NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
-
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 18.07.2012 21:43
- Bydliště: České Budějovice
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Takže ten olej co jsem vložil tu fotku výše je určen pro moje vozidlo s DPFkem? Jsem z toho volaký zmetěný )))))
Vw Sharan 2,0TDI Freestyle BRT 12/2006 s DPF fitrem
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Oleje dle specifikace VW 507.00 jsou univerzálně použitelnými oleji pro veškeré naftové motory VW - a to jak pro pevný, tak pro proměnný (LongLife) interval výměny, pro motory s rotačním čerpadlem, motory PD, PPD a samozřejmě CR, a to i včetně motorů s DPF. Takže je to prostě olej, který můžeš nalít do každého koncernového dehťáku. To samé platí o specifikaci VW 504.00 a benzinové motory VW.
Tedy máš-li olej, který plní specifikace VW 504.00 / 507.00, je to olej pro prakticky jakýkoliv motor VW (když to přeženu - od Favorita po Karoq) a nemusíš nic jiného řešit. Specifikace VW 507.00 nahrazuje veškeré předchozí starší specifikace olejů VW pro naftové motory (tedy VW 505.00, 505.01, 506.00 a 506.01), specifikace VW 504.00 nahrazuje veškeré starší specifikace olejů VW pro benzinové motory (tedy VW 500.00, 501.01, 502.00, 503.00 a 503.01).
Ta poznámka, co byla zmíněna kolegou poté, je ovšem rovněž pravdivá. Pokud používáš motor PD s DPF méně a tudíž olej měníš v intervalu kratším než 15.000 km (což je evidentně Tvůj případ), nemusíš nutně používat oleje VW 507.00 (neb jsou poměrně drahé a ne vždy zcela vhodné), ale můžeš použít olej dle specifikace VW 505.01, který ovšem současně musí splňovat i ACEA C3. Jedná se vlastně o olej do motorů PD pro kratší intervaly výměny, který je vhodný pro motory s DPF. Tyto oleje jsou k mání i v jiných viskozitních třídách, takže je snad větší výběr.
Můj šéf má Passata B6 s motorem 2,0 16V TDi PD / 103kW s DPF. Jezdí poměrně málo, cca 8-10 tisíc km ročně. Celé roky mu v servisu dávali olej VW 507.00, což je správně. Jednalo se o olej SAE 5W/30. Celý čas si stěžoval na poměrně velkou spotřebu oleje, zejména v dálničním provozu. Co vím, doléval litr za 2,5 až 3 tisíce km. Zkusil jsem mu proto loni dát olej VW 505.01 / ACEA C3, který je SAE 5W/40. A světe, div se, spotřeba oleje se rázem snížila na litr za cca 6 tisíc km, tedy dvojnásobek kilometrů.
Tedy máš-li olej, který plní specifikace VW 504.00 / 507.00, je to olej pro prakticky jakýkoliv motor VW (když to přeženu - od Favorita po Karoq) a nemusíš nic jiného řešit. Specifikace VW 507.00 nahrazuje veškeré předchozí starší specifikace olejů VW pro naftové motory (tedy VW 505.00, 505.01, 506.00 a 506.01), specifikace VW 504.00 nahrazuje veškeré starší specifikace olejů VW pro benzinové motory (tedy VW 500.00, 501.01, 502.00, 503.00 a 503.01).
Ta poznámka, co byla zmíněna kolegou poté, je ovšem rovněž pravdivá. Pokud používáš motor PD s DPF méně a tudíž olej měníš v intervalu kratším než 15.000 km (což je evidentně Tvůj případ), nemusíš nutně používat oleje VW 507.00 (neb jsou poměrně drahé a ne vždy zcela vhodné), ale můžeš použít olej dle specifikace VW 505.01, který ovšem současně musí splňovat i ACEA C3. Jedná se vlastně o olej do motorů PD pro kratší intervaly výměny, který je vhodný pro motory s DPF. Tyto oleje jsou k mání i v jiných viskozitních třídách, takže je snad větší výběr.
Můj šéf má Passata B6 s motorem 2,0 16V TDi PD / 103kW s DPF. Jezdí poměrně málo, cca 8-10 tisíc km ročně. Celé roky mu v servisu dávali olej VW 507.00, což je správně. Jednalo se o olej SAE 5W/30. Celý čas si stěžoval na poměrně velkou spotřebu oleje, zejména v dálničním provozu. Co vím, doléval litr za 2,5 až 3 tisíce km. Zkusil jsem mu proto loni dát olej VW 505.01 / ACEA C3, který je SAE 5W/40. A světe, div se, spotřeba oleje se rázem snížila na litr za cca 6 tisíc km, tedy dvojnásobek kilometrů.
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
pěkně vysvětleno
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
-
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 18.07.2012 21:43
- Bydliště: České Budějovice
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Super,přesně takhle jsem to chtěl vysvětlit.A teď už tomu rozumím na 100%.Děkuju moc
Vw Sharan 2,0TDI Freestyle BRT 12/2006 s DPF fitrem
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Služebník.....
Konkrétně v tomto příspěvku jsem se už před lety dost angažoval. Kdybys měl zájem (a asi dvě hodiny volného času ), přečti si tento příspěvek od první strany. Najdeš opravdu vše, co potřebuješ, možná se dokonce dozvíš i něco navíc.
Konkrétně v tomto příspěvku jsem se už před lety dost angažoval. Kdybys měl zájem (a asi dvě hodiny volného času ), přečti si tento příspěvek od první strany. Najdeš opravdu vše, co potřebuješ, možná se dokonce dozvíš i něco navíc.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 16
- Registrován: 29.01.2013 14:22
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Ad "jizdní podmínky": Mechanik mě zrazuje od doporučeného 5W30, že prý mám přejít na vyšší letní číslo - alespoň 40. To se ale ve specifikaci VW507 snad nedělá...BigBang píše:Protože, byť to VW nikdy nikam nenapíše, lze bez újmy použít na pevnej interval... ACEA C3 právě zaručuje kompatibilitu s DPF sníženým obsahem popelu, fosforu a síry. Jde o to, že s VW 507.00 ti nabídne jen a pouze jednu, vlastně dvě, viskozitní specifikaci (SAE 5w30 resp. 0w30), která ne vždy může vyhovovat jízdním podmínkám
Sharan 2003 TDI PD, 85kw, AUY, Business Cruise
-
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 18.07.2012 21:43
- Bydliště: České Budějovice
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
To Luboš: Mohl by jsi být prosím konkrétnější proč použít do auta s Dpf olej s viskozitním číslem 40? Myslíš že na to má vliv i jízdní styl?Děkuju za vysvětlení
Vw Sharan 2,0TDI Freestyle BRT 12/2006 s DPF fitrem
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Já myslím, že to moc prožíváte. Už dávno není tak úplně pravda, že čím vyšší "letní" číslo, tím lepší olej. Mnohdy je to naopak. Například Ford dnes do svých motorů běžně používá oleje SAE 5W/20. A nutno dodat, že motory Ford (spolu s Renaultem) v současné době patří ke světové špičce.
Já si osobně myslím, že ať použijete 5W/40 nebo 5W/30, vašim motorům to bude úplně jedno.
Já si osobně myslím, že ať použijete 5W/40 nebo 5W/30, vašim motorům to bude úplně jedno.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
hlavně dodržet specifikaci pro DPF = nízkopopelavý
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Proto ACEA C3
Na letním potažmo zimním čísle závisí druh provozu. Když budu jezdit plnej nebo s vlekem, tzn. motor bude dostávat docela kouř, rozhodně je lepší jezdit nějakou 40. Pokud ráno nastartuju, ujedu s poloprázdným autem 50 km, tam to chcípnu a večer zpátky, tak tam už klidně 30 můžu jezdit. Měnit olej při krátkých jízdách po 10 tis. km. Vyčerpává se totiž alkalická rezerva v oleji, která neutralizuje kyselé produkty hoření.
Marku, veleslavný ekooleje, co používá F(j)ord, jsou dobrý akorát na snižování spotřeby paliva. Stačí s takovým olejem dát párkrát Chorvatsko ve čtyřech a motor můžeš zahodit. Tyto oleje se sníženou dynamickou viskozitou jsou určený pro nízký zatížení.
Na letním potažmo zimním čísle závisí druh provozu. Když budu jezdit plnej nebo s vlekem, tzn. motor bude dostávat docela kouř, rozhodně je lepší jezdit nějakou 40. Pokud ráno nastartuju, ujedu s poloprázdným autem 50 km, tam to chcípnu a večer zpátky, tak tam už klidně 30 můžu jezdit. Měnit olej při krátkých jízdách po 10 tis. km. Vyčerpává se totiž alkalická rezerva v oleji, která neutralizuje kyselé produkty hoření.
Marku, veleslavný ekooleje, co používá F(j)ord, jsou dobrý akorát na snižování spotřeby paliva. Stačí s takovým olejem dát párkrát Chorvatsko ve čtyřech a motor můžeš zahodit. Tyto oleje se sníženou dynamickou viskozitou jsou určený pro nízký zatížení.
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Tak já jsem taky zastáncem takové té všemi zažité a obligátní čtyřicítky. Ale v některých případech není jiná možnost. Třeba právě ten Ford.
Ještě, že nemám Forda.....
Ještě, že nemám Forda.....
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Když už jsme tady u těch olejů tak mám také dotaz, Můžu dát do motoru olej PD, mám tady jeden kanystr s tímto olejem, tak že bych ho využil. Motor AFN 1,9 81Kw
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Samozřejmě ho tam dát můžeš. Má lepší aditivaci co se týče zatížení tlakem, ale zase na 99% bude mít ACEA C3, což znamená TBN kolem 7. Neboli použít ano, ale pokud jezdíš častěji krátké trasy, měnil bych po 10 tis. km Ale to je doporučení vhodné i pro „neDPF“ oleje v takovém režimu jízdy
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Dík, olej stejně měním do 10000 km ten olej tam tedy asi dám nadvakrát, čili tenhle Pd-čkový a normální 5W/40 půl na půl
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
To tam 100x radši jednou nalij ten PDčkovej a podruhý ten druhej. Ten olej motoru rozhodně nic neudělá Míchat oleje abys vytvořil novou náplň není dobrý. Teoreticky by mísitelný být měly, ale nikdy nevíš, jak jsou ty oleje namíchný z fabriky, jaký mají použitý zákl. oleje a aditivace a smícháním olejů takhle 1:1 by z toho mohlo udělat akorát bordel a nemusel by ten olej pracovat ve včech směrech tak jak má
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club