Stránka 1 z 5

MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Napsal: 20.11.2008 23:39
od Waclav
Zdravím kolegy provozující SAG
Prosím o konzultační výpomoc při opravě motoru našeho Sharana VR6 (128kW, 1998, typ AMY + LPG). Stalo se mi začátkem listopadu, že se mi rozpojil či přetrhl spodní jednořadý rozvodový řetěz a došlo k destrukci hybného ústrojí. Jsem tedy postaven před úlohu demontovat motor z auta a zjistit přesný rozsah škody a rozhodnout se pro jednu z následujících variant :
1) Provést GO opravu motoru : Zde se naskýtá několik otázek - Může být motor neopravitelně poškozen, např. prasklina v bloku motoru? Vyměnit jenom dotčené potkané válce a ventily nebo vše nové? Pokusit se shánět opotřebené díly nebo raději nové? A budou na tento starší typ motoru náhradní díly k dispozici? Počítám, že oba řetězy a ozubené kola na hřídeli budou samozřejmě vyměněny za nové + vše nutné okolo.
2) Koupě nového opotřebeného motoru : I zde se naskýtají otázky typu : Provést taktéž GO revizi před jeho vmontováním ? Dá se použít shodný typ motoru (mám AMY) z jiného typu vozu, např. z Golfu či Venta? V jakém stavu se motor bude nacházet-jak to rozpoznat ?
Prosím tedy Vás všechny, kdož jste více či méně odborně zdatní mi radou či popř. jinak vypomoci, abych Sharana opět zprovoznil. :wink:
Wáclav
P.S. Pro průběžnou aktualizaci přidávám fotky auta bez motoru :cry:
Sharan bez motoru.JPG
a motoru co už je venku :

Re: MOTOR : Mechanické závady

Napsal: 21.11.2008 00:15
od romandub
1) určitě to co je poškozené vymenit za nové a hlavu nebo blok nechat opravit.Náhradní díly určo budou,ale nejdřív bych si zjistil cenu ND a cenu staršího motoru.Co se vyplatí.

Re: MOTOR : Mechanické závady

Napsal: 21.11.2008 05:46
od widle
kup druhý motor, ideál by byl kdyby jsi ho ještě na nějakém autě mohl slyšet v chodu

Re: MOTOR : Mechanické závady

Napsal: 21.11.2008 10:18
od parizek_ltm
Hoj, to ti nezavidim.
Asi bych kvuli klidu v dusi sel do druheho motoru. Poskozeny rozvodama byva vestinou dosti fatalni a VR6 taky tolik nejezdi ne ?Cenove to podle me taky nevyjde znatelne hur. Kdyz jsem pokukoval po autech v Nemecku, dost jich melo meneny motor, takze nejspis dalsi fakt priklanejici se k motoru.

Re: MOTOR : Mechanické závady

Napsal: 24.11.2008 23:21
od pikachuxxx
rozeber motor a uvidis co je spatne. poskozeni bloku bych vynechal. mam motory aaa, ale streva tech motoru by mela byt totozna, takze by sly pripadne pouzit. co se tyce financi, asi se vyplati koupit cely motor AAA na dily. motor primo sharan se bude tezko shanet. nejsem si jisty co vse je tam jine, ale cim jsem si jisty to je uchyceni motoru. sharan ma drzak z boku a to passat nebo golf nema. kazdopadne motory nad rok 95 maji v na bloku misto i diry na srouby drzaku ktery je v sharanu.

nic blizsiho ti asi nepovim, protoze se tim nejsem uplne jisty.

Re: MOTOR : Mechanické závady

Napsal: 25.11.2008 21:52
od Waclav
Chlapi zatím děkuji za Vaše postřehy,
až uvidíme do motoru (a pokud se mi podaří pořešit foto), tak bych s Vašimi konzulacemi rád dál pokračoval, s Pikachuxxxem nejlépe i telefonickou konzultaci? je -li možno? Tě otravovat? :wink:
Wáclav

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Napsal: 26.11.2008 21:59
od Rudi
jak dlouho tam byl ten plyn :?:

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Napsal: 27.11.2008 14:15
od Waclav
Rudi píše:jak dlouho tam byl ten plyn :?:
Plyn tam byl od 02/2008 a najel jsem na něm přes 27 000km...
Roztržení, či rozpojení spodního rozvodového řetězu si myslím nelze přičítat pohonu na LPG... :wink:
Wáclav

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Napsal: 14.12.2008 23:16
od Waclav
Zdravím všechny zájemce
Takže jsme odhalili příčinu poškození motoru - rozpojený rozvodový řetěz :
Rozvodový řetěz-Celek_VR6.jpg
a zde trochu blíže :
Rozvodový řetěz-detail_VR6.jpg
Po prvním ohledání to vypadá na 3 ohnuté ventily - viz zde :
HLava válců_Ventily-popis_VR6.jpg
Válce se zdají být všechny OK, našli jsme 2 nevýrazné obtisky ventilů :
Válce_VR6.jpg
Jsem tedy rozhodnut pro bod 1) Oprava motoru
Nějaká další Vaše připomínka, poznámka, postřeh ?
Zdraví Wáclav :wink:

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Napsal: 15.12.2008 09:32
od golfgti16vv
vyndej všechny ventily a zkus jestli nejsou ohnute,už jsem jich par delal vypadali ok ale byly lehce ohnute vůbec to nebylo videt až na soustruhu ,rozvody dej určite komplet nove včetne lišt

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Napsal: 15.12.2008 10:26
od HANZTD
POKUD MÁŠ DVA NEVÝRAZNÝ TUKANCE NA PÍSTECH,MÚŽEŠ MÍT DVĚ NEVÝRAZNĚ PŘIHNUTY OJNICE A DVA NEVÝRAZNĚ KLEPLÍ EXCENTRY NA VAČCE,,,KDYŽ UŽ PRDNE ROZVOD TAK JE NĚCO V NEPOŘÁDKU A HLAVNĚ NENI TO VŠECHNO VIDĚT POUHYM OKEM ,VŠE JE POTŘEBA PŘEMĚŘIT NEJLÉPE NA TISÍCINY,TAKŽE BYCH BYL PRO JINEJ MOTOR,,DO 10000,- TIS NENI DNESKA PROBLEM A PŘEHÁZET VNITŘNOSTI JE TO NEJMENŠÍ,,A HLAVNĚ VÍŠ CO TAM DÁVÁŠ KDYŽ SE STIM MAZLÍŠ :wink:

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Napsal: 15.12.2008 14:21
od patper
Waclav - krasna rozborka :idea: Nicmene si myslim,ze v tvem pripade je lepsi si udelat ''generalku'' sveho motoru... Podle toho co pises,tak s motorem skoro nic neni a pokud predtim behal jak ma,tak neni duvod hledat jinej a treba si projit tim ,co ted mas ty.... Netesnost ventylu poznas,kdyz je zalejes a oni protecou... nicmene stejne musis zbrousit vsechny :!: Brzke uzdraveni :wink:

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Napsal: 17.12.2008 14:52
od Jose1
Koukám na fotky a jedno mě není jasný. Jak to, že když mají písty zafrézovaný, zapuštěný ventily, tak jak se to může pomlátit. Vždycky jsem si myslel, že se to dělá proto až prdne rozvoďák, tak aby se to nepotkalo. :?:

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Napsal: 17.12.2008 16:33
od patper
Jose1 - ee,v pistu je 'zafrezovani' aby se nepotkal pri normalnim chodu motoru :idea: A u nekterych pistu- motoru - z duvodu spalovani :idea: Treba u 5ti ventylu jsou do pistu zafrezovany hrany ventylu - jsou tam do sikma... Atd....

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Napsal: 18.12.2008 18:27
od Jose1
Takže neexistují motory, které mají zafrézování prostě jen z důvodu co uvádím já??