MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od smolda »

Pokud možno jezdi s EGRem ON. Chtělo by to se spojit s někým z tvého okolí kdo SAGy dělá a hlavně umí. Pokud tam máš ten lapač, mohl by sis přivodit zbytečné problémy. Podotýkám že odborníka nemusíš nutně najít ani v autorizovaném servisu. Chce to trošku pátrat a vyptávat se.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
crazyduke
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1577
Registrován: 07.04.2008 15:17
Bydliště: Kladno, Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od crazyduke »

Ahoj budu nechávat vypálit záslepky laserem ze 4 mm plechu, tak pokud by měl někdo zájem napište co nejdřív kolik ks chcete ať to nechám udělat najednou.... předpokládám cenu kolem 150kč za pár.....
Tak je stanovená cena na 80 kč za pár.
Pokud bude mít někdo zájem... http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=228&t=239961" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak dnes EGR vypnutý VAGem dle postupu zde v tématu. Mohu na požádání vypnout...
EGR.png
VW Touran 2,0 TDI 125kW, 2010... www.fakthracky.cz dětská elektrická vozítka...

Alhambra 46
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 01.06.2012 18:49
Bydliště: Ostrava

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Alhambra 46 »

Kluci již jsem psal jaký problém mě provází.Máte někdo zkušenosti s motorem 2.0 tdi BRT?To škubnutí ve 2200 otáčkách přetrvává a opravdu nevím co stím.Nemůže mít s tím cuknutím třeba DPF filt nebo něco kolem něho.Přivítám kždou radu či nápad jak se toho zbavit.moc by mi to ulevilo na duši.Děkuji za odpověďi

RICHARD1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 18.07.2011 12:14

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od RICHARD1 »

Ahoj.
Také se zabývám úvahou o EGR off.Po přečtění všech příspěvků bych se rád vydal trošku jinou cestou,uvažuji o vyčištění,provrtání tělesa ventilu a nařezání závitu pro červík s kuželem,který by zablokoval zavřenou klapku a byl přístupný lehce pro případné odblokování klapky,kvůli např.STK,emisím,pomalému zahřívání apod.EGR jsem ještě neměl demontovaný,takže,nemám to ještě propracované,ale myslím,že to je realizovatelné.Pokud si myslíte,že je to je nesmysl,nebo máte nějaké výhrady,tak,prosím,napište,ať to nedělám zbytečně.Jinak udělám klasickou blendu.Dík,Richard.
SHARAN1 AFN.

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od smolda »

No wono je to tak že i když zaslepíš EGR ventil jakkoliv mechanicky, je dobrý ho ještě zavřít VAGem páč ti jinak podtlak fušuje do chcípací klapky a dělá to neplechu. Je teda úplně jedno jestli tam dáš bryndu a nebo toho tvýho červa, stejně bys pak musel někam na VAG.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

RICHARD1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 18.07.2011 12:14

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od RICHARD1 »

Ahoj Smoldo.
Dík za názor ale,jak jsem psal,mám Sharan1 AFN a ten chcípací klapku na EGR nemá.Ta je myslím na dvojkách.Zkusmo jsem odpojil a zacpal hadičku od membrány ovl.přívodu spalin a na vagu nic,vč.toho,že žádnou změnu jsem nezaznamenal.Jak bude čas,tak to zkusím udělat a pak se ozvu,jak jsem dopadl.
Richard.

Uživatelský avatar
JozefKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 25.06.2012 11:04
Bydliště: Košice

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od JozefKE »

Alhambra 46 píše:Kluci již jsem psal jaký problém mě provází.Máte někdo zkušenosti s motorem 2.0 tdi BRT?To škubnutí ve 2200 otáčkách přetrvává a opravdu nevím co stím.Nemůže mít s tím cuknutím třeba DPF filt nebo něco kolem něho.Přivítám kždou radu či nápad jak se toho zbavit.moc by mi to ulevilo na duši.Děkuji za odpověďi
Vyriešil si to už ? Tiež mi to občas cukne ako tebe, niekedy 5 krát za deň, inokedy je aj týždeň pokoj.
Jediná chyba, ktorú mi vag ukázal, bola: 005121 EGR Value N 18, Short to Ground, P 141 000 Intermittent. Ale z toho moc múdry nie som, lebo neviem kedy sa ten skrat na kostru stal. Či mne, či predchádzajúcemu majiteľovi.
Chybu som zmazal, zatiaľ je týždeň pokoj, neobjavila sa.
Tak uvidím, či nezájdem k Jožkovi Abelovi na nejaké CT, MRI a iné..
Alhambra 2.0 TDI, 2008, BRT s DPF

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od kubenec »

Tak jsem též udělal čištění EGR-ka a posleze zaslepení Hard i Soft.
Sr...k tam moc nebylo, cca 2-3mm.
Chci se zeptat zda tam kam jsem dal záslepku to bude mít nějaký negativní vliv na funkci (živočicháře :laugh: )?
Záslepka je viz šipka
Zaslepení EGR Sharyk.jpg
Předem děkuji za odpověd.

Alhambra 46
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 01.06.2012 18:49
Bydliště: Ostrava

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Alhambra 46 »

Zdravím všechny.Tak problém z cukáním zatím přetrvává,ale teď už minimalně.Jel jsem na dovolenou a cukání mě provázelo opravdu jenom na tu dvojku při 2200 otáčkách,ale jinak šlapalo prfektně.Ujel jsem 2000 km za 7.0/100 km.Což bylo fakt super.poté jsem se vrátil a jedu si klidnou jízdou a na palubní desce se rožla kontrolka diagnostiky či motoru.Napsalo mi to emise dílna§Vyrazil jsem teda do servisu na dignostiku a tam mi zjistili poruchu na nějakém senzoru podtlaku nebo snímači podtlaku.Cena 1600kč.Vyměnili závadu vymazali a vše bylo ok do doby kdy jsem odjížděl na víkend a ujel 14 km a opět zazvonění a kontrolka se opět rožla.No jel jsem 7 lidech a před sebou 1000 km tak uvahy byli různe vrátit se či nikoliv.Rozhodnuti bylo pojračovat,někam přece dojedeme.I když kontrolka svítila ta auto šlapalo skvěle.I po ujeti 650 km kdy jsem auto odstavil pořád fungovalo skvěle.Povikendu cestou domu jsem dojel před barák a s pod auta se linul zápach spaleneho plastu.Hledal jsem a nic neobjevil.Ze svítíci kontrolkou se vydal opět do servisu.Závada?Prokousané podtlakové potrubí od nějakého zvířete!!!!!podtlakové potrubí cena 4500kč.Od té doby celkem klid.To pocukavání se občas ojeví.Nevím jestli to mělo souvislost s těmito závadami,ale muj pocit je že se to malinko zlepšilo.Jinak při další cestě a při předjíždění tentokrát na 4 při prudké akceleraci jakoby se auto trošičku zacuklo a potom jak na pružině střela jako blázen.Šlape do teď jak pišu jen tyto drobné závady na které nelze přijít bo se to jednotky prostě nezapíše.Napište kdo máte podobné zkušenosti.Dik čus

Uživatelský avatar
obrocnik
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1295
Registrován: 30.05.2010 14:27
Bydliště: Zvolen pracovne B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od obrocnik »

Nehovorim ze som nikdy nezaslepil EGR ale uz nikdy viac smrdi to ako avia racej ho kazdy rok vycistim ale necham ho tak ako to ma byt.skor bi som riesil ako poriesit odvetranie klukovej skrine kedze stade si turbo taha olej a zasiera vsetky hadice intercoler :roll:
omluvam sa za gramaticke chyby nemozem zato choroba z povolania:o)

Uživatelský avatar
Tunerkoo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 30.12.2008 22:59
Bydliště: Bratislava

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Tunerkoo »

Aj ja mám aktuálne tento problém z N18tkou
už cca pol roka som pozoroval občasne cuknutie ako opisujete no včera to dostalo nový rozmer
auto stratilo výkon, išlo ako keby na tri valce akurat ked som mal naložený vlek, napichol som to na VAG hlasil chybu 005121 skrat an kostru N18 ventil zpetneho vedenia výfuk. plynov
pri niekolkonásobnom prešliapnutí plynu až na max otáčky na volnobehu sa to napravilo a auto išlo normálne
včera sa mi toto opalkovala asi 4 krát plus cukanie už je velmi velmi často pri preradení

podarilo sa to niekomu vyriešiť?
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 227PS/471Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od smolda »

Asi by jsi měl začít tím co jsi všechno na autě, respektive na motoru a kolem motoru dělal.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
Tunerkoo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 30.12.2008 22:59
Bydliště: Bratislava

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Tunerkoo »

ak to patrilo k mojmu prispevku nechapem suvislosť.
auto v popise 2,0TDi BRT r.v.2008
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 227PS/471Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm

Uživatelský avatar
Tunerkoo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 30.12.2008 22:59
Bydliště: Bratislava

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Tunerkoo »

Vec je vyriešená
Kolísanie výkonu sposoboval vadný spojkový spínač, po jeho výmene a zapojení N18tky (jazdil som z odpojenou aby výkon nekolísal) auto ide normálne bez kolísania výkonu.
Na ten spojkový spínač by som to netipoval ani približne.
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 227PS/471Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm

parnik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 25.01.2012 20:56
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od parnik »

Tak jsem si také vypnul egr vagen a zatím jen chvála.Motor je klidnejši,dřív zatahuje a hlavně nečoudí jako předtím.
alhambra II,1.9tdi 85kw

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“