MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
- pelikaan
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 17.03.2010 15:33
- Bydliště: Dolní Kalná
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Moc se toho tady nepíše o zaslepování EGRu na benzinových motorech.
Co by se stalo, kdybych tohle celé vyndal z auta a ještě ten ventilátor sekundárního vhánění vzduchu (SAI)?
Ten ventil se připojuje ke kabelovému svazku. Nehlásilo by to nějaké strašné chyby+pády do nouzáku?
Jo jedná se o motor AWC 1.8t
Co by se stalo, kdybych tohle celé vyndal z auta a ještě ten ventilátor sekundárního vhánění vzduchu (SAI)?
Ten ventil se připojuje ke kabelovému svazku. Nehlásilo by to nějaké strašné chyby+pády do nouzáku?
Jo jedná se o motor AWC 1.8t
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 13.03.2008 19:38
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
koupil jsem sharana 96kw PD a po 14 dnech mi spadlo do nouzáku. Po reklamaci v bazaru mi vyměnili turbo a ucpáním hadičky odpojili EGR(pochybuji, že by tam dávali ucpávky) Motor sice šlape OK, ale ozývá se mi divné dzučení. Když má motor volnoběžné otáčky, tak se po chvilce ozve bzukot jak od čmeláka. Stačí lehounce ťuknout po plynovém pedálu a bzukot je pryč. Dále se začne ozývat v určitých otáčkách, většinou po přidání plynu, po následném ubrání opět zmizí. Když jsem při volnoběhu vytáhl šroubek, kterým je ucpaná hadička, tak bzukot taky přestal. K čemu vede druhý konec ucpané hadičky?? Není tam nějaká membrána, která vibruje. Když totiž pohybuji tou ucpanou hadičkou, tak se zvuk toho bzukotu mění...no a spotřeba ...pod 7 litrů se nedostanu, ale to bude asi tím, že nás pravidelně jezdí 6:-))
- obrocnik
- VWagenista
- Příspěvky: 1295
- Registrován: 30.05.2010 14:27
- Bydliště: Zvolen pracovne B.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
To ti bzuci magneticky ventil N18 ktory reguluje egr
omluvam sa za gramaticke chyby nemozem zato choroba z povolania:o)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 13.03.2008 19:38
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
No a dá se to nějak odstranit...odpojením ventilu nebo přes VAG? A kdyby ne je to nějaká závažná věc???
Dík za info...jsem laik
Dík za info...jsem laik
- obrocnik
- VWagenista
- Příspěvky: 1295
- Registrován: 30.05.2010 14:27
- Bydliště: Zvolen pracovne B.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Skus kuknut ci su hadicky vporiadku,je to nejaka predzvest ale aka but odchadza alebo netreba moc vsimat kamosovi to ties robylo skus podtlak ku nemu zablendovat ci to prestane ak nie tak nevsimaj
omluvam sa za gramaticke chyby nemozem zato choroba z povolania:o)
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Asi by to chtělo uzavřít EGR i VAGem. Když jsem zaslepil EGR jen mechanicky, měl jsem s ním problémy včetně toho že mi šla spotřeba nahoru. Pak jsem na doporučení uzavřel EGR i VAGem a bylo po problému. To co ti tam dělá neplechu může být "chcípací" klapka.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- jenda.master
- Jezdec
- Příspěvky: 225
- Registrován: 21.01.2010 21:33
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
a vypnuti VAGem se dělá jak?
Ford Galaxy 1,9TDi 2001 85Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2009 103Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2016 110Kw DSG
Seat Alhambra 2,0TDi 2009 103Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2016 110Kw DSG
- lucas.kaky
- Člen klubu
- Příspěvky: 457
- Registrován: 14.11.2010 18:39
- Bydliště: Jilemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
To by mě taky zajímalo nakej návod pro lajky ?jenda.master píše:a vypnuti VAGem se dělá jak?
ex: mk2 1.3, mk3 1.8GT, B5 1.9TDi
Now:
Golf mk4 1.9TDI >> viewtopic.php?f=78&t=233351
Golf mk5 2.0TDI Sport, Hybrid, FMIC, Soft SGS/MOTORPOWER 182,2ps
Passat 3C 2.0TDI
Golf mk2 1.6GTD >> viewtopic.php?f=121&t=247886
Now:
Golf mk4 1.9TDI >> viewtopic.php?f=78&t=233351
Golf mk5 2.0TDI Sport, Hybrid, FMIC, Soft SGS/MOTORPOWER 182,2ps
Passat 3C 2.0TDI
Golf mk2 1.6GTD >> viewtopic.php?f=121&t=247886
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
01-motor
11- login 12233
10 - úprava
kanál 3 - vložit nejvyšší možné číslo (typicky 33768)
Mám ho takhle zavřený už hodně dlouho, navíc jsem vytáhl a zaslepil (stačí do ní vrazit šroubek) hadičku a nevím o nějakých problémech.
11- login 12233
10 - úprava
kanál 3 - vložit nejvyšší možné číslo (typicky 33768)
Mám ho takhle zavřený už hodně dlouho, navíc jsem vytáhl a zaslepil (stačí do ní vrazit šroubek) hadičku a nevím o nějakých problémech.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Tak je to správně. Vilík byl rychlejší.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- lucas.kaky
- Člen klubu
- Příspěvky: 457
- Registrován: 14.11.2010 18:39
- Bydliště: Jilemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Tak dík moc, ja mam zaslepeno a i hadičku zaslepenou šroubkem, ale pro jistotu este vypnu VAGem teda..
ex: mk2 1.3, mk3 1.8GT, B5 1.9TDi
Now:
Golf mk4 1.9TDI >> viewtopic.php?f=78&t=233351
Golf mk5 2.0TDI Sport, Hybrid, FMIC, Soft SGS/MOTORPOWER 182,2ps
Passat 3C 2.0TDI
Golf mk2 1.6GTD >> viewtopic.php?f=121&t=247886
Now:
Golf mk4 1.9TDI >> viewtopic.php?f=78&t=233351
Golf mk5 2.0TDI Sport, Hybrid, FMIC, Soft SGS/MOTORPOWER 182,2ps
Passat 3C 2.0TDI
Golf mk2 1.6GTD >> viewtopic.php?f=121&t=247886
-
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 03.05.2012 13:09
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
zdar kluci tak som sa tiez pustil do zaslepenia ERG , ale zistil som ze mam dost zagrcane aj sacie potrubie tak som ho dal dole vicistil ale neviem ako vicistit sanie na hlave valcou bez toho aby sa to dalo dole nerobil to niekto ? skusil by som to kefkou ale bojim sa ze tam padne nejaka spinka stoho a prilepi sa ne ventyl , ci to nieje problem a motor si stym poradi ?
a par fotek sania ako bolo zasrane pre predstavu
a par fotek sania ako bolo zasrane pre predstavu
Ford Galaxy 1.9TDI 81Kw WGR .rv 1999
-
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 01.06.2012 18:49
- Bydliště: Ostrava
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Zdravím všechny majitele vozů Sharan,Alhambra,Galaxy.Řeším problém,který se týká EGR ventilu.Mám Seata Alhambru 2007 2.0 TDI.Při koupi jsem si všimnul,že auto při asi cirka 2200-2500 otáčkách cukne.Výkon přitom neztrácí.Tak jsem zajel do autorizovaného servisu a nechal si udělat diagnostiku kde se potvrdila sporadická závada na EGR ventilu.Než jsem zakoupil nový tak jsem starý vytáhnul a dokážete si asi představit jak vypadal!Kula černeho hnoja!!!Celý ventil jsem důkladně vyčistil promazal a rozchodil.Pravdou je ,že v jedné fázi se zadíral a to mě utvrdilo v tom ,že je vadný.Po vyčištění ventilu se závada začala objevovat uplně minimálně,ale i to mě neuspokojilo tak jsem opět navštívil autorizovaný servis s tím,že mi řekli ventil se zadírá.Ok tak mi objednali uplně nový.Po výměně za nový k mému překvapení žádná změna.Polilo mě horko jelikož ventil stál 5001kč.Poté mě uklidnili,že ventil se musí nastavit do zakladního postavení.Tak opět autorizovaný servis.No závada se projevuje stále a už mě nebaví dále investovat.Tímto jsem skončil s autorizovaným servisem a pátral na vlastní pěst.Po vyčištění trubek i ovládácí klapy od turba žádná změna.Prostě při prudčí akceleraci JEN NA DRUHY RYCHLOSTNI STUPEŇ to v otáčkach 2200-2500 to řádně v motoru cukne.Prostě kopanec.Bylo mi vysvětleno,že při akceleraci se musi EGR ventil uplně uzavřit jinak dojde k uniku tlaku turba přes vyfukové potrubí a to způsobuje tento kopanec.Tak jsem vyzkoušel odpojit EGR ventil.Auto najednou šlapalo jek hodinky.Bez cukání prostě tak jak má,ale jeden háček v tom byl.Rozsvítila se kontrolka diagnostiky motoru (asi všichni víte žlutý motor).Po vyzkoušení jsem konektor zasunul zpět auto se vzpamatovalo a kontrolka zhasla,jenže ouvej závada se začala projevovat znova!Tak jsem zvolil zase jinou možnost a to zaslepit přívod spalin do sání.Závada opět zmizela,ale tento krát se rozsvítili kontrolky dvě a to blikání žhavení a opět diagnostika motoru.Tak že znovu vše zpět.No prostě jezdím z vytaženým konektorem a rozsvícenou kontrolkou.Objevil jsem Firmu kde jsou schopni vymazat nebo zrušit ovladání EGR ventilu v řídící jednotce.Ale zase 3600kč.Můžete mi prosím někdo poradit jestli nemáte podobné problémy,nebo jak je vyřešit?Děkuji za odpovědi
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Jasně že ti můžeme pomoct. Jestli umíš číst, 3,6tis. ušetříš. Hledej tady v tom vlákně a najdeš tu rutinu pro VAG, kterou se EGR uzavírá. Pokud si laskavě do profilu doplníš alespoň přibližné bydliště, budeme tě moct odkázat na nejbližšího klubáka, kterej VAG má a umí zavřít EGR. Vy nováčci si myslíte že údaje v podpisu jsou pro srandu, ale nejsou . Tak se polepši a určitě se ti někdo sám nabídne a nebo ti někoho doporučíme...
EDIT: A doplň si i popis auta
EDIT: A doplň si i popis auta
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Aj ked si odmyslim moj nazor na zaslepovanie EGR tak ho zavadzas. V jeho aute je EDC 16 ka a EGR je elektronicke zo spatnou vazbou. Takze taketo finty na nho neplatia. Typ motora uviedol v prispevku.
A nehovorim o tom ze tam moze byt aj DPF ko kde zaslepenie EGR moze byt dalsia cesta do pruseru.
A nehovorim o tom ze tam moze byt aj DPF ko kde zaslepenie EGR moze byt dalsia cesta do pruseru.