DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.10.2008 05:43
- Bydliště: Valašsko
DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Začala mi svítit kontrolka výfukového potrubí, svítí nepřetržitě. Bude to asi chtít napíchnout na diagnostiku, že? Teoreticky by se mohlo jednat o poruchu lambdy či katu, nevíte někdo.
Sharan II 2.8 150kW 4motion
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Motor kontrolka výfukového potrubí
Kontrolku výfukového potrubí jsem v životě neviděl. Copak je to za kontrolku?
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor kontrolka výfukového potrubí
Nechtel jsem to psat jako prvni, abych pripadne nebyl za mimone, ale take na to civim jako puk
Ninjo, vyfot tu kontrolku, nebo namaluj, at vime o cem mluvis
Ninjo, vyfot tu kontrolku, nebo namaluj, at vime o cem mluvis
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.10.2008 05:43
- Bydliště: Valašsko
Re: Motor kontrolka výfukového potrubí
Marek77 píše:Kontrolku výfukového potrubí jsem v životě neviděl. Copak je to za kontrolku?
Je to takové oranžové čerpadélko nebo co, a je to uprostřed budíku rychloměru a v návodu obsluhy to mají pojmenované jako závada výfukového systému. Tak nevím. Jinak kdo má servisku tak je to v sešitě 3.1.1 strana 14-15.
Sharan II 2.8 150kW 4motion
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Motor kontrolka výfukového potrubí
Máš patrně na mysli kontrolku CHECK. To není čerpadélko, to je blok motoru, chlape s fantazií !!!
Máš závadu na některé diagnostikovatelné elektronické součásti, či řídicím nebo akčním členu (snímač, pohon, ventil a podobně) v motoru. Diagnostika nutná, a to bez prodlení.
Máš závadu na některé diagnostikovatelné elektronické součásti, či řídicím nebo akčním členu (snímač, pohon, ventil a podobně) v motoru. Diagnostika nutná, a to bez prodlení.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 18.05.2014 14:52, celkem upraveno 1 x.
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor kontrolka výfukového potrubí
Ninjo,
pro jistotu jsem Ti tady vysvih tu kontrolku. Je to ona
Pokud ano, tak to je kontrolka diagnostiky motoru a v tom pripade je to jak pise Marek
pro jistotu jsem Ti tady vysvih tu kontrolku. Je to ona
Pokud ano, tak to je kontrolka diagnostiky motoru a v tom pripade je to jak pise Marek
- Přílohy
-
- kontr diag.jpg (4.27 KiB) Zobrazeno 20590 x
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Motor kontrolka výfukového potrubí
Shemiku - tos maloval sám? Já měl za to, že jsi skvělý tanečník a Ty zatím i kreslíř .
ninja8: Diagnostika ŘJ motoru je v tomto případě nezbytně nutná. Pravděpodobně se totiž jedná o závadu některého řídicího nebo měřicího prvku motoru a jeho poruchou může vzniknout další problém. Uvedu konkrétně..............:
Příklad 1: Závadou kyslíkového diferenčního senzoru (lambda sondy) můžeš mít vysokou spotřebu paliva a v důsledku spalování bohaté směsi nejen že zničíš KAT, ale zřeďováním motorového oleje velkým množstvím nespáleného benzinu může dojít i k zadření motoru.
Příklad 2: Poruchou svíčky nebo kabelu (či cívky) může docházet ke špatnému spalování jednoho (nebo více) z válců, důsledkem toho se dostává nespálené palivo do výfuku a dojde k poškození KATu (někdy dokonce k explozi potrubí).
Nechci Tě strašit, ale tohle (nebo něco jiného neméně nepříjemného) opravdu hrozí. Neodkládej proto návštěvu "diagnostického ústavu" .
ninja8: Diagnostika ŘJ motoru je v tomto případě nezbytně nutná. Pravděpodobně se totiž jedná o závadu některého řídicího nebo měřicího prvku motoru a jeho poruchou může vzniknout další problém. Uvedu konkrétně..............:
Příklad 1: Závadou kyslíkového diferenčního senzoru (lambda sondy) můžeš mít vysokou spotřebu paliva a v důsledku spalování bohaté směsi nejen že zničíš KAT, ale zřeďováním motorového oleje velkým množstvím nespáleného benzinu může dojít i k zadření motoru.
Příklad 2: Poruchou svíčky nebo kabelu (či cívky) může docházet ke špatnému spalování jednoho (nebo více) z válců, důsledkem toho se dostává nespálené palivo do výfuku a dojde k poškození KATu (někdy dokonce k explozi potrubí).
Nechci Tě strašit, ale tohle (nebo něco jiného neméně nepříjemného) opravdu hrozí. Neodkládej proto návštěvu "diagnostického ústavu" .
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Schvalne jsem se kouknul do dvojkoveho manualu a ninja8 ma pravdu - vazne to tam maji pojmenovane jako "Kontrolni svetlo emisi" a i v popisu na str. 20 o tom tam tak hovori ...
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Ono to spolu tak trochu souvisí.
V drtivé většině případů, kdy se vyskytne nějaká závada elektroniky motoru, se podstatně zvýší hodnoty emisí. Proto tomu tak říkají. Nicméně není to úplně přesné označení (možná to vzniklo šumem při překladu z němčiny), správně se tomu říká "kontrolka CHECK - diagnostika elektronického řízení motoru".
Tuto kontrolku mají všechny vozy koncernu VW, jejichž řídicí systém je OBDII (tedy Euro3 a novější).
V drtivé většině případů, kdy se vyskytne nějaká závada elektroniky motoru, se podstatně zvýší hodnoty emisí. Proto tomu tak říkají. Nicméně není to úplně přesné označení (možná to vzniklo šumem při překladu z němčiny), správně se tomu říká "kontrolka CHECK - diagnostika elektronického řízení motoru".
Tuto kontrolku mají všechny vozy koncernu VW, jejichž řídicí systém je OBDII (tedy Euro3 a novější).
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Marku77, o tom zadna To nebyl projev nesouhlasu s tebou, osobne bych to take nazval uplne stejne jako ty (uz jen proto, ze tuhle kontrolku znam z predchozich aut), ale chtel jsem ukazat, ze bezny uzivatel cerpajici pouze z ceskeho manualu k Sharanu II to samozrejme pochopi presne tak jak to pochopil i ninja8 a zadna zvlastni fantazie k tomu ani potreba neni
Schvalne jsem se ted jeste koukal do manualu k jednicce a k memu nelicenemu prekvapeni to vypada, ze tam se touhle kontrolkou pro jistotu neobtezovali vubec
Schvalne jsem se ted jeste koukal do manualu k jednicce a k memu nelicenemu prekvapeni to vypada, ze tam se touhle kontrolkou pro jistotu neobtezovali vubec
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.10.2008 05:43
- Bydliště: Valašsko
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Tak jsem to už nechal napíchnout na SAG a napsalo to závadu na vačce, nějaké zpoždění nebo co, mechanik říkal, že stačí třeba, aby to při rozjezdu zdechlo či poskočilo a pak to může začít signalizovat tuto sporadickou závadu. Vymazal to a je to OK tak uvidím.
Sharan II 2.8 150kW 4motion
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Motory ve vozech SAG první generace nejsou OBDII - splňují pouze normy Euro2. Takové vozy nemají kontrolku CHECK.ifos.cz píše:Schvalne jsem se ted jeste koukal do manualu k jednicce a k memu nelicenemu prekvapeni to vypada, ze tam se touhle kontrolkou pro jistotu neobtezovali vubec
Motory, přestože mají stejné nebo téměř stejné parametry, mají ve vozech SAG II jiné kódy než ve vozech SAG I. Je tedy jasné, že se jedná o zcela jiné motory s mnoha konstrukčními změnami a parametry, jinak řízené a modernější.
Kód ADY 2,0i/85kW je nahrazen kódem ATM.
Kód AJH 1,8T/110kW je nahrazen kódem AWC.
Kódy AAA a AMY 2,8i VR6 / 128kW jsou nahrazeny zcela jiným motorem AYL 150kW, protože na původním dvouventilovém motoru nebylo možné docílit Euro3 (museli přidat víceventilovou hlavu, jiný kompresní poměr a časování rozvodů).
Motory TDi s kódy 1Z, AHU, AVG a AFN jsou koncepčně zastaralé a nevhodné pro Euro3, proto jejich výrobu ukončili a nahradili motory Pumpe-Duse s kódy ANU a AUY s výkony 66 a 85kW (později ASZ a BTB s výkony 96 a 110kW).
Například stejným přerodem prošly i motory ostatních vozů koncernu. Octavia měla TDi motory řady A4 s kódy AGR 66kW a AHF 81kW, které plnily Euro2. Po faceliftu v roce 2000 motory musely přejít na Euro3 a tudíž vznikly jiné motory, a sice ALH 66kW a ASV 81kW.
Motor AGR byl koncepčně zastaralý (turbo bypass) a byl nahrazen motorem ALH.
Motor AHF byl nahrazen motorem ASV.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 18.05.2014 15:01, celkem upraveno 3 x.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
ninja8 píše:Tak jsem to už nechal napíchnout na SAG a napsalo to závadu na vačce, nějaké zpoždění nebo co, mechanik říkal, že stačí třeba, aby to při rozjezdu zdechlo či poskočilo a pak to může začít signalizovat tuto sporadickou závadu. Vymazal to a je to OK tak uvidím.
Dej se na modlení, aby byla opravdu jen sporadická. Nechci Tě strašit, ale abys nedopadl jako někteří zde, co mají stejný motor. Řeší se to v jiném tématu - viz cubic a jeho příspěvek zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... &start=270
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.10.2008 05:43
- Bydliště: Valašsko
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Marek77 píše:ninja8 píše:Tak jsem to už nechal napíchnout na SAG a napsalo to závadu na vačce, nějaké zpoždění nebo co, mechanik říkal, že stačí třeba, aby to při rozjezdu zdechlo či poskočilo a pak to může začít signalizovat tuto sporadickou závadu. Vymazal to a je to OK tak uvidím.
Dej se na modlení, aby byla opravdu jen sporadická. Nechci Tě strašit, ale abys nedopadl jako někteří zde, co mají stejný motor. Řeší se to v jiném tématu - viz cubic a jeho příspěvek zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... &start=270
Takže myslíš, že když to přestalo svítit, tak tam pořád je nějaký problém může být.
Sharan II 2.8 150kW 4motion
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Problém tam bude v případě, že se ze stejného důvodu kontrolka zanedlouho rozsvítí znovu. Jinak buď v klidu.