Stránka 3 z 15

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 27.01.2010 10:44
od orison
Díky za cenné rady zde na foru.
Tak jsem to vylil a nalil zpátky konrolním šroubem, lehce jsem to projel a znovu dolil až po okraj. Filtr jsem povolil sykama zlehka. Čerpadlo je vyměněné a běhá to. Při výměně oleje na mě vypadly asi tři takové malinké jakoby kamínky 2-3mm, jak se to tam mohlo dostat to nevím tak dělám radši že jsem to neviděl.
Jezdí to jak tank -velká spokojenost!!!!

Napadlo mě udělat si kontrolku sepnutí zadní nápravy.
Zajímalo by mě jestli "míru připojení zadní nápravy" charakterizuje napětí (otáčky) na čerpadle haldexu nebo se to řídí jinde a čerpadlo vždy běží naplno?
Případně jak jinak by bylo možné jednoduše udělat kontrolku (budíček) sepnutí haldexu?

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 01.04.2010 02:47
od Matell
Ahoj lidi,
už se to tady řešilo, hučení od zadní nápravy v rozmezí 100-130km/h při záběru do kopce na 4x4ce a někdo psal, že je to rezonancí uchycení haldexky nebo diferáku. Byl by někdo tak hodný a našel v ETKA číslo toho silentbloku, rád bych ho zkusil vyměnit. Jen musím přijít za dodavatelem s číslem. Získané zkušenosti sem napíšu.
Jinak na 4x4 nedám dopustit, bez toho bych se u nás nedostal ani domů (nezpevněná cesta prudce do kopce), s octávkou jsme vyjeli tak 15m z 80ti a konec, přetržený řetězy (pod sněhem skála) atd. Se Sharanem jsem musel jednou za zimu couvnout a víc se rozjet, jinak pohoda i při 15cm nového sněhu. Jen to hučení na dálnici a převody, při 140km/h točí přes 3000ot.
Díky za odpověď

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 30.12.2010 10:45
od Kylon
Zdar pánové ..

mám také docela pěknej problém ..

nejprve jsem měl problémy s výfukem upadla mi zadní část a než jsme to dal dohromady tak mi přeslala konikovat jednotka zadního náhonu. Nevím tedy zda to má souvislost či nikoliv ale ted nevím co s tím ? Má ta jednotka samostatnou pijistku?
Díky za pomoc ... Po vánocích pěkný dáreček ... :(

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 30.12.2010 14:53
od Kylon
Nikdo nic ...

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 01.01.2011 14:20
od jena.broda
Co na to VAG? Jestli není žádná komunikace tak bych šel po kabelech, svorkovnice u zadního diferáku a skončil bych u řídící jednotky haldexu uhnilé kontakty atd. To víš sůl je prevít je totiž nad zlato.

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 02.01.2011 09:32
od Kylon
Vag hlásí že jednotka nekomunikuje .. OK zkusím to prozkoumat ...

Já měl spoíš strach když mi upadnul výfuk jestli ta teplota nemohla něco způsobit ....

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 02.01.2011 11:15
od rcmony
No teoreticky mě to taky napadlo, upadlý výfuk něco přetrhl nebo pokud jsi s tím kus jel tak pohli výfukové zplodiny foukat kam neměli. Co nějaký elektrický svazek v podlaze nad místem kde výfuk upadl ??

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 03.01.2011 08:33
od Kylon
Dneska to zvednu, přivařím zpět a mrknu na to ..

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 03.01.2011 13:00
od Roznovak
Se zájmem jsem si pročetl toto téma - taky uvažuji o koupi Sharana nebo Alhambry tak rok 2006-2007 a zvažuji, zda klasiku nebo 4Motion. Bohužel, jak jsem zjistil, těch čtyřkolek se od roku 2006 už tolik nevyrábělo, že? V inzerátech je Sharanů opravdu málo a Alhambra skoro žádná...

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 04.01.2011 20:04
od Auto1
Roznovak: Když se ptáš na 4Motion tak Ti to napíšu takto jednoduše:
Předokolku musíš obout na 195/65/15 nebo 205/16 dle verze, a pak máš na nových zimních pneu takovou trakci,že můžeš jezdit i po sjezdovce nahoru,jednoduše s ESP které obsahuje EDS a další systémy vyjedeš vše dokud nelehneš na břicho.
Nevýhoda těch úzkých kol je,že když jezdíš rychle po dálnici,auto se vlní jako had,protože jsou kola úzké a lamely pruží...

Takže 4Motion je dobrý na to,že dáš širší kola,auto drží i na rychlých dálnicích a když ta široká kola nemají trakci na horách,tak sepne zadek,a vyjedeš také všechno.
Takto je to asi zřejmé,kde jsou rozdíly.
Abys měl zamotanou hlavu tak 4Motion je servisně dražší (manžety poloos,klouby,náplně diferáků atd) a navíc je horší spotřeba,dynamika a hluk,horší servisně přístup k motoru,turbu,výfuku atd...
Nekupoval bych 4Motion jen proto,že ho chci-protože ani auto určitého typu nekupují lidé proto že ho potřebují,ale jen proto,že ho chtějí ale 4Motion bych kupoval jen,pakliže ho potřebuji.(rychlá jízda,široká kola,tahání přívěsů,hory a podobně,ale jinak pokud dodržuješ vyhlášku,takže 50/90/130,tak lze i na těch základních pneu "galusky" jezdit bezpotíží a vyjedeš skutečně všude,jen stačí mít naftu (těžký motor) nové gumy a ESP (=EDS)
A jestli jsi z Rožnova,tak mi napiš SZ a pošlu Ti telefon na člověka z Tvého okolí,který zná Sharany do posledního šroubku a má i díly.

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 05.01.2011 09:39
od Kylon
Tak mám opraveno, na sněhu opět jezdím jako v létě :P byl v prdeli jeden kablík ...
takže hurá na hory ...

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 05.01.2011 15:04
od rcmony
Tak hlavně s rozumem :D Fyzika platí stejně v létě jako v zimě.

Mělo to souvislost s tím výfukem nebo jen souhra náhod?

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 05.01.2011 19:05
od Roznovak
Auto1 píše:Roznovak: Když se ptáš na 4Motion tak Ti to napíšu takto jednoduše:
Předokolku musíš obout na 195/65/15 nebo 205/16 dle verze, a pak máš na nových zimních pneu takovou trakci,že můžeš jezdit i po sjezdovce nahoru,jednoduše s ESP které obsahuje EDS a další systémy vyjedeš vše dokud nelehneš na břicho.
Nevýhoda těch úzkých kol je,že když jezdíš rychle po dálnici,auto se vlní jako had,protože jsou kola úzké a lamely pruží...
No právě s tou tak perfektní trakcí na předku nemůžu souhlasit. Mám samozřejmě 195/65R15 Goodyear UltraGrip7+ , což jsou podle mě jedny z nejlepších gum na zimu, ale proti diesselové Zafiře, kterou jsem měl předtím (na stejných gumách stejného rozměru) nevyjedu teď takový kopec na sněhu jako dřív. Galaxy je mnonem těžší na zadek a to dělá svoje. Jak to v kopečku začne hrabat, tak je konec. A to jezdím s velmi jemnou nohou na plynu. Nebývám totiž v městě, ale barák mám pod lesem, kam vede cesta mírně do kopce v délce asi 120metrů. A pokud fouká a udělají se závěje, které traktor nestihne protáhnout, tak se rozjíždím i několikrát, abych to prorazil. To se Zafirou bych to projel, to vím. Právě proto uvažuju o 4Motion... Na druhou stranu musím říct, že za ty dvě zimy, co mám Galaxy, jsem se k baráku dostal vždy a nikdy jsem ji nemusel nechávat dole pod kopcem. Samozřejmě loni mi asi 3krát pomohla lopata. Tak budu asi ještě rozmýšlet... Mám asi půl roku čas...
O kontakt ti napíšu. Dělá i Galaxy I.???

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 05.01.2011 19:16
od Kylon
jen souhra náhod ...

Re: NÁPRAVA ZADNÍ: 4 Motion, zadní náhon

Napsal: 05.01.2011 20:08
od petypety
Já teď jezdím bez "zadku" a je to takový rozdíl, že kdo nevyzkoušel tohle auto bez 4x4 a s ním,
neumí si představit, jak moc je to jiné. S ním se stane opravdu zřídka, že zasáhne protiprokluz,
bez pohonu na zadek to na palubce bliká jak vánoční stromeček od vietnamců.

Nebydlím na horách, "jen" na Vysočině a tady u nás není problém, aby byl sníh 5 měsíců a z toho 4 měsíce
ledový koleje, kdo je ve stejné situaci, vřele doporučuji. Samozřejmě platí, co bylo napsáno - vyšší náklady na servis
a možná vyšší poruchovost.