si ho nikto nekupil.
VW ho ponuka. Mas na vyber 2.0 TDI s DPF alebo bez.

Auto s DPF je vsak o 500 € (15000 skk) drahsie.

Co za tie peniaze dostanes ?

Trocha vacsiu spotrebu ako bez neho (asi o 0,2l).
Zariadenie na vyfuku ktore vyzaduje urcitu drobnu udrzbu a ked to auto bude starsie a prestane fungovat sa budu na tebe STK ckari a podobny vyburovat tak ako sa dnes vyburuju na majiteloch aut z vydychnutymi katalizatormi. To auto aj z nefunkcnym katalizatorom ma mesie emisie ako nejaky karburatorovy crep ale ked ho tam mas tak musi fungovat. Inac povadane musis kupit novy na auto ktore ma hodnou 50 - 70 tisic.

V nemecku sa to oplati lebo na to auto dostanes nejake ekologicke ulavy. Ale u nas skapal pes.
Preto sa tu autam z DPF moc nedari. :wink:

Ale na toto by bolo dobre zalozit novu temu lebo sem to moc nepatri.

Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od Tommate »

Marek77 píše:Pokud někdo má potřebu olej mezi výměnami dolévat, je vhodné koupit 5-litrové balení, litr má na doplňování. Ovšem například já dolévání oleje neřeším, kupuji 4-litrovku, chlejstnu to tam a po 15.000 km vysypu cca 3 litry a něco (+ obsah filtru). Čili u mého motoru je spotřeba oleje cca 0,5 l / 15.000 km.
musím dolévat trochu víc, ten litr mi nestačí :cry: , zrovna jsem to spočítal, žere mi to 0,4 - 0,5l/tkm, zřejmě je na vině turbo, takže na 15tkm potřebuji zhruba dva 5-litrové balení oleje 8O, počítám vyměněný i dolitý, když budu počítat jen cenu za dolívaný olej, dejme tomu 6l, tak to vychází asi něco přes 3 halíře na kilásek, no celkem sranda, štve mne jen, že to musím trochu víc hlídat :?

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od Marek77 »

Osobně si nemyslím, že tolik oleje se ztratí ložiskem turba. Pokud by to totiž tak bylo, musel bys mí za ty roky "plný" IC oleje, protože zdaleka ne všechen olej proniknuvší do sání turbem se spálí v motoru (zpravidla se v IC usadí).

Můj dojem je ten, že pokud skutečně viditelně olej neuniká kolem některého těsnění, spíš máš poškozená těsnění dříků ventilů, takové ty malé simeringy. Ale kdyby turbo "žralo" tolik oleje, už by nejspíš dávno umřelo.

Já jsem měl krátce po koupi problém s únikem oleje kolem trubky odvětrání motoru (nad olejovým filtrem byla prasklá příruba, co drží trubku na bloku). Nešlo to opravit jinak než výměnou trubky (pouze originál). Tam se mi ztrácelo relativně dost, i když zdaleka ne tolik, co se ztrácí Tobě. Po výměně trubky a těsnění víka ventilů olej prostě neřeším. Samozřejmě když čumím do motorového prostoru, měrku instinktivně vytáhnu - to dělá asi každý motorista, to je takový naučený pohyb - ale není to nutné, protože je tam olej vždycky v tom množství, jak má být.
Jinak obecně je fakt, že motory VW olej neberou a pokud ano, může to být jedině proto, že se někam ztrácí.

Ale ať tak či tak - pořád si myslím, že ta Tvá spotřeba oleje nění nijak tragická (i když mě, známého puntíčkáře, by to rozčilovalo).

Uživatelský avatar
stw
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 23.04.2009 13:10
Bydliště: SR

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od stw »

Marek77 píše:
ajman píše:Mam QG1, olej 507.00. Ak vymenim olej skor ako ma posle na vymenu RJ, udaje sa daju tiez vyresetovat a idem od znova 30000km/2roky?

RESETovat údaje počitadla můžeš kdykoli - znamená to, že pokud z nějakého důvodu vyměníš LongLife olej dříve a v součinnosti s tím vyresetuješ přístroje, počítá to od začátku.

Jenom poznámka - 30.000 km je maximální teoretická hodnota a v praxi jí nedosáhneš - přístroje si řeknou o výměnu oleje zpravidla dříve.

zdravím všetkých,práve prechádzam týmto prob. s olejom... a moja otázka- akým spôsobom urobiť ten reset? vag??

dík
Stevwe TDI PD

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od abeljozef »

Ahoj stw, vitaj na fore a bud tu ako doma :D :wink: .

Tvoj problem sa riesi tu: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=33937" onclick="window.open(this.href);return false;

Ked budes nieco hladat pouzi sherlocka, vdka nemu rychlo najdes to co hladas: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441" onclick="window.open(this.href);return false;

Kedze si v tejto sekcii novy rad by som upriamil tvoju poornost aj na pravidla fora aby si vedel ako to tu v nasej SAG rodine funguje. http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=25546" onclick="window.open(this.href);return false;

Hodne zdaru a nech ti forum sluzi.

Uživatelský avatar
stw
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 23.04.2009 13:10
Bydliště: SR

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od stw »

Thx
Stevwe TDI PD

Trialista
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 18.04.2009 13:14
Bydliště: Turnov

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od Trialista »

Takže chlapi,mam Sharana r.v.2003 1,9TDi 85Kw.Co tam mám dát za olej,jak do motoru tak do převodovky.Všechny články sem přečetl a sem s toho vedle a nevim co tam nalejt.
Předem dík

Uživatelský avatar
stw
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 23.04.2009 13:10
Bydliště: SR

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od stw »

Toto by som aj ja rád vedel čo tam naliať...no neviem či ti niekto poradí značku... a normu budeš mať napísanú v knižke a pri motore myslím. Ja mám 506.01 a z toho čo som pozeral tak mu asi doprajem SHELL Helix Ultra 5W30.
Na tejto adrese zadaj iba predpisané schválenie a vyberaj :lol:


http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej
http://olejposta.sk/?adwords
Stevwe TDI PD

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od Marek77 »

stw píše:Toto by som aj ja rád vedel čo tam naliať...no neviem či ti niekto poradí značku... a normu budeš mať napísanú v knižke a pri motore myslím. Ja mám 506.01 .............
Jestli máš olej VW 506.01, musíš při výměně použít buď stejnou specifikaci VW 506.01 nebo novější VW 507.00, která se používá jako alternativní náhrada. Jedná se o LongLife systém, takže RESET se provádí VAGem a nastavuje se tzv. proměnný servisní interval (podle způsobu užívání si auto samo řekne o výměnu oleje, až to bude potřeba).

Peters
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 223
Registrován: 12.05.2009 23:58

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od Peters »

Poradi nekdo, co se stane, pokud by prisel do PD motoru s kodovanim QG1/QG2 olej typu 505.00?

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů

Příspěvek od Marek77 »

Peters píše:Poradi nekdo, co se stane, pokud by prisel do PD motoru s kodovanim QG1/QG2 olej typu 505.00?
Zničíš motor!!! Do motorů PD se olej VW 505.00 použít nesmí.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“