Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
PříspěvekNapsal: 21.11.2008 00:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

84

Zdravím kolegy provozující SAG
Prosím o konzultační výpomoc při opravě motoru našeho Sharana VR6 (128kW, 1998, typ AMY + LPG). Stalo se mi začátkem listopadu, že se mi rozpojil či přetrhl spodní jednořadý rozvodový řetěz a došlo k destrukci hybného ústrojí. Jsem tedy postaven před úlohu demontovat motor z auta a zjistit přesný rozsah škody a rozhodnout se pro jednu z následujících variant :
1) Provést GO opravu motoru : Zde se naskýtá několik otázek - Může být motor neopravitelně poškozen, např. prasklina v bloku motoru? Vyměnit jenom dotčené potkané válce a ventily nebo vše nové? Pokusit se shánět opotřebené díly nebo raději nové? A budou na tento starší typ motoru náhradní díly k dispozici? Počítám, že oba řetězy a ozubené kola na hřídeli budou samozřejmě vyměněny za nové + vše nutné okolo.
2) Koupě nového opotřebeného motoru : I zde se naskýtají otázky typu : Provést taktéž GO revizi před jeho vmontováním ? Dá se použít shodný typ motoru (mám AMY) z jiného typu vozu, např. z Golfu či Venta? V jakém stavu se motor bude nacházet-jak to rozpoznat ?
Prosím tedy Vás všechny, kdož jste více či méně odborně zdatní mi radou či popř. jinak vypomoci, abych Sharana opět zprovoznil. :wink:
Wáclav
P.S. Pro průběžnou aktualizaci přidávám fotky auta bez motoru :cry:
Příloha:
Sharan bez motoru.JPG
Sharan bez motoru.JPG (1.07 MiB) Zobrazeno 4792 krát


a motoru co už je venku :


Přílohy:
Motor VR6 venku.JPG
Motor VR6 venku.JPG (1018.86 KiB) Zobrazeno 4774 krát


_________________
VW Sharan I 2,8 VR6 + LPG


Naposledy upravil Waclav dne 05.12.2008 00:03, celkově upraveno 1
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : Mechanické závady
PříspěvekNapsal: 21.11.2008 01:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2008

Příspěvky:

311

Bydliště:

Bílina okr. Teplice

1) určitě to co je poškozené vymenit za nové a hlavu nebo blok nechat opravit.Náhradní díly určo budou,ale nejdřív bych si zjistil cenu ND a cenu staršího motoru.Co se vyplatí.

_________________
Dub

_________________
Alhambra l 1,9 TDi 81kw r.v. 98


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : Mechanické závady
PříspěvekNapsal: 21.11.2008 06:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

6550

Bydliště:

Pržno okr. Frýdek-Místek

kup druhý motor, ideál by byl kdyby jsi ho ještě na nějakém autě mohl slyšet v chodu

_________________
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

_________________
vw sharan carrat 1.9 TDI vw caddy 1,9 TDI, můj zelený parťák v práci, BETA 450 RR enduro k pohledání


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : Mechanické závady
PříspěvekNapsal: 21.11.2008 11:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.10.2008

Příspěvky:

2659

Bydliště:

Praga

Hoj, to ti nezavidim.
Asi bych kvuli klidu v dusi sel do druheho motoru. Poskozeny rozvodama byva vestinou dosti fatalni a VR6 taky tolik nejezdi ne ?Cenove to podle me taky nevyjde znatelne hur. Kdyz jsem pokukoval po autech v Nemecku, dost jich melo meneny motor, takze nejspis dalsi fakt priklanejici se k motoru.

_________________
VW Sharan II AUY-ex; BMW X5 E53-ex; VW Multivan T5; Sachs SpeedJet 50; Yamaha YFZ450 ; www.datova-likvidace.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : Mechanické závady
PříspěvekNapsal: 25.11.2008 00:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

452

rozeber motor a uvidis co je spatne. poskozeni bloku bych vynechal. mam motory aaa, ale streva tech motoru by mela byt totozna, takze by sly pripadne pouzit. co se tyce financi, asi se vyplati koupit cely motor AAA na dily. motor primo sharan se bude tezko shanet. nejsem si jisty co vse je tam jine, ale cim jsem si jisty to je uchyceni motoru. sharan ma drzak z boku a to passat nebo golf nema. kazdopadne motory nad rok 95 maji v na bloku misto i diry na srouby drzaku ktery je v sharanu.

nic blizsiho ti asi nepovim, protoze se tim nejsem uplne jisty.

_________________
DLUŽNÍCI: MartinVR6 - 74.552 + 7000


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : Mechanické závady
PříspěvekNapsal: 25.11.2008 22:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

84

Chlapi zatím děkuji za Vaše postřehy,
až uvidíme do motoru (a pokud se mi podaří pořešit foto), tak bych s Vašimi konzulacemi rád dál pokračoval, s Pikachuxxxem nejlépe i telefonickou konzultaci? je -li možno? Tě otravovat? :wink:
Wáclav

_________________
VW Sharan I 2,8 VR6 + LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
PříspěvekNapsal: 26.11.2008 22:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

613

Bydliště:

sever Čech

jak dlouho tam byl ten plyn :?:

_________________
Obrázek
dObRi dEN!

_________________
Originální alu kola VW, Škoda, Audi, Seat a další na www.ALUSADY.cz


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
PříspěvekNapsal: 27.11.2008 15:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

84

Rudi píše:
jak dlouho tam byl ten plyn :?:

Plyn tam byl od 02/2008 a najel jsem na něm přes 27 000km...
Roztržení, či rozpojení spodního rozvodového řetězu si myslím nelze přičítat pohonu na LPG... :wink:
Wáclav

_________________
VW Sharan I 2,8 VR6 + LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
PříspěvekNapsal: 15.12.2008 00:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

84

Zdravím všechny zájemce
Takže jsme odhalili příčinu poškození motoru - rozpojený rozvodový řetěz :
Příloha:
Rozvodový řetěz-Celek_VR6.jpg
Rozvodový řetěz-Celek_VR6.jpg (533.44 KiB) Zobrazeno 4878 krát


a zde trochu blíže :
Příloha:
Rozvodový řetěz-detail_VR6.jpg
Rozvodový řetěz-detail_VR6.jpg (575.47 KiB) Zobrazeno 4789 krát


Po prvním ohledání to vypadá na 3 ohnuté ventily - viz zde :
Příloha:
HLava válců_Ventily-popis_VR6.jpg
HLava válců_Ventily-popis_VR6.jpg (642.09 KiB) Zobrazeno 4872 krát


Válce se zdají být všechny OK, našli jsme 2 nevýrazné obtisky ventilů :
Příloha:
Válce_VR6.jpg
Válce_VR6.jpg (671.25 KiB) Zobrazeno 4861 krát


Jsem tedy rozhodnut pro bod 1) Oprava motoru
Nějaká další Vaše připomínka, poznámka, postřeh ?
Zdraví Wáclav :wink:

_________________
VW Sharan I 2,8 VR6 + LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
PříspěvekNapsal: 15.12.2008 10:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.11.2007

Příspěvky:

606

Bydliště:

ŠUMAVWA

vyndej všechny ventily a zkus jestli nejsou ohnute,už jsem jich par delal vypadali ok ale byly lehce ohnute vůbec to nebylo videt až na soustruhu ,rozvody dej určite komplet nove včetne lišt

_________________
VW SHARAN SPECIAL chip MOTORPOWER,VW GOLF 4 TDI 4 MOTION chip MOTORPOWER VW GOLF 4 GTI TDI ORIGO ZATIM


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
PříspěvekNapsal: 15.12.2008 11:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.09.2008

Příspěvky:

46

Bydliště:

ÚSTÍ NAD LABEM

POKUD MÁŠ DVA NEVÝRAZNÝ TUKANCE NA PÍSTECH,MÚŽEŠ MÍT DVĚ NEVÝRAZNĚ PŘIHNUTY OJNICE A DVA NEVÝRAZNĚ KLEPLÍ EXCENTRY NA VAČCE,,,KDYŽ UŽ PRDNE ROZVOD TAK JE NĚCO V NEPOŘÁDKU A HLAVNĚ NENI TO VŠECHNO VIDĚT POUHYM OKEM ,VŠE JE POTŘEBA PŘEMĚŘIT NEJLÉPE NA TISÍCINY,TAKŽE BYCH BYL PRO JINEJ MOTOR,,DO 10000,- TIS NENI DNESKA PROBLEM A PŘEHÁZET VNITŘNOSTI JE TO NEJMENŠÍ,,A HLAVNĚ VÍŠ CO TAM DÁVÁŠ KDYŽ SE STIM MAZLÍŠ :wink:

_________________
O I 1,9 TDI 66KW AGR SEDAN 4x4 290 HP 510 NM
T5 1,9 TDI 77KW AXB L0ONG 2x4 172 HP 387 NM

775246809 hanzoctavia@seznam.cz
http://www.tdi-tuning.cz

_________________
KAŽDEJ NAFŤÁK MÁ VÝKONOVOU REZERVU = ZÁKON :-)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
PříspěvekNapsal: 15.12.2008 15:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5489

Bydliště:

Praha-Rakovnicko-Praha

Waclav - krasna rozborka :idea: Nicmene si myslim,ze v tvem pripade je lepsi si udelat ''generalku'' sveho motoru... Podle toho co pises,tak s motorem skoro nic neni a pokud predtim behal jak ma,tak neni duvod hledat jinej a treba si projit tim ,co ted mas ty.... Netesnost ventylu poznas,kdyz je zalejes a oni protecou... nicmene stejne musis zbrousit vsechny :!: Brzke uzdraveni :wink:

_________________
Zakazkove Truhlarstvi
viewtopic.php?f=46&t=24670

_________________
Audi A6 Avant Q 3,0 tdi , C3 , Sharan II 1,9TDi PD - Prodano ; CBR - prodano...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
PříspěvekNapsal: 17.12.2008 15:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.03.2008

Příspěvky:

2611

Bydliště:

Brno

Koukám na fotky a jedno mě není jasný. Jak to, že když mají písty zafrézovaný, zapuštěný ventily, tak jak se to může pomlátit. Vždycky jsem si myslel, že se to dělá proto až prdne rozvoďák, tak aby se to nepotkalo. :?:

_________________
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03

http://www.avjose.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
PříspěvekNapsal: 17.12.2008 17:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5489

Bydliště:

Praha-Rakovnicko-Praha

Jose1 - ee,v pistu je 'zafrezovani' aby se nepotkal pri normalnim chodu motoru :idea: A u nekterych pistu- motoru - z duvodu spalovani :idea: Treba u 5ti ventylu jsou do pistu zafrezovany hrany ventylu - jsou tam do sikma... Atd....

_________________
Zakazkove Truhlarstvi
viewtopic.php?f=46&t=24670

_________________
Audi A6 Avant Q 3,0 tdi , C3 , Sharan II 1,9TDi PD - Prodano ; CBR - prodano...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
PříspěvekNapsal: 18.12.2008 19:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.03.2008

Příspěvky:

2611

Bydliště:

Brno

Takže neexistují motory, které mají zafrézování prostě jen z důvodu co uvádím já??

_________________
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03

http://www.avjose.cz


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group