Stránka 3 z 6

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 02.02.2012 11:47
od M@rty74
Co píše VAG? Žádné chyby ?

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 03.02.2012 21:21
od 007houmr
VAG neukazuje nic, všechno bez chyb. Protože sem už nevěděl co s tím, tak včera jsem i přes ten šílený mráz znovu odpojil hadice od tandemu a dal jsem tam průhledný, tentokrát už né jen na přívod do tandemu, což už jsem dělal dřív a nic zvláštního sem nezjistil, ale i na zpátečku. Koukám do motoru a po chvilce jsem zaslechl takový skoro (zvlášť za chodu motoru) neznatelný syčení. Dřív to slyšet nebylo. Začal jsem hýbat s hadicama na filtru a... Průhlednou hadičkou si to šinou vzduchový korálky přímo do motoru. Sice filtr je od léta nový, ale když jsem pohnul zpětným ventilem, tak bylo jasno. Zkusil jsem ho ještě trochu prstama přitlačit, bublinky sice přestali, ale hned jsem ve VW objednal nový (400,- Kč), v AutoKelly prý už nevedou.
Dneska ráno koukám, přívod je v pohodě, po vzduchu ani stopa, ale hadice na spodku tandemu, tedy zpátečka prázdná. Z toho soudím i tandem bez nafty. To asi není normální stav, že? To by asi odpovídalo tomu, jak se to chová při startu. Škytne - tedy spáli co zůstalo v motoru a konec, už jen točí naprázdno. Když se mě podařilo do motoru natlačit trochu nafty, abych nastartoval, tak sem to nechal chvilku zahřát, abych v klidu mohl hýbat s hadičkama, byly pěkně zmrzlé, pak jsem tam dal novej zpětnej ventil. Z filtru sem už neviděl, že by do motoru šel nějaký vzduch, ale zpátečkou v určitých intervalech bubliny prolétly. Nechal sem to klapat, ale nepřestávali. Zítra ráno jsem zvědavej, jak to bude vypadat. Ty bublinky co jdou z tandemu, mě zneklidňují, to by asi taky neměli, že?

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 04.02.2012 11:05
od 007houmr
Tak sem teď kouknul do motoru a spátečka zase prázdná. Kolem tandemu žádné netěsnosti nepozoruju, ale asi mě nezbude než ho sundat a zkusit dát nové těsnění. A jestli ani to nepomůže, tak už nevím. :cry:

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 04.02.2012 15:02
od smolda
A fleky od nafty nikde nepozoruješ? Zkus kouknout do dolního deklu...

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 04.02.2012 18:21
od 007houmr
Právě že nikde nic. Zkusím ještě kouknou na ten dekl, ale co si vzpomínám naposledy, když byl sundanej, tak byl čistej.

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 04.02.2012 18:24
od smolda
No někde bejt musí, hledej šmudlo, přeci se jen tak nevypaří.

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 04.02.2012 19:23
od 007houmr
To s tebou plně souhlasím. Ale nikde fakt žádný fleky ani kaluže. Asi jak to zchladne, tak to někde přicucne vzduch. Mám takový pocit, že se nafta nějakým způsobem vrací do nádrže. Myslím, že sem něco takovýho tady četl. Ale to je OT.

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 05.02.2012 11:26
od smolda
Mrkni na vstřiky, respektive jak je propojenej přepad vstřiků. Většinou jsou přepady jednotlivých vstřiků propojený jeden s druhým v sérii a z posledního vede jedna hadička do zpátečky. Jedná se o ten první, kterej má druhý vývod zpátečky zaslepenej. Mrkni jestli tam tu záslepku opravdu má.

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 05.02.2012 12:27
od patper
...on ma ale PDcko....

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 05.02.2012 14:11
od smolda
Hááá, na to jsem nevzpoměl :blush:

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 06.02.2012 19:13
od 007houmr
Nevadí, i tak díky za snahu pomoct!!! :good: Jinak někde tam pořád slyším takový nepravydelný syčivý zvuk. Někde musí být nějaký netěsnost. Hned jak se dostanu někam do dílny a trochu do tepla, tak po musím prolézt kousek po kousku. V týhle zimě se to venku nedá. Někde si to musí přisávat. ALE KDE KURŇA!!! :baseball: Ještě zkusím objednat nové těsnění pod tandem a zkontroluju jeho víčko.

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerp

Napsal: 16.02.2012 12:59
od 007houmr
Chlapy, co se týká tandemového čerpadla, je jedno, jestli mám na motoru to s dvěma tesněníma nebo to s tím těsněním v celku? Měl jsem nějaký půjčený na zkoušku a teď si zaboha nemůžu uvědomit, který sem tam měl. To co si myslím, že tam bylo má na sobě to dvojitý těsnění, ale vím určitě, že mezi čerpadlem a hlavou byl ten kovový výlisek, což by mělo být to druhé těsnění, které se dávalo na novější typy. Ještě je třetí možnost, že tam někdo přede mnou dal starší tandem z dvojitým těsněním a na to plácnul ještě to kovové těsnění, ale to je snad blbost. Každopádně podle VIN bych tam měl mít tandem s jedním těsněním v celku, ale na stole mě leží tři čerpadla a všechny s dvojitým těsněním plus jedno těsnění kovové.
Co byste poradili? Koupit nové gumové dvojité tešnění a dál to neřešit? :?

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 09.06.2013 22:28
od Explosive
Ahoj chlapi,

dnes jsem přetěsňoval čerpadlo. Měnil jsem těsnění pod rozdělovačem a na víku rozdělovače. Práce na cca hodinu i s nastavením volnoběžné dávky. Později sem hodím návod.
Netěsnost byla asi 0,5 litru na 100 km, což je vážně hodně. Projevovalo se to neustálým padáním nafty a velkou louží pod autem.
Po výměně jsem auto projel na cca 3 km, vše se zdá OK. Až na jednu drobnost. A tom že nafta padá i nadále, protože ani teď jsem nenastartoval. V té průhledné hadici k přívodu je prostě sucho. Co to ještě může být? Jsou tam nějaké zpětné ventily, které mají držet naftu ??
Díky

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 17.06.2013 08:33
od Explosive
Takže přikládám zde stručný návod, jak přetěsnit rozdělovač čerpadla (spodní i vrchní těsnění).
Potřebujeme: Nové těsnění, sedmičku ořech, TORX 30, kladivo, nůž, hadr na stékající naftu, a kousek hadříku na očištění čerpadla, VAG COM, nebo jiný diagnostický přístroj, k zahození nebude ani nějaký přípravek na odmaštění čerpadla (např. bezoplachová Arva) a hlavně odvahu :)

Jen poznámka, že se jedná o čerpadlo EDC - elektronicky řízené. Nevím, jestli se u SAG dělaly i mechanická čerpadla, ale v případě, že byste rozebírali mechanické čerpadlo, tak bez zkušeností a zkušební stolice ho akorát rozeserete a už ho nikdo nedá dohromady :)

1) Před tím, než začneme, vypodložíme si okolí čerpadla hadrem, aby nám stékající nafta neznečišťovala přírodu a hlavně, aby nám pak nesmrděla nafta v autě.

2) Nožem si poznačíme polohu rozdělovače viz obrázek
Obrázek
Udělejte to na všech stranách, jinak pak budete mít docela pakárnu to dát zpátky.


3) Musíme povolit bezpečnostní tříhranný šroub. Pokud nemáme vhodný nástroj, je potřeba použít kladiva a ořech sedmičku. Opatrně kladivem, naklepeme ořech na šroub a povolíme.
Obrázek

4)Povolíme i zbývající tři šrouby víka (zatím jen víka) TORXem 30 a víko opatrně odklopíme (pozor, poteče nafta)
Obrázek

5) Těsnění z víka opatrně vyloupneme a nahradíme novým. V těsnění je značka, díky které se nelze splést.
Pro ty štasnější, kterým teklo jen víko už zbývá jen očistit dosedací plochy, namazat těsnění naftou, víko vrátit, zašroubovat zpátky, nastartovat a hlídat únik. Pro ostatní, kterým teče i spodek rozdělovače jsou určeny následující body:

6) Povolíme ještě zbývající tři šrouby TORX 30

Obrázek

a hlavu rozdělovače OPATRNĚ sundáme. Musí se nám naskytnout tento pohled:

Obrázek
POZOR do toho malinkého otvoru se při zpětné montáži musíme trefit tím klínkem na následující fotce, což je druhý kus, co jsme sundali:

Obrázek

Zde se nachází ono druhé těsnění. Vyloupnout, dát nové, namazat naftou, očistit dosedací plochu, namazat nové těsnění naftou a přichází velký a nejtěžší úkol. Trefit se klínkem hlavy rozdělovače do toho otvoru šoupátka. Jedná se o regulaci plynu, takže když se vám to nepodaří, auto nereaguje na plyn. Není tam vidět, ale jde to mírně cítít. Já jsem to trefil hned na poprvé.

7) Nyní zbývá všechno namontovat zpátky. Myslete na to, že hlavu musíte dát na značky, které jste si předtím nožem označili.

8) Pokud je vše kompletní, zkuste nastartovat motor. Půjde to ztuha, protože se čerpadlo musí odvzdušnit. Pokud vám to ani pod delší době nepůjde, nebo motor jakoby chytí ale hned chcípne, je špatně nastavený volnoběh. Povolte tři spodní torxy a vrchni bezpečák a posuňte hlavu čerpadla dál od rozvodů (k rozvodům se volnoběžná dávka ubírá, od rozvodů přidává). Vše dotáhnout a nastartovat.

9) Pokud je start úspěšný, ještě nejásejte. Nastartovat VAG, spojit se s jednotkou motoru, blok hodnot, skupina 001 druhé pole je volnoběžná dávka, která by měla být 3-6 mg. Reguluje se povolením šroubů a mírným poklepáváním do hlavy čerpadlo směrek od/k rozvodům - dle potřeby.

Podtrženo sečteno, ušetřeno 5000 Kč v Bosch servisu.
Přeji úspěch.

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 17.06.2013 21:46
od smolda
Tak to je mazácký, dobrá práce čéčé. :good: