Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 29.05.2009 13:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.05.2009

Příspěvky:

223

Marek77 píše:
Peters píše:
Poradi nekdo, co se stane, pokud by prisel do PD motoru s kodovanim QG1/QG2 olej typu 505.00?

Zničíš motor!!! Do motorů PD se olej VW 505.00 použít nesmí.


Tak nevim, asi bych to az tak radikalne nevidel. Trochu to Marku prezenu, ale to je skoro, jakoby jsi tvrdil, ze 505.00 obsahuje pisek a kdyz ho tam dam, tak ten motor znicim. Znam spoustu servisu, kdy si tim az tak moc hlavu nelamou a daji tam tento olej. Proste tam daji 5W40, dalsi specifikaci neresi.
Mozna bych rekl, ze kdyby tak na jednu napln (15.000 km) nekdo jezdil, tak muze platit jen to, ze motor nedostal to nejlepsi, ale k nejake katastroficke destrukci nedojde.
Viskozitne jsou na tom 505.00 a 505.01 stejne (dle specifikace), tak tedy proc? Ze se budou nedostatecne mazat vstrikovace? Cim to ten xxx.01 oproti xxx.00 tedy dela?

_________________
Sharan 1,9 TDI PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 31.05.2009 12:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Já to naopak vidím dost radikálně.
Pokud chceš riskovat, jezdi si na co chceš. Já cituji výrobce motoru a rovněž zkušenosti mnoha servismanů, kteří řeší sedřené vačky a zakousnuté pístky sdružených vstřikovačů. I mně prošlo rukama několik PD motorů poškozených neschválenými oleji (přestože byly velmi kvalitní, nesplňovaly požadavky pro motory PD).

Motory PD pracují s neuvěřitelnými tlaky vstřikování (vyššími než 2000 Bar), kde dochází k obrovským teplotám při stlačování nafty, nadměrnému otěru a jiným vlivům, které "rotačky" neznají. Proto je nezbytně nutné používat speciální oleje se specifikací Pumpe-Duse. Oleje pro motory PD mají speciální přísady, které motory PD nezbytně potřebují a když je nemají, prostě za nějaký čas přestanou pracovat. O viskozitě se vůbec nebudeme bavit, ta je důležitá až na posledním místě a vůbec na ní nezáleží. Je třeba především mít na paměti, že motory PD jsou motory speciálními, proto potřebují speciální oleje se specifickým složením.

Asi motorům nerozumíš, nevíš co se v nich děje a na jakém principu pracují, protože jinak bys o tak samozřejmé věci vůbec nediskutoval.

Když do hypoidního soukolí rozvodovky naleješ olej určený pro nehypoidní soukolí, taky se to bude točit a pojede to. Ale chvilku - pak dojde ke kolapsu a zadření soukolí a jdeš pěšky. Totéž se dříve nebo později stane s motorem PD, když do něho budeš používat neschválené oleje, které nesplňují jeho specifikace.

Věř mi, dělám do motorů dvacet let a tohle vím opravdu bezpečně. Ale jestli si myslíš, že třicet korun na litru oleje je pro Tebe natolik zajímavá úspora, že chceš riskovat téměř jisté poškození motoru, lej si do motoru olej třebas fritovací.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 31.05.2009 20:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.05.2009

Příspěvky:

223

Diky za vysvetleni, ja se presne doporuceni vyrobce drzim a drzet budu.
Jen nektere servisy to neresi, jak jsem zminil prvne. Jinak receno, HDI to zkousne, ale PD ne, coz jim asi nikdo takto kvalifikovane nevysvetlil... :-)

_________________
Sharan 1,9 TDI PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 31.05.2009 22:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.05.2008

Příspěvky:

534

Specifikacia oleja sa musi dodrzat. Je to urcite zaklad vsetkeho. Ine to je o rozhodnuti sa od akeho vyrobcu ten olej zobrat. Ci platit za znacku, alebo zobrat nieco lacnejsie (aj ked je to ta sama kvalita).

_________________
Passat 2.5 TDi AFB,Octavia 1.9 TDi AGR,Audi 100 2.3 NF,Fabia 1.4 TDi BNV


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 02.06.2009 10:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.04.2008

Příspěvky:

11

Bydliště:

SLOVENSKO

ahojte
tiež som chvilu v tejto problematike hladal tu spravnu cestu, a verte nasiel som ju. Uz par rokov vlastnim vylucne vw, teraz momentalne sharan 1,9 TDI 2006 ASZ a poviem vám ked sa drží človek toho čo vam predpisuje výrobca a nie tým co vam povie sem tam nejaky kutil zaolejovany po lakte a hladajuci zazrak v najlacnejsom oleji bez oznacenia, tak motor sa vám odvdačí bezproblémovým chodoma krasnym šmiatkajúcim zvukom ako je to v mojom prípade, ozaj doporucujem pouzit to co je predpísané, hlavne normu VW ta je pre tie nase motory SVATE PISMO

_________________
VW TELOM I DUSOU

_________________
SHARMAN 1,9TDI PD 96kW 2006


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 02.06.2009 12:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Především právě motory Pumpe-Düse jsou na kvalitu olejů nesmírně náročné a její dodržování je nezbytně nutné. Skutečně jsem už několikrát viděl oddělaný motor právě proto, že majitel potažmo mechanik o specifikacích VW neměli ani páru a když mu "starej dýzl" jel na tohle, tak ten "novej dýzl" na to přece musí jet taky - vždyť přece "dýzl jako dýzl", ne?


NE !!!

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 02.06.2009 12:14 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

Pravda pravda, motor PD chce olej PD. Nicméně existuje jedna skutečně drobná výjimka, popsaná i v návodu a sice, že lze ve výjimečném případě doplnit max. 0,5 litru oleje dle specifikace VW 505 00. Já tedy vozím litrovku toho správného ssebou, protože na benzínkách jsou oleje do PD spíše vzácností, ale jeden nikdy neví. Ale to už je opravdu v nouzi, pak bych to viděl na výměnu náplně (tedy pokud není týden stará a nemá najeto 100km, i když ....)

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 02.06.2009 12:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

michall píše:
....... pak bych to viděl na výměnu náplně (tedy pokud není týden stará a nemá najeto 100km ....)

Kdybys měl na oleji najeto 100 km a byl týden starý, patrně nebudeš potřebovat jej doplňovat :wink:.

Jinak máš samozřejmě pravdu v tom, že je to ve výjimečných případech povoleno (výjimečným případem se míní okamžik, kdy olej je pod značkou MIN a na nejbližší pumpě nemají právě ten, který potřebuju), nicméně sám bych to (vzhledem k mým zkušenostem) nepokoušel ani náhodou.
Pokud někdo o svém autě něco ví, což tady jsou téměř všichni, určitě ví, že do svého motoru semtam musí nějakou tu kapku cmrndnout, proto nechť má v kufru litrovku oleje správné specifikace a nemá problém. Čili, michalle, děláš to správně :-D a nejlépe jak můžeš.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 02.06.2009 12:24, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 02.06.2009 12:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.10.2008

Příspěvky:

2659

Bydliště:

Praga

Ja jsem tam ted cmrndnul 0,6l a jsem zvedav, jak dlouho ho to bude bastit. Samozrejme 507.00 :)
Prijde mi, ze to basti nejak vic nez by melo, ale az ted jsem si zapsal interval a budu si to hlidat.

_________________
VW Sharan II AUY-ex; BMW X5 E53-ex; VW Multivan T5; Sachs SpeedJet 50; Yamaha YFZ450 ; www.datova-likvidace.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 02.06.2009 12:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

U motorů PD je mírně zvýšená spotřeba oleje ve srovnání s motory TDi známá. Je to dáno především skutečností, že motory PD používají většinou oleje LongLife s nízkou viskozitou, oleje specifikace VW 506 a VW 507 tečou jak voda, čili schopnost utěsnit spalovací prostor proti průniku oleje je mnohem náročnější. Kdybys používal oleje pro pevný interval výměny, kde je viskozita většinou SAE 5W/40, spotřeba oleje by tak velká nebyla. Ovšem pokud Ti LongLife vyhovuje, je to samozřejmě priorita číslo jedna.
My, kteří s TDi-čkem jezdíme na 10W/40 nebo 15W/40 tento problém neřešíme (já mezi patnáctitisícovými intervaly výměny olej pouze semtam kontroluju, doplňovat mi netřeba).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 03.06.2009 08:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.10.2008

Příspěvky:

2659

Bydliště:

Praga

Zatim neresim, jestli mi longlife vyhovuje nebo ne. Jelikoz jsem po predchozim majiteli jeste olej nemenil, auto se serviskou lehce po vymene, tak v podstate nemam jinou moznost, nez dolivat 507.00. :)
Ale mam takove nutkani, ze bych tam stejne pri vymene mohl dat 507.00.

_________________
VW Sharan II AUY-ex; BMW X5 E53-ex; VW Multivan T5; Sachs SpeedJet 50; Yamaha YFZ450 ; www.datova-likvidace.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 17.09.2009 23:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2008

Příspěvky:

130

Bydliště:

Bratislava, SK

ahojte "namazani" odbornici :-) trosku som studoval forum, ale uz asi vzhladom na cas a malo spanku mi to ide pomaly do hlavy, tak sa radsej opytam, a snad vam nebude vadit mi poradit...

mam 1,9 TDI, automat, na stitku som nasiel QG2 a normu VW 506 01. QG2 znamena (ako som cital) pevny interval so snimacom

aky olej mozem/mam pouzit? momentalne mam Castrol Longlife III VW 507 00,SAE 5W-30. Vzhladom na vek a pocet km na aute by som chcel ist na 15000km interval a snad lacneji olej ako longlife (nech to aj financne vychadza)

co som vsak hladal na nete, tak normu VW 506 01 ma napr Shell Helix Ultra ale s SAE 0W-30 - je to jedno ci SAE 0W-30, alebo 5W-30? a este k tomu je drahsi ako moj terajsi Castrol.

ked mam QG2 - znamena to ze mam TOG cidlo? a ked ho VAGom nastavim na GQ1 bude TOG cidlo kontrolovat kvalitu oleja?

aj ked je tu druha diskusia o tom kto aky olej pouziva, poradite mi DOBRY olej za DOBRU cenu a KDE? najlepsie zo SK, okolie Bratislavy. ja som nasiel zatial http://olejposta.sk/ - zdaju sa mi fajn ceny - v obchode som spominany Castrol kupil na 24EUR, tu ho maju za 13EUR

vdaka

_________________
Alhambra II, 1.9TDi 85kW TipTronic (AUY)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 17.09.2009 23:49 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

1. Ak jazdis po meste tak na QG1 sa vykasli. Oplati sa ti to len v tedy ak by si robil len dlhe trasy.
2. na QG2 mozes pouzit bud 505.01 alebo 506.01 alebo 507.00
3. Ano aj pri QG2 mas cidlo teploty a hladiny oleja. Nemaju ho len QG0. Ak mas 6 rucuckove budiky tak by ti bez neho nefungoval teplomer oleja.
4. Podla mna je jedno znacka oleja skor je dolezita aby bola splnena spravna norma.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 08:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

abeljozef píše:
Podla mna je jedno znacka oleja skor je dolezita aby bola splnena spravna norma.

Ano, i já se kloním k názoru, že značka oleje není podstatná. Nejdůležitější je vždy dodržet specifikaci pro daný motor.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 08:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1946

Bydliště:

Rakovnicko

Tak já mám na olej stejný názor jako ITECH. Jen tvrdím, že pokud auto požaduje určitou specifikaci oleje a já tam dám vyšší třídu, nic nezkazím. Ty vyšší třídy pokryjí široké spektrum specifikací nižších tříd.

Co se týče doporučení výrobce o intervalech výměny, řekl bych, že oni mají dobře propočítané a vyzkoušené jaké intervaly používat. Takže pokud povoluje při dodržení specifikace oleje pro daný typ motoru longlife interval, nevidím důvod ho nepoužívat a nenechat se zastrašovat zprávami o zničených motorech. Pravda, pevným intervalem nic nezkazím, ale proč bych to dělal, když mě to výrobce umožňuje? Ovšem musím mít jistotu, že je to moje auto takto vybaveno !!! Dobře víme, že co SAG to skoro originál.

Mám nastavený longlife a výměna by v ideálním případě měla nastat po 50 tisících km. Jenže palubní počítač zkrátka hlídá všechno a na základě parametrů jízdy, počtu studených startů, délky jízdy, teploty a čistoty oleje a nevím čeho ještě, mě zkrátil interval na 26 tisíc km (většinou jezdím couračky). Takže to funguje a nevidím důvod to nepoužívat.

Navíc podle vyjádření lidí, kteří se zabývají motorovými oleji profesionálně, to znamená chemici, kteří jsou u zrodu olejů, konec intervalu výměny zdaleka neznamená úplná degradace oleje k nepoužitelnosti. Jednak oleje jsou dnes tak kvalitní, že vydrží mnohem víc, než je zažito a jednak výrobce motoru se pochopitelně jistí a úmyslně udává kratší interval, než by ve sktečnosti mohl být.

To vše ovšem platí jen v případě, že použiju ten správný olej (specifikace), který je pro motor předepsán !!!

Jinak zajímavé čtení o olejích je tady http://www.oleje.cz

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group