Takže přikládám zde stručný návod, jak přetěsnit rozdělovač čerpadla (spodní i vrchní těsnění).
Potřebujeme: Nové těsnění, sedmičku ořech, TORX 30, kladivo, nůž, hadr na stékající naftu, a kousek hadříku na očištění čerpadla, VAG COM, nebo jiný diagnostický přístroj, k zahození nebude ani nějaký přípravek na odmaštění čerpadla (např. bezoplachová Arva) a hlavně odvahu
Jen poznámka, že se jedná o čerpadlo EDC - elektronicky řízené. Nevím, jestli se u SAG dělaly i mechanická čerpadla, ale v případě, že byste rozebírali mechanické čerpadlo, tak bez zkušeností a zkušební stolice ho akorát rozeserete a už ho nikdo nedá dohromady
1) Před tím, než začneme, vypodložíme si okolí čerpadla hadrem, aby nám stékající nafta neznečišťovala přírodu a hlavně, aby nám pak nesmrděla nafta v autě.
2) Nožem si poznačíme polohu rozdělovače viz obrázek
Udělejte to na všech stranách, jinak pak budete mít docela pakárnu to dát zpátky.
3) Musíme povolit bezpečnostní tříhranný šroub. Pokud nemáme vhodný nástroj, je potřeba použít kladiva a ořech sedmičku. Opatrně kladivem, naklepeme ořech na šroub a povolíme.
4)Povolíme i zbývající tři šrouby víka (zatím jen víka) TORXem 30 a víko opatrně odklopíme (pozor, poteče nafta)
5) Těsnění z víka opatrně vyloupneme a nahradíme novým. V těsnění je značka, díky které se nelze splést.
Pro ty štasnější, kterým teklo jen víko už zbývá jen očistit dosedací plochy, namazat těsnění naftou, víko vrátit, zašroubovat zpátky, nastartovat a hlídat únik. Pro ostatní, kterým teče i spodek rozdělovače jsou určeny následující body:
6) Povolíme ještě zbývající tři šrouby TORX 30
a hlavu rozdělovače OPATRNĚ sundáme. Musí se nám naskytnout tento pohled:
POZOR do toho malinkého otvoru se při zpětné montáži musíme trefit tím klínkem na následující fotce, což je druhý kus, co jsme sundali:
Zde se nachází ono druhé těsnění. Vyloupnout, dát nové, namazat naftou, očistit dosedací plochu, namazat nové těsnění naftou a přichází velký a nejtěžší úkol. Trefit se klínkem hlavy rozdělovače do toho otvoru šoupátka. Jedná se o regulaci plynu, takže když se vám to nepodaří, auto nereaguje na plyn. Není tam vidět, ale jde to mírně cítít. Já jsem to trefil hned na poprvé.
7) Nyní zbývá všechno namontovat zpátky. Myslete na to, že hlavu musíte dát na značky, které jste si předtím nožem označili.
Pokud je vše kompletní, zkuste nastartovat motor. Půjde to ztuha, protože se čerpadlo musí odvzdušnit. Pokud vám to ani pod delší době nepůjde, nebo motor jakoby chytí ale hned chcípne, je špatně nastavený volnoběh. Povolte tři spodní torxy a vrchni bezpečák a posuňte hlavu čerpadla dál od rozvodů (k rozvodům se volnoběžná dávka ubírá, od rozvodů přidává). Vše dotáhnout a nastartovat.
9) Pokud je start úspěšný, ještě nejásejte. Nastartovat VAG, spojit se s jednotkou motoru, blok hodnot, skupina 001 druhé pole je volnoběžná dávka, která by měla být 3-6 mg. Reguluje se povolením šroubů a mírným poklepáváním do hlavy čerpadlo směrek od/k rozvodům - dle potřeby.
Podtrženo sečteno, ušetřeno 5000 Kč v Bosch servisu.
Přeji úspěch.