MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od M@rty74 »

Co píše VAG? Žádné chyby ?
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od 007houmr »

VAG neukazuje nic, všechno bez chyb. Protože sem už nevěděl co s tím, tak včera jsem i přes ten šílený mráz znovu odpojil hadice od tandemu a dal jsem tam průhledný, tentokrát už né jen na přívod do tandemu, což už jsem dělal dřív a nic zvláštního sem nezjistil, ale i na zpátečku. Koukám do motoru a po chvilce jsem zaslechl takový skoro (zvlášť za chodu motoru) neznatelný syčení. Dřív to slyšet nebylo. Začal jsem hýbat s hadicama na filtru a... Průhlednou hadičkou si to šinou vzduchový korálky přímo do motoru. Sice filtr je od léta nový, ale když jsem pohnul zpětným ventilem, tak bylo jasno. Zkusil jsem ho ještě trochu prstama přitlačit, bublinky sice přestali, ale hned jsem ve VW objednal nový (400,- Kč), v AutoKelly prý už nevedou.
Dneska ráno koukám, přívod je v pohodě, po vzduchu ani stopa, ale hadice na spodku tandemu, tedy zpátečka prázdná. Z toho soudím i tandem bez nafty. To asi není normální stav, že? To by asi odpovídalo tomu, jak se to chová při startu. Škytne - tedy spáli co zůstalo v motoru a konec, už jen točí naprázdno. Když se mě podařilo do motoru natlačit trochu nafty, abych nastartoval, tak sem to nechal chvilku zahřát, abych v klidu mohl hýbat s hadičkama, byly pěkně zmrzlé, pak jsem tam dal novej zpětnej ventil. Z filtru sem už neviděl, že by do motoru šel nějaký vzduch, ale zpátečkou v určitých intervalech bubliny prolétly. Nechal sem to klapat, ale nepřestávali. Zítra ráno jsem zvědavej, jak to bude vypadat. Ty bublinky co jdou z tandemu, mě zneklidňují, to by asi taky neměli, že?
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od 007houmr »

Tak sem teď kouknul do motoru a spátečka zase prázdná. Kolem tandemu žádné netěsnosti nepozoruju, ale asi mě nezbude než ho sundat a zkusit dát nové těsnění. A jestli ani to nepomůže, tak už nevím. :cry:
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od smolda »

A fleky od nafty nikde nepozoruješ? Zkus kouknout do dolního deklu...
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od 007houmr »

Právě že nikde nic. Zkusím ještě kouknou na ten dekl, ale co si vzpomínám naposledy, když byl sundanej, tak byl čistej.
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od smolda »

No někde bejt musí, hledej šmudlo, přeci se jen tak nevypaří.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od 007houmr »

To s tebou plně souhlasím. Ale nikde fakt žádný fleky ani kaluže. Asi jak to zchladne, tak to někde přicucne vzduch. Mám takový pocit, že se nafta nějakým způsobem vrací do nádrže. Myslím, že sem něco takovýho tady četl. Ale to je OT.
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od smolda »

Mrkni na vstřiky, respektive jak je propojenej přepad vstřiků. Většinou jsou přepady jednotlivých vstřiků propojený jeden s druhým v sérii a z posledního vede jedna hadička do zpátečky. Jedná se o ten první, kterej má druhý vývod zpátečky zaslepenej. Mrkni jestli tam tu záslepku opravdu má.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od patper »

...on ma ale PDcko....

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od smolda »

Hááá, na to jsem nevzpoměl :blush:
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od 007houmr »

Nevadí, i tak díky za snahu pomoct!!! :good: Jinak někde tam pořád slyším takový nepravydelný syčivý zvuk. Někde musí být nějaký netěsnost. Hned jak se dostanu někam do dílny a trochu do tepla, tak po musím prolézt kousek po kousku. V týhle zimě se to venku nedá. Někde si to musí přisávat. ALE KDE KURŇA!!! :baseball: Ještě zkusím objednat nové těsnění pod tandem a zkontroluju jeho víčko.
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Příspěvek od 007houmr »

Chlapy, co se týká tandemového čerpadla, je jedno, jestli mám na motoru to s dvěma tesněníma nebo to s tím těsněním v celku? Měl jsem nějaký půjčený na zkoušku a teď si zaboha nemůžu uvědomit, který sem tam měl. To co si myslím, že tam bylo má na sobě to dvojitý těsnění, ale vím určitě, že mezi čerpadlem a hlavou byl ten kovový výlisek, což by mělo být to druhé těsnění, které se dávalo na novější typy. Ještě je třetí možnost, že tam někdo přede mnou dal starší tandem z dvojitým těsněním a na to plácnul ještě to kovové těsnění, ale to je snad blbost. Každopádně podle VIN bych tam měl mít tandem s jedním těsněním v celku, ale na stole mě leží tři čerpadla a všechny s dvojitým těsněním plus jedno těsnění kovové.
Co byste poradili? Koupit nové gumové dvojité tešnění a dál to neřešit? :?
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Explosive
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 23.02.2013 22:03
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Příspěvek od Explosive »

Ahoj chlapi,

dnes jsem přetěsňoval čerpadlo. Měnil jsem těsnění pod rozdělovačem a na víku rozdělovače. Práce na cca hodinu i s nastavením volnoběžné dávky. Později sem hodím návod.
Netěsnost byla asi 0,5 litru na 100 km, což je vážně hodně. Projevovalo se to neustálým padáním nafty a velkou louží pod autem.
Po výměně jsem auto projel na cca 3 km, vše se zdá OK. Až na jednu drobnost. A tom že nafta padá i nadále, protože ani teď jsem nenastartoval. V té průhledné hadici k přívodu je prostě sucho. Co to ještě může být? Jsou tam nějaké zpětné ventily, které mají držet naftu ??
Díky
Seat Alhambra I, 1999, 81kW AFN

Explosive
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 23.02.2013 22:03
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Příspěvek od Explosive »

Takže přikládám zde stručný návod, jak přetěsnit rozdělovač čerpadla (spodní i vrchní těsnění).
Potřebujeme: Nové těsnění, sedmičku ořech, TORX 30, kladivo, nůž, hadr na stékající naftu, a kousek hadříku na očištění čerpadla, VAG COM, nebo jiný diagnostický přístroj, k zahození nebude ani nějaký přípravek na odmaštění čerpadla (např. bezoplachová Arva) a hlavně odvahu :)

Jen poznámka, že se jedná o čerpadlo EDC - elektronicky řízené. Nevím, jestli se u SAG dělaly i mechanická čerpadla, ale v případě, že byste rozebírali mechanické čerpadlo, tak bez zkušeností a zkušební stolice ho akorát rozeserete a už ho nikdo nedá dohromady :)

1) Před tím, než začneme, vypodložíme si okolí čerpadla hadrem, aby nám stékající nafta neznečišťovala přírodu a hlavně, aby nám pak nesmrděla nafta v autě.

2) Nožem si poznačíme polohu rozdělovače viz obrázek
Obrázek
Udělejte to na všech stranách, jinak pak budete mít docela pakárnu to dát zpátky.


3) Musíme povolit bezpečnostní tříhranný šroub. Pokud nemáme vhodný nástroj, je potřeba použít kladiva a ořech sedmičku. Opatrně kladivem, naklepeme ořech na šroub a povolíme.
Obrázek

4)Povolíme i zbývající tři šrouby víka (zatím jen víka) TORXem 30 a víko opatrně odklopíme (pozor, poteče nafta)
Obrázek

5) Těsnění z víka opatrně vyloupneme a nahradíme novým. V těsnění je značka, díky které se nelze splést.
Pro ty štasnější, kterým teklo jen víko už zbývá jen očistit dosedací plochy, namazat těsnění naftou, víko vrátit, zašroubovat zpátky, nastartovat a hlídat únik. Pro ostatní, kterým teče i spodek rozdělovače jsou určeny následující body:

6) Povolíme ještě zbývající tři šrouby TORX 30

Obrázek

a hlavu rozdělovače OPATRNĚ sundáme. Musí se nám naskytnout tento pohled:

Obrázek
POZOR do toho malinkého otvoru se při zpětné montáži musíme trefit tím klínkem na následující fotce, což je druhý kus, co jsme sundali:

Obrázek

Zde se nachází ono druhé těsnění. Vyloupnout, dát nové, namazat naftou, očistit dosedací plochu, namazat nové těsnění naftou a přichází velký a nejtěžší úkol. Trefit se klínkem hlavy rozdělovače do toho otvoru šoupátka. Jedná se o regulaci plynu, takže když se vám to nepodaří, auto nereaguje na plyn. Není tam vidět, ale jde to mírně cítít. Já jsem to trefil hned na poprvé.

7) Nyní zbývá všechno namontovat zpátky. Myslete na to, že hlavu musíte dát na značky, které jste si předtím nožem označili.

8) Pokud je vše kompletní, zkuste nastartovat motor. Půjde to ztuha, protože se čerpadlo musí odvzdušnit. Pokud vám to ani pod delší době nepůjde, nebo motor jakoby chytí ale hned chcípne, je špatně nastavený volnoběh. Povolte tři spodní torxy a vrchni bezpečák a posuňte hlavu čerpadla dál od rozvodů (k rozvodům se volnoběžná dávka ubírá, od rozvodů přidává). Vše dotáhnout a nastartovat.

9) Pokud je start úspěšný, ještě nejásejte. Nastartovat VAG, spojit se s jednotkou motoru, blok hodnot, skupina 001 druhé pole je volnoběžná dávka, která by měla být 3-6 mg. Reguluje se povolením šroubů a mírným poklepáváním do hlavy čerpadlo směrek od/k rozvodům - dle potřeby.

Podtrženo sečteno, ušetřeno 5000 Kč v Bosch servisu.
Přeji úspěch.
Seat Alhambra I, 1999, 81kW AFN

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Příspěvek od smolda »

Tak to je mazácký, dobrá práce čéčé. :good:
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“