MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

lukiis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 09.02.2012 20:51
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od lukiis »

Zkusil bych jezdit chvilku na benzin..pokud nechodíte na pravidelný servisní prohlídku plynového zařízení, je dost možné že ,plyn který není seřízený rozhodil benzínovou mapu a benzin se chová tak jak se chová...Pokud to nepomuže, doporučuji diagnostiku motoru, popřípadě provedení zakladního nastavení a plyn si nechat seřídit......
Alhambra VR6-LPG-2004
nezavislé topení B5WSC

jiskrabk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 07.08.2011 09:51

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od jiskrabk »

SLÁVA! Tak jsme to po měsící rozchodili :)
Vyměnili jsme nefunkční čerpadlo za jiné (použité). To nepomohlo. Zdálo se mi že to dává nějak malý tlak (vpohodě jsem ucpal hadici prstem, ani jsem nemusel moc silou). Tak jsme koupili nové čerpadlo a filtr. Nepomoholo. zase malý tlak, tak jsme šli po hadicích od motoru k nádrži, profoukli vše OK.

Nakonec jsme našli prasklou hadici mezi samotným motorkem čerpadla a víkem čerpadla v nádrži.
Vyměnili a zase to jezdí jak má :).
Ford Galaxy 1,9 TDi PD 85KW 2002

Uživatelský avatar
kytli
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 08.09.2013 15:15
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od kytli »

Zdravím, mám problém s plynovou V6 (AYL), ale paradoxně hned po nastartování, takže na benzín ... po nastartování studenýho auta kolísaj otáčky, resp. nechce do otáček, po přidání se dusí, klepe se to jako kdyby měl vypadnout motor (že by se nechytlo všech 6 válců?) ... jakmile se trochu ohřeje tak je ok, po přepnutí na LPG (spínat by měl po dosažení 30 nebo 35 stupňů) už jede úplně normálně ... netušíte co to může být?
diagnostika psala myslím že vynechává zapalování na 1. válci ...
podle mne to vypadá na svíčky, jak jsem dodatečně zjistil jsou tam už asi 40 000 km ... jak moc náročná operace je výměna svíček u tohohle motoru? opravdu musí dolů sací potrubí jak mi tvrdili ve dvou servisech? Protože tady a i v jedný firmě co montuje LPG zas píšou že u těhle novějších V6 to není nutný a dá se tam dostat ...

a ještě k těm svíčkám ... mám v tom pěknej guláš ... dostal jsem doporučení na brisk DR15YS, někde jinde jsem zas našel, že na LPG mají být "o stupeň studenější" takže DR14YS (tam jsem pak našel že jsou DR14YS a DR14YS-9 ale podle popisu jsem mezi nima nenašel žádný rozdíl) ... jiný doporučení zas na NGK BKR6EKUB (za podstatně vyšší cenu) ... Někde doporučují platinový Boschky, jinde zas píšou že jsou na prd ... co tam teda mám dát?

pokud jde svíčky vyměnit bez rozborky motoru, tak asi koupím klíč na svíčky a zkusím to vyměnit o víkendu před barákem ... uvažuju že koupím ty od Brisku (vyjdou kolem pětikila, což je furt lepší jak NGK nebo Bosch za 1500 a víc) ...
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"

Uživatelský avatar
vhml
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 19.07.2012 21:29
Bydliště: Chodsko

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od vhml »

Na plyn by se mohli použít o stupeň studenější, jelikož spalovací prostor není chlazenej odpařováním benzínu. ALE - stříbrný Brisky na plyn jsou i při stejným čísle trochu studenější než obyčejný. Tudíž není potřeba s tím vůbec laborovat.

Svíčka dodatkem -9 : jedná se o svíčku s prodlouženým odtrhem. Namísto 0,7mm je 0,9mm.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.

http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.

Uživatelský avatar
kytli
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 08.09.2013 15:15
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od kytli »

Takze tam lupnu ty dr15ys a co jsem tak googlil tak prodlouzenej odtrh asi ne? Dneska jsem se vtom hrabal a vidim svicky :yahoo: takze uz jen koupit novy svicky a klic na ne (zjistil jsem ze tu mam jen 21) a snad to nejak dobastlim .... mam to auto 2 mesice a je to pro mne spanelska vesnice, tak praktikuju system pokus omyl ...
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"

lukiis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 09.02.2012 20:51
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od lukiis »

Co se týče zapalovacích svíček, osvědčený jsou od firmy BOSCH FR7DC+..osobně je mám ve své VR6 a tyto svíčky používáme dost často u plynových aut...Pokud máš problémy se startem a chodem motoru za studena na benzin,budeš mít zřejmě ujetou plynovou mapu, která ti rozhodí tu benzinovou...Zkus než vypneš motor přepnout do benzinu a nech ho chvilku bežet..Rano uvidííš jestli je chod lepší...každopádně vyhledej plynový servis ,kde ti to poladí.....Pokud jsi z okolí východních čech, není probléém se domluvit a juknem na to.....LPG máš od jakého výrobce?
Alhambra VR6-LPG-2004
nezavislé topení B5WSC

Uživatelský avatar
kytli
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 08.09.2013 15:15
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od kytli »

Jsem z Prahy, LPG je tam tuším Magic III ... montoval to tam v lednu ještě předchozí majitel u HLPropan tady v Praze, tak případně sjedu tam (je to v záruce) ... stejně to bude chtít zkouknout, má to od přestavby najeto prej už skoro 40 000 km ... svíčky už mám objednaný ty od Brisku, tak uvidím jak to bude fungovat ... každopádně díky za tip, jestli nepomůže jen samotná výměna svíček, tak jako druhý krok to zkusím s tím přepnutím
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"

Uživatelský avatar
kytli
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 08.09.2013 15:15
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od kytli »

Svicky vymeneny a vypada to ok. Diky za pomoc
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"

Uživatelský avatar
kytli
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 08.09.2013 15:15
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od kytli »

objevil se mi další problém. auto víc jak týden stálo před barákem a po nastartování zase šlo kolísavě (jak kdyby to nejelo na všechny válce) a blikala kontrolka která je v německým návodu napsaná jako abgaswarnleuchte (nějaká kontrolka vyfukových plynů?) když se to ohřálo tak po chvilce blikat přestala a auto se vcelku srovnalo. při jízdě ještě asi 2x jakoby přidusilo ... po chcípnutí a nastartování už se nic neobjevilo a jelo to normálně, stejně tak i druhý den chytlo a jelo normálně, nebyl žádnej problém. Myslíte že to mám nějak řešit (lambda nebo tak něco) nebo to nechat být s tím že to byla nějaká náhoda?
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od M@rty74 »

Která kontrolka to je? Tato ?

Obrázek

Pokud ano, tak tato kontrolka je sdružená pro X věcí v motoru...

Takže načíst diagnostiku a pak řešit podle zapsaných závad.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
kytli
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 08.09.2013 15:15
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od kytli »

tak se ukázalo, že pravdu měl Lukiis ... po různým bádání se ukázalo, že problém byl asi v zanesených filtrech LPG ... po jejich výměně se auto srovnalo a není problém. Trochu mne mátlo to, že problémy to paradoxně dělalo jen za studena když to jelo na benzín, takže se hledal problém kolem benzínu ... holt kdo ví co se kde natankovalo ...
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"

lukiis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 09.02.2012 20:51
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od lukiis »

Ten systém co máš v autě je docela nachylnej na nečistoty a pokud nejezdiš na pravidelny servisky -po 15 tis. kde ti to doladí, je dost pravděpodobný že ti to rozjede benzin...plynový vstřiky se opotřebovávají a je potřeba je doseřídit...ale tak hlavně že to zase šlape
Alhambra VR6-LPG-2004
nezavislé topení B5WSC

Uživatelský avatar
kytli
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 08.09.2013 15:15
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od kytli »

já to vzal najednou s revizí. Plyn byl montovanej před rokem, tak jsem si říkal, že by to mělo být ok ... až dodatečně jsem zjistil, že předchozí majitel stihnul za 7 měsíců co to auto měl nejen instalovat LPG, ale hlavně najezdit 46 000 km ... (a já za 5 měsíců i díky všemu laborování co s tím je asi 2 000 km)
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"

Uživatelský avatar
Krteczek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 02.06.2011 11:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od Krteczek »

Přátelé odborníci. Mám třetí den namontované LPG v Sharanu V6. První den - nadšení. Druhý den, odešla cífka. Třetí den odešla další cífka. Vím že by to s LPG nemělo mít nic společného, ale nesetkali jste s tím už někdo? Nebo prostě mají cífky svoji životnost a budou teď odcházet den po dni dokud je všechny nevyměním? Díky za názor.
VW Sharan 2,8 V6 4Motion "babička pojmenovala jako Šakyra" :-)
Galaxík I 1,9 66kW "Mravenečník" - prodáno. Odsloužil si poctivých 300tis

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, LPG: potíže s LPG a s motorem kolem LPG

Příspěvek od smolda »

Všechno má svojí limitovanou životnost, nic není na věky. Tobě se holt zadařilo, že ti cívky začaly odcházet najednou. Ale pro klid duše bych změřil palubní napětí za jízdy, kdy se alťas točí ve vyšších otáčkách, regulátor nemusí stíhat páč je načatej.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“