MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
- midar
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Brna
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
marasoba
diky, preju at brzo vylecis. Schvalne nepisu taky, protoze se obavam, ze se problem vrati. Ja zatim jeste dobijim baterku abych vydrzel nez koupim novou a doufam A kdyz se dari tak se dari. Dneska jsem prijel pred garaz a dalka uz neotevrela vrata. Nastesti jsem koupil baterky, kdyz uz jsem kupoval do dalky od auta, a tak zase funguju.
diky, preju at brzo vylecis. Schvalne nepisu taky, protoze se obavam, ze se problem vrati. Ja zatim jeste dobijim baterku abych vydrzel nez koupim novou a doufam A kdyz se dari tak se dari. Dneska jsem prijel pred garaz a dalka uz neotevrela vrata. Nastesti jsem koupil baterky, kdyz uz jsem kupoval do dalky od auta, a tak zase funguju.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
rele 4 nema nic z starterom
a rele3 pripaja a odpaja riadiacu jednotku motora k napajaniu tiez zo starterom nic nema.
Musis ist po zbernici 50.
Z releovej skrine konektor H1 pin c.2 je vyvod terminalu 30 do spinacej skrinky (cerveny kabel 4mm) a konci na spinacej skrinke kontakt 30 (napaja spinaciu skrinku). Ked mas kluc v polohe "startuj" tak spoji to napajanie z terminalu 30 na kontakt 50 (uz sa dostaveme na terminal 50). Z tohoto kontaktu sa vracia spet (cerveno ciernym kablom) na releovu skrinu konektor H1 pin c. 1.
V ramci releovej skrine je dalej terminal 50 premosteny na tieto konektory:
X pin c.1 asi nezapojeny
F pin c.5 (cerveno - hnedy kabel 0,5 mm) iduci do RJ motora Plati len pre motory ADY
F pin c.1 (cerveno cierny kabel 4 mm) ide do startera. (privadza + pol na cievku ktora iniciuje starter)
popis konektrov na releovej skrini: Okrem tohoto kabla musi byt do startera dovedeny duhy silovy kabel priamo od + polu baterie (cierny 35 mm) ktory zabezpecuje silove napajanie startera (patriaci pod terminal 30).
Horna sipka ukazuje na konektor 50 dolna sipka na hruby silovy kabel (30)
Zem (- pol) si starter berie priamo zo svojej kovovej kostry tzn ak by si mal napr. zle ukostreny motor tak ti to spravi strasne vela problemov.
ak ti teda starter ani netukne:
V prvom rade by som preveril funkcnost startera. Odpoj konektor 50 od startera uijsti sa ze tam mas neutral a potiahni z + polu provizorny kabel (aspon 4 mm) (pozor aby sa ti neoprel o kostru lebo nie je isteny a nasledky by mohli byt zle) a priloz ho na kontakt 50. Ak sa i zacne startovat tak potom zapoj napet original kontak 50 a skus to s klucom (ten provizorny kabel od baterky bud odpoj alebo nedovol aby sa niecoho dotkol) Ak ti to pojde aj s klucom tak zrovna sa neprejavuje zavada. Ak by to neslo s klucom mozna zavada na spinacej skirni alebo na ceste od nej az k starteru cez releovu skrinu.
AK by to neslo ani z provizornym kablom a pritom postrehnes stratu napatia v aute (budiky svetla a pod) tak potom by som isiel po tom ukostreni motora (povolene sroby prever od motora az k baterke).
Kludne to moze byt aj povoleny srob na + pole silovom kabli do startera ale skor mi to indikuje na kostru.
Mozno aj preto RJ hlasi ten skrat.
a rele3 pripaja a odpaja riadiacu jednotku motora k napajaniu tiez zo starterom nic nema.
Musis ist po zbernici 50.
Z releovej skrine konektor H1 pin c.2 je vyvod terminalu 30 do spinacej skrinky (cerveny kabel 4mm) a konci na spinacej skrinke kontakt 30 (napaja spinaciu skrinku). Ked mas kluc v polohe "startuj" tak spoji to napajanie z terminalu 30 na kontakt 50 (uz sa dostaveme na terminal 50). Z tohoto kontaktu sa vracia spet (cerveno ciernym kablom) na releovu skrinu konektor H1 pin c. 1.
V ramci releovej skrine je dalej terminal 50 premosteny na tieto konektory:
X pin c.1 asi nezapojeny
F pin c.5 (cerveno - hnedy kabel 0,5 mm) iduci do RJ motora Plati len pre motory ADY
F pin c.1 (cerveno cierny kabel 4 mm) ide do startera. (privadza + pol na cievku ktora iniciuje starter)
popis konektrov na releovej skrini: Okrem tohoto kabla musi byt do startera dovedeny duhy silovy kabel priamo od + polu baterie (cierny 35 mm) ktory zabezpecuje silove napajanie startera (patriaci pod terminal 30).
Horna sipka ukazuje na konektor 50 dolna sipka na hruby silovy kabel (30)
Zem (- pol) si starter berie priamo zo svojej kovovej kostry tzn ak by si mal napr. zle ukostreny motor tak ti to spravi strasne vela problemov.
ak ti teda starter ani netukne:
V prvom rade by som preveril funkcnost startera. Odpoj konektor 50 od startera uijsti sa ze tam mas neutral a potiahni z + polu provizorny kabel (aspon 4 mm) (pozor aby sa ti neoprel o kostru lebo nie je isteny a nasledky by mohli byt zle) a priloz ho na kontakt 50. Ak sa i zacne startovat tak potom zapoj napet original kontak 50 a skus to s klucom (ten provizorny kabel od baterky bud odpoj alebo nedovol aby sa niecoho dotkol) Ak ti to pojde aj s klucom tak zrovna sa neprejavuje zavada. Ak by to neslo s klucom mozna zavada na spinacej skirni alebo na ceste od nej az k starteru cez releovu skrinu.
AK by to neslo ani z provizornym kablom a pritom postrehnes stratu napatia v aute (budiky svetla a pod) tak potom by som isiel po tom ukostreni motora (povolene sroby prever od motora az k baterke).
Kludne to moze byt aj povoleny srob na + pole silovom kabli do startera ale skor mi to indikuje na kostru.
Mozno aj preto RJ hlasi ten skrat.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
tu je schema:
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
Zdar chlapi, velice si vážím podpory a rad, proto cítím povinnost Vás informovat.
Dnes jsem zkontroloval kostřící body v motoru, pro jistotu jsem i rozebral a vyčistil. Vše OK.
Sartér při zapojení napřímo funguje. Zatím jsem sundal kryt sínací skříňky a našel zběrnici 30 a 50. Na sběrnici 30 je 12,6V. Tím jsem skončil, protože jsem už byl promrzlý na kost, takže budu pokračovat zítra.
Dnes jsem zkontroloval kostřící body v motoru, pro jistotu jsem i rozebral a vyčistil. Vše OK.
Sartér při zapojení napřímo funguje. Zatím jsem sundal kryt sínací skříňky a našel zběrnici 30 a 50. Na sběrnici 30 je 12,6V. Tím jsem skončil, protože jsem už byl promrzlý na kost, takže budu pokračovat zítra.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- Galaxy 2.3i
- Řidič
- Příspěvky: 131
- Registrován: 11.11.2007 20:08
- Bydliště: Krupka u teplic
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
Na kabelumajatrabi píše:TO Galaxy 2.3i:
To startování - vubec nešel proud do startéru - kde teda byl problém? Na baterce, kabelu...
A otáčky- krokovácí moturek - co tím je myšleno?
Když se mi to stalo dřív tak jsem s tim kabelem zahejbal a bylo to
Krokovací motůrek: byl uplně špinavý takže nemohl fungovat- automechanik ho vyčistil a bylo, ale budu ho muset koupit
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
Clovece to robis vonku na tom mraze Mas moj obdiv, ja by som sa na to neodhodlalmarasoba píše:Zdar chlapi, velice si vážím podpory a rad, proto cítím povinnost Vás informovat.
Dnes jsem zkontroloval kostřící body v motoru, pro jistotu jsem i rozebral a vyčistil. Vše OK.
Sartér při zapojení napřímo funguje. Zatím jsem sundal kryt sínací skříňky a našel zběrnici 30 a 50. Na sběrnici 30 je 12,6V. Tím jsem skončil, protože jsem už byl promrzlý na kost, takže budu pokračovat zítra.
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
To abeljozef
Jojo, mráz je potvora, ale dneska bylo jen -6, takže pohoda . Máme malou garáž, s Sharanem tam sice vjedu, ale jen se sklopenými zrcátky a sotva vylezu. A kromě toho Sharana mám na dvoře a do garáže daleko .
Jojo, mráz je potvora, ale dneska bylo jen -6, takže pohoda . Máme malou garáž, s Sharanem tam sice vjedu, ale jen se sklopenými zrcátky a sotva vylezu. A kromě toho Sharana mám na dvoře a do garáže daleko .
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
Čauves, jsem na stopě. Po kontrole kostry karoserie a motoru, kdy jsem neshledal závadu, jsem začal rozebírat palubku a hledat. Viz foto níže. Díky schématům od abeljozefa (tímto mu velice děkuji za pomoc a poskytnutí literatury) jsem začal měřit napětí na spínací skříňce. Na sběrnici 30 bylo napětí v pořádku, na sběrnici 50 bylo při zapnutém zapalování - ne startování - 7,5V !!!, ale mělo by být stále 0V. Změřil jsem tedy opět kostru motoru, světe div se, mezi - pólem baterie a blokem motoru jsem naměřil 7,5V. Při měření před dvěma dny, bylo napětí mezi těmito body v pořádku.
Takže momentálně vyndavám hadice a rozpojuju kabely, abych se dostal ke kostře motoru a vyčistil jí. Je to pro mě pěkná zkušenost, jen mě trochu štve ten mráz, v kterým to dělám .
Další foto dodám za chvíli.
Takže momentálně vyndavám hadice a rozpojuju kabely, abych se dostal ke kostře motoru a vyčistil jí. Je to pro mě pěkná zkušenost, jen mě trochu štve ten mráz, v kterým to dělám .
Další foto dodám za chvíli.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
Hoši
NASTARTOVAL JSEM
Tak byla to ta kostra, konkrétně povolený šteft, přes který je uzeměný celý motor.
Musel jsem sice vyndat nějakou tlustou plastovou hadici, asi na vzduch, několik kabelů, hadici, co vede do nádržky na chladící kapalinu, hejno krytů, ale stálo to za to.
NASTARTOVAL JSEM
Tak byla to ta kostra, konkrétně povolený šteft, přes který je uzeměný celý motor.
Musel jsem sice vyndat nějakou tlustou plastovou hadici, asi na vzduch, několik kabelů, hadici, co vede do nádržky na chladící kapalinu, hejno krytů, ale stálo to za to.
Naposledy upravil(a) marasoba dne 10.01.2009 16:50, celkem upraveno 1 x.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
Marasoba,tak gratuluju Sikulo
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
Hlavně že jsi na to přišel.
V tomhle mrazu Tě obdivuju
V tomhle mrazu Tě obdivuju
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
marasoba:
gratuluji a smekám klobouk............jsi šikula
ať slouží bez problémů.........
gratuluji a smekám klobouk............jsi šikula
ať slouží bez problémů.........
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
Super, nech uz len startuje
Ujo co to tam mas ake kable zastrcene medzi poistkou 4 a 5
Ujo co to tam mas ake kable zastrcene medzi poistkou 4 a 5
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
Ty kabely strčený pod 4 pojistkou,to je docela prasárna
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR NESTARTUJE: nejde nastartovat motor
Památka po předchozím majiteli. Asi tenkrát nebyly 20A pojistky , tak na špatnou prostě naletoval dva dráty, na které připojil pojistkové pouzdro a do něj dal obyčejnou skleněnou pojistku.
No a já jsem na to taky čučel jak puk, ale přiznávám se že o tom vím už déle a zatím jsem tam originál pojistku také nedal .
Jinak ještě jednou děkuji za pomoc.
No a já jsem na to taky čučel jak puk, ale přiznávám se že o tom vím už déle a zatím jsem tam originál pojistku také nedal .
Jinak ještě jednou děkuji za pomoc.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá