MOTOR: výměna, generální oprava, atd
- Waclav
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 24.02.2006 21:02
MOTOR: výměna, generální oprava, atd
Zdravím kolegy provozující SAG
Prosím o konzultační výpomoc při opravě motoru našeho Sharana VR6 (128kW, 1998, typ AMY + LPG). Stalo se mi začátkem listopadu, že se mi rozpojil či přetrhl spodní jednořadý rozvodový řetěz a došlo k destrukci hybného ústrojí. Jsem tedy postaven před úlohu demontovat motor z auta a zjistit přesný rozsah škody a rozhodnout se pro jednu z následujících variant :
1) Provést GO opravu motoru : Zde se naskýtá několik otázek - Může být motor neopravitelně poškozen, např. prasklina v bloku motoru? Vyměnit jenom dotčené potkané válce a ventily nebo vše nové? Pokusit se shánět opotřebené díly nebo raději nové? A budou na tento starší typ motoru náhradní díly k dispozici? Počítám, že oba řetězy a ozubené kola na hřídeli budou samozřejmě vyměněny za nové + vše nutné okolo.
2) Koupě nového opotřebeného motoru : I zde se naskýtají otázky typu : Provést taktéž GO revizi před jeho vmontováním ? Dá se použít shodný typ motoru (mám AMY) z jiného typu vozu, např. z Golfu či Venta? V jakém stavu se motor bude nacházet-jak to rozpoznat ?
Prosím tedy Vás všechny, kdož jste více či méně odborně zdatní mi radou či popř. jinak vypomoci, abych Sharana opět zprovoznil.
Wáclav
P.S. Pro průběžnou aktualizaci přidávám fotky auta bez motoru a motoru co už je venku :
Prosím o konzultační výpomoc při opravě motoru našeho Sharana VR6 (128kW, 1998, typ AMY + LPG). Stalo se mi začátkem listopadu, že se mi rozpojil či přetrhl spodní jednořadý rozvodový řetěz a došlo k destrukci hybného ústrojí. Jsem tedy postaven před úlohu demontovat motor z auta a zjistit přesný rozsah škody a rozhodnout se pro jednu z následujících variant :
1) Provést GO opravu motoru : Zde se naskýtá několik otázek - Může být motor neopravitelně poškozen, např. prasklina v bloku motoru? Vyměnit jenom dotčené potkané válce a ventily nebo vše nové? Pokusit se shánět opotřebené díly nebo raději nové? A budou na tento starší typ motoru náhradní díly k dispozici? Počítám, že oba řetězy a ozubené kola na hřídeli budou samozřejmě vyměněny za nové + vše nutné okolo.
2) Koupě nového opotřebeného motoru : I zde se naskýtají otázky typu : Provést taktéž GO revizi před jeho vmontováním ? Dá se použít shodný typ motoru (mám AMY) z jiného typu vozu, např. z Golfu či Venta? V jakém stavu se motor bude nacházet-jak to rozpoznat ?
Prosím tedy Vás všechny, kdož jste více či méně odborně zdatní mi radou či popř. jinak vypomoci, abych Sharana opět zprovoznil.
Wáclav
P.S. Pro průběžnou aktualizaci přidávám fotky auta bez motoru a motoru co už je venku :
Naposledy upravil(a) Waclav dne 04.12.2008 23:03, celkem upraveno 1 x.
- romandub
- Jezdec
- Příspěvky: 311
- Registrován: 27.10.2008 14:41
- Bydliště: Bílina okr. Teplice
Re: MOTOR : Mechanické závady
1) určitě to co je poškozené vymenit za nové a hlavu nebo blok nechat opravit.Náhradní díly určo budou,ale nejdřív bych si zjistil cenu ND a cenu staršího motoru.Co se vyplatí.
Dub
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR : Mechanické závady
kup druhý motor, ideál by byl kdyby jsi ho ještě na nějakém autě mohl slyšet v chodu
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: MOTOR : Mechanické závady
Hoj, to ti nezavidim.
Asi bych kvuli klidu v dusi sel do druheho motoru. Poskozeny rozvodama byva vestinou dosti fatalni a VR6 taky tolik nejezdi ne ?Cenove to podle me taky nevyjde znatelne hur. Kdyz jsem pokukoval po autech v Nemecku, dost jich melo meneny motor, takze nejspis dalsi fakt priklanejici se k motoru.
Asi bych kvuli klidu v dusi sel do druheho motoru. Poskozeny rozvodama byva vestinou dosti fatalni a VR6 taky tolik nejezdi ne ?Cenove to podle me taky nevyjde znatelne hur. Kdyz jsem pokukoval po autech v Nemecku, dost jich melo meneny motor, takze nejspis dalsi fakt priklanejici se k motoru.
- pikachuxxx
- Jezdec
- Příspěvky: 452
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR : Mechanické závady
rozeber motor a uvidis co je spatne. poskozeni bloku bych vynechal. mam motory aaa, ale streva tech motoru by mela byt totozna, takze by sly pripadne pouzit. co se tyce financi, asi se vyplati koupit cely motor AAA na dily. motor primo sharan se bude tezko shanet. nejsem si jisty co vse je tam jine, ale cim jsem si jisty to je uchyceni motoru. sharan ma drzak z boku a to passat nebo golf nema. kazdopadne motory nad rok 95 maji v na bloku misto i diry na srouby drzaku ktery je v sharanu.
nic blizsiho ti asi nepovim, protoze se tim nejsem uplne jisty.
nic blizsiho ti asi nepovim, protoze se tim nejsem uplne jisty.
- Waclav
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR : Mechanické závady
Chlapi zatím děkuji za Vaše postřehy,
až uvidíme do motoru (a pokud se mi podaří pořešit foto), tak bych s Vašimi konzulacemi rád dál pokračoval, s Pikachuxxxem nejlépe i telefonickou konzultaci? je -li možno? Tě otravovat?
Wáclav
až uvidíme do motoru (a pokud se mi podaří pořešit foto), tak bych s Vašimi konzulacemi rád dál pokračoval, s Pikachuxxxem nejlépe i telefonickou konzultaci? je -li možno? Tě otravovat?
Wáclav
- Rudi
- Závodník
- Příspěvky: 612
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: sever Čech
- Kontaktovat uživatele:
- Waclav
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
Plyn tam byl od 02/2008 a najel jsem na něm přes 27 000km...Rudi píše:jak dlouho tam byl ten plyn
Roztržení, či rozpojení spodního rozvodového řetězu si myslím nelze přičítat pohonu na LPG...
Wáclav
- Waclav
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
Zdravím všechny zájemce
Takže jsme odhalili příčinu poškození motoru - rozpojený rozvodový řetěz : a zde trochu blíže : Po prvním ohledání to vypadá na 3 ohnuté ventily - viz zde : Válce se zdají být všechny OK, našli jsme 2 nevýrazné obtisky ventilů : Jsem tedy rozhodnut pro bod 1) Oprava motoru
Nějaká další Vaše připomínka, poznámka, postřeh ?
Zdraví Wáclav
Takže jsme odhalili příčinu poškození motoru - rozpojený rozvodový řetěz : a zde trochu blíže : Po prvním ohledání to vypadá na 3 ohnuté ventily - viz zde : Válce se zdají být všechny OK, našli jsme 2 nevýrazné obtisky ventilů : Jsem tedy rozhodnut pro bod 1) Oprava motoru
Nějaká další Vaše připomínka, poznámka, postřeh ?
Zdraví Wáclav
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
vyndej všechny ventily a zkus jestli nejsou ohnute,už jsem jich par delal vypadali ok ale byly lehce ohnute vůbec to nebylo videt až na soustruhu ,rozvody dej určite komplet nove včetne lišt
- HANZTD
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 17.09.2008 21:50
- Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
POKUD MÁŠ DVA NEVÝRAZNÝ TUKANCE NA PÍSTECH,MÚŽEŠ MÍT DVĚ NEVÝRAZNĚ PŘIHNUTY OJNICE A DVA NEVÝRAZNĚ KLEPLÍ EXCENTRY NA VAČCE,,,KDYŽ UŽ PRDNE ROZVOD TAK JE NĚCO V NEPOŘÁDKU A HLAVNĚ NENI TO VŠECHNO VIDĚT POUHYM OKEM ,VŠE JE POTŘEBA PŘEMĚŘIT NEJLÉPE NA TISÍCINY,TAKŽE BYCH BYL PRO JINEJ MOTOR,,DO 10000,- TIS NENI DNESKA PROBLEM A PŘEHÁZET VNITŘNOSTI JE TO NEJMENŠÍ,,A HLAVNĚ VÍŠ CO TAM DÁVÁŠ KDYŽ SE STIM MAZLÍŠ
O I 1,9 TDI 66KW AGR SEDAN 4x4 290 HP 510 NM
T5 1,9 TDI 77KW AXB L0ONG 2x4 172 HP 387 NM
775246809 hanzoctavia@seznam.cz http://www.tdi-tuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
T5 1,9 TDI 77KW AXB L0ONG 2x4 172 HP 387 NM
775246809 hanzoctavia@seznam.cz http://www.tdi-tuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
Waclav - krasna rozborka Nicmene si myslim,ze v tvem pripade je lepsi si udelat ''generalku'' sveho motoru... Podle toho co pises,tak s motorem skoro nic neni a pokud predtim behal jak ma,tak neni duvod hledat jinej a treba si projit tim ,co ted mas ty.... Netesnost ventylu poznas,kdyz je zalejes a oni protecou... nicmene stejne musis zbrousit vsechny Brzke uzdraveni
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
Koukám na fotky a jedno mě není jasný. Jak to, že když mají písty zafrézovaný, zapuštěný ventily, tak jak se to může pomlátit. Vždycky jsem si myslel, že se to dělá proto až prdne rozvoďák, tak aby se to nepotkalo.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
Jose1 - ee,v pistu je 'zafrezovani' aby se nepotkal pri normalnim chodu motoru A u nekterych pistu- motoru - z duvodu spalovani Treba u 5ti ventylu jsou do pistu zafrezovany hrany ventylu - jsou tam do sikma... Atd....
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd
Takže neexistují motory, které mají zafrézování prostě jen z důvodu co uvádím já??
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;