NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
-
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 23.11.2008 22:43
- Bydliště: Česká Kamenice,okr. Děčín
NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
Ahoj lidičky nemáte někdo zkušenosti se Sharan 1,9 TDI 85 kW, 4 motion?? Já jsem toto vozidlo zakoupil v srpnu 08, kdy bylo sucho a nebylo kde 4 motion vyzkoušet a teď když napadl sníh jsem s hrůzou zjistil, že mi to jaksi nemaká, a jen se ten zadní náhon pouze veze. Zkusím ještě diagnostiku, prý se ta spojka na převod elektronicky spíná, tak uvidím.
- Korda
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Náprava zadní 4 motion
Dej vědět kamaráde! Nedávno jsem dával sem otázku ohledně 4x4 které do budoucna chci koupit, ale mám strach abych nemusel řešit něco jako ty a můj kamarád u Voyagera nemlych stejný případ jako .Koupeno v létě nemožno vyzkoušet . Chtěl bych slyšet některé záporné zkušenosti se 4 kolkou-myslím závady a ceny oprav.Nerad bych si nabyl nos, to radši koupím pořádný řetězy za 2000kč než někde vysolit za opravu 20000kč
- passat81
- Řidič
- Příspěvky: 68
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Novosedly
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náprava zadní 4 motion
4 motion se dá odskoušet i na suchu.Stačí trochu štěrku.Uvídíš co řekne VAG.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náprava zadní 4 motion
...a nebo mokra louka
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- Korda
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Náprava zadní 4 motion
Hmm nevím kde bych v létě třeba v centru Práglu zkoušel tu 4x4 Pokud to umí říct diagnostika, tak pak je to super. Ano ale v létě čekat na déšt nebo dělat někde v bazaru kaluž vody? Jediná šance že zlomit majitele či bazaristu a zaplatit návštěvu a modlit se že to umí říct diagnostika,ale mechanickou závadu hmm to si nejsem moc jistej kdyby to třeba šrotovalo z nějaké bouračky atd Opravdu mám strach .U Jeepa jsem prostě zařadil a bylo to. Tady u těch Haldesků je to vabank A může se to taky řádně prodražitpassat81 píše:4 motion se dá odskoušet i na suchu.Stačí trochu štěrku.Uvídíš co řekne VAG.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náprava zadní 4 motion
Nevim,ale zrovna HALDEX jako vabank bych vubec nevidel Nevim jak Sharan,ale neznam Audi u ktere by byl se spojka HALDEX problem A i ve stredu Praglu se najdou mista,kde je mozno odzkouset
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- vikino
- Jezdec
- Příspěvky: 357
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: VWýchodní Čechy
Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
Kluci toto téma se už řešilo zde http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=62785
vikino
- Korda
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
patper : Pokud mluvíš o Audi Quattro tak opravdu srovnáváváš něco jiného než je u Sharana..V tom modelu Audi co já jsem jel, byl ten náhon stálej tak že to šlo vyzkoušet i na zvedáku-relativně Ale u toho Sharana se to spína s malou prodlevou až se ti začnou kola vpředu protáčet třeba na sněhu jinak se jen veze a nejde zařadit elektronicky ani jinak....
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
Mluvim o HALDEXU
Tady neco malo....
Je mezinápravová spojka, která samočinně přiřazuje pohon zadní nápravy u některých vozidel s pohonem 4x4, to znamená s pohonem všech kol. Spojka Haldex je elektrohydraulicky ovládaná spojka s vlastní elektronickou řídicí jednotkou, která pomocí snímačů vyhodnocuje stav trakčních podmínek (schopnost přenosu hnací síly z kola na vozovku) přední nápravy. V případě potřeby je vydán příkaz zapojit i zadní náhon. Spojka Haldex byla vyvinuta švédskou firmou Haldex a své uplatnění nalezla zejména ve vozech koncernu VW (Volkswagen, Škoda, Seat a Audi).
Elektronická řídicí jednotka spojky Haldex neustále zpracovává informace ze snímačů systému ABS na všech kolech a dále pak informace z řídicí jednotky motoru. Tímto způsobem jsou zjišťovány trakční podmínky na kolech přední i zadní nápravy. Vznikne-li nějaká změna oproti předchozímu stavu, nebo dojde-li ke zhoršení trakčních podmínek na přední nápravě, je uvedena v činnost spojka Haldex a tím pohon zadních kol. Za normálních podmínek je tak výkon motoru přenášen obvyklým způsobem ke kolům přední nápravy. U uspořádání pohonu 4x4 je to navíc pomocí kloubového spojovacího hřídele přenos k zadní nápravě. V pomocném rámu zadní nápravy je pak zavěšena skříň rozvodovky s diferenciálem zadní nápravy. Mezi rozvodovkou a spojovacím hřídelem je uložena spojka Haldex. Toto konstrukční řešení je příznivé z hlediska příznivého rozložení hmotnosti mezi obě nápravy.
Spojka Haldex je vícelamelová a pracuje v olejové lázni. Ovládání spojky zajišťuje dvojice pístů, jejichž činnost je řízena řídicí jednotkou a soustavou regulačních ventilů. Potřebný tlak k pístům je dodáván axiálním hydraulickým čerpadlem. Zjistí-li tedy řídicí jednotka spojky změnu v trakčních podmínkách je okamžitě prostřednictvím ovládání pístů zmenšen nebo zvětšen tlak oleje působící na spojku. Tím je přenesena k zadním kolům pouze potřebná část hnacího momentu vzhledem k podmínkám. Poměr přenosu k předním a zadním kolům je tak okamžitě přizpůsoben k daným provozním podmínkám. Tento poměr může být v rozsahu přední:zadní kola v procentech 100:0 až do poměru 50:50. Tímto způsobem se dosahuje optimálního záběru všech kol na kluzkém povrchu, zlepšuje jízdní vlastnosti vozu a nižší spotřeby paliva z důvodu odpojení pohonu zadní nápravy za normálních podmínek.
Tady neco malo....
Je mezinápravová spojka, která samočinně přiřazuje pohon zadní nápravy u některých vozidel s pohonem 4x4, to znamená s pohonem všech kol. Spojka Haldex je elektrohydraulicky ovládaná spojka s vlastní elektronickou řídicí jednotkou, která pomocí snímačů vyhodnocuje stav trakčních podmínek (schopnost přenosu hnací síly z kola na vozovku) přední nápravy. V případě potřeby je vydán příkaz zapojit i zadní náhon. Spojka Haldex byla vyvinuta švédskou firmou Haldex a své uplatnění nalezla zejména ve vozech koncernu VW (Volkswagen, Škoda, Seat a Audi).
Elektronická řídicí jednotka spojky Haldex neustále zpracovává informace ze snímačů systému ABS na všech kolech a dále pak informace z řídicí jednotky motoru. Tímto způsobem jsou zjišťovány trakční podmínky na kolech přední i zadní nápravy. Vznikne-li nějaká změna oproti předchozímu stavu, nebo dojde-li ke zhoršení trakčních podmínek na přední nápravě, je uvedena v činnost spojka Haldex a tím pohon zadních kol. Za normálních podmínek je tak výkon motoru přenášen obvyklým způsobem ke kolům přední nápravy. U uspořádání pohonu 4x4 je to navíc pomocí kloubového spojovacího hřídele přenos k zadní nápravě. V pomocném rámu zadní nápravy je pak zavěšena skříň rozvodovky s diferenciálem zadní nápravy. Mezi rozvodovkou a spojovacím hřídelem je uložena spojka Haldex. Toto konstrukční řešení je příznivé z hlediska příznivého rozložení hmotnosti mezi obě nápravy.
Spojka Haldex je vícelamelová a pracuje v olejové lázni. Ovládání spojky zajišťuje dvojice pístů, jejichž činnost je řízena řídicí jednotkou a soustavou regulačních ventilů. Potřebný tlak k pístům je dodáván axiálním hydraulickým čerpadlem. Zjistí-li tedy řídicí jednotka spojky změnu v trakčních podmínkách je okamžitě prostřednictvím ovládání pístů zmenšen nebo zvětšen tlak oleje působící na spojku. Tím je přenesena k zadním kolům pouze potřebná část hnacího momentu vzhledem k podmínkám. Poměr přenosu k předním a zadním kolům je tak okamžitě přizpůsoben k daným provozním podmínkám. Tento poměr může být v rozsahu přední:zadní kola v procentech 100:0 až do poměru 50:50. Tímto způsobem se dosahuje optimálního záběru všech kol na kluzkém povrchu, zlepšuje jízdní vlastnosti vozu a nižší spotřeby paliva z důvodu odpojení pohonu zadní nápravy za normálních podmínek.
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- Korda
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
No jo to je hezkej článek, ale pořád mi uníká srovnávat to co má Audi-t.j. Quattro stálý náhon 4x4 a nebo jen klasickou předokolku a Sharana s Haldexem který funguje až za určitých podmínek, jak zde píšeš.Dle mě mají každý něco úplně jiného a u Sharana za normálníchh provozních podmínek sucho atd- nezjistitelného o stavu funkčnosti připojení zadní nápravy, bo myslím na to ani nemá kontrolku o stavu připojení Ale necháme to koňovi ten má větší hlavu
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
Jasna vec,ja jen,ze jsem neslysel ,ze by HALDEX odesel...
Tak drzim palce [a vsem co maji 4kolku tise zavidim] at to slape ,tak jak ma
Tak drzim palce [a vsem co maji 4kolku tise zavidim] at to slape ,tak jak ma
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- bora
- Profík
- Příspěvky: 951
- Registrován: 15.05.2008 17:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
jj, zatím šlape a na tom sněhu je to fakt k nezaplacení, myslím že jsem /zatím/ rád za tuto investici
... jinak funguje to skvělě i na mokré trávě a blátě ... ani necítím, že by něco spínalo, ale prostě se nehrabu, nezahrabávám a hlavně díky tomu není dlouhá nezpevněná cesta k baráku už taovej problém jako s těžkou dvoukolkou
... jinak funguje to skvělě i na mokré trávě a blátě ... ani necítím, že by něco spínalo, ale prostě se nehrabu, nezahrabávám a hlavně díky tomu není dlouhá nezpevněná cesta k baráku už taovej problém jako s těžkou dvoukolkou
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008
- Korda
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
pater: Tak to já znám .Kamarád má Voygera 4x4 a nefunguje mu Haldex a v Chrysleru mu řekly že není sám komu to kleklo u starých aut...
Ale taky bych chtěl jednou 4motion ale fakt mám strach.Už jednou jsem opravoval automatickou převodovku za 23 tisíc a už to nechci zažít a už mám tady z těch starších aut trošku strach.
Ale taky bych chtěl jednou 4motion ale fakt mám strach.Už jednou jsem opravoval automatickou převodovku za 23 tisíc a už to nechci zažít a už mám tady z těch starších aut trošku strach.
-
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 23.11.2008 22:43
- Bydliště: Česká Kamenice,okr. Děčín
Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
Tak jsem opět tu.Po napojení Sharanidla na VAGa jsme se dozvěděli,že je tam nespecifikovaná mechanická závada.Provedli jsme měření vstupního a ovládacího proudu do čerpadla Haldexu-2 dráty,které zřejmě slouží k určitému toku oleje a tím k ovládání lamel ve spojce. Po demontáži čerpadla, výměně oleje a filtru v Haldexu,jsem čerpadlo nahradil jiným-funkčním a rázem je po problému.Spojku jsem vyzkoušel na zvedáku tak, že jsem auto zvedl,aby se kola mohla volně otáčet,nastartoval,zařadil 1 a postupným přidáváním plynu a dosažení cca 1500-1700 otáček se připnula i zadní kola.Už se nemůžu dočkat až zase napadne sníh,uff ani si nedokážete představit co za složitou opravu se mi honilo hlavou!!
Závěrem mohu jen konstatovat,že ačkoliv je jízda s 4motion o něco hlučnější,než 2 kolo,mohu jen doporučit!!!!!!!!
Závěrem mohu jen konstatovat,že ačkoliv je jízda s 4motion o něco hlučnější,než 2 kolo,mohu jen doporučit!!!!!!!!
- Korda
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon
No a co celá ta sranda stála????