Stránka 5 z 6

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 22.12.2016 15:24
od Tyynka
Sharana 1.9 TDi 86kw

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 22.12.2016 16:21
od lubos1947
86klw??? to snad není nebo to máš čipnuté, nebo je to 85kw, ale pak to je PD čili bez čerpadla. a jaký rok? A jaký bydliště. Jestli jsi z Vysočiny tak vím o dobrém servisu na čerpadla a střiky.

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 17.10.2017 20:06
od lubos1947
Kleklo mě vstřikovací čerpadlo, musím schánět jiné. Někdo tady píše že jsou stejné 66 Kw a 81 Kw ale Marek 77 8,2,2010
píše že to není schodné, nevíte někdo jaký typ by to měl být? Marek píše že by to mělo být 028130115B Hodně se prodávají čerpadla ale většinou jsou vymontované a pak není jistota zdali je to ze sharana, ideální by bylo kdo rozprodává náhradní díly ze sharana 81Kw neprodáváte někdo? V rubrice prodej jsem nic nového nenašel.


Již jsem to zjistil podle katalogů náhradních dílů nejsou stejné v 66kw a v81 kw jsou jiné. Ale na bazoši píšou že vesměs pasují jak do 66 tak i do81 kw- není pravda

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 18.12.2017 16:27
od alex9001
Mám nový objev, a tak se podělím o zkušenost.
Na VAG-COMu jsem objevil, že mám BTDC 27,9 a nemění se při vysokých otáčkách. Jen o dva stupně klesne asi na 4000 ot. Motor dělá dost velký rachot, jako by klapaly ventily, když přidám plyn. Netáhne. K tomu jsem objevil prodřený kabel - dva vodiče, které se mohly dotknout kostry- které vedou do vstřikovacího čerpadla. Jsou dvě možnosti. Buď mně přeskočil řemen ( motor ale normálně startuje a na volnoběhu normálně běží, takže to na přeskočení nevypadá ), nebo se poškodila elektronika, co ovládá časování v čerpadle a to tak, že tlačí na maximální možný předvstřik BTDC.
VAG-COM hlásí chybu 17656 ( http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph" onclick="window.open(this.href);return false; ... 248/004680 )

Začátek nařízení o časování vstřikování není v pořádku
Rozsah kontroly vstřikovacího čerpadla blokován / znečištěn (např. Kovovými částicemi)
Motor se v poslední době zastavil nebo selhal
Kabeláž / konektory z / do ventilu (N108) jsou vadné

Nakonec jsem našel 2cm od vstřikovacího ventilu N108 prodřenou ochrannou bužírku a pak i nepatrně prodřený kabel, který zkratoval na kostru. A to v místě, kam nebylo vidět. Zvláštní bylo, že když jsem měřil ventil z konektoru, ukazoval odpor 5 ohm, což je udávané, jako zničený vstřikovací ventil, který je třeba vyměnit ( 3-4 tisíce Kč.) Po vyndání (už neměl dotek na kostru ) má 15 ohm, tak, jak má mít. že se kabel prodřel po 360 000 km, na to už konstruktéři VW prdí. Čekají, že si koupím nové auto. A zase mají smůlu ;-)

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 18.12.2017 18:15
od Marek77
Hlavně, že jsi to našel.

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 18.12.2017 18:56
od hiero
a dal do spravneho vlakna :mrgreen:

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 22.12.2017 14:52
od alex9001
Jenže tím to neskončilo. Chyba 17 656 stále pokračuje a BTDC 27,9 . Takže další předpoklad je, že zkratováním po cestě k ventilu N108 odešel některý tranzistor ( asi MOS-Fet ).
Zkusím, jestli jde signál na ventil a jestli ne, čeká mě dohledání vadného MOS-Fetu. Nemáte někdo link na elektrické schéma, kde bych se dočetl, co posílá signál na ventil N108?

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 23.12.2017 17:47
od hiero
nevies si niekde pozicat el. hlavu cerpadla aby si vylucil rj motora?

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 25.12.2017 12:40
od alex9001
to bohužel. Zkusím nahodit jakýsi snímač signálu z kabelového svazku vstřikovacího ventilu N108. Jestli z toho půjde obdelníkový signál, pak rozeberu čerpadlo do šroubku. Jestli nepůjde, vrhnu se na cestu k součástce na procesoru, kterou to odepsalo. Ještě že se zabývám i elektronikou. Podle povahy předření kabelu tahle závada čeká na všechny VW motory s takto vloženým ventilem s kabelem, co se tře o napínák plochého drážkového řemene. ( http://portal-diagnostov.ru/index.php/r ... 66200046-2" onclick="window.open(this.href);return false; )

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 27.12.2017 11:36
od 11mAjA11
Hlavne uz ale vyblej kod motoru na kterym to resis..kuprikladu ja na AFN nemam jediny problem s tim ze by se me prodiral kdekoli kabel k cerpadlu..pokud se soupe kabel tak do toho nekdo hrabal a neslozil to tak jak mel..

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 28.12.2017 10:18
od lubos1947
Také by mě zajímalo co je to za motor-kod a že by se měl kabel dřít o napínák řemene? Aspon tak jsem to pochopil, pokud by to tak bylo tak to by znamenalo že se vtom opravdu nějaký odborník drápal.

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 28.12.2017 14:32
od alex9001
Vše je úplně jinak. Pravdou je, že kabely byly prodřené. Ale procesor si se zkratem na kostru evidentně poradil a neponičil se. K tomu kabelu elektromagnetickému vstřikovacímu ventilu N108 ( č. 0 281 002 187 ) .... Opravdu jde nejkratší cestou a opírá se o kulatý konec napínáku plochého drážkového řemene. A po 350 000 se tím jemným chvěním ohobloval. Model Sharan 1,9 TDI 81 kW r.v. 2000 AFN.
Hlavní chybu jsem našel až při demontáži čerpadla. Píst, který vytváří vstřikovací tlak před vstřikovacím elektromagnetickým ventilem se na kraji odloupl v délce 2,5 mm x 1 mm.
malé šupinky z tohoto poškození jsem našel až na sítku el.mg. ventilu a velké se zřejmě pohybovala v komůrce pístu a nedovolovala úplné stlačení pístu. Takže ani tlak nebyl dostatečný. Občas možná zaběhla i do otvoru, který v sobě pístek má a občas se dostala i do výstřikového otvoru, skrz který nemohla projít, protože v něm je ještě tryska cca 0,8 mm. Ale proč vzniklo to poškození, ví asi jen bůh. Buď jde o vadu materiálu pístu, nebo se do něj dostala nečistota a při nárazu to kraj pístu poškodilo. Teď už opravdu budu měnit palivový filtry po 100 000 ;-) Obrázek přiložen.
20171227_152334.jpg
20171227_152346.jpg

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 28.12.2017 15:22
od 11mAjA11
Palivovy filtr za par susni menim kazdou druhou vymenu oleje..tzn. po 20tkm

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 29.12.2017 07:39
od lubos1947
Podobný problém jsem měl i já. Asi před dvěma roky mě začalo zlobit vstř. čerpadlo, nechal jsem to čerpadlo u známého opravit, bylo v tom plno drobných špon, po opravě to jezdilo perfektně až do letošního podzimu, za jízdy zničeho nic přestalo jet, po rozdělání v čerpadle opět plno špon, sehnal jsem jiné čerpadlo namontoval a stále nešlo nastartovat, Nakonec jsem celé auto dovezl do servisu v Jihlavě -automobilové učiliště, tam zjistili že i toto čerpadlo je špatné a poslali to na opravu do Měřína. Auto do týdne bylo komplet hotové a já jsem absolutně spokojen, navíc udělali komplet diagnostiku a seřídili fora na předepsanou hodnotu, je pravda že je motor trochu hlučnější takový ostřejší zvuk než jsem měl,ale je také znát že motor jde daleko lépe, ale je to tím že jsem předtím měl asi malého fora
Jinak u toho původního čerpadla byly silně vydřené takové ty kolečka a tady u toho co jsem sehnal tak byly vydřené takové kostky, ale ty byly okem skoro netknuté. Co se týče filtru tak též jsem měnil po 20000 km, ale ted jej budu měnit ještě častěji a to mám před filtrem ještě takový menší a začal jsem přidávat při tankování do nafty trochu oleje co je do dvojtaktu, a podotýkám že netankuji žádnou podřanou naftu, řekl bych že dnešní nafta není co bývala, nebo je rozdíl natankovat tady u nás nebo třeba v německu

Re: MOTOR, PALIVOVÉ ČERPADLO: únik paliva, vše kolem p. čerpadla

Napsal: 30.12.2017 07:22
od lubos1947
Zapoměl jsem dodat, že v případě že máš v čerpadle špony, tak je potřeba pořádně vyčistit nádrž, protože přepadem se to může dostat do nádrže a pak naftový filtr prý to nezachytí. Já jsem ji při první závadě nevyčistil a pak bylo docela možné že nějaká šponka se dostala přes filtr a v čerpadle způsobila paseku. Je to blbá práce, ale rozhodně se to vyplatí, mě se ji nechtělo vyndávat a tak jsem vyčerpal z ní naftu a pak jsem ze vnitřku vytíral a vytíral hadrem. Též naftové potrubí nestačí profouknout jenom vzduchem, drobné šponky to zevnitř neodfoukne, ale je potřeba to propláchnout tlakem vody a pak vyfoukat, a samozřejmě dát nový filtr.