TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
- PetrRuzek
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 26.11.2008 20:40
- Bydliště: Holice, okr. PA
TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Prosím potřebuji radu, mám VW Sharan 1,9 TDi 81 kW, r.v. 1999, mám automatickou klimatizaci - snad to je klimaautomatik. Před nastartováním se mi na vždy rozblikal displej na klima, po nastartování za cca 10 sek. přestal blikat a vše co se týše ovládání fungovalo- ECON, AUTO, veškeré ovládání atd. + ovladače síly větráku pro předek, tak zadek. Známý mi na svůj Noteboak auto napíchl, vše bylo v pořádku, krom hlášené chyby na řídící jednotce klimatizace. Proto pravděpodobně blikal a siganlizoval prý nějakou chybu. Poradil, že by to mohly být dvě věci. Buď slabá náplň klímy, nebo silně zanešená jednotka. Tu jsem tedy ze středového panelu vyndal, opatrně vyčistil, hrůza co tam bylo prachu a špíny v okolí malého větráčku, prý to je snímač. Dal zpět a sláva, displej přestal blikat! Ale mám druhý problém, nejde mi od té doby zadní větrák, na displeji je to pravé ovládání síly větrání. Prostě nefouká, ani na ECON tak AUTO, zobrazuje se tak jak má, ale nejde. Ovládání předního větráku funguje v pořádku, od nejslabšího stupně až po nejsilnější. Poraďte prosím, kdo může, co by to mohlo být. Koukal jsem na pojistky vlevo pod volantem, ale nic jsem tam nenašel. Mám Sharika cca 2 měsíce, tak nejsem moc v obraze, ale jinaj Sharan šlape jako hodinky. Moc díky za případnou radu. S pozdravem Petr
PETR - Sharan I. 1.9 TDi, r.v. 1999, 81kW, "Carátek"
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Ahoj, vítám tě na fóru. Většinu odpovědí najdeš v Sherlockovi tady http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441. Nejdřív tedy hledej tam, pokud nenajdeš, založ téma. Do podpisu je dobré dát typ a motorizaci auta, snáz se potom hledají odpovědi.
Jináč - pokud předtím větrák fungoval, zkontroluj správné připojení konektorů na Climatronicu (měly by být tři, tuším modrý, červený a bílý (na něm je zrovna řízení zadního větráku)), pojistku (měla by to být 25A, umístění v poj. "skříňce", pozice dle typu auta), zkusit měřákem, jestli je napětí přímo na svorkách motoru větráku (pokud je a motor neběží, mohly by to být třeba uhlíky).
Jináč - pokud předtím větrák fungoval, zkontroluj správné připojení konektorů na Climatronicu (měly by být tři, tuším modrý, červený a bílý (na něm je zrovna řízení zadního větráku)), pojistku (měla by to být 25A, umístění v poj. "skříňce", pozice dle typu auta), zkusit měřákem, jestli je napětí přímo na svorkách motoru větráku (pokud je a motor neběží, mohly by to být třeba uhlíky).
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Já teda přesně nevím, ale ovládat zadní větrák přes panel klimy nelze. To ovládání je pravá a levá strana auta. Zadní větrák se točí sám - a to asi takto: v létě a když auto chladí, tak vůbec, pokud nemá ovládání nad levými zadními dveřmi. Když auto topí, tak po dosažení určité teploty vody v okruhu - to si reguluje otáčky taky sám a nebo když pustíš topení na max, tak se točí maximální rychlostí.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
SAG vlevo/vpravo neumí. Tlačítka vlevo jsou předek, vpravo zadek.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- PetrRuzek
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 26.11.2008 20:40
- Bydliště: Holice, okr. PA
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Ahoj, děkuji všem za rady a za pomocnou ruku. Dneska se vrátil z cest kamoš co má delší dobu stejného Sharana jako já a řekl mi že zadní větráky se přidávají sami až po dosažení určité tepoty. A že mám vše v pořádku. Takže snad je vše v pořádku a asi jsem pouze zmatkoval. Tak Vám všem ještě jednou díky a přeju hodně šťastných kilometrů. PETR
PETR - Sharan I. 1.9 TDi, r.v. 1999, 81kW, "Carátek"
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Jo, jo, zase jsem měl pravdu. Musím se pochválit.
- ls
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Nevím jak u tvého klimatronicu ,ale já mám ovládání zadního ventilátoru funkční v tomhle počasí i když nemám vodu ohřátou.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Jen jestli se bavíme o stejném Climatronicu - tlačítky vlevo se ovládá větrák vepředu (těmi se dá klima i vypnout), tlačítky vpravo větrák vzadu. Nezávisle na sobě i na teplotě.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Zapomináte na tlačítko, které se nachází na středovém panelu(auto s vlnkami)
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Ja mam taky ovladani pro predni a zadni (resp. levou a pravou) cast. Zrovna vcera jsem to zkoumal. Co jsem si vsiml je, ze rozdil mezi obema zonama muze byt maximalne 4 stupne. Jakmile jsem chtel dat vic na zadku, musel jsem pridat i na predku.
Taky se mi nechtelo moc ze zacatku verit, ale je to tak. Divil jsem se, co mi to vzadu huci a ona byla ventilace naplno.
Taky se mi nechtelo moc ze zacatku verit, ale je to tak. Divil jsem se, co mi to vzadu huci a ona byla ventilace naplno.
- PetrRuzek
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 26.11.2008 20:40
- Bydliště: Holice, okr. PA
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Ahoj všichni, děkuju Vám za odpovědi a rady. Tak už mi celé topení včetně climatroniku, větráků apd. funguje tak jak má. Objasním příčinu všech podivných věcí co se mi staly :
Opět jsem měla Sharana na počítači u kamoše, napíchli jsme ho a ukázal nám chybu na všech servoklapklách topení. V tu dobu mi pořád vypínal cca po 2 minutách bufík. K tomu to nejhorší, že mi auto v těch mrazech netopilo. Voda se ohřála na 90 C, ale foukalo to dost dost studený. Elhle zastavím, vyřadím a a topení fouklo do kabiny teplo, teplota na budíku vodu spadla až dolu. Podotýkám, že bufík byl v "D" dodělán dodatečně. Tak jsme to začali řešit. Kamarád automechanik si chvíli lámal hlavu proč to topí jen na volnoběh, při jízdě mráz jako v Rusku a proč bufík vypíná. Tak odpojil ele. kabel od elektrické vodní pumpy do bifíku, která je u motoru. A EJHLE! Auto topilo, v kabině teplo, cklimatronik makal tak jak má. Takže v Německu ty volové připojili přivodní havice k ele. pumpě od bubíka obráceně, ne podle šipek, co tam jsou pěkně namalovaný. Takže obě pumpy vodní u motoru a ele. pumpa od bufíka šly proti sobě, proudy se přetlačovaly. Prohodili jsme trubky a je klid,. Takže díky a zatím.
Opět jsem měla Sharana na počítači u kamoše, napíchli jsme ho a ukázal nám chybu na všech servoklapklách topení. V tu dobu mi pořád vypínal cca po 2 minutách bufík. K tomu to nejhorší, že mi auto v těch mrazech netopilo. Voda se ohřála na 90 C, ale foukalo to dost dost studený. Elhle zastavím, vyřadím a a topení fouklo do kabiny teplo, teplota na budíku vodu spadla až dolu. Podotýkám, že bufík byl v "D" dodělán dodatečně. Tak jsme to začali řešit. Kamarád automechanik si chvíli lámal hlavu proč to topí jen na volnoběh, při jízdě mráz jako v Rusku a proč bufík vypíná. Tak odpojil ele. kabel od elektrické vodní pumpy do bifíku, která je u motoru. A EJHLE! Auto topilo, v kabině teplo, cklimatronik makal tak jak má. Takže v Německu ty volové připojili přivodní havice k ele. pumpě od bubíka obráceně, ne podle šipek, co tam jsou pěkně namalovaný. Takže obě pumpy vodní u motoru a ele. pumpa od bufíka šly proti sobě, proudy se přetlačovaly. Prohodili jsme trubky a je klid,. Takže díky a zatím.
PETR - Sharan I. 1.9 TDi, r.v. 1999, 81kW, "Carátek"
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Moc pěkná závada
Ať topí
Ať topí
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ- problém se zadním větrákem!
Zajímavé . Když jsem tam čerpadlo dával zpátky, tak tam snad ani obráceně nešlo, tvar trubek do dost dobře nedovoluje. Ale když je někdo "šikovný" tak to asi jde ...
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)