Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 02.02.2012 12:47 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

29.05.2010

Příspěvky:

2382

Bydliště:

Green town at Prague

Co píše VAG? Žádné chyby ?

_________________
Alhambra II 1,9TDi PD
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 03.02.2012 22:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.02.2009

Příspěvky:

285

Bydliště:

Třebíč/Znojmo

VAG neukazuje nic, všechno bez chyb. Protože sem už nevěděl co s tím, tak včera jsem i přes ten šílený mráz znovu odpojil hadice od tandemu a dal jsem tam průhledný, tentokrát už né jen na přívod do tandemu, což už jsem dělal dřív a nic zvláštního sem nezjistil, ale i na zpátečku. Koukám do motoru a po chvilce jsem zaslechl takový skoro (zvlášť za chodu motoru) neznatelný syčení. Dřív to slyšet nebylo. Začal jsem hýbat s hadicama na filtru a... Průhlednou hadičkou si to šinou vzduchový korálky přímo do motoru. Sice filtr je od léta nový, ale když jsem pohnul zpětným ventilem, tak bylo jasno. Zkusil jsem ho ještě trochu prstama přitlačit, bublinky sice přestali, ale hned jsem ve VW objednal nový (400,- Kč), v AutoKelly prý už nevedou.
Dneska ráno koukám, přívod je v pohodě, po vzduchu ani stopa, ale hadice na spodku tandemu, tedy zpátečka prázdná. Z toho soudím i tandem bez nafty. To asi není normální stav, že? To by asi odpovídalo tomu, jak se to chová při startu. Škytne - tedy spáli co zůstalo v motoru a konec, už jen točí naprázdno. Když se mě podařilo do motoru natlačit trochu nafty, abych nastartoval, tak sem to nechal chvilku zahřát, abych v klidu mohl hýbat s hadičkama, byly pěkně zmrzlé, pak jsem tam dal novej zpětnej ventil. Z filtru sem už neviděl, že by do motoru šel nějaký vzduch, ale zpátečkou v určitých intervalech bubliny prolétly. Nechal sem to klapat, ale nepřestávali. Zítra ráno jsem zvědavej, jak to bude vypadat. Ty bublinky co jdou z tandemu, mě zneklidňují, to by asi taky neměli, že?

_________________
VW Sharan, 1,9TDI, 85kW, 2003, Business


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 04.02.2012 12:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.02.2009

Příspěvky:

285

Bydliště:

Třebíč/Znojmo

Tak sem teď kouknul do motoru a spátečka zase prázdná. Kolem tandemu žádné netěsnosti nepozoruju, ale asi mě nezbude než ho sundat a zkusit dát nové těsnění. A jestli ani to nepomůže, tak už nevím. :cry:

_________________
VW Sharan, 1,9TDI, 85kW, 2003, Business


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 04.02.2012 16:02 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

A fleky od nafty nikde nepozoruješ? Zkus kouknout do dolního deklu...

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 04.02.2012 19:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.02.2009

Příspěvky:

285

Bydliště:

Třebíč/Znojmo

Právě že nikde nic. Zkusím ještě kouknou na ten dekl, ale co si vzpomínám naposledy, když byl sundanej, tak byl čistej.

_________________
VW Sharan, 1,9TDI, 85kW, 2003, Business


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 04.02.2012 19:24 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

No někde bejt musí, hledej šmudlo, přeci se jen tak nevypaří.

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 04.02.2012 20:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.02.2009

Příspěvky:

285

Bydliště:

Třebíč/Znojmo

To s tebou plně souhlasím. Ale nikde fakt žádný fleky ani kaluže. Asi jak to zchladne, tak to někde přicucne vzduch. Mám takový pocit, že se nafta nějakým způsobem vrací do nádrže. Myslím, že sem něco takovýho tady četl. Ale to je OT.

_________________
VW Sharan, 1,9TDI, 85kW, 2003, Business


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 05.02.2012 12:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

Mrkni na vstřiky, respektive jak je propojenej přepad vstřiků. Většinou jsou přepady jednotlivých vstřiků propojený jeden s druhým v sérii a z posledního vede jedna hadička do zpátečky. Jedná se o ten první, kterej má druhý vývod zpátečky zaslepenej. Mrkni jestli tam tu záslepku opravdu má.

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 05.02.2012 13:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5501

Bydliště:

Praha-Rakovnicko-Praha

...on ma ale PDcko....

_________________
Zakazkove Truhlarstvi
viewtopic.php?f=46&t=24670

_________________
Audi A6 Avant Q 3,0 tdi , C3 , Sharan II 1,9TDi PD - Prodano ; CBR - prodano...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 05.02.2012 15:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

Hááá, na to jsem nevzpoměl :blush:

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 06.02.2012 20:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.02.2009

Příspěvky:

285

Bydliště:

Třebíč/Znojmo

Nevadí, i tak díky za snahu pomoct!!! :good: Jinak někde tam pořád slyším takový nepravydelný syčivý zvuk. Někde musí být nějaký netěsnost. Hned jak se dostanu někam do dílny a trochu do tepla, tak po musím prolézt kousek po kousku. V týhle zimě se to venku nedá. Někde si to musí přisávat. ALE KDE KURŇA!!! :baseball: Ještě zkusím objednat nové těsnění pod tandem a zkontroluju jeho víčko.

_________________
VW Sharan, 1,9TDI, 85kW, 2003, Business


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp
PříspěvekNapsal: 16.02.2012 13:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.02.2009

Příspěvky:

285

Bydliště:

Třebíč/Znojmo

Chlapy, co se týká tandemového čerpadla, je jedno, jestli mám na motoru to s dvěma tesněníma nebo to s tím těsněním v celku? Měl jsem nějaký půjčený na zkoušku a teď si zaboha nemůžu uvědomit, který sem tam měl. To co si myslím, že tam bylo má na sobě to dvojitý těsnění, ale vím určitě, že mezi čerpadlem a hlavou byl ten kovový výlisek, což by mělo být to druhé těsnění, které se dávalo na novější typy. Ještě je třetí možnost, že tam někdo přede mnou dal starší tandem z dvojitým těsněním a na to plácnul ještě to kovové těsnění, ale to je snad blbost. Každopádně podle VIN bych tam měl mít tandem s jedním těsněním v celku, ale na stole mě leží tři čerpadla a všechny s dvojitým těsněním plus jedno těsnění kovové.
Co byste poradili? Koupit nové gumové dvojité tešnění a dál to neřešit? :?

_________________
VW Sharan, 1,9TDI, 85kW, 2003, Business


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla
PříspěvekNapsal: 09.06.2013 22:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.02.2013

Příspěvky:

18

Bydliště:

Praha

Ahoj chlapi,

dnes jsem přetěsňoval čerpadlo. Měnil jsem těsnění pod rozdělovačem a na víku rozdělovače. Práce na cca hodinu i s nastavením volnoběžné dávky. Později sem hodím návod.
Netěsnost byla asi 0,5 litru na 100 km, což je vážně hodně. Projevovalo se to neustálým padáním nafty a velkou louží pod autem.
Po výměně jsem auto projel na cca 3 km, vše se zdá OK. Až na jednu drobnost. A tom že nafta padá i nadále, protože ani teď jsem nenastartoval. V té průhledné hadici k přívodu je prostě sucho. Co to ještě může být? Jsou tam nějaké zpětné ventily, které mají držet naftu ??
Díky

_________________
Seat Alhambra I, 1999, 81kW AFN


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla
PříspěvekNapsal: 17.06.2013 08:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.02.2013

Příspěvky:

18

Bydliště:

Praha

Takže přikládám zde stručný návod, jak přetěsnit rozdělovač čerpadla (spodní i vrchní těsnění).
Potřebujeme: Nové těsnění, sedmičku ořech, TORX 30, kladivo, nůž, hadr na stékající naftu, a kousek hadříku na očištění čerpadla, VAG COM, nebo jiný diagnostický přístroj, k zahození nebude ani nějaký přípravek na odmaštění čerpadla (např. bezoplachová Arva) a hlavně odvahu :)

Jen poznámka, že se jedná o čerpadlo EDC - elektronicky řízené. Nevím, jestli se u SAG dělaly i mechanická čerpadla, ale v případě, že byste rozebírali mechanické čerpadlo, tak bez zkušeností a zkušební stolice ho akorát rozeserete a už ho nikdo nedá dohromady :)

1) Před tím, než začneme, vypodložíme si okolí čerpadla hadrem, aby nám stékající nafta neznečišťovala přírodu a hlavně, aby nám pak nesmrděla nafta v autě.

2) Nožem si poznačíme polohu rozdělovače viz obrázek
Obrázek
Udělejte to na všech stranách, jinak pak budete mít docela pakárnu to dát zpátky.


3) Musíme povolit bezpečnostní tříhranný šroub. Pokud nemáme vhodný nástroj, je potřeba použít kladiva a ořech sedmičku. Opatrně kladivem, naklepeme ořech na šroub a povolíme.
Obrázek

4)Povolíme i zbývající tři šrouby víka (zatím jen víka) TORXem 30 a víko opatrně odklopíme (pozor, poteče nafta)
Obrázek

5) Těsnění z víka opatrně vyloupneme a nahradíme novým. V těsnění je značka, díky které se nelze splést.
Pro ty štasnější, kterým teklo jen víko už zbývá jen očistit dosedací plochy, namazat těsnění naftou, víko vrátit, zašroubovat zpátky, nastartovat a hlídat únik. Pro ostatní, kterým teče i spodek rozdělovače jsou určeny následující body:

6) Povolíme ještě zbývající tři šrouby TORX 30

Obrázek

a hlavu rozdělovače OPATRNĚ sundáme. Musí se nám naskytnout tento pohled:

Obrázek
POZOR do toho malinkého otvoru se při zpětné montáži musíme trefit tím klínkem na následující fotce, což je druhý kus, co jsme sundali:

Obrázek

Zde se nachází ono druhé těsnění. Vyloupnout, dát nové, namazat naftou, očistit dosedací plochu, namazat nové těsnění naftou a přichází velký a nejtěžší úkol. Trefit se klínkem hlavy rozdělovače do toho otvoru šoupátka. Jedná se o regulaci plynu, takže když se vám to nepodaří, auto nereaguje na plyn. Není tam vidět, ale jde to mírně cítít. Já jsem to trefil hned na poprvé.

7) Nyní zbývá všechno namontovat zpátky. Myslete na to, že hlavu musíte dát na značky, které jste si předtím nožem označili.

8) Pokud je vše kompletní, zkuste nastartovat motor. Půjde to ztuha, protože se čerpadlo musí odvzdušnit. Pokud vám to ani pod delší době nepůjde, nebo motor jakoby chytí ale hned chcípne, je špatně nastavený volnoběh. Povolte tři spodní torxy a vrchni bezpečák a posuňte hlavu čerpadla dál od rozvodů (k rozvodům se volnoběžná dávka ubírá, od rozvodů přidává). Vše dotáhnout a nastartovat.

9) Pokud je start úspěšný, ještě nejásejte. Nastartovat VAG, spojit se s jednotkou motoru, blok hodnot, skupina 001 druhé pole je volnoběžná dávka, která by měla být 3-6 mg. Reguluje se povolením šroubů a mírným poklepáváním do hlavy čerpadlo směrek od/k rozvodům - dle potřeby.

Podtrženo sečteno, ušetřeno 5000 Kč v Bosch servisu.
Přeji úspěch.

_________________
Seat Alhambra I, 1999, 81kW AFN


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla
PříspěvekNapsal: 17.06.2013 21:46 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

Tak to je mazácký, dobrá práce čéčé. :good:

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group