MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Dnes jsem byl na STK, EGR mám zaslepenej a přes VAG ještě zavřenej na ty cca 3%, no a na emisích jsem prošel v klidu, na protokolu co jsem teda pochopil,tak dovolená kouřivost je 1 a naměřeno 0,1.
Pak to napojil na diagnostiku KTS a tam byla chyba EGR ventilu, tu smazal a už se neobjevila ( na VAG to chybu EGR nikdy nenašlo )
Jo a jinak mám motor ke všemu nachipovaný a podle mě to při sešlápnutí hulí dost, ale prošlo to v pohodě, takže asi tak.
Pak to napojil na diagnostiku KTS a tam byla chyba EGR ventilu, tu smazal a už se neobjevila ( na VAG to chybu EGR nikdy nenašlo )
Jo a jinak mám motor ke všemu nachipovaný a podle mě to při sešlápnutí hulí dost, ale prošlo to v pohodě, takže asi tak.
- MICHAL K
- Řidič
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.10.2010 06:12
- Bydliště: vrchlabsko
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Zdravím na kolik procent by měl byt egr ventil otevřený při volnoběhu atd nejsem z toho moc moudrý
MICHAL K,SEAT ALHAMBRA 1,9TDI 96KW,Seat Alhambra 2,0 103kw r.v2008
- olink
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 10.09.2008 17:01
- Bydliště: Kroměříž
Chybový kód 0404
Zdravím, rozsvítila se mě kontrolka motoru. Mám koupený car scanner, tak jsem kouknul a vyskocila chyba P0404. Na internetu jsem hned nasel, ze se to týká asi egr ventilu. chybu jsem smazal a dnes znovu nastartoval a vyskočila znovu. Jen se chci zeptat, jestli se to vyřesí vymenou egr ventilu a jestli tu vyměnu zvladne laik. Diky. jedná se o motor 1,8t awc-
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Nez bych zacal, tak bych určitě udelal diagnostiku VAGem prip.KTSkou.
Podle me je dobre overit ze se jedna skutecne o EGR..z vlastni zkusenosti muzu rict ze spousta pseudodiagnostickych nastroju na univerzalni bazi, mnohdy vubec nefunguje korektne a vypisuje casto uplne nesmysly a bludy..
Predejdes tim zbytecnemu utraceni penez..
Podle me je dobre overit ze se jedna skutecne o EGR..z vlastni zkusenosti muzu rict ze spousta pseudodiagnostickych nastroju na univerzalni bazi, mnohdy vubec nefunguje korektne a vypisuje casto uplne nesmysly a bludy..
Predejdes tim zbytecnemu utraceni penez..
- olink
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 10.09.2008 17:01
- Bydliště: Kroměříž
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Tak vyskočila mě chyba už několikrát. Pokaždé to bylo něco se sekundárním vzduchem. To už jsem si dříve zjišťoval, jak to u tohoto motoru řešit a někteří to vyřešili větší podložkou, nebo spíš takovým nastaveným šroubem na lambda sondu. To bych řešil posléze. Ten EGR vyskočil poprvé teď a když jsem chybu vymazal, tak jsem slyšel divné lupnuti z motoru a změnila se i kouřivost. Píše to něco jako EGR open, takže usuzují, že je asi otevrenej, pridrendj, nebo tak něco.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Neni nic jednodussi, nez udelat reset adaptacnich hodnot a nacteni readiness kodu..podle toho je jednoduche overit funkcnost EGR..
- olink
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 10.09.2008 17:01
- Bydliště: Kroměříž
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Nevíš, jestli tu není někdo z okolí Kroměříže, kterej by mě to mohl zjistit?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02.10.2021 01:15
podtlaková hadička z egr
zdravím ,,koupil jsem wv sharan 1,9tdi 81kw 1998 ,,auto je celkem zachovalé ,,měl jsem dříve B5 stejná motorizace a u sharana mi příjde ,že výkon je hodně slabý,,,chci se zeptat od egr ventilu vede hadička a na konci je do ni nacpaný šroub ,,proč?,,a kam by správně měla vést? popřípadě dá se někde sehnat schéma zapojení podtlaků na 1.9 tdi 81kw? děkuji
-
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 02.04.2011 20:00
- Golfik13
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Heřmanův Městec
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Zdravím, před měsícem mě vyhodily z emisí, 1,9 AUY že je vysoká kouřivost. Při parkování doma a na zahradě když zacouvu a vylezu z auta, tak je cítít jakoby nespálená nafta ale nečudí to. Jen třeby když dám na 3 plnej tak za mnou šedej kouř. Tak jsem měl hned podezření na EGR. Vyndal jsem ho, ale byl celkem čistej, na to že má auto 320 000 najeto. tak jsem udělal záslepku a přes VAG dle návodu ještě omezil ovládání šktrící klapky. Tlak turba dle VAG až na cca 2500, úhel na vačce -2,2°. A pořád stejný. Na emisích jsem ještě nebyl, ale myslim si že když tomu dá 4000 tak zas poletím...
Napadlo by někoho čím by to mohlo být..? Celkem se bojím aby to nebyly vstřiky.
Tankuju většinou Benzinu a leju VIF....
Napadlo by někoho čím by to mohlo být..? Celkem se bojím aby to nebyly vstřiky.
Tankuju většinou Benzinu a leju VIF....
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
sanie neboloo zabetonovane? synchro vacky proti kluke max -0,5 nastav to, ten tlak turba je dost vysoky auy ma ziadat do cca2115.....
- Golfik13
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Heřmanův Městec
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
právě že moc ne, tak cca 2-3 mm po stěnách, tak jsem to jen vyčistil až na hlinik. ten uhel se asi nastavuje mechanicky na kole vačky..?
Tlak je max, jinak tak 2200 - 2300, ale kdo ví jak to měří. Někde mám uložený log z jízdy, zkusím to najít nebo udělám novej.
Díky za odpověď.
Tlak je max, jinak tak 2200 - 2300, ale kdo ví jak to měří. Někde mám uložený log z jízdy, zkusím to najít nebo udělám novej.
Díky za odpověď.
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Emise jsem tedy prošel vždy, ale mohu potvrdit, že to auto občas příšerně smrdělo. Někdy zase vůbec. Nekouří mi, snad jen když občas vyháním pabouky do omezovače, tak si trochu kouřne. EGR mám mechanicky zaslepený. Mám spíše podezření na naftu.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 26.03.2015 15:45
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Také se podělím se svou zkušenosti mám VW Sharan 2.0 TDI 103 kW, r.v. 2007, auto píše emise do dílny.
Bylo vyměno:
EGR
Propláchnut DPF
čidlo DPF
čidlo EGR
chladič výfukových plynů (originál )
Klapka
a stále stejná porucha:systém zpětného vední výfuk.olynu -průtok příliš malý P0401-000, už nevím co s tím....
Bylo vyměno:
EGR
Propláchnut DPF
čidlo DPF
čidlo EGR
chladič výfukových plynů (originál )
Klapka
a stále stejná porucha:systém zpětného vední výfuk.olynu -průtok příliš malý P0401-000, už nevím co s tím....
VW SHARAN 2.0 TDI 103 KW r.v. 2007