Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 09:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

175

Bydliště:

Chrudimsko - Železné hory

Dovolil bych si trochu nesouhlasit. Long life mají problémy a nejen u VW. Žádný filtr neumí zachytit ty nejjemnější karbonové částice, které pak působí jako brusivo. Takže když jezdíš longlife, tak máš těchto částic v oleji podstatně víc, než když měníš á 15.000km. Pak nastávají problémy (zvyšující se spotřeba oleje a vydřená osa turba). Počítač v autě žádné "rozbory oleje" neprovádí. Pouze sčítá počty studených startů a délku tras... a z toho usuzuje, zda je olej na výměnu.
Nevím zda má cenu to riskovat, při ceně za 5litrů PD 505.01 oleje kolem tisícovky i s poštovným (Divinol). Na 15.000km to vyjde s rezervou, pokud není motor KO.

_________________
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

_________________
Sharan 96kW PD (2003)


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 09:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Svatá pravda - je vidět, že se v zásadě většina z nás shoduje a názor na tuto věc máme víceméně stejný.

Výměnný interval oleje (mám teď na mysli pevně stanovené intervaly) je nastaven s dostatečnou rezervou, tedy v tom souhlasím s vilikem. Pokud mi výrobce oleje předepisuje u olejů VW 505.00 výměnný interval 15.000 km, pak se mohu spolehnout, že olej splňující tuto specifikaci mi skutečně tyhle kilometry spolehlivě vydrží a motor je mazán tak jak je třeba. Teoreticky vzato by olej po ujetí těchto kilometrů měl mít pořád vlastnosti a kvalitu na takové úrovni, aby plně pokryl potřeby a požadavky daného motoru. Tedy pokud budu dodržovat předepsané specifikace oleje pro svůj motor a budu jej pravidelně měnit v předepsaných intervalech, mohu se na svůj motor víceméně stoprocentně spolehnout.
Pravdou je, že můj osobní názor na oleje s dlouhodobým intervalem výměny je poněkud skeptický. Prostě to nemám rád. Není to podloženo jen těmi "problémy", které z tohoto způsobu mohou vyvstat (a někdy i vyvstávají), ale tak nějak si myslím, že je lepší pro motor používat levnější (ale schválené) oleje a měnit je častěji. Ostatně to je trend amerických strojů. Jejich oleje jsou velmi "obyčejné" a výměnné intervaly mají zpravidla kolem 5000 mil. Asi na tom jejich systému něco bude, když americké motory jsou schopné ujet bez vážnějších problémů milion mil (zatímco evropský motor ani půlku). Ale toto je jen můj názor a pohled na problematiku LongLife olejů a rozhodně jej nechci nikomu vnucovat. Je totiž pravda, že znám i mnoho lidí, kteří jsou s LongLife oleji maximálně spokojeni.

Ohledně té zmínky o "vyšších" specifikacích je to rovněž tak, jak píše vilik. Já například mám předepsáno použití olejů VW 505.00. Ale klidně mohu používat i oleje VW 505.01 a VW 507.00, protože jsou to oleje vyšších specifikací, tedy i mně předepsanou specifikaci VW 505.00 zahrnují.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 10:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1946

Bydliště:

Rakovnicko

Honza42 píše:
Dovolil bych si trochu nesouhlasit. Long life mají problémy a nejen u VW. Žádný filtr neumí zachytit ty nejjemnější karbonové částice, které pak působí jako brusivo. Takže když jezdíš longlife, tak máš těchto částic v oleji podstatně víc, než když měníš á 15.000km. Pak nastávají problémy (zvyšující se spotřeba oleje a vydřená osa turba). Počítač v autě žádné "rozbory oleje" neprovádí. Pouze sčítá počty studených startů a délku tras... a z toho usuzuje, zda je olej na výměnu.
Nevím zda má cenu to riskovat, při ceně za 5litrů PD 505.01 oleje kolem tisícovky i s poštovným (Divinol). Na 15.000km to vyjde s rezervou, pokud není motor KO.


Samozřejmě, nikomu to nenutím. Je tu možnost vybrat si ze dvou možností intervalů výměnu DOPORUČENÉ výrobcem. Nevím z kterých zdrojů čerpáš informace o nevhodnosti Long Life. Pro mě je směrodatné vodítko vyjádření výrobce. A pochybuji, že by doporučil něco, co by vedlo k poškození motoru a tím poškození své reputace. Vycházím z toho, že výrobce, než pustí do provozu motor, u kterého předepíše určitý způsob výměny oleje, provede seriozní testování, podložené rozbory oleje na všechny možné parametry a při různých pracovních režimech. A určitě se nerozhoduje na základě doporučení nějakého Franty Fomáčky, který někde na diskuzním fóru prohlásí, že měl LF a odešel mu motor, protože řekl A, ale neřekl to ostatní. To je, jestli dodržel podmínky pro užití LF stanovené výrobcem a samozřejmě taky jestli na to měl vybavené auto. Ne u každého se to dá použít.

Marek 77
Tvé znalosti motorů jsou na úrovni a smekám před nimi. Ano, pevný interval je s velkou rezervou životnosti oleje. Pokud dám do motoru olej, který splňuje specifikaci LF pro tento konkrétní motor, tak je tam rovněž rezerva použitelnosti oleje. Stejně jako o pevného intervalu. Navíc ŘJ sama upozorní s předstihem na výměnu.

Dovolím si tu citovat tvůj příspěvek na jiném fóru:

Měli jsme na servisu jednoho obchodního zástupce, který téměř výhradně jezdil dlouhé trasy do zahraničí, dálnice nebo jedničky, a na LongLife najel 46.000 km (Oct I, motor ALH). Ale přesně jak píše Huml, jedná se o pohyblivý servisní interval.
V praxi to znamená, že řídicí jednotka přístrojové desky vyhodnocuje kvalitu oleje v motoru (na základě údajů z TOG snímače v olejové vaně motoru) a současně počítá počet startů motoru (důležité jsou tzv. studené starty) a sama nahlásí interval výměny.

Jestli vám někdo řekl, že LongLife olej je na 50.000 km, je to sprostý lhář !!! Nebo neví, o čem mluví.

Jen pro upřesnění - olej LongLife pro motory VW je olej dle normy VW 503.00 pro zážehové, 506.00 pro vznětové, případně 506.01 pro vznětové motory včetně PD (nyní nově VW 504.00 resp. 507.00).

Při výměně oleje LongLife se musí vymazat servisní intervaly (pouze pomocí diagnostiky, nikdy to nezkoušejte pomocí tlačítek na přístrojích!!!!!) a od toho okamžiku se vyhodnocuje kvalita oleje a počet startů. Jednotka hlásí interval výměny oleje s dostatečným předstihem (minimálně 1000 km dopředu) hlášením na digitální části displeje přístrojů (např. SERVICE 1000) - to znamená, že nejpozději do 1000 km je nutné olej vyměnit.

Mantinely jsou nastavené takto:
Benzinové motory QG1 - min. 15.000, max. 30.000 km nebo 2 roky
Naftové motory QG1 - min. 15.000, max. 50.000 km nebo 2 roky
Naftové motory QG1 Superb / Passat 2,5TDi V6 - min. 15.000, max. 35.000 km nebo 2 roky
Nově (od Oct II / Golf V) naftové motory QG1 - min. 15.000, max. 30.000 km nebo 2 roky

Podle způsobu jízdy se servisní interval výměny oleje pohybuje vždy v daném rozmezí (pokud jezdíte "blbě", může se servisní interval klidně ozvat po 20.000 km a naopak jezdíte-li "správně", můžete na olej najet třeba i těch zmíněných 46.000 km).


Ještě jednou. Nikomu to nenutím, jen používám selský rozum. Nebo si taky koupíte televizi na 230 V ale aby jste ji nepoškodili pouštíte do ní jen 210 V ?

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 11:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Jéje, viliku, kde jsi to vyhrabal? :wink: To už je dávno, co jsem to psal, a navíc na jiném fóru. :wink:

Ano, je to skutečně tak jak jsem psal - LongLife systém samozřejmě funguje a fungovat musí, a to z důvodů, které jsi správně uvedl - koncern VW je natolik prestižní značka, že si nemůže dovolit riskovat. Tedy pokud to deklaruje, musí to fungovat. Znám desítky lidí, kteří LongLife systém využívají stovky tisíc kilometrů i na několika vozech a jsou spokojeni. Ale je třeba opravdu dbát na několik důležitých skutečností - především na včasnou a správnou výměnu oleje, použití oleje předepsané specifikace, po celou dobu hlídat množství oleje v motoru (jakmile se rozsvítí žlutá kontrolka, je už zpravidla pozdě) a také záleží na kvalitě používaného paliva a celkovém servisování vozu (například podstatný vliv na kvalitu a upotřebitelnost motorového oleje mají vzduchový a palivový filtr, to málokdo ví). A pokud je všechno toto v souladu s obecnými zvyklostmi a pravidly, nemůže s LongLife systémem být vážnější problém.
Samozřejmě se občas objeví někdo, komu se na motoru tu a tam něco poškodí (například praskne zdvihátko nebo se obrousí vačka). To ale pravděpodobně není způsobeno tím, že užívá LongLife oleje, ale tím, že o vůz nedbá tak jak by se mělo.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 11:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1946

Bydliště:

Rakovnicko

Ano Marku, takhle to taky vidím. :wink: Jinak ten příspěvek byl z Diselpoweru. :D

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 11:36 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Viliku len ono sa ti moze stat ze ta ten long life posle do servisu aj po 17 000 km. Ked budes mat vela studenych startov a kratke jazdy - tzn hodne mestskej prevadzky.

Long Life je vhodny skor pre niekoho kto jazdi dialkovo.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 11:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1946

Bydliště:

Rakovnicko

abeljozef píše:
Viliku len ono sa ti moze stat ze ta ten long life posle do servisu aj po 17 000 km. Ked budes mat vela studenych startov a kratke jazdy - tzn hodne mestskej prevadzky.

Long Life je vhodny skor pre niekoho kto jazdi dialkovo.


To vím. Už jsem to psal. Místo 50 tisíc 26. Těch 50 tisíc je jen teorie, kterou v provozu nedosáhne nikdo. Jedině snad, kdyby zvedl auto na hever v garáži, "rozjel" se a na šestku točil okolo 2500 otáček a takhle "jel" do výměny oleje. Tak by se mohl k tomu limitu maximálně přiblížit. Ale kdo by to dělal, že? :mrgreen:

Tady jde spíš o tu fámu, jak je to katastrofální pro motor. Není, pokud budu dodržovat podmínky, které určil výrobce.

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 12:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Ja co som sa pytal kamarata ze mal chlapika co to dotiahol na 47 000. Ale robil nemecko takze vysvetlenie je jednoduche. :wink:

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 19:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

175

Bydliště:

Chrudimsko - Železné hory

Z oleje.cz:
"Vznětové motory
Mnohdy se mi stává, že analyzuji vyjetý olej z dieselového motoru a ten je ještě naprosto v pořádku, je velmi málo chemicky degradovaný a mohl by být ještě dále provozován. Jediné, co tomu brání, je velké množství sazí v oleji. Saze vznikají spalováním nafty, rozměr jejich částeček je velmi malý, přibližně desetina mikrometru, a na olejovém filtru se nezachytí. Z toho plyne ponaučení, které může např. spediční firmě provozující velkoobjemové dieselové motory v kamionech uspořit nemalé finance. Nepoužívejte zbytečně kvalitnější (a také dražší) oleje, než předepisuje výrobce motoru. Faktory, které u dieselových motorů omezují životnost oleje jsou většinou jinde než v kvalitě oleje. V minulosti omezovala životnost olejů v dieselových motorech, také kvalita nafty, tj. obsah síry v naftě. Tento faktor je však již delší dobu odbouráván stále se zvyšující kvalitou nafty."

V jiném článku (též oleje.cz)se lze dočíst, že kvalitnější (a dražší oleje) snesou větší podíl sazí bez rizika snížení mazacího účinku. Ovšem vždy tam saze budou, je to otázka filtru, nikoliv oleje. Dražší oleje akorát umí lépe saze udržet v disperzi bez shlukování.

Takže je to na každém z Vás, jak se rozhodnete. Ale rozhodně nepřipouštím argumentaci, že výrobce všechno ví a chybné rozhodnutí by nikdy neudělal. Jsem totiž konstruktér. :P

_________________
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

_________________
Sharan 96kW PD (2003)


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 22:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

941

Bydliště:

Český Krumlov

Chlapy nemáte někdo zkušenosti s tímhle olejem?
http://www.auto-oleje.cz/auto-oleje/esh ... -5W-30-1-l
Před tím sem neměl PD,tak nemůžu soudit

_________________
Seat Alhambra 2.0 TDI, 103 kW rok 2007


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 18.09.2009 22:53 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Ak nemas long life kludne ho mozes pouzit. Splna 505.01

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 20.09.2009 09:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

abeljozef píše:
Ak nemas long life kludne ho mozes pouzit. Splna 505.01

Ano, souhlasím. Ale přijde mi nechutně předražený. Srovnatelný olej seženu za cenu méně než poloviční.
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=414

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 20.09.2009 13:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

941

Bydliště:

Český Krumlov

Mě už těch 40 kaček nepřijde jako velkej rozdíl,jestli mám dát 200 za litr, nebo 160,-

_________________
Seat Alhambra 2.0 TDI, 103 kW rok 2007


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 21.09.2009 07:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

daber píše:
Mě už těch 40 kaček nepřijde jako velkej rozdíl,jestli mám dát 200 za litr, nebo 160,-

Jakých 40 Kaček ??? 8O 8O 8O
Jestli dobře čtu, tak je tam rozdíl 175 Kč na jediném litru, tedy cena víc jak dvojnásobná.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
PříspěvekNapsal: 21.09.2009 16:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

941

Bydliště:

Český Krumlov

Marek77 píše:
daber píše:
Mě už těch 40 kaček nepřijde jako velkej rozdíl,jestli mám dát 200 za litr, nebo 160,-

Jakých 40 Kaček ??? 8O 8O 8O
Jestli dobře čtu, tak je tam rozdíl 175 Kč na jediném litru, tedy cena víc jak dvojnásobná.

Ale já se ptal na zkušenosti s olejem a ne s cenou.Já ho mám za 200,-litr.proto píšu rozdíl 40,-

_________________
Seat Alhambra 2.0 TDI, 103 kW rok 2007


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group